Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ολες οι αλλαγές στα σχολεια | Ολοήμερα, τράπεζα θεμάτων & αξιολόγηση

«Όλες οι διεργασίες για την απόλυτα ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έχουν δρομολογηθεί».

Αυτό διαβεβαιώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.
Οι νέες εξελίξεις που θα συναντήσουν τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας από φέτος είναι η επέκταση του Ολοήμερου Σχολείου ως τις 17:30, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στη Γ΄ τάξη του Λυκείου και η εισαγωγή των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα (ελληνική Pisa) σε όλα τα σχολεία. Επίσης ξεκινά, όπως αναφέρει ο κ. Κόπτσης, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Διευρυμένο Ολοήμερο Σχολείο
Τη νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει η αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου. Πιλοτικά το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια. Το ωράριο θα επεκταθεί από τις 16:00, που ίσχυε μέχρι σήμερα, έως τις 17:30.
Οι γονείς θα ενημερωθούν για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών τους στο διευρυμένο Ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, εξηγεί το υπουργείο.
«Με πλούσιες νέες θεματικές, με μελέτη στο σχολείο αναβαθμίζουμε το πρόγραμμα του Ολοήμερου, καθιστούμε εποικοδομητικό τον χρόνο παραμονής των μαθητών σε αυτό, και δίνουμε μία στήριξη επιπλέον στην οικογένεια», περιγράφει ο κ. Κόπτσης.
 
Τράπεζα Θεμάτων στα σχολεία
Τη χρονιά που πέρασε, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ τάξης όλων των τύπων Λυκείου. Φέτος θα προστεθεί και στη Γ’ Λυκείου για τις απολυτήριες εξετάσεις.
«Εφαρμόσαμε με απόλυτη επιτυχία την Τράπεζα Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου ως μία δεξαμενή γνώσης, εμπειρίας, διδακτικών πρακτικών και ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών και μαθητών», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.
Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας αποτελεί βάση πληροφοριών από την οποία επιλέγεται με κλήρωση το 50% των θεμάτων, ενώ το υπόλοιπο 50% επιλέγεται από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος. Με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.
Ελληνική Pisa
Στις εν λόγω εξετάσεις πέρσι συμμετείχαν 6.000 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.
Φέτος η εφαρμογή θα είναι καθολική, πάντα στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου, καθότι σκοπός είναι να αποτυπωθούν οι βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, «με στόχο να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να διαμορφώσουμε συνθήκες βελτίωσής του», τονίζει ο κ. Κόπτσης.
Αξιολόγηση στα σχολεία
Πέρυσι πραγματοποιήθηκε η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, «που μοναδικός της στόχος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.
Από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών είχαν εκφραστεί αντιδράσεις για τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κυρίως στη βάση ότι προωθείται η «κατηγοριοποίηση των σχολείων».
Ο κ. Κόπτσης σχολιάζει σχετικά, ότι «είναι γεγονός πως οι πολλές και ουσιαστικές καινοτομίες δημιούργησαν σε ένα βαθμό αντιδράσεις, κάποιες φορές μεγαλύτερες κάποιες φορές μικρότερες, αναίτια, ίσως λόγω έλλειψης πλήρους ενημέρωσης από κάποιους, ίσως εσκεμμένα και σκόπιμα σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως από φόβο για το νέο και άγνωστο».
Τη νέα σχολική χρονιά αρχίζει και η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αποτελεί «μία ανατροφοδοτική διαδικασία που σκοπό έχει να συμβάλλει στη βελτίωση του παραγόμενου έργου χωρίς καμία μα καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς», διευκρινίζει.
Νέα Προγράμματα Σπουδών
Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, η πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών θα συνεχιστεί σε όλα τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας. Το 2023-2024, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών θα εφαρμοστούν καθολικά, με την ταυτόχρονη έναρξη της εφαρμογής του “πολλαπλού βιβλίου” πλην της Β΄και Γ΄ Λυκείου. Στη Β΄Λυκείου θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2024-2025 και στη Γ΄Λυκείου το 2025-2026.
«Τα 116 Νέα Προγράμματα Σπουδών, 123 που εκπονήθηκαν εκ νέου και 43 επικαιροποιημένα, εκφράζουν μία νέα, διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης της γνώσης, διαφοροποιώντας το πώς και το γιατί της μάθησης», σημειώνει ο κ. Κόπτσης και προσθέτει: «Διπλασιάσαμε τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία και εφαρμόζουμε σε αυτά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών με σκοπό να διαχυθούν οι καλές αυτές πρακτικές στη συνέχεια σε όλα τα σχολεία της χώρας».
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Παράλληλα, συνεχίζονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόστηκαν πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων.
Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, κ.ά.
Διορισμοί και κενά
«Στόχος μας είναι το φαινόμενο των αναπληρωτών να εξαλειφθεί σταδιακά από μόνιμους διορισμούς», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης και σημειώνει ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια διορίστηκαν 25.000 εκπαιδευτικοί. «Έχουμε καλύψει το σύνολο των οργανικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μένουν ελάχιστα οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια και την Ειδική Αγωγή».
«Εισάγαμε στο σχεδιασμό μας μία συμπεριληπτική εκπαίδευση, διορίζοντας ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εισάγοντας νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης, εντάξαμε με έναν εξαιρετικό προγραμματισμό το σύνολο των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας» αναφέρει ο γγ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και προσθέτει:
«Φέτος σε μία άριστη συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομικών και Ανάπτυξης δημιουργούμε συνθήκες κάλυψης όλων των κενών από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Είμαστε πανέτοιμοι και βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο ώστε 31 Αυγούστου να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους, τα βιβλία στα θρανία τους και όλο το μεταρρυθμιστικό μας έργο σε εφαρμογή».
Σχετικά με το φαινόμενο καθηγητές να απασχολούνται σε δυο και τρία σχολεία μιας περιοχής, ο κ. Κόπτσης εξηγεί: «Κάποιες ειδικότητες δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους σε ένα σχολείο εξαιτίας τού ότι υπάρχουν λίγες διαθέσιμες ώρες για τη διδασκαλία κάποιων διδακτικών αντικειμένων ή γιατί υπάρχουν επιπλέον εκπαιδευτικοί στην ειδικότητα αυτή. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμπληρώσουν το ωράριο. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε να απασχολούνται οι εκπαιδευτικοί αυτοί σε σχολεία όπου απαιτείται ελάχιστη μετακίνηση, δηλαδή σε όμορα σχολεία».
Πηγή: iefimerida.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2023: Η ελάχιστη βάση εισαγωγής αφήνει εκτός ΑΕΙ 11.000 υποψήφιους

Χαμηλώνει αισθητά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής σε Ευελπίδων και Ναυτικών Δοκίμων – Ποιες άλλες σχολές προχώρησαν σε «εξορθολογισμό» των συντελεστών

Περίπου 11.000 αναμένεται να είναι φέτος ο αριθμός των κενών θέσεων στα ΑΕΙ. Θα κινηθεί, δηλαδή, στα περσινά επίπεδα. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) ως ‘κατώφλι’ εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν φαίνεται να παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις, ούτε αλλάζει ο αριθμός εισακτέων, με αποτέλεσμα ο ένας στους τρεις υποψηφίους να μένει και πάλι εκτός.

Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένα Τμήματα, τα οποία προχωρούν φέτος σε εξορθολογισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, χαμηλώνοντας τους συντελεστές, που την διαμορφώνουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ) – Όπλα. «Τις δύο προηγούμενες χρονιές, έμειναν πάνω από 100 θέσεις κενές κάθε φορά, εξαιτίας της χρήσης του μέγιστου συντελεστή, που ήταν 1,2», αρχίζει να εξηγεί ο κ. Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός – ερευνητής.

«Ο στρατός δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αξιωματικούς, όμως. Οπότε φέτος προχώρησαν σε μείωση του συντελεστή της ΕΒΕ από το 1,2 στο 1. Το 2021, όταν ξεκίνησε να εφαρμόζεται η ΕΒΕ, από τις 258 διαθέσιμες θέσεις στη Σχολή Ευελπίδων, καλύφθηκαν οι 155 – έμειναν, δηλαδή, κενές, 103 θέσεις. Πέρσι, το 2022, από τις 226 ανοιχτές θέσεις, εισήχθησαν μόνο 87 υποψήφιοι, επομένως 139 θέσεις έμειναν κενές.

Αντίστοιχα, στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων – Μάχιμοι, πέρσι ήταν 16 οι κενές θέσεις, αφού από τις 46 διαθέσιμες θέσεις, καλύφθηκαν οι 25.
Φέτος, στη συγκεκριμένη σχολή, μείωσαν τις απαιτήσεις τους, με το συντελεστή ΕΒΕ, να κατεβαίνει από το 1,2 στο 0,9».

Στις Πανελλαδικές 2023, η κατάσταση αλλάζει για τις συγκεκριμένες σχολές: οι φετινοί υποψήφιοι θα είναι πιο εύκολο να μπουν, γιατί δεν θα τους ‘κόβει’ η ΕΒΕ λόγω μειωμένων συντελεστών.
«Με τα νέα δεδομένα, αν πέρσι για να περάσει κάποιος στην Ευελπίδων, έπρεπε να έχει μέσο όρο 14,24, φέτος η βαθμολογική του επίδοση αρκεί να είναι 12,34. Με αριθμό εισακτέων 218 άτομα, αναμένεται να καλυφθούν όλες οι θέσεις. Ανάλογη πρόβλεψη υπάρχει και για τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων», επισημαίνει ο κ.Στρατηγάκης.

Άλλες αξιοσημείωτες μειώσεις σε συντελεστές ΕΒΕ, οι οποίες θα αύξαναν την πιθανότητα των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΑΕΙ, δεν παρατηρούνται.

Πολλές οι κενές θέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μένουν αρκετές κενές θέσεις σε σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ως συνέπεια των υψηλών συντελεστών διαμόρφωσης ΕΒΕ. Σύμφωνα με τον κ.Στρατηγάκη, «Πέρσι έμειναν 2.060 κενές θέσεις, σε Τμήματα, όπως είναι το Μαθηματικό, το Φυσικό, η Φιλολογία, καθώς ορίζουν τον ανώτερο δυνατό συντελεστή στην ΕΒΕ, με στόχο να μειώσουν τον αριθμό των φοιτητών τους», διαπιστώνει ο κ.Στρατηγάκης, δίνοντας και τα σχετικά παραδείγματα: «πέρσι, στο Μαθηματικό Αθήνας έμειναν 30 κενές θέσεις και 37 στη Θεσσαλονίκη. Στο Φυσικό Θεσσαλονίκης έμειναν 29 θέσεις κενές. Πολλές ήταν οι ακάλυπτες θέσεις και στη Φιλολογία: 97 στην Αθήνα και 95 στη Θεσσαλονίκη.
Παρά τον υψηλό αριθμό κενών θέσεων, οι σχολές δεν άλλαξαν φέτος τον συντελεστή της ΕΒΕ, επομένως, δεν καταγράφεται ενδιαφέρον για να συμπληρωθούν οι θέσεις».

Εντύπωση προκαλεί, επίσης, η περίπτωση της Νοσηλευτικής Σχολής στο Διδυμότειχο, η οποία βρίσκεται πλέον στο όριο της ύπαρξης, εξαιτίας της υψηλής ΕΒΕ. Όπως αναφέρει ο κ.Στρατηγάκης, «πέρσι, δεν πέρασε κανένας υποψήφιος από το ΓΕΛ με τις 109 διαθέσιμες θέσεις, να μένουν όλες κενές. Ωστόσο, και τις τρεις χρονιές, που εφαρμόζεται η ΕΒΕ, η Σχολή διατηρεί τον ίδιο συντελεστή: 1. Να σημειωθεί πως το 2021, οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν 12,12 μέσο όρο, το 2022 έπρεπε να έχουν γράψει μέσο όρο 12,03 ενώ φέτος, ο μέσος όρος πρέπει να είναι 11,64. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές κενές θέσεις – χαρακτηριστικά, το 2021 υπήρχε μόνο ένας επιτυχών από το ΓΕΛ και 101 κενές θέσεις. Κάποιες ακόμη θέσεις συμπληρώθηκαν από υποψήφιους ΕΠΑΛ, ίσως και ορισμένους που μπήκαν με τις ειδικές κατηγορίες, όπως οι πολύτεκνοι ή με το 10%. Συνολικά, ο αριθμός των φοιτητών είναι 5-10. Ένα τέτοιο τμήμα δεν είναι βιώσιμο», καταλήγει ο ίδιος.

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Υπουργείο Παιδείας: Διαθέσιμες οι βεβαιώσεις συμμετοχής στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις

Η Βεβαίωση Συμμετοχής περιλαμβάνει τους γραπτούς βαθμούς όλων των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων

Η δυνατότητα εκτύπωσης Βεβαιώσεων Συμμετοχής για όσους συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ έχει ήδη ενεργοποιηθεί, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Η Βεβαίωση Συμμετοχής περιλαμβάνει τους γραπτούς βαθμούς όλων των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού ή Ειδικότητας και Ειδικά-Μουσικά Μαθήματα).

Οι υποψήφιοι μπορούν να παραλαμβάνουν τη βεβαίωση συμμετοχής τους από το ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι από την Παρασκευή 7-7-2023 έχει ξεκινήσει η ηλεκτρονική υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων, η οποία θα λήξει την Δευτέρα 17-7-2023.

Όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ανεξάρτητα από την προγραμματισμένη εφημερία τους) θα λειτουργήσουν και την καταληκτική ημερομηνία της υποβολής των μηχανογραφικών.

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μηχανογραφικό 2023: Ξεκινά η υποβολή του από σήμερα – Δείτε αναλυτικά τη διαδικασία

Πότε ολοκληρώνεται η διαδικασία – Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

Το Υπ. Παιδείας ανακοίνωσε ότι οι διαδικασίες για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίωνέτους 2023 ξεκινούν από σήμερα Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023 στις 13:00μ.μ. και λήγουν τη Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023 στις 24:00μ.μ..

Οι υποψήφιοι, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password) που έχουν ήδη αποκτήσει ή που θα αποκτήσουν αυτές τις μέρες, θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr και να επιλέγουν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ.

Α. Όσον αφορά στο Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι υποψήφιοι θα μπορούν να μελετήσουν και να επεξεργαστούν το Μ.Δ. και να κάνουν προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση Μηχανογραφικού) και στην συνέχεια να προχωρήσουν στην τελική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου (Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου) το αργότερο έως και τη Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023 και ώρα 24:00μ.μ.. Κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, οι υποψήφιοι θα βλέπουν και θα μπορούν να επιλέξουν τα τμήματα εκείνα για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την Ε.Β.Ε. κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης, όπου απαιτείται, και της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών (αγωνίσματα για ΤΕΦΑΑ).

Μετά την υποβολή του Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οποιαδήποτε τροποποίηση από τους υποψηφίους είναι δυνατή, εντός της προκαθορισμένης ημερομηνίας υποβολής του Μ.Δ. και μόνο με τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας.

Όσοι υποψήφιοι δεν πρόλαβαν να αποκτήσουν password, μπορούν να απευθύνονται στο Λύκειό τους, είτε τις προγραμματισμένες ημέρες εφημερίας είτε τις δύο (2) επιπλέον ημέρες που θα λειτουργήσουν τα Λύκεια εντός Ιουλίου. Όσοι υποψήφιοι δεν θυμούνται το password που ήδη είχαν αποκτήσει στο σχολείο τους, μπορούν είτε να απευθύνονται στο Λύκειό τους τις προγραμματισμένες ημέρες εφημερίας ή τις δύο (2) επιπλέον ημέρες που θα λειτουργήσουν τα Λύκεια εντός Ιουλίου, είτε εναλλακτικά και εφόσον είχαν δηλώσει προσωπικό mail (κατά την απόκτηση του password), να ορίσουν νέο password μέσα από την εφαρμογή του Μ.Δ. με την επιλογή «Υπενθύμιση κωδικού ασφαλείας», χωρίς να μεταβούν στη σχολική μονάδα.

Μηχανογραφικό Δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορούν να υποβάλουν:

– Όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ του 2023, και εφόσον ήδη κατέχουν ή απέκτησαν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕΛ) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ).

– Όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2021 ή 2022, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Συγκεκριμένα, για τους υποψηφίους του 10% έτους 2021 ισχύει η Ε.Β.Ε., όπως διαμορφώθηκε το 2021, ενώ για τους υποψηφίους του 10% έτους 2022 ισχύει η Ε.Β.Ε., όπως διαμορφώθηκε το 2022.

Οι πίνακες με τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που αντιστοιχούν σε κάθε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, βρίσκονται στην εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) στο μενού «Χρήσιμα Έγγραφα», προκειμένου οι υποψήφιοι οι οποίοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023 τόσο των ΓΕΛ όσο και των ΕΠΑΛ να ενημερωθούν.

Υπενθυμίζεται ότι οι Ε.Β.Ε. προκύπτουν από τις μέσες επιδόσεις των υποψηφίων ανά Επιστημονικό Πεδίο/Τομέα σε συνδυασμό με τους συντελεστές που όρισαν οι ίδιες οι Σχολές/Τμήματα των Πανεπιστημίων. Δηλαδή μια Σχολή/Τμήμα μπορεί να έχει επιλέξει ως Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής το 80% ή το 120% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων ή οποιαδήποτε από τις ενδιάμεσες τιμές. Όπως, επίσης, μπορεί να έχει επιλέξει και για το/τα εμπλεκόμενο/-α Ειδικό/-ά Μάθημα/-τα ως Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής Ειδικού Μαθήματος ή Ειδικών Μαθημάτων το 70% ή το 110% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων ή οποιαδήποτε από τις ενδιάμεσες τιμές μεταξύ αυτού του διαστήματος.

Επισημαίνεται ότι μαζί με τις Ε.Β.Ε. εμφανίζονται και ο συντελεστής της κάθε Ε.Β.Ε., το Ειδικό Μάθημα ή πρακτική δοκιμασία – εφόσον απαιτείται για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες Σχολές ή Τμήματα – και τέλος ο αντίστοιχος συντελεστής Ε.Β.Ε. Ειδικού Μαθήματος.

Β. Όσον αφορά στο Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στα ΔΙΕΚ, οι υποψήφιοι στην ίδια αποκλειστική προθεσμία από την Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023 έως και τη Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023 και ώρα 24:00μ.μ., με τον ίδιο προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), μπορούν να υποβάλουν το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για τα Δημόσια ΙΕΚ.

Όσοι υποψήφιοι δεν πρόλαβαν να αποκτήσουν ή δεν θυμούνται το password, θα πρέπει να απευθύνονται στο Λύκειό τους, είτε τις προγραμματισμένες ημέρες εφημερίας είτε στις δύο (2) επιπλέον ημέρες που θα λειτουργήσουν τα Λύκεια εντός Ιουλίου.

Εντός της ίδιας προθεσμίας, αν κάποιος υποψήφιος οριστικοποιήσει το παράλληλο μηχανογραφικό του και θελήσει να κάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, τότε απλά μπορεί να κάνει Αναίρεση Οριστικοποίησης μέσα από την ίδια την εφαρμογή, χωρίς να προσέλθει στο σχολείο του. Όμως, θα πρέπει να το οριστικοποιήσει ξανά ΕΝΤΟΣ της ίδιας προθεσμίας.

Δικαιούχοι υποβολής του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ είναι:

– Οι υποψήφιοι που υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση και συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερησίων ή εσπερινών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ του 2023. Για την υποβολή του εν λόγω Π.Μ.Δ. θα χρησιμοποιήσουν τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) που έχουν ήδη δημιουργήσει.

– Οι τελειόφοιτοι των ημερησίων ή εσπερινών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ του τρέχοντος σχολικού έτους που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ/ΕΠΑΛ του 2023. Η δημιουργία του προσωπικού κωδικού ασφαλείας (password) από αυτούς τους υποψηφίους για υποβολή Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου, έγινε ή γίνεται στο ΓΕΛ/ΕΠΑΛ που φοιτούσαν.

Μηχανογραφικό: Γενικές Πληροφορίες

  1. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το υποβληθέν οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
  2. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία υποβολής των Μ.Δ. και Π.Μ.Δ. είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστικοποίηση τους.
  3. Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα μπορούν να απευθύνονται στα Λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά τις ημέρες με τις προγραμματισμένες εφημερίες κάθε Λυκείου και επιπλέον την Τετάρτη 12-7-2023 και τη Δευτέρα 17-7-2023.
  4. Υπενθυμίζεται τέλος ότι οι υποψήφιοι που παραπέμπονται στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2023, καταθέτουν Μηχανογραφικό Δελτίο με τις προτιμήσεις τους, μετά τις Επαναληπτικές Εξετάσεις, οπότε και θα μπορέσουν να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).

 

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: