Connect with us

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ

Οι 7 πιο αμφιλεγόμενες ιατρικές θεωρίες που τελικά επιβεβαιώθηκαν

Δημοσιεύτηκε

στις

Δεν είναι λίγες οι φορές που επιστημονικές θεωρίες και μελέτες έχουν προκαλέσει έριδες στους ερευνητικούς κύκλους, που μάλιστα διαρκούν για δεκαετίες ολόκληρες.

Άλλοι ειδικοί τάσσονται υπέρ, άλλοι κατά, ωστόσο μερικές από τις πιο απίστευτες επιστημονικές μελέτες αποδεικνύονται τελικά πέρα για πέρα αληθινές!

Δείτε ποιες είναι οι 7 πιο «αμφιλεγόμενες» θεωρίες που τελικά έχουν αποδειχθεί αληθινές:

Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί καρκίνο του πνεύμονα

Από το 1939 κιόλας πολλοί επιστήμονες ισχυρίστηκαν ότι ο καρκίνος σε μεγάλο βαθμό οφείλεται σε παράγοντες, όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση. Χρειάστηκε να περάσουν 21 ολόκληρα χρόνια, προκειμένου η θεωρία αυτή να επιβεβαιωθεί.

Τα βακτήρια προκαλούν έλκη

Το 1982, οι γιατροί Robin Warren και Barry Marshall από την Αυστραλία συσχέτισαν το «Helicobacter pylori» με το έλκος, ωστόσο η ιατρική κοινότητα υποστήριξε ότι ήταν οι αιτίες της πάθησης ήταν το στρες σε συνδυασμό με συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές.

Ωστόσο, στα μέσα το 1990, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Υγείας, επιβεβαίωσε τη θεωρία τους.

Η ασπιρίνη μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής

Το 1950, ο Lawrence Craven, από την Καλιφόρνια, δημοσίευσε την πρώτη του έρευνα, που έδειχνε ότι η επίδραση της ασπιρίνης εμποδίζει την δημιουργία θρομβώσεων, που προκαλούν καρδιακές παθήσεις. Περίπου 40 χρόνια αργότερα, υιοθετήθηκε η συνταγογράφηση μιας ασπιρίνης την ημέρα, σε ασθενείς με καρδιακά νοσήματα.

Οι ακτίνες Χ είναι επιβλαβείς

Έρευνα του 1911 συνέδεε τις ακτίνες Χ με τη λευχαιμία και άλλες μορφές καρκίνου, ωστόσο η ευρεία χρήση των ακτινών εκείνη την εποχή και η δυσπιστία της ιατρικής κοινότητας, δεν επέτρεψε την επιβεβαίωση της θεωρίας αυτής. Τελικά, το 1956, η Αμερικανική Ακαδημία Επιστημών εξέδωσε μια έκθεση καταδικάζοντας την ευρεία χρήση των ακτινών Χ.

Το μαγγάνιο είναι επιβλαβές για τον εγκέφαλο

Η έκθεση σε υψηλά επίπεδα μαγγανίου, μπορεί να οδηγήσει σε «μαγγανισμό», μια κατάσταση παρόμοια με τη νόσο του Πάρκινσον. Τα συμπτώματα αυτής της κατάστασης περιλαμβάνουν λήθαργο, τρόμο, ψυχικές διαταραχές, ακόμα και θάνατο.

Η μυωπία είναι δείγμα ευφυΐας

Σύμφωνα με ερευνητές του Queen Mary Hospital και του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, τα γονίδια που σχετίζονται με την μυωπία επέζησαν επειδή έχουν σχέση με τη νοημοσύνη. Η θεωρία, λοιπόν, ότι νοημοσύνη και μυωπία «πάνε πακέτο», έχει γενετική βάση.

Οι ηλιόλουστες μέρες κάνουν τους άνδρες πιο βίαιους

Σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion στο Ισραήλ, τα εγκλήματα είναι δύο έως τρεις φορές συχνότερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και στα δύο ημισφαίρια. Κύριος «ύποπτος» φαίνεται να είναι η σεροτονίνη.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Προκλητικός ο Μπαχτσελί, απείλησε να θάψει τον Αλέξη Τσίπρα στη θάλασσα

Δημοσιεύτηκε

στις

«Θα πρέπει να πάρει μαθήματα από τους παππούδες του, που ρίξαμε στη θάλασσα της Σμύρνης», δήλωσε σε μια άκρως επιθετική ρητορική κατά της Ελλάδας και του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ο αρχηγός του ακροδεξιού κόμματος ΜΗP της Τουρκίας, Ντεβλέτ Μπαχτσελί.

Σύμφωνα, δε, με το Anadolu, ο ίδιος τόνισε πως η Ελλάδα «παίζει με τη φωτιά».

Σχολιάζοντας συγκεκριμένα τις δηλώσεις Τσίπρα πως η διενέργεια γεώτρησης στην Ανατολική Μεσόγειο θα έχει επιπτώσεις για την Τουρκία, ο ηγέτης των Γκρίζων Λύκων δήλωσε: «Η Ελλάδα παίζει με τη φωτιά. Ο Τσίπρας δήλωσε προκλητικά ότι αν επιμείνουμε στις γεωτρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο θα υπάρξει τίμημα. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να γνωρίζει ότι δεν έχει γεννηθεί ακόμη ο πειρατής που θα ανακόψει την πορεία μας στη Μεσόγειο και το Αιγαίο.

Ο Τσίπρας πρέπει να σταματήσει τις προκλήσεις και να κοιτάξει την ιστορία του. Θα πρέπει να λάβει μαθήματα από τους παππούδες του που τους πετάξαμε στη θάλασσα. Αν δεν τα πάρει, τότε πρέπει να είναι ήδη έτοιμος να γκρεμοτσακιστεί και να θαφτεί μέσα στη θάλασσα και να τον καταπιεί η θάλασσα. Δεν γνωρίζουμε Έλληνες… Ξέλληνες, όπου είναι να πάμε, θα πάμε. Θα συντρίψουμε όποιον μπαίνει στον δρόμο μας».

Τέλος, μεταξύ άλλων επισήμανε πως «τα γεωτρύπανά μας στη Μεσόγειο θα συνεχίσουν τη δράση τους, με θάρρος και ηρωικά, με βάση τα δικαιώματά μας. Οι λεβέντες μας δεν ξεχάστηκαν, όπως ο Μπαρμπαρός Χαϊρεντίν Πασάς δεν έχει πεθάνει στις καρδιές μας».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Νομοσχέδιο των ΗΠΑ ανοίγει «ομπρέλα» αμυντικής ασφάλειας Ελλάδας – Κύπρου

Δημοσιεύτηκε

στις

Με την ψήφο της συντριπτικής πλειοψηφίας των παρόντων μελών της επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας ανοίγει πλέον ο δρόμος για την κατάθεση του «East Med Act» στην ολομέλεια του Σώματος.

Ειδικότερα, το «Νομοσχέδιο για την Ασφάλεια και την Ενεργειακή Συνεργασία στην Ανατολική Μεσόγειο», όπως ονομάζεται επίσημα, συζητήθηκε την Τρίτη στην επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας, όπου εγκρίθηκε με ευρεία πλειοψηφία, καθώς μόνο οι Δημοκρατικοί γερουσιαστές Τζεφ Μέρκλεϊ και Εντ Μάρκι δεν το υπερψήφισαν. Οι αντιρρήσεις, όμως, των συγκεκριμένων γερουσιαστών δεν σχετίζονται τόσο με το γεωπολιτικό περιεχόμενο του νομοσχεδίου όσο με το ενεργειακό σκέλος του, καθώς και οι δύο στηρίζουν την «Νέα Πράσινη Συμφωνία» και έχουν εκφράσει επανειλημμένα παρόμοιες οικολογικές ευαισθησίες.

Υπενθυμίζεται ότι το διακομματικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί από τους γερουσιαστές Μπομπ Μενέντεζ και Μάρκο Ρούμπιο επιχειρεί να αναμορφώσει την γεωπολιτική στρατηγική των ΗΠΑ στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου τοποθετώντας την τριμερή συνεργασία Ελλάδας-Ισραήλ-Κύπρου στο επίκεντρο του στρατηγικού ενδιαφέροντος της Ουάσινγκτον. Ανάμεσα στις πολλές προβλέψεις του περιλαμβάνεται και η άρση του εμπάργκο όπλων στην Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς και η καταγραφή των τουρκικών παραβιάσεων.

Την ίδια στιγμή η πορεία του νομοσχεδίου έχει δρομολογηθεί και στην αμερικανική βουλή με διακομματική στήριξη, καθώς οι ομοσπονδιακοί βουλευτές Γκας Μπιλιράκη, Ντέιβιντ Σίσιλιν, και Τεντ Ντόιτς έχουν ήδη καταθέσει το νομοσχέδιο στη Βουλή των Αντιπροσώπων.

Γερουσιαστής Μενέντεζ: Το Ισραήλ, η Ελλάδα και η Κύπρος είναι βασικοί εταίροι των Ηνωμένων Πολιτειών

Χαιρετίζοντας με ενθουσιασμό την ισχυρή διακομματική στήριξη που έλαβε το νομοσχέδιο, ο γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ υποστήριξε ότι το Ισραήλ, η Ελλάδα και η Κύπρος είναι βασικοί εταίροι των ΗΠΑ και ότι η ψηφοφορία της Τρίτης επιβεβαιώνει ότι η Ουάσινγκτον χρειάζεται μια νέα στρατηγική που θα αντικατοπτρίζει τα αμοιβαία συμφέροντα που έχει με αυτές τις χώρες.

«Η Ανατολική Μεσόγειος είναι μια περιοχή που έχει κεντρική σημασία για τη χώρα μας και γι ‘αυτό πρέπει να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο διαθέτουμε τη διπλωματική ενέργεια, τη δέσμευση και τους πόρους μας. Ανυπομονώ να συνεργαστώ με τους συναδέλφους μου έτσι ώστε αυτή η σημαντική νομοθεσία να εξεταστεί γρήγορα και να εγκριθεί από ολόκληρη την Γερουσία», τόνισε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ο Αμερικανός γερουσιαστής στη δήλωσε που έκανε μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας.

Ικανοποίηση Ελληνοεβραϊκών οργανώσεων

Χαιρετίζοντας την υπερψήφιση του νομοσχεδίου ως ένα σημαντικό βήμα για την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης περιφερειακής στρατηγικής για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, ο εκτελεστικός διευθυντής του Συμβουλίου Ελληνοαμερικανικής Ηγεσίας (HALC), Έντι Ζεμενίδης, τόνισε ότι οι θετικές τάσεις που παρατηρούνται ήδη στην περιοχή, όπως η συνεργασία στον τομέα της ενέργειας και της ασφάλειας, θα επιταχυνθούν ακόμα περισσότερο.

«Η ηγεσία των γερουσιαστών Μενέντεζ και Ρούμπιο αλλά και της επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας θα καταστήσει την περιοχή πιο σταθερή και ευημερούσα και θα προωθήσει τόσο τα αμερικανικά συμφέροντα όσο και τις αξίες», σημείωσε ο κ. Ζεμενίδης.

Από την πλευρά της η διευθύντρια πολιτικής προσέγγισης του «American Jewish Committee» (AJC), Julie Rayman, είπε ότι «το “Νομοσχέδιο για την Ασφάλεια και την Ενεργειακή Συνεργασία στην Ανατολική Μεσόγειο” θα ενισχύσει την περιφερειακή ασφάλεια, θα διευρύνει την υφιστάμενη συνεργασία και θα διασφαλίσει τον ηγετικό ρόλο της Αμερικής».

Κάνοντας λόγο για ένα «τεράστιο άλμα προς τα εμπρός» για τις σχέσεις των ΗΠΑ με την Ελλάδα και την Κυπριακή Δημοκρατία, ο αντιπρόεδρος Κυπριακής Ομοσπονδίας Αμερικής, Τάσος Ζαμπάς, είπε ότι το νομοσχέδιο «θέτει την Ελλάδα στο επίκεντρο μιας νέας αμερικανικής στρατηγικής για την Ανατολική Μεσόγειο και σταματά την αντιμετώπιση της Κύπρου απλώς ως πρόβλημα, αλλά την τοποθετεί ως λύση».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Πινακίδες Βουλγαρίας στα Ι.Χ. | Η διαδικασία, τα πρόστιμα και το κόστος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σφίγγει ο κλοιός για τους κατόχους πολυτελών και όχι μόνο αυτοκινήτων με πινακίδες Βουλγαρίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Οι φορολογικές αρχές σε συνεργασία με τις αντίστοιχες της γειτονικής χώρας έχουν καταγράψει σε πρώτο επίπεδο 9.500 οχήματα, τα οποία είχαν αρχικά ελληνικές πινακίδες, αλλά οι ιδιοκτήτες τους τα αποταξινόμησαν.

Με τα στοιχεία που λαμβάνουν από την Βουλγαρία βλέπουν αν αυτά τα 9.500 οχήματα που έφυγαν από το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας απέκτησαν πινακίδες της γειτονικής χώρας.

Στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε ελέγχους για να διαπιστώσουν αν οι κάτοχοί τους είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας. Στην περίπτωση αυτή η μεταφορά της ταξινόμησης του οχήματος στη Βουλγαρία δεν σημαίνει τίποτα, καθώς η φορολογική διοίκηση θα χρεώσει στους κατόχους τους το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης και τυχόν φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πολλοί κάτοικοι της Ελλάδας καταφεύγουν στην πρακτική των βουλγαρικών πινακίδων για να γλιτώσουν από τα τεκμήρια, τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας, τα ακριβά ασφάλιστρα και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Για να δέσουν μάλιστα ακόμη καλύτερα το σενάριο της φοροαποφυγής προχωρούν στην ίδρυση εικονικής εταιρείας στη Βουλγαρία και ακολούθως αποκτούν το πολυτελές όχημα το οποίο δηλώνουν ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το πρώτο εξάμηνο το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει από τη βουλγάρικη επικράτεια. Ωστόσο, η γειτονική χώρα ανήκει στην ΕΕ και στα σύνορα δεν γίνεται σχεδόν ποτέ ούτε ο τυπικός έλεγχος.

Κάποιοι κάνουν και το επόμενο βήμα. Προχωρούν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας στη Βουλγαρία. Σε αυτή  την περίπτωση βέβαια ο ιδιοκτήτης του πολυτελούς αυτοκινήτου πρέπει να αποδείξει στις ελληνικές αρχές πως διαβιεί στην Βουλγαρία τουλάχιστον 185 μέρες τον χρόνο και καταβάλει φόρους στο βουλγάρικο Δημόσιο. Επιπρόσθετα πρέπει να εμφανίσει πληρωμές δημοτικών τελών, καθώς και λογαριασμούς θέρμανσης, νερού κ.α. Αυτά δεν πτοούν κάποιους συμπολίτες μας οι οποίοι παρότι  δεν διαθέτουν τα σχετικά έγγραφά που προαναφέραμε προβαίνουν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας.

Βαριά πρόστιμα

Σύμφωνα με  το υπουργείο Οικονομικών το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας αυτοκινήτων με πινακίδες από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  ορίζεται κατ’ ανώτατον σε έξι μήνες και μόνο εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι (συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κλπ).

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ.

Ποια είναι η νόμιμη διαδικασία

Πρόσωπα (αλλοδαποί ή Έλληνες) που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, δηλαδή έχουν εδώ τη συνήθη κατοικία τους και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων.

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορίαοχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινούργια

1. Τέλος Ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας ( επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης από 20.000 ευρώ και άνω)

3. Φ.Π.Α.

Μεταχειρισμένα

1. Τέλος ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας (επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων από 20.000 ευρώ και άνω)

Οχήματα προερχόμενα από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες

1. Εισαγωγικός δασμός

2. Φ.Π.Α.

3. Τέλος ταξινόμηση

4. Φόρος πολυτελείας (επιβατικά αυτοκίνητα καινούργια & μεταχειρισμένα ως άνω)

Συντελεστές τέλους Ταξινόμησης

Το ύψος των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης, προσδιορίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα των αυτοκινήτων και την αντιρρυπαντική τους τεχνολογία.

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα ανά κοινοτική Οδηγία ή Κανονισμό που ισχύουν από 01/01/2011:

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα

 

Κυλινδρισμός Κινητήρα EURO 6
Προδιαγραφές των
Κανονισμών715/2007
& 692/2008
EURO 5
Προδιαγραφές της
Οδηγίας:
98/69/ΕΚ φάσηΒ
EURO 1,2,3,4
Προδιαγραφές των Οδηγιών :
98/69/ΕΚ φάσηΑ΄,
94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ,
89/458/ΕΟΚ &88/76/ΕΟΚ
Συμβατικής
Τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24% 37%
Από 901-1400 κ.ε. 12% 27% 49% 66%
Από 1401-1600 κ.ε. 20% 45% 95% 128%
Από 1601-1800 κ.ε. 30% 56% 129% 148%
Από 1801-2000 κ.ε. 40% 83% 216% 266%
Από 2001 κ.ε.και πάνω 50% 142% 334% 346%

Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.

Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000). Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου, δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.

 

 

 

Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Παραδείγματα

1. Παραδείγματα υπολογισμού μείωσης της φορολογητέας αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων.

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο διετίας με 36.000 διανυθέντα χιλιόμετρα.

Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τη διετία: 15.000*2= 30.000. Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-30.000 = 6.000.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 6.000/500*0,30= 3,6%

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο 18 μηνών με 36.000διανυθέντα χιλιόμετρα. Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τους 18μήνες: (18*15.000)/12= 22.500.

Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-22.500 = 13.500.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 13.500/500*0,30 = 8,1%

2. Παραδείγματα υπολογισμού τέλους ταξινόμησης

A)Έστω, καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, με τιμή χονδρικής πώλησης12.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., EURO 5, προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Αξία

12.608 €

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης

510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας

13.118 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης

30%

Τέλος Ταξινόμησης

13.118* 30% = 3.935,40 €

B) Έστω, μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο σεντάν, με τιμή χονδρικής πώλησης €25.000, EURO 5 με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας23/9/2017 και θέσης σε ανάλωση 04/06/2019, διανυθέντα χιλιόμετρα27.049, κυλινδρισμό κινητήρα 1895 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Απομείωση αξίας σύμφωνα με την κατηγορία αμαξώματος και την ηλικία

Μήνες κυκλοφορίας: 21 (20 μήνες + 11ημέρες)

Συντελεστής κατηγορίας αμαξώματος σεντάν για 21 μήνες κυκλοφορίας από τους διαθέσιμους πίνακες:37%

25.000 – (25.000*37%)= 15.750

Ποσοστό απομείωσης αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πλέον του μέσου όρου

Μ.Ο. χλμ για 21 μήνες: (21*15.000)/12=26.250

Επιπλέον χλμ: 27.049-26.250 = 799

Συντελεστής μείωσης 799/500*0,30 = 0,47%

Αξία (μετά την απομείωση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα)

15.750 – (15.750*0,47%) = 15.676

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης: 510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας: 16.186 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης: 40%

Τέλος Ταξινόμησης: 16.186 * 40% = 6.474,40 €

businessnews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κτηματολόγιο | Οι συνέπειες για όσους δεν κάνουν δηλώσεις | Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες

Δημοσιεύτηκε

στις

Tην ολοκλήρωση της φάσης συλλογής δηλώσεων κτηματογράφησης του τρέχοντος προγράμματος του Κτηματολογίου σημαδοτεί η έναρξη – μέσα στις επόμενες ημέρες – της συλλογής δηλώσεων σε Λήμνο και Λέσβο.

Αυτό σημαίνει ότι θα «τρέχουν» πλέον και οι 27 συμβάσεις (που περιλαμβάνει ο νυν προγραμματισμός), ενώ αναμένεται το πράσινο φως για άλλες πέντε συμβάσεις που έχουν κολλήσει εξαιτίας δικαστικών διενέξεων.

Διευκρινίζεται πως η δήλωση των ακινήτων στο Κτηματολόγιο είναι υποχρεωτική. Και όσοι ιδιοκτήτες δεν δηλώσουν τα ακίνητά τους μέχρι τη λήξη της περιόδου εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης κτηματογράφησης, ούτε υποβάλλουν αίτηση διόρθωσης των πρώτων εγγραφών κατά την επταετή περίοδο λειτουργίας του Κτηματολογίου μέχρι την οριστικοποίηση των πρώτων εγγραφών, τα χάνουν.

Μέχρι στιγμής, πάνω από 170.000 ακίνητα (σε περιοχές που έχουν οριστικοποιηθεί οι πρώτες εγγραφές) τα οποία δεν έχουν δηλωθεί βρίσκονται σε διαδικασία σταδιακής περιέλευσης στο Δημόσιο. Είναι τα λεγόμενα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη» και πλέον όσοι μετανιώσουν που δεν τα δήλωσαν μπορούν να προσφύγουν δικαστικώς, αλλά μόνο για να διεκδικήσουν χρηματική αποζημίωση…

Το τελευταίο πρόγραμμα κτηματογράφησης, που ξεκίνησε στις αρχές του 2018 και αυτή τη στιγμή η περίοδος συλλογής δηλώσεων κτηματογράφησης – από τον περασμένο Νοέμβριο – είναι σε πλήρη εξέλιξη, είναι στην ουσία ένα «μωσαϊκό» με παρά πολλά «ψηφιδωτά». Υπάρχουν περιοχές που έληξε το προβλεπόμενο όριο και δόθηκε παράταση με βάση τα όσα προβλέπονται από την τελευταία νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος, περιοχές που ξεκίνησε πρόσφατα η συλλογή δηλώσεων, αλλά και «αγκάθια» που δυσκολεύουν τους ιδιοκτήτες ακινήτων.

ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ. Οπως εξηγούν από το Κτηματολόγιο, είναι πολύ σημαντικό να μη χαθούν οι μήνες του καλοκαιριού εν αναμονή μιας παράτασης. Και αυτό επειδή μπορεί να χαθεί πολύτιμος χρόνος που κοστίζει και σε κόπο και σε χρήμα. «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν τα πέντε σημαντικά «κλειδιά» προκειμένου οι ιδιοκτήτες να «κλειδώσουν» και να κατοχυρώσουν την περιουσία τους.

 

1 Η συλλογή δηλώσεων

Οπως προαναφέρθηκε, μέσα στις επόμενες ημέρες ξεκινά η σχετική διαδικασία σε Λήμνο και Λέσβο.

 

2 Οι περιοχές που αναμένουν το πράσινο φως για να ξεκινήσει η συλλογή δηλώσεων

Οι πέντε συμβάσεις οι οποίες έχουν, όπως προαναφέρθηκε, μπλοκάρει εξαιτίας δικαστικών προσφυγών των αναδόχων αντιπροσωπεύουν το 7% των δικαιωμάτων και αντιστοιχούν στο 6,3% της έκτασης της χώρας. Ετσι το πράσινο φως, προκειμένου να αρχίσει η συλλογή δηλώσεων (η οποία δεν προβλέπεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του χρόνου), περιμένουν η Θεσπρωτία, η Κέρκυρα, οι Κυκλάδες, το Ρέθυμνο, τα Χανιά και το μισό Ηράκλειο της Κρήτης.

 

3 Αλλη μια ευκαιρία για τους ιδιοκτήτες ακινήτων στον Δήμο Αθηναίων

Χθες έληξε η προθεσμία για τη φάση της προανάρτησης στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Τυπικά αυτό σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν ακίνητα στον Δήμο Αθηναίων έπρεπε να διορθώσουν – στην περίπτωση που υπάρχουν λάθη – τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δηλώσεων που υποβλήθηκαν στο Κτηματολόγιο το 2008.

Ωστόσο, όσοι δεν πρόβαλαν ή αμέλησαν έχουν ακόμη μία ευκαιρία, μια και δόθηκε «σιωπηρή παράταση» έως το τέλος Αυγούστου. Αυτό σημαίνει πως μέχρι την υποβολή της βάσης ανάρτησης στο Κτηματολόγιο (δηλαδή ένα δίμηνο μετά τις 24 Ιουνίου) από τον ανάδοχο όσοι ιδιοκτήτες δεν έχουν υποβάλει τα συμπληρωματικά έγγραφα ή τις αιτήσεις διόρθωσης θα μπορούν να το κάνουν, μέχρι να εκπνεύσει το δίμηνο, στο Γραφείο Κτηματογράφησης (όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία).

Σημειώνεται πως έως την Πέμπτη 27 Ιουνίου το Γραφείο Κτηματογράφησης θα λειτουργεί στα Ολυμπιακά Ακίνητα (στο Γαλάτσι) και από την επομένη (Παρασκευή 28 Ιουνίου) μόνο στην Πατησίων στην Αθήνα. Στη συνέχεια, ύστερα από επτά μήνες, θα ξεκινήσει η φάση της ανάρτησης. Σε αυτή τη φάση δημοσιοποιούνται τα διορθωμένα στοιχεία της κτηματογράφησης, και οι δικαιούχοι, όπως λένε από το Κτηματολόγιο, θα έχουν εκ νέου τη δυνατότητα να υποβάλουν αιτήσεις διόρθωσης κτηματολογικής εγγραφής και ενστάσεις.

 

4 Το αγκάθι με τις περιπτώσεις χρησικτησίας

Από το Κτηματολόγιο είναι ξεκάθαροι: όσοι δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα κτηματογράφησης, δηλαδή δεν προσκομίζουν κανένα χαρτί και δεν εντοπίζουν το ακίνητό τους, το χάνουν. Και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα του τελευταίου προγράμματος κτηματογράφησης. Γιατί; Επειδή στις περιοχές που είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα, πολλά ακίνητα είναι μοιρασμένα «διά λόγου» και δεν υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας – ιδιαίτερα τα μη ηλεκτροδοτούμενα αγροτεμάχια.

Γι’ αυτό και αποτελούν «αγκάθι» οι περιπτώσεις έκτακτης ιδιοκτησίας (όταν δηλαδή δεν υπάρχει δικαστική απόφαση) και πρέπει να αποδειχθεί 20ετής νομή και κατοχή – αλλιώς το ακίνητο δεν μπορεί να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι απαραίτητα τα έγγραφα – αποδείξεις από ΔΕΗ – ΟΤΕ, εταιρείες ύδρευσης, μισθωτήρια, ακόμη και συμβόλαια γειτονικών ιδιοκτησιών που αναφέρουν τον αιτούντα ως κύριο του ακινήτου, Ε9 κ.ά.

 

5 Ο εντοπισμός των ακινήτων

Για την υποβολή της δήλωσης στο Κτηματολόγιο είναι υποχρεωτικό να προσκομίσετε κάποιο στοιχείο εντοπισμού που να βοηθάει το Γραφείο Κτηματογράφησης να προσδιορίσει τη θέση, τα όρια και την έκταση των ακινήτων που δηλώνονται. Ενας τρόπος είναι οι διάφορες εφαρμογές εντοπισμού που υπάρχουν στο Διαδίκτυο είτε από το Κτηματολόγιο είτε από τις ανάδοχες εταιρείες. «ΤΑ ΝΕΑ» έκαναν εκτενή αναφορά σε αυτές τις εφαρμογές στο φύλλο της 23ης Μαΐου 2019.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
nikos keramika banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: