Connect with us

AUTOMOTO

Οδηγούμε την 10η γενιά Honda Civic

Δημοσιεύτηκε

στις

Το Honda Civic είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που μπορούσε να σταθεί δίπλα σε κάποια ευρωπαϊκά μοντέλα, όταν πρωτοεμφανίστηκε, 45 χρόνια πριν.

Σήμερα έχουμε να κάνουμε με την 10η γενιά του μοντέλου (το πιο γνωστό ιαπωνικό παγκοσμίως μαζί με το Toyota Corolla), που παρουσιάσαμε εκτενώς πριν λίγους μήνες και ήδη είναι το 4ο πιο καλοπουλημένο μοντέλο στον κόσμο.

Αιρετικό αισθητικά, με ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα, μικρούς προβόλους και εξαιρετική αεροδυναμική, το φρέσκο 5θυρο Civic hatchback (κατασκευάζεται στην Μεγάλη Βρετανία) απευθύνεται στα εκατομμύρια χρηστών που το έχουν δοκιμάσει στο παρελθόν και δεν το αλλάζουν.

Η νέα φαρδύτερα και μακρύτερη πλατφόρμα δημιουργεί ένα ευρύχωρο εσωτερικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία απλή δομή, χωρίς περιττά στοιχεία, νέες τεχνολογίες, εξαιρετική ποιότητα και υλικά υψηλών προδιαγραφών. Η χαμηλωμένη θέση των καθισμάτων αποτελεί μία σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ένατη γενιά του μοντέλου.

Ο οδηγός έχει καλύτερη αίσθηση επαφής με το όχημα, που επιτείνεται από τη βελτιωμένη ορατότητα στο εμπρός τμήμα. Το νέο Civic είναι ένα όχημα που συνδυάζει μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών με πρακτική χρηστικότητα. Η δεύτερη γενιά του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας της Honda περιλαμβάνει ενσωμάτωση των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.

Επιπλέον, η σειρά τεχνολογιών προηγμένης ασφάλειας & υποστήριξης οδηγού Honda Sensing που διατίθεται με όλες τις εκδόσεις, διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο είναι από τα ασφαλέστερα στην κατηγορία του.

Μετά την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου, οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα, τόσο την έκδοση με τον 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα των 130 ίππων (με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο), όσο και αυτό με τον δυνατό (183 ίππους) κινητήρα βενζίνης των 1500 κ.εκ, με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο (με δυο χαρτογραφήσεις, drive & sport).

Από αυτή μας την εμπειρία, είναι αλήθεια ότι σχεδόν «ερωτευτήκαμε» την έκδοση με τον 1000άρη βενζινοκινητήρα, που κινεί αξιοπρεπώς και βάλε τ0 βάρους 1300+ κιλών αμάξωμα με μέση κατανάλωση 7,3 λίτρων/100 χλμ. (εδώ παίζει τον ρόλο του και το σύστημα start/stop). Με εξαιρετική ροπή από τις 1200 στροφές, το 3κύλινδρο σύνολο στροφάρει εύκολα μέχρι τον κόφτη και δίνει στο οικογενειακό όχημα σβελτάδα και ευελιξία. Την ίδια στιγμή η αίσθηση του τιμονιού και η ακρίβεια του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων, είναι σημεία αναφοράς για την κατηγορία και όχι μόνο.

Αυτό όμως που ξαφνιάζει ευχάριστα, είναι η οδική συμπεριφορά. Το 1000άρι Civic 10ης γενιάς, συμπεριφέρεται σαν καρτ! Άμεσο, ακριβές, ουδέτερο στο στρίψιμο και σε όλες τις περιπτώσεις (ακόμα και στο χώμα) ένα κομμάτι, δίνει την εικόνα μιας απόλυτα πετυχημένης συνταγής.

Από την πλευρά της η δυνατή έκδοση των 183 ίππων (χωρίς start/stop), είναι μεν γρήγορη, πολύ γρήγορη, αλλά όχι τόσο ισορροπημένη σε οδική συμπεριφορά. Στην πίεση, το μεγάλο αμάξωμα τείνει να υποστρέψει, αλλά επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν το αφήνουν.

Με μέση κατανάλωση 7,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με σαφώς πιο δυνατά φώτα από το 1000άρι, πολύ δυνατά φρένα (χωρίς αυτό να σημαίνει πως το 1000άρι υστερεί) και διπλή μπούκα εξάτμισης στο κέντρο του διαχύτη πίσω, το Civic των 1500 κ.εκ. θεωρούμε ότι είναι μια πιο σπορτίφ παρά οικογενειακή επιλογή, χωρίς όμως η οδική συμπεριφορά να το υποστηρίζει.

Ο λόγος της διαφοράς αυτής, είναι –κατά τους έλληνες τεχνικούς- το ότι, ο 1000άρης κινητήρας, πιο ελαφρύς και τοποθετημένος πιο πίσω από τον εμπρός άξονα (σε σχέση με τον 1500άρη), συντελεί σε ένα πιο ομοιογενές και ισορροπημένο σύνολο, που μεταφράζεται σε υποδειγματική οδική συμπεριφορά.

Κατά τα λοιπά, το ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό, χωρά άνετα 5 επιβάτες, έχει πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και καλή εργονομία με εξαίρεση την κάπως δύσκολη στην χρήση της (χρειάζεται εξοικείωση) κεντρική οθόνη πληροφοριών, ενώ δεν έχει (και στις δυο περιπτώσεις) ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού (και ο θεός βοηθός…).

Στα μείον και η περιορισμένη ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω (ας όψεται η αεροδυναμική), αλλά και το χαμηλό αμάξωμα που συχνά πυκνά, αν δεν προσέχεις, έρχεται σε επαφή με τα εξογκώματα των δρόμων.

Πάντως οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας μας διαβεβαίωσαν ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν το 1500, ενώ υπάρχει δυσκολία παράδοσης της έκδοσης hatchback, καθώς η παραγωγή του εργοστασίου της Αγγλίας είναι ήδη προπουλημένη.

Πιο πρόσφατη εμπειρία από το σύγχρονο Civic, η οδήγηση για μερικά χιλιόμετρα εντός Αττικής, της νέας έκδοσης πετρελαιοκινητήρα κινητήρα 1.600 κ.εκ. (1.6i-DTEC) που έλειπε από το μοντέλο και ήρθε να συμπληρώσει την γκάμα.

Ο τετρακύλινδρος i-DTEC diesel 1.597cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ίππων στις 4.000 rpm και μέγιστη ροπή 300Nm στις 2.000 rpm, επιταχύνοντας το Civic από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 10,5 δεύτερα. Οι εκπομπές CO2 (σύμφωνα με τα νέα πρότυπα δοκιμών NEDC *) ξεκινούν από 91 γρ/χλμ (Sedan) και 93 γρ/χλμ (Hatchback), σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι τιμές κατανάλωσης μικτού κύκλου σύμφωνα με τις νέες συνθήκες δοκιμών είναι 3,4λτ/100 χλμ (Sedan) και 3,5λτ/100 χλμ (Hatchback).

Όσον αφορά την δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση ήταν στα 5,7 λτ/100 χλμ., απόκλιση που κρίνεται λογική αν σκεφτούμε πως οι μετρήσεις του κατασκευαστή γίνονται με ιδανικές συνθήκες.

Οι βελτιώσεις στον 1.6 diesel περιλαμβάνουν μείωση τριβών στους κυλίνδρους, πιο αποδοτική μετατροπή των οξειδίων του αζώτου NOx, και περαιτέρω αναβάθμιση της οδηγησιμότητας. Οι μηχανικοί έχουν εφαρμόσει νέες διαδικασίες παραγωγής, με πρωτοποριακά υλικά και εξαρτήματα επόμενης γενιάς για να δημιουργήσουν έναν πλήρως ανανεωμένο κινητήρα, ενώ κύριος στόχος τους ήταν να μειώσουν τη μηχανική τριβή του diesel σε επίπεδα βενζινοκινητήρα.

Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα μπεκ καυσίμου που μπορεί να λειτουργεί σε υψηλή πίεση 1800bar. Όσο υψηλότερη είναι η πίεση τόσο μεγαλύτερη η ταχύτητα ψεκασμού, ενώ το σπρέι αναμιγνύεται καλύτερα με τον αέρα στο θάλαμο καύσης. Αυτό μεταφράζεται σε καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση για την επίτευξη χαμηλότερων εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης.

Συνολικά, ο νέος 1.6 i-DTEC είναι ένας από τους πρώτους κινητήρες που δοκιμάζονται επίσημα μέσω της διαδικασίας Real Driving Emission (RDE) για τον έλεγχο των εκπομπών NOx και σωματιδίων.

Οι δοκιμές Real Driving Emission (RDE) μετράνε ρύπους όπως τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) στο δρόμο. Οι δοκιμές RDE τρέχουν παράλληλα με εργαστηριακούς κύκλους δοκιμών όπως οι NEDC και WLTP προκειμένου να εξασφαλίζονται χαμηλά επίπεδα ρύπων από τα οχήματα στο δρόμο σε όλη την Ευρώπη.

Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με το ανανεωμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που έχει αναβαθμισμένα συγχρονιζέ. Επίσης, η τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και είναι τώρα από τα καλύτερα στην κατηγορία.

Ένας μηχανισμός όπισθεν με ελικοειδή γρανάζια μόνιμης εμπλοκής μειώνει σημαντικά το θόρυβο και το βολάν διπλής μάζας και βελτιώνει περαιτέρω τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).

Πέραν αυτού, ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων θα προστεθεί στις επιλογές του Civic από τον Σεπτέμβριο του 2018.

Επιπλέον το σύστημα Sensing προσφέρεται πλέον σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, ενώ οι βελτιώσεις σε τομείς της ασφάλειας που έκαναν πρόσφατα οι τεχνικοί της μάρκας, έδωσαν στο Civic και το πέμπτο αστέρι στις δοκιμές του Euro NCAP.

Οδηγικά, το Civic με τον νέο πετρελαιοκινητήρα, είναι αυτό που ταιριάζει στον μέσο οικογενειάρχη που διανύει πολλά χιλιόμετρα ανά έτος. Σχεδόν αθόρυβο, με ροπή από χαμηλά, χωρίς εξάρσεις του κινητήρα και με χαμηλή κατανάλωση, είναι αυτό που λέμε «αυτοκίνητο ζωής» και προβάλει σαν μια από τις πλέον «τίμιες» αγορές της κατηγορίας.

Με οδική συμπεριφορά που ταιριάζει περισσότερο στην έκδοση των 1500 κ.εκ. βενζίνης που προαναφέραμε, θα πωλείται σε 7 διαφορετικά χρώματα και δυο εκδόσεις εξοπλισμού Comfort με Navi (22.120 ευρώ) & Elegance (25.250 ευρώ). Οι τιμές αυτές γίνονται ακόμα καλύτερες αν συνυπολογίσουμε την 5ετή εγγύηση και Οδική Βοήθεια που συνοδεύει την αγορά.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Έφυγε από τη ζωή ο θρύλος της F1, Νίκι Λάουντα

Δημοσιεύτηκε

στις

Έφυγε από τη ζωή, πριν από λίγες ώρες, σε ηλικία 70 ετών ο θρύλος της αυτοκίνησης και της Formula 1, Νίκι Λάουντα.

Ο Νίκι Λάουντα άφησε την τελευταία του πνοή, πέντε μήνες μετά τη μεταφορά του σε νοσοκομείο, με βαριάς μορφής γρίπης.

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο αγαπημένος μας Νίκι πέθανε ήσυχα, τη Δευτέρα 20ή Μαΐου 2019, με την οικογένειά του πλάι του», ανέφεραν οι οικείοι του θρυλικού πιλότου της F1 και αργότερα πολυσχιδούς επιχειρηματία σε ηλεκτρονικό μήνυμά τους που μεταδόθηκε από αυστριακά ΜΜΕ.

Η αγωνιστική ζωή του μύθου της Formula 1 μόνο εύκολη δεν ήταν.

«Κολλημένος» με τη σπορ οδήγηση από τα μικράτα του, ο Λάουντα ξεκίνησε την καριέρα του σε νεαρή ηλικία, για να προσχωρήσει στη Ferrari το 1974 και να γράψει μια από τις χρυσές σελίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Μόλις έναν χρόνο αργότερα θα κατακτήσει το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, αν και η πορεία του πιλότου της F1 έμελλε να πάρει μια ζοφερή τροπή τον Αύγουστο του 1976, όταν το φρικτό ατύχημα στην πίστα θα τον άφηνε σε κώμα.

Παρά το τραγικό γεγονός και τα σοβαρά εγκαύματά του, ο ίδιος θα επιστρέψει στο βολάν του μονοθέσιού του μόλις 6 βδομάδες αργότερα, για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα της χρονιάς από τον άσπονδο εχθρό του Τζέιμς Χαντ.

Ο Λάουντα αποσύρθηκε το 1979 για να ιδρύσει μια αεροπορική εταιρεία, αν και οι μέρες του στη Formula 1 δεν είχαν ακόμα τελειώσει: το 1982 θα επιστρέψει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κατακτώντας το πρωτάθλημα για τελευταία φορά το 1984!

Ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε τρεις φορές τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, δύο με τη Ferrari, το 1975 και το 1977 και μία με τη McLaren, το 1984.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Έλληνας ο σχεδιαστής της Alfa Romeo Tonale

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο κ. Αλέξανδρος Λιώκης, Lead Exterior Designer της Alfa Romeo Tonale, βρέθηκε στη χώρα μας και προσκεκλημένος της ΦΙΛΠΑ (Φίλοι του Παλαιού Αυτοκινήτου) παρουσίασε σε σχετική εκδήλωση την ιστορία πίσω από το εντυπωσιακό πρωτότυπο που σχεδίασε.

Το πρωτότυπο Alfa Romeo Tonale αποτέλεσε μία από τις σημαντικότερες εκπλήξεις της φετινής έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης. Η ΦΙΛΠΑ (Φίλοι του Παλαιού Αυτοκινήτου) διοργάνωσε μία ξεχωριστή εκδήλωση αφιερωμένη στον κ. Αλέξανδρου Λιώκη, Lead Exterior Designer της Tonale,  όπου παρουσιάστηκε η φιλοσοφία και η ιστορία πίσω από τη δημιουργία του εντυπωσιακού πρωτοτύπου.

Ο Έλληνας σχεδιαστής μίλησε για το πως η πλούσια ιστορία της μάρκας σε συνδυασμό με τη συνεχή αναζήτηση νέων ιδεών αποτέλεσαν την έμπνευση για το σχεδιασμό της Tonale. Με βασικό άξονα τις καθαρές γραμμές, την απλότητα και βέβαια την υψηλή αισθητική, η Tonale είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως μία πραγματική Alfa Romeo, χωρίς παράλληλα να αποτελεί μια επανάληψη άλλων μοντέλων της μάρκας. Η σκληρή δουλειά, η αγωνία και τελικά η χαρά της επιβράβευσης μετά από την εξαιρετική υποδοχή που επιφύλαξε το κοινό στο πρωτότυπο, εξιστορήθηκαν από τον κ. Λιώκη, ο οποίος στο τέλος της εκδήλωσης δημιούργησε μπροστά στο κοινό ένα σχέδιο της πρόσφατης δημιουργίας του.

Το συντονισμό της παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στο φιλόξενο χώρο της ΦΙΛΠΑ στο Γέρακα, είχε ο δημοσιογράφος και μηχανολόγος μηχανικός κ. Τάκης Πουρναράκης, ενώ την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Εμπορικός Ακόλουθος της Ιταλικής Πρεσβείας Αθηνών, κ. Enrico Barbato, καθώς και πλήθος φίλων του αυτοκινήτου.

Νίκος Τσάδαρης

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Σοκ! Στα 2 ευρώ η αμόλυβδη και στο 1,6 ευρώ το diesel | «Φωτιά» και τα διόδια

Δημοσιεύτηκε

στις

Απαγορευτικό θα είναι το κόστος για πολλούς Έλληνες το ταξίδι με αυτοκίνητο φέτος το Πάσχα εξαιτίας των τιμών στα καύσιμα αλλά και των διοδίων.

Πανάκριβα αναμένεται να στοιχίσει η έξοδος του Πάσχα στους εκδρομείς που θα μεταβούν με τα αυτοκίνητά τους σε κάποιο τουριστικό θέρετρο ή στην εξοχική τους κατοικία σε κάποιο χωριό καθώς ήδη οι τιμές των καυσίμων έχουν χτυπήσει «κόκκινο» όπως επίσης και οι τιμές στα διόδια.

Ήδη στην Σαντορίνη καταγράφηκε η υψηλότερη τιμή πώλησης ανά λίτρο αμόλυβδης στο 1,98 ευρώ, στην Πάρο εμφανίστηκε η δεύτερη ακριβότερη τιμή με 1,88 ευρώ και στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ρόδος με 1,85 ευρώ το λίτρο της αμόλυβδης!

Αντίστοιχα στο πετρέλαιο κίνησης το ρεκόρ κατέχει η Σαντορίνη, με τη μέση τιμή του απλού diesel να κυμαίνεται στο 1,606 και την ανώτατη έως και το 1,65 ευρώ το λίτρο!

Στην Πάρο και τη Μύκονο η τιμή του diesel ανέρχεται σε 1,618, στη Ρόδο το 1,549 ευρώ το λίτρο, στα Χανιά 1,499 ευρώ το λίτρο, στην Πάτρα 1,479 ευρώ, στη Θεσσαλονίκη 1,429 ευρώ και στην Αθήνα 1,419 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών η αμόλυβδη βενζίνη βρισκόταν στις 22 Απριλίου στα 1,639 ευρώ ανά λίτρο, από 1,483 ευρώ στο τέλος του 2018 καταγράφοντας αύξηση άνω του 10%.

Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων η διεθνής τιμή του πετρελαίου μπορεί να «σκαρφαλώσει» πολύ υψηλότερα των 80 δολ. το βαρέλι.

Να υπενθυμίσουμε πως τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα από τις αρχές του έτους έχει ήδη αυξηθεί πάνω από 10%, ενώ αναμένονται περαιτέρω αυξήσεις στις αντλίες εφόσον οι ΗΠΑ προχωρήσουν σε επιβολή κυρώσεων σε άλλες χώρες- μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα- συνεχίσουν να αγοράζουν πετρέλαιο από το Ιράν.

Η χώρα μας έχει ήδη την τρίτη ακριβότερη αμόλυβδη στην Ευρώπη μετά από φόρους. Στην αντίστοιχη σύγκριση των τιμών χωρίς φόρους η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και έχει τη 10η ακριβότερη τιμή της αμόλυβδης μεταξύ των 28 κρατών- μελών της Ε.Ε.

Πάντως σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών η μέση τιμή της αμόλυβδης στις Κυκλάδες έχει ξεπεράσει το 1,81 ευρώ το λίτρο, στα Δωδεκάνησα η αμόλυβδη έχει πάνω από 1,75 ευρώ το λίτρο, ενώ επίσης πάνω από 1,70 ευρώ το λίτρο κοστίζει η αμόλυβδη σε Ευρυτανία, Λασίθι, Κεφαλλονιά, Ρέθυμνο και Σάμο.

Αντίστοιχα στις παραπάνω περιοχές έχουν καταγραφεί και οι υψηλότερες μέσες τιμές στο πετρέλαιο κίνησης που ανέρχονται σε πάνω από 1,5 ευρώ το λίτρο!

Μοναδική λύση φαντάζει το υγραέριο κίνησης αλλά και το φυσικό αέριο (όπου υπάρχουν πρατήρια) με τα οποία οι οδηγοί μπορούν να μειώσουν το κόστος χρήσης.

«Φωτιά» και τα διόδια – Αναλυτικά παραδείγματα

Πέραν των καυσίμων οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να συνυπολογίσουν και το κόστος διοδίων που αν μη τι άλλο κοστίζουν πάρα πολλά χρήματα με αποτέλεσμα το κόστος της Πασχαλινής εξόδου να κυμαίνεται σε απαγορευτικά επίπεδα.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως το κόστος διοδίων από Αθήνα για Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε 31,25 ευρώ ενώ η επιστροφή θα κοστίσει ακόμη 31,25 ευρώ. Δηλαδή μόνο για διόδια ο κάτοχος ενός ΙΧ για Θεσσαλονίκη θα πληρώσει 62,50 ευρώ!

Το κόστος διοδίων από Αθήνα για Πάτρα ανέρχεται σε 11,80 ευρώ και άλλα τόσα για την επιστροφή. Δηλαδή σε 23,60 ευρώ ανέρχεται το συνολικό κόστος διοδίων.

Αν κάποιος θέλει να πάει από την Αθήνα στην Καλαμάτα τότε το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 13,95 ευρώ. Η επιστροφή θα κοστίσει άλλα 13,95 ευρώ. Συνολικά δηλαδή τα διόδια για Καλαμάτα μετ΄επιστροφής κοστίζουν 27,90 ευρώ.

Τώρα αν κάποιος θέλει να πάει από την Αθήνα προς Αγρίνιο ή Ιωάννινα μέσω της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου τότε θα πρέπει να υπολογίζει πως τα διόδια μαζί με την γέφυρα κοστίζουν 28,3 και 38 ευρώ αντίστοιχα! Αν συνυπολογίσει κανείς και την επιστροφή τότε το κόστος ανέρχεται σε 56,6 ευρώ για Αγρίνιο και 74 ευρώ για Ιωάννινα!

Αν κάποιος τώρα μένει στη Θεσσαλονίκη και θέλει να μεταβεί στην Ηγουμενίτσα το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 9 ευρώ ενώ μαζί με την επιστροφή το κόστος διπλασιάζεται στα 18 ευρώ.

Αν τώρα θέλει κάποιος από Θεσσαλονίκη να μεταβεί στην Αλεξανδρούπολη το κόστος στα διόδια ανέρχεται σε 8,4 ευρώ δηλαδή με την επιστροφή τα διόδια θα κοστίσουν 16,8 ευρώ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

«Βόμβα» στα διπλώματα οδήγησης | Ποιοι θα δώσουν ξανά εξετάσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Παράβολο συνολικού κόστους 113 ευρώ πρέπει να πληρώσουν ηλεκτρονικά οι οδηγοί ηλικίας άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησής τους, ενώ θα πρέπει να δώσουν και πάλι τις σχετικές εξετάσεις.

Στα ηλεκτρονικά παράβολα κόστους 113 ευρώ συμπεριλαμβάνονται αναλυτικά τα εξής:

  • Ανανέωση άδειας οδήγησης 50 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «23»).
  • Εκτύπωση εντύπου άδειας οδήγησης 30 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «28»).
  • Χαρτόσημο ανανέωσης άδειας οδήγησης 18 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «65»).
  • Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (Πρακτική εξέταση) 15 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «2038»).

Σημείωση: Υπάρχει επιπλέον χρέωση (προμήθεια) για κάθε παράβολο από οποιαδήποτε τράπεζα.

Επίσης, αν η άδεια οδήγησης είναι φθαρμένη ή έχουμε αλλαγή στοιχείων, χρειάζεται επιπλέον παράβολο 9,02 ευρώ.

Τι ισχύει για την πρακτική εξέταση

Η πρακτική εξέταση ξεκινά με τον έλεγχο από τον εξεταστή των απαραίτητων εγγράφων του οδηγού (όπως ταυτότητα, διαβατήριο και άδεια οδήγησης) και του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας, δελτίο τεχνικού ελέγχου, κάρτα καυσαερίων, ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας) και έπειτα ακολουθεί η ουσιαστική πρακτική εξέταση από τον εξεταστή.

Σε έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες τονίζεται, ότι, κατά την πρακτική εξέταση των οδηγών άνω των 74 ετών, δεν διενεργούνται οι ειδικές δοκιμασίες, εξαιρουμένων:

  • του ελέγχου για την προετοιμασία του οχήματος και επιπλέον, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για τη χρήση κράνους και λοιπών προστατευτικών.
  • του ελέγχου για τη λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την έξοδο από το όχημα, ή αντιστοίχως, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για την ακινητοποίηση, στάθμευση δικύκλου και ασφαλή απομάκρυνση από αυτό.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
papadopoulos spot
Mouraidhs-Syxronos-Dhmos_banner
o-topos-tis-zois-mas_banner
stefanidoy-υποψήφια
AGANIKOLAS KARTA laos
ΓΚΡΙΤΖΕΛΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑ
ypop-gior
GAKHS
dimotikos-symboulos
Talidhs_Akhs_banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: