Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέοι ηχογραφημένοι διάλογοι για την τραγωδία στα Τέμπη | Έψαχναν για σουβλάκια για delivery

Σε πλήρη εξέλιξη είναι η διερεύνηση των συνθηκών και των παραγόντων που οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ την ίδια ώρα περιπλέκεται το «κουβάρι» των ευθυνών. Η ανακριτική έρευνα συνεχίζεται προς πολλές κατευθύνσεις, ενώ γίνεται επίσης αντιπαραβολή των στοιχείων και καταθέσεων με οπτικοακουστικό υλικό που έχει λάβει η ανακρίτρια. Θέμα λίγων ημερών θεωρείται η άσκηση νέων ποινικών διώξεων σε νέα πρόσωπα.

Παράλληλα, μέσα στις επόμενες ημέρες- πιθανό αύριο ή μεθαύριο- θα κληθούν σε απολογία τα τρία άτομα (ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας που φαίνεται να αποχώρησαν νωρίτερα από την εργασία τους) σε βάρος των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, που προκάλεσε τον θάνατο πολλών ανθρώπων.

Επίσης, σύμφωνα με την δημόσια τηλεόραση, Δευτέρα ή Τρίτη αναμένεται να διαβιβαστεί το ανακριτικό υλικό στον Εφέτη ανακριτή που ορίστηκε ομόφωνα από το Συμβούλιο Εφετών, ενώ συνεχίζεται και η προκαταρκτική έρευνα της Εισαγγελίας Βόλου για να διαπιστωθεί εάν πέραν των πειθαρχικών έχουν και ποινικές ευθύνες οι δύο γιατροί που χορήγησαν αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης το πρωί μετά την τραγωδία. Μάλιστα, σύμφωνα με την ανταποκρίτρια της ΕΡΤ, υπάρχουν αλληλοκατηγορίες.

Νέοι ηχογραφημένοι διάλογοι- Έψαχναν για σουβλάκια για delivery

Την ίδια ώρα έρχονται στο «φως» νέες καταγγελίες για τα όσα λάμβαναν χώρα στον σταθμό της Λάρισας πριν το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.  Οι ηχογραφημένοι διάλογοι μεταξύ των σταθμαρχών καταδεικνύουν μια χαοτική κατάσταση στον ΟΣΕ. Λίγες ώρες πριν από το δυστύχημα, και σε ώρα αιχμής, οι σταθμάρχες έψαχναν πού θα βρουν σουβλάκια για delivery. Σε άλλες συνομιλίες, μετά το δυστύχημα, αποκαλύπτεται ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας φαίνεται ότι δεν είχε ιδέα για την τραγωδία που προκάλεσε.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι – εκ των οποίων και οι κατηγορούμενοι για το πολύνεκρο δυστύχημα –  το ομολογούν, αναφέρει η ΕΡΤ σημειώνοντας ότι μόνο τυχαία δεν είναι η λέξη «αχταρμάς» που επέλεξε έμπειρος σταθμάρχης να χρησιμοποιήσει το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου σε μητέρα επιβάτη αμαξοστοιχίας για να περιγράψει το χάος που επικρατούσε στον σταθμό της Λάρισας.

Μητέρα Επιβάτη: Τι ώρα φεύγει το τρένο;

Σταθμάρχης (Κ.Π.): Eίναι όλα λίγο αχταρμάς, κυρία μου. Τώρα είναι όλα, κυρία μου, ένα πίσω απ΄τ’ άλλο, όλα καθυστερημένα…

Έξι λεπτά μετά το δυστύχημα και όπως αποκαλύπτεται από τις συνομιλίες, ο προφυλακισμένος σταθμάρχης προσπαθεί μάταια να επικοινωνήσει με τον μηχανοδηγό του Intercity 62 και ζητά από τη σταθμάρχη στους Nέους Πόρους να καλέσει την εμπορευματική αμαξοστοιχία. Δεν φαίνεται να έχει καταλάβει τι έχει συμβεί.

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Ελένη, για φώναξε λίγο το 63503

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Το 63503; Το 63503 ακούσει τους Νέους Πόρους; 63503 ακούει τους Νέους Πόρους; Τίποτα.

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Πω, πω κάτι έχει γίνει τώρα και δεν μ’ αρέσει αυτό.

Στα ηχογραφημένα αρχεία συνομιλιών ακούγεται ο πιο έμπειρος σταθμάρχης επανειλημμένως να εφιστά την προσοχή των συναδέλφων του στην τοποθέτηση των συρμών στις σωστές τροχιές λέγοντας σε συνάδελφό του: «Μη βιάζεσαι. Θα μας γράψουν οι εφημερίδες».

Όμως το λάθος, έγινε. Εφτά λεπτά μετά τη σύγκρουση η πυροσβεστική υπηρεσία καλεί το Σταθμαρχείο Λάρισας.

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Ναι.

Πυροσβεστική: Ναι, γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Αμάν!

Πυροσβεστική: Nαι. Πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ.

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;

Πυροσβεστική: Ναι.

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Καλώς.

Πέντε λεπτά μετά την Πυροσβεστική, στις 23.33 με τον σταθμάρχη επικοινωνεί και αστυνομικός.

Αστυνομικός: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω, δεν ξέρω. Τώρα με πήρε η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο, δεν ξέρω κι εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν…

Αστυνομικός: Δεν ξέρετε τι είναι;

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για δούμε τι γίνεται.

Αστυνομικός: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;

Προφυλακισμένος σταθμάρχης: Λογικά δεν ξ… Λογικά όχι.

Αστυνομικός: Καλώς. Μόλις έχετε εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο.

Ωστόσο παρά το μπάχαλο που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας την περασμένη Τρίτη οι σταθμάρχες – όπως έχει καταγραφεί στις συνομιλίες – έψαχναν για σουβλάκια, έκαναν άκομψα αστεία και προχωρούσαν σε διαλόγους παρωδία.

Σύμφωνα με συνομιλία που αποκαλύπτει ο ΣΚΑΪ φαίνεται ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας που έχει κάνει το μοιραίο λάθος να περάσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου, γνωρίζει από τα πρώτα έξι λεπτά ότι κάτι κακό έχει γίνει και στη συνέχεια κάνει τον ανήξερο τόσο προς την Πυροσβεστική, όσο και προς την Αστυνομία που τον καλούν για να τον ενημερώσουν.

Όπως προκύπτει από τους διαλόγους που έρχονται στο φως, στις 23.27, περίπου 6 λεπτά μετά το δυστύχημα, ο σταθμάρχης της Λάρισας προσπαθεί να επικοινωνήσει ο ίδιος με το μοιραίο Intercity (το 62).

Σταθμάρχης Λάρισας: Το 62 ακούει;

Δεν παίρνει απάντηση γιατί έχει προηγηθεί το δυστύχημα με τα μοιραία αποτελέσματα και στην συνέχεια, ο σταθμάρχης καλεί την συνάδερφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη για φώναξε λίγο το 63503 (εμπορικό τρένο με το οποίο συγκρούστηκε το Intercity).

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Το 63503; Το 63503 ακούει τους Νέους Πόρους; Τίποτα.

Σταθμάρχης Λάρισας: Πω, πω, κάτι έχει γίνει τώρα και δε μου αρέσει αυτό.

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Βασίλη, ξέρεις τους μηχανοδηγούς.

Σταθμάρχης Λάρισας: Όχι, δεν ξέρω!

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Πάρε λίγο τον Επιβατικό Θεσσαλονίκης να μάθουμε για την 63503 τουλάχιστον.

Σταθμάρχης Λάρισας: Μήπως τους ξέρει ο Δ.Χ.;

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Μίλησα και μου είπε: Τι συμβαίνει, γιατί δεν έχει ρεύμα. Και μου το έκλεισε μετά.

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί κι εδώ πέρα δεν έχει ρεύμα το προάστιο.

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ω ρε πού***! Δεν είναι καλό αυτό.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, το ξέρω, ναι.

Πυροσβεστική: «Έχουμε εκτροχιασμό τρένο» – «Αμάν!»

Στη συνέχεια ο προφυλακισμένος σταθμάρχης της Λάρισας δέχεται κλήση από την Πυροσβεστική για να τον ενημερώσουν για το δυστύχημα το οποίο στην αρχή, θεωρήθηκε εκτροχιασμός.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.

Πυροσβεστική: Ναι, γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αμάν!

Πυροσβεστική: Ναι. Πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;

Πυροσβεστική: Ναι.

Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς.

Πυροσβεστική: Είναι στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και προς τη θάλασσα και λίγο, δείτε λίγο, δείτε τα δρομολόγια λίγο, εντάξει;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι έγινε. Εντάξει.

«Έχει τρένο εκτροχιασμένο, πήρε φωτιά» – «Ωχ Παναγία μου!»
Ο σταθμάρχης Λάρισας επικοινωνεί ξανά με την συνάδελφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ. και της ζητάει να προσπαθήσει κι εκείνη να μιλήσει με τον μηχανοδηγό του Intercity.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; … Δεν είναι καλό αυτό να ξέρεις.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω ναι. Γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης ότι κάτι πρόβλημα έχει εκεί και λέει ότι κάποιος πήρε, έχει εκτροχιασμένο…

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Με παίρνει ο ρυθμιστής, κλείσε λίγο Βασίλη.

Σταθμάρχης Λάρισας: …ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ωχ Παναγία μου! Περίμενε…

Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε. Άντε, πάρε.

Η συνομιλία με την Αστυνομία – « Ό,τι και να σας πω δεν ξέρω»
Αστυνομία: Ναι, από το 100. Με ακούτε;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι. Σας ακούω.

Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;

Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω κι ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο δεν ξέρω κι εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν.

Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί τους φωνάζουμε στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.

Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;

Σταθμάρχης Λάρισας: Λογικά δεν ξ… Λογικά όχι.

Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μια εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο.

Οι καταθέσεις

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλων, στις 28 Φεβρουαρίου που έγινε το δυστύχημα, εκτελούσε την απογευματινή βάρδια 14.00-23.00. Περιέγραψε τον 59χρονο προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας ως άπειρο, καθώς μόλις τέσσερις ημέρες πριν είχε ολοκληρώσει τη μαθητεία του.

Υποστήριξε ότι ενημέρωσε στις 22.40 τον προφυλακισμένο σταθμάρχη μέσω σταθερού τηλεφώνου και τηλεγραφήματος, ότι η αμαξοστοιχία αναχώρησε αντίθετα για το σταθμό Λάρισας, ότι επικοινώνησε με τον αρχαιότερο σταθμάρχη Λάρισας στο κινητό του και τον ρώτησε πού βρίσκεται παίρνοντας την απάντηση ότι είχε φύγει, ενώ στην ερώτηση γιατί έφυγε, πήρε την απάντηση «Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;».

Ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλου υποστήριξε πως, εάν ο προφυλακισμένος συνάδελφός του παρακολουθούσε με προσοχή τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία, καθώς είχε περιθώριο πέντε λεπτών να αντιληφθεί την πορεία του τρένου και να ειδοποιήσει τον μηχανοδηγό.

Υποστήριξε πως:

  • Η εμβέλεια του πίνακα ελέγχου είναι 10 χιλιόμετρα, δηλαδή 5 χλμ. βόρεια και 5 χλμ. νότια από το γραφείο του σταθμάρχη.
  • Όταν ένα τρένο αναχωρεί από τον σταθμό, το αποτύπωμα του φαίνεται στον πίνακα ελέγχου για 5 χλμ., καθώς στον πίνακα ανάβουν οι αντίστοιχες κόκκινες λυχνίες.
  • Η απόσταση της διακλάδωσης για το αντίθετο ρεύμα από τον σταθμό Λαρίσης είναι γύρω στα 4,5 χλμ. Για να διανυθεί χρειάζεται περίπου 5 λεπτά.
  • Εάν ο σταθμάρχης κοιτούσε τον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου σε αυτά τα 5 λεπτά θα μπορούσε να διαπιστώσει ότι το τρένο κινούνταν αντίθετα.
  • Η μαρτυρία του επικεφαλής μηχανοδηγών Λάρισας

Για τον τρόπο που ενημερώθηκε για τη σύγκρουση από το τμήμα κυκλοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (το οποίο εδρεύει στην Αθήνα, στα κεντρικά της εταιρείας) κατέθεσε και ο επικεφαλής μηχανοδηγών Λάρισας, ο οποίος το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου βρισκόταν στο σπίτι του με άδεια.

«Πήγα στο σημείο που έγινε η σύγκρουση με σκοπό να ενημερώσω και τους ανώτερούς μου. Υπήρχαν ενδείξεις πως έγινε σφοδρή σύγκρουση. Οι μηχανές των δύο τρένων είχαν παραμορφωθεί», ανέφερε.

naftemporiki.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Γ. Οικονόμου | Έμπρακτη στήριξη της Κυβέρνησης στην κοινωνία

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννη Οικονόμου, στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ» και τον δημοσιογράφο, Γιώργο Αυτιά, αναφέρθηκε στα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης στην κοινωνία, αναφέροντας χαρακτηριστικά…
“Ο στόχος και η επιδίωξή μας είναι τα μέτρα που ψηφίζουμε να υλοποιούνται και να μην μένουν κενό γράμμα. Τα μέτρα αυτά είναι η έμπρακτη στήριξη της κοινωνίας για να ανταπεξέλθει στις μεγάλες και υπαρκτές δυσκολίες με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη στην καθημερινότητά της, στον οικονομικό της βίο. 
Η νέα γενιά, αυτοί που βγαίνουν από τα Πανεπιστήμια, που μπαίνουν στην αγορά εργασίας, που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα στη ζωή τους, να φύγουν από τα σπίτια τους, να φτιάξουν την οικογένειά τους, χρειάζονται στήριξη για να ανταπεξέλθουν στο πρόβλημα στέγης, στα υψηλά ενοίκια.
Με το πρόγραμμα που θέτουμε σε εφαρμογή δίνεται η δυνατότητα στα νέα ζευγάρια με πολύ φθηνό δανεισμό να μπορέσουν να κάνουν το βήμα, να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, να βρουν το δικό τους χώρο.
Σε ό,τι αφορά στον κατώτατο μισθό, θυμίζω: Από τα 650 ευρώ που ήταν το 2019, το 2023 ανεβαίνει στα 780 ευρώ. Μέσα σε μια περίοδο, που κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Προφανώς και οι δυσκολίες παραμένουν. Μην ξεχνούμε, όμως, ότι κοντά σ’ αυτό υπάρχει το επίδομα στέγασης το market pass, το επίδομα θέρμανσης, που αυξήθηκε πάρα πολύ τα προηγούμενα χρόνια. 
Όλοι οι μισθοί μεσοσταθμικά αυξήθηκαν κατά 12,5% σε σχέση με το 2019. Σήμερα, με τον κατώτατο μισθό αμείβονται 60.000 άνθρωποι λιγότεροι, από ότι αμείβονταν το 2019. Σήμερα, είναι περισσότεροι οι άνθρωποι, που παίρνουν πάνω από 1.000 ευρώ σε σχέση μ’ αυτούς που έπαιρναν παλιότερα. 
Αυτό σημαίνει ότι το σχέδιο μας, η αναπτυξιακή μας πολιτική, η φιλοσοφία, η επιλογή να μειώσουμε τους φόρους, να μειώσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές, να εμπεδώσουμε ένα κλίμα σταθερότητας για να ανοίξουν οι δουλειές, οδήγησε σε μείωση της ανεργίας και σ’ αυτό, που είναι επιθυμία και στόχος όλων μας, να αυξηθούν τα εισοδήματα. 
Η μεγάλη πρόκληση, το μεγάλο στοίχημα της νέας τετραετίας, του Πρωθυπουργού, του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι να συγκλίνουν ακόμη περισσότερο οι αποδοχές όλων των Ελλήνων με  τον μέσο ευρωπαϊκό όρο στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Αυτός είναι ο στόχος. Οι Έλληνες έκαναν μεγάλες θυσίες για να μείνει η Πατρίδα όρθια -οι εργαζόμενοι, οι επιχειρηματίες- την περίοδο των Μνημονίων, των κρίσεων. 
Ήρθε η ώρα οι θυσίες να επιστρέψουν στην ελληνική κοινωνία. Αυτό μπορεί να γίνει με ένα σχέδιο, που θα φέρνει επενδύσεις, με μια οικονομία που θα αναπτύσσεται και θα μπορεί να στηρίξει αυτή την αύξηση των αποδοχών.
Μην ξεχνάτε: Δεκαεπτά μειώσεις συντάξεων μέχρι το 2019. Τώρα έχουμε αύξηση 7,75% και μείωση της προσωπικής διαφοράς για πάρα πολλούς, που δεν είδαν καθαρή αύξηση. Μέχρι το 2019 είχαμε μια πολιτική υπερφορολόγησης με νέους φόρους πάνω από 50 φορές. 
Τώρα συνεχείς και αλλεπάλληλες μειώσεις φόρων. Αυξήσεις στον κατώτατο μισθό. Αυξήσεις μισθών σε αρκετούς κλάδους του δημοσίου τομέα. Αυτό που άντεχε η οικονομία σε περιόδους κρίσεων. Μείωση της ανεργίας. Για κάθε μια επιχείρηση που έκλεινε δυόμιση καινούργιες επιχειρήσεις τα τρία τελευταία χρόνια. Συνολική αύξηση του αριθμού των εργαζομένων. 
Όλα αυτά είναι απτά δείγματα μιας συγκροτημένης και νοικοκυρεμένης πολιτικής, που προχωράει την Ελλάδα μπροστά. Και προχωρώντας η Ελλάδα μπροστά, προχωρά και η κοινωνία μπροστά.”

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση Δένδια – Τσαβούσογλου στις Βρυξέλλες

Συνάντηση είχαν το μεσημέρι στις Βρυξέλλες ο Νίκος Δένδιας με τον Μεβλούτ Τσαβούσογλου, στο περιθώριο της Διεθνούς Διάσκεψης Δωρητών για την Τουρκία και τη Συρία, που πραγματοποιείται σήμερα στις Βρυξέλλες.

Αναφερόμενος στα θέματα του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων, ο Ελληνας υπουργός Εξωτερικών σημείωσε ότι θα συζητηθούν τα ζητήματα που προκύπτουν από τη συνεχή ρωσική επιθετικότητα κατά της Ουκρανίας, τονίζοντας πως η επίσκεψη του Ρώσου προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν, στη Μαριούπολη, δεν βοηθά καθόλου την ατμόσφαιρα.

Εξάλλου, ο ύπατος εκπρόσωπος της Ε.Ε., Ζοζέπ Μπορέλ, θα ενημερώσει το Συμβούλιο για την «πολύ σημαντική επιτυχία», όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Δένδιας, για τη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ Βελιγραδίου και Πρίστινας. «Είναι κάτι στο οποίο η Ελλάδα έχει επενδύσει πάρα πολύ», πρόσθεσε ο υπουργός Εξωτερικών.

Δηλώσεις Τσαβούσογλου

«Η συμφωνία θαλάσσιας δικαιοδοσίας που κάναμε με τη Λιβύη δεν είναι εναντίον της Αιγύπτου. Η συμφωνία της Αιγύπτου με την Ελλάδα δεν είναι ούτε εναντίον μας. Σε αυτή τη συμφωνία, η αιγυπτιακή πλευρά σεβάστηκε τα σύνορα της υφαλοκρηπίδας μας ακόμη και όταν οι σχέσεις ήταν ψυχρές», τόνισε λίγο πριν από τη συνάντηση, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας. Επίσης επισήμανε πως οι χώρες μπορούν να συνάψουν συμφωνία για τους υδρογονάνθρακες με οποιαδήποτε άλλη χώρα.

«Η Αίγυπτος αντιτάχθηκε σε αυτό το θέμα “με το επιχείρημα ότι η σημερινή κυβέρνηση στη Λιβύη δεν μπορεί να υπογράψει τη συμφωνία επειδή η διάρκειά της έχει λήξει και δεν έχει τη νομιμοποίηση”. Ομως η Αίγυπτος δεν λέει ότι η υπογεγραμμένη συμφωνία είναι εναντίον τους. Το θέμα με το οποίο αισθάνεται άβολα η Αίγυπτος είναι η παρουσία μας εκεί. Ωστόσο, εμείς πιστεύουμε πως η παρουσία μας εκεί δεν αποτελεί απειλή για την Αίγυπτο», τόνισε ο ίδιος.

Ο Τσαβούσογλου υποστήριξε, μάλιστα, πως, αν στο μέλλον υπογραφεί συμφωνία με την Αίγυπτο για τις περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας, αυτή θα είναι υπέρ της Αιγύπτου και τίποτα κατά της Τουρκίας.

Σχετικά με τα ελληνοτουρκικά, ο Τσαβούσογλου ανέφερε πως οι διαφορές απόψεων της Τουρκίας με την Ελλάδα συνεχίζονται σε ορισμένα ζητήματα. «Ορισμένα ζητήματα συζητήθηκαν στις διερευνητικές επαφές, αλλά δεν επετεύχθη συμφωνία και ως εκ τούτου τα προβλήματα συνεχίζονται», πρόσθεσε.

Μιλώντας για την επαφή με τον Χαλίφα Χάφταρ, τον αρχηγό των ενόπλων δυνάμεων στην ανατολική Λιβύη, ο Τσαβούσογλου είπε ότι «Δεν συναντιόμαστε μόνο με τη Δύση, αλλά και με την ανατολική πλευρά. Ο πρέσβης μας επισκέπτεται αυτήν την περιοχή» είπε. Τόνισε, τέλος, ότι η Τουρκία βλέπει τη Λιβύη ως σύνολο, προσθέτοντας πως «αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι αναγνωρίζουμε μόνο τη νόμιμη κυβέρνηση».

Ο Μ. Τσαβούσογλου ανέφερε, εξάλλου, ότι, μετά την αποκατάσταση των σχέσεων με Ισραήλ και Αίγυπτο, η Τουρκία δεν μπορεί να απαιτεί να διακόψουν τις σχέσεις με άλλες χώρες, όπως η Ελλάδα και η Κύπρος. Ωστόσο, όπως τόνισε, «αν υπάρξει οποιαδήποτε συνεργασία δεν θα επιτρέψουμε να καταπατηθούν τα δικαιώματα της Τουρκίας. Ακόμη κι αν συνεργαστούν μαζί μας, μιλάμε για δίκαιο διαμοιρασμό»,

Τόνισε, δε, ότι η Αίγυπτος εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή της «για την ηρεμία των σχέσεών μας, ιδιαίτερα με την Ελλάδα, μετά από αυτόν τον σεισμό». «Ας έχουν καλές σχέσεις μαζί τους, και ας έχουν καλές σχέσεις και μαζί μας», κατέληξε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας.

kathimerini.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χατζηνικολάου σε Πολάκη | Άθλιε συκοφάντη, βρωμιάρη, να ζητήσεις εσύ συγγνώμη που ψήφισες μνημόνια

Απάντηση στα tweets του Παύλου Πολάκη εναντίον του, λίγο μετά την επιστροφή στον ΣΥΡΙΖΑ και τα ψηφοδέλτια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έδωσε ο δημοσιογράφος, Νίκος Χατζηνικολάου.

Συγκεκριμένα από το βήμα της εκπομπής του στον Real FM, ο κ. Χατζηνικολάου, κάλεσε τον Παύλο Πολάκη να ζητήσει συγγνώμη προς τον ελληνικό λαό γιατί αυτός ψήφισε μνημόνια. Ο δημοσιογράφος σχολίασε την συγγνώμη του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι είναι προσχηματική, για να ξαναμπεί στο ψηφοδέλτιο «και να μη χάσει τη βουλευτική ασυλία».

Στην συνέχεια με εμφανή την έντασή του ο Νίκος Χατζηνικολάου επισημαίνει πως ο Παύλος Πολάκης, είτε έχει ασυλία, είτε όχι, «έρχονται και τα ποινικά δικαστήρια και τα αστικά. Και στα αστικά διαστήρια δεν υπάρχει ασυλία. Στην αγωγή δεν έχει ασυλία, θα το πάρω το κοπάδι, το κοπάδι στην Κρήτη θα το πάρω».

Συνέχισε δε λέγοντας: «Ηρθε και μου είπε εμένα να ζητήσω συγγνώμη από τον ελληνικό λαό για τα τελευταία 13 χρόνια. Τι λες ρε καλλιτέχνη, ψήφισα εγώ μνημόνια», είπε ο δημοσιογράφος. «Υποστήριξα εγώ μνημόνια όπως εσύ, τι λες ρε άσχετε, άθλιε, συκοφάντη, βρωμιάρη», είπε ο Νίκος Χατζηνικολάου

iefimerida.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: