Connect with us

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ντοματοχυμός κατά του καρκίνου του μαστού

Αυξάνει την παραγωγή μιας ορμόνης που δρα προστατευτικά…

Ένα ποτήρι ντοματοχυμού την ημέρα θα μπορούσε μειώσει τις πιθανότητες μιας γυναίκας να προσβληθεί από καρκίνο του μαστού.

Αμερικανοί επιστήμονες παρατήρησαν ότι όσες γυναίκες αύξησαν την πρόσληψη ντομάτας στην καθημερινότητά τους, παρήγαγαν μεγαλύτερες ποσότητες μιας ορμόνης, η οποία πιστεύεται ότι προστατεύει τον οργανισμό κατά της ασθένειας αυτής.

«Τα αποτελέσματα των ερευνών μας έδειξαν ότι υπήρχαν σαφή πλεονεκτήματα από την αύξηση της κατανάλωσης ντομάτας και προϊόντων από ντομάτα, ακόμη και για μικρό χρονικό διάστημα» ανέφεραν οι ερευνητές, όπως σημειώνει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail.

Σύμφωνα με τους ερευνητές από το πανεπιστήμιο Rutgers του Νιου Τζέρσι ένα ποτήρι ντοματοχυμό την ημέρα περιέχει την κατάλληλη ποσότητα λυκοπενίου, μιας ουσίας με πολλές θετικές επιδράσεις για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Το λυκοπένιο «χαρίζει» στις ντομάτες το έντονο κόκκινο χρώμα τους και ήδη θεωρείται ως «ασπίδα» κατά του καρκίνου του προστάτη.

Η ποσότητα λυκοπενίου που υπάρχει σε ένα ποτήρι ντοματοχυμό, αυξάνει τα επίπεδα της ορμόνης αδιπονεκτίνης κατά 9%, αναφέρει έρευνα στο Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Η αδιπονεκτίνη συμμετέχει στη ρύθμιση των επιπέδων του λίπους και της παχυσαρκίας, γνωστοί παράγοντες που αυξάνουν τις πιθανότητες προσβολής από καρκίνο του μαστού.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ακόμη ότι τα επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης αυξήθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό στις πιο λεπτές γυναίκες.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο βοηθά και στην αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού, σταματώντας την ανάπτυξη και εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων.

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Γιατί τα λιπαρά φρούτα αρχίζουν να θεωρούνται υπερτροφή

Ποια τα οφέλη τους για την υγεία

Μπορεί να μην σκέφτεστε το λίπος όταν σκέφτεστε τα φρούτα, αλλά υπάρχουν μερικά φρούτα που το περιέχουν. Μεταξύ αυτών είναι τα αβοκάντο, οι ελιές και οι καρύδες, με το μεγαλύτερο μέρος του λίπους σε αυτά τα φρούτα να είναι το υγιεινό, μονοακόρεστο είδος.

Η American Heart Association συνιστά, μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος του λίπους στη διατροφή σας να είναι μονοακόρεστα ή πολυακόρεστα, σε αντίθεση με τα κορεσμένα ή τρανς λιπαρά. Κι αυτό γιατί τα μονοακόρεστα λιπαρά είναι καλά για την υγεία της καρδιάς επειδή μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της ποσότητας χοληστερόλης στο αίμα σας.

Γιατί τα λιπαρά φρούτα αρχίζουν να θεωρούνται superfood

Τα αβοκάντο είναι γνωστά ως υπερτροφή επειδή εκτός από το ότι περιέχουν υγιεινά λιπαρά, προσφέρουν πολλά άλλα βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως φυλλικό οξύκάλιομαγνήσιο και βιταμίνες Β2, Β3, Β5, Β6, C, Ε και Κ. Επιπλέον, σύμφωνα με το Healthline, ένα αβοκάντο παρέχει 14 γραμμάρια φυτικών ινών και 4 γραμμάρια πρωτεΐνης. Τώρα, νέα έρευνα δείχνει ότι υπάρχει ακόμη περισσότερος λόγος για να προσθέσετε το αβοκάντο στη διατροφή σας.

Το αβοκάντο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων

Μια μελέτη του 2022 που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association έδειξε ότι η κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων αβοκάντο την εβδομάδα αποδείχθηκε ευεργετική για την καρδιά. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση μισού αβοκάντο δύο φορές την εβδομάδα μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 16% και στεφανιαίας νόσου κατά 21%. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι συμμετέχοντες αντικατέστησαν μία μερίδα βούτυρο, μαργαρίνη, μαγιονέζα, αυγά, γιαούρτι, τυρί και επεξεργασμένο κρέας με μία μερίδα ή μισή μερίδα αβοκάντο. Οι ερευνητές παρατήρησαν 62.225 υγιείς γυναίκες μεταξύ 30 και 55 ετών και 41.701 υγιείς άνδρες ηλικίας μεταξύ 40 και 75 ετών. Και αυτό για διάστημα 30 ετών.

Η συγκεκριμένη μελέτη, μάλιστα, είναι σημαντική γιατί είναι μια από τις μεγαλύτερες μελέτες που εξέτασαν τη συσχέτιση μεταξύ του αβοκάντο και της υγείας της καρδιάς. Ενώ οι ερευνητές παρατήρησαν ότι υψηλότερες ποσότητες φυτικών λιπών βελτίωσαν την ποιότητα της διατροφής και μείωσαν τους κινδύνους για καρδιαγγειακές παθήσεις για τους περισσότερους ανθρώπους, δεν μείωσαν τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Παρόλα αυτά, οι ερευνητές συνιστούν την προσθήκη του συγκεκριμένου λιπαρού φρούτου στη διατροφή για τη μείωση των παραγόντων κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Continue Reading

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυγά: Πώς αποθηκεύονται για να διατηρούνται μεγάλο χρονικό διάστημα

Το πολύ απλό κόλπο που αποδεικνύεται αποτελεσματικό

Μια πολύ απλή συμβουλή αποθήκευσης τροφίμων θα μπορούσε να αυξήσει τη διάρκεια ζωής των αυγών σας. Κι αυτή δεν είναι άλλη από το να τα αποθηκεύετε ανάποδα. Μιλώντας στο Well+Good, η Lisa Steele, παραγωγός αυγών και συγγραφέας του «Fresh Eggs Daily Cookbook», μοιράστηκε ότι αποθηκεύοντας τα αυγά με το μυτερό άκρο προς τα κάτω -το αντίστροφο του τρόπου με τον οποίο τα αυγά συσκευάζονται συνήθως- μπορείτε να προστατεύσετε τον κρόκο του αυγού από δυνητικά επιβλαβή βακτήρια που μπορεί να τον κάνουν να χαλάσει πιο γρήγορα.

Πώς ο τρόπος αποθήκευσης των αυγών επηρεάζει τη φρεσκάδα τους

Αυτό το βακτήριο βρίσκεται στον θύλακα αέρα που βρίσκεται στο πιο αμβλύ κάτω άκρο του αυγού. Έτσι με την πάροδο του χρόνου, οι μικροσκοπικοί πόροι του κελύφους του αυγού επιτρέπουν περισσότερο αέρα να εισχωρήσει στο αυγό. Αυτό προκαλεί την ανάπτυξη των βακτηρίων.

Ενώ όλα τα αυγά κοτόπουλου περιέχουν κάποια ίχνη βακτηρίων αυτό γίνεται κυρίως ανησυχητικό όταν φτάσει στο κέντρο της πυκνότητας θρεπτικών συστατικών του αυγού, εξηγεί το tastingtable.com. Μόλις διεισδύσουν στον κρόκο, τα βακτήρια μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα σε πιάτα που περιέχουν μόνο μερικώς μαγειρεμένους κρόκους, όπως τα αυγά Benedict και τα ραβιόλια με κρόκο αυγού.

Πώς η ανάποδη αποθήκευση των αυγών εμποδίζει την εξάπλωση των βακτηρίων

Το ασπράδι του αυγού (γνωστό και ως λεύκωμα) περιέχει ένζυμα που σκοτώνουν τα βακτήρια και προστατεύουν τον κρόκο. Το Well+Good εξηγεί ότι καθώς τα αυγά γερνούν, οι πρωτεΐνες μέσα στο ασπράδι αρχίζουν να αλλοιώνονται και γίνεται ευκολότερο για τα βακτήρια να φτάσουν στον κρόκο. Όταν ένα αυγό αποθηκεύεται με το φαρδύ μέρος προς τα κάτω.

Ο αέρας μέσα στο κέλυφος θα προσπαθήσει να ανέβει προς τα πάνω, ερχόμενος σε επαφή με τον κρόκο. Αλλά αν αποθηκεύσετε τα αυγά σας αντίθετα. Τότε ο θύλακας αέρα βρίσκεται ήδη στην κορυφή και δεν πολεμάτε τη βαρύτητα για να διατηρήσετε τους κρόκους ασφαλείς.

Η Steele εξηγεί ότι, τι συμβαίνει αναποδογυρίζοντας τα αυγά σας στο κουτί.  «μειώνετε πιθανώς την πιθανότητα να κολλήσετε σαλμονέλα ή άλλες τροφιμογενείς ασθένειες. Αυτό γίνεται επειδή αυτά τα βακτήρια δεν είχαν τόσες πιθανότητες να φτάσουν στον κρόκο».

Η παραγωγός αυγών, επίσης, υποστηρίζει ότι…  Αν τα αυγά είναι αποθηκευμένα με την μυτερή πλευρά προς τα πάνω, μπορεί να προκαλέσει πιο γρήγορα ξήρανση του κρόκου. Αυτό θα κάνει τα αυγά να φαίνονται «λιγότερο φρέσκα».

Εάν μπορείτε, η Steele συνιστά, επίσης, να αγοράζετε άπλυτα αυγά, καθώς εξακολουθούν να έχουν μια επίστρωση που εμποδίζει τον αέρα και τα βακτήρια να εισέλθουν στο κέλυφος.

Continue Reading

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Μελομακάρονα και κουραμπιέδες | Ποια έχουν τις πιο πολλές θερμίδες

Και κάθε χρόνο εννοείται πως τιμάμε τα γλυκά αυτά τόσο που σε πολλά σπίτια δεν προφταίνουν να δουν… Χριστούγεννα

Οπότε ακόμη μία δόση από μελομακάρονα, κυρίως, που καταναλώνονται και περισσότερο, είναι απαραίτητη.

Γιατί η αλήθεια είναι πως τα μελομακάρονα, αλλά και τους κουραμπιέδες τα τρώμε σα να μην υπάρχει αύριο. Δύο-δύο, ακόμη και τρία – τρία. Έχετε, όμως, σκεφτεί πόσες θερμίδες έχουν αυτά τα μικρά κομμάτια; Γιατί μπορεί να έχετε ακούσει ότι τις έχουν τις θερμίδες τους και είναι παχυντικά, όμως, στην πραγματικότητα σας έχει περάσει ως ιδέα να κάνετε μία αντιστοιχία για παράδειγμα με την πίτσα; Άλλο αγαπημένο σνακ που όπως ξέρουμε, αποτελεί διατροφική «βόμβα».

Ψάξαμε, λοιπόν και κάναμε τις αναλογίες. Και τα αποτελέσματα μάλλον είναι αποκαρδιωτικά, διότι τα χριστουγεννιάτικα γλυκά δεν είναι και τόσο… αθώα θερμιδικά.

Μελομακάρονα

Είναι τα πιο δημοφιλή κι αυτά που οι περισσότεροι τα τρώνε ακόμη και τρία-τρία. Έχετε, όμως, σκεφτεί πως αυτά τα τρία μελομακάρονα αντιστοιχούν (παρά λίγες θερμίδες παρακάτω) με ένα πιτόγυρο;

Συγκεκριμένα, ένα μελομακάρονο βάρους 35 γρ. περιέχει 190 θερμίδες και 8 γρ. λιπαρά. Μία πίτα αλάδωτη με γύρο χοιρινό, πατάτες και τζατζίκι έχει 570 θερμίδες, όσες δηλαδή τρία μελομακάρονα.

Κουραμπιέδες

Οι κουραμπιέδες είναι αλήθεια πως είναι νόστιμοι, αλλά έχουν πολλές θερμίδες και αρκετά λιπαρά, ιδίως κορεσμένα. Και οι ειδικοί συστήνουν την κατανάλωσή τους με μέτρο. Εδώ, θα κάνουμε αντιστοιχία με την πίτσα, την οποία επίσης – όπως γνωρίζουμε χρόνια τώρα – πρέπει να καταναλώνουμε με μέτρο.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: ένας κουραμπιές βάρους περίπου 40 γρ. περιέχει 240 θερμίδες και 9,2 γρ. λιπαρά. Ένα κομμάτι πίτσα σπέσιαλ από την άλλη έχει λίγες θερμίδες παραπάνω και συγκεκριμένα 266. Άρα, μισή πίτσα (αν είναι έξι κομματιών) αντιστοιχεί περίπου με τρεις κουραμπιέδες!

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: