Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μητσοτάκης | Η κατασκευή του φράχτη ήταν το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να νιώθουν ασφαλείς οι Έλληνες

Στις Φέρες, όπου πραγματοποιήθηκε η αναλυτική παρουσίαση της πορείας των εργασιών για την κατασκευή του φράχτη στον Έβρο, βρέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η κατασκευή του νέου φράχτη στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο ήταν το ελάχιστο που μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση για να νιώθουν ασφαλείς οι Έλληνες πολίτες οι οποίοι κρατάνε πολύ υψηλά το φρόνημα της χώρας σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, συζητώντας με τον περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας – Θράκης Χρ. Μέτσιο.

Ο πρωθυπουργός είπε ότι οι εργασίες προχωρούν ταχύτατα, το έργο θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2021 όπως έχει προγραμματιστεί, και σε ερώτηση του αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δ. Πέτροβιτς απάντησε ότι θα έρθει τότε στον Έβρο για να το εγκαινιάσει.

Πριν από την αναλυτική παρουσίαση του έργου κατασκευής του νέου φράχτη το λόγο πήρε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λ. Οικονόμου ο οποίος αναφέρθηκε στη επιτυχή αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στα ελληνοτουρκικά σύνορα τον περασμένο Μάρτιο και δήλωσε πως οι Ένοπλες Δυνάμεις και η Αστυνομία προστατεύουν αποτελεσματικά και με αποφασιστικότητα τα σύνορα της Ελλάδας που είναι σύνορα της Ε.Ε.

Στην παρουσίαση παρόντες ήταν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλο, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος καθώς και βουλευτές του νομού.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Α. Ιωσηφίδου | Θα είμαι υποψήφια για δήμαρχος Καβάλας

Η ανακοίνωση της υποψηφιότητας της Α. Ιωσηφίδου για Δήμαρχος στις προσεχείς Δημοτικές εκλογές

Τους τελευταίους μήνες, μια ομάδα ανθρώπων που αντιλαμβάνονται την κρίσιμη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Δήμος Καβάλας εξαιτίας των
συνεχών αδιεξόδων που δημιουργεί η σημερινή διοίκηση, εργάστηκε πάνω στην δημιουργία μιας νέας δημοτικής παράταξης ικανής να ανταποκριθεί στα
κελεύσματα της εποχής και στις ανάγκες του δήμου μας.

Σήμερα η προετοιμασία αυτή ολοκληρώθηκε και με ιδιαίτερη τιμή σας προσκαλούμε όλους στην επίσημη παρουσίαση της δημοτικής μας παράταξης
η οποία θα γίνει την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022 και ώρα 19:30 στον χώρο του πρώην εντευκτηρίου του ΝΟΚ (νυν FRIENDS).

 

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Εξοπλιστικά | Τι σημαίνει το αίτημα της Αθήνας προς τις ΗΠΑ για τα F-35

Το προβάδισμα της αεροπορικής ισχύος στο Αιγαίο έστω και με… μισό βήμα μπροστά από την Τουρκία επιδιώκει να διατηρήσει η χώρα μας, δρομολογώντας, επί της ουσίας, την εντατικοποίηση των διαπραγματεύσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες για την απόκτηση 20 + 20 μαχητικών αεροσκαφών F-35. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι 5ης γενιάς, μπορούν να αναλάβουν και να φέρουν εις πέρας πολλαπλούς ρόλους και αποστολές και είναι εξοπλισμένα με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα έχοντας παράλληλα χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth). Το γεγονός ότι η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να «τρέξει» ακόμη πιο γρήγορα το συγκεκριμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα, συνολικού ύψους περίπου 3,5 δισ ευρώ, έρχεται σχεδόν ταυτόχρονα με την πρόθεση του αμερικανού Προέδρου Τζο Μπάϊντεν να στηρίξει το τουρκικό αίτημα για την προμήθεια 40 νέων F-16 Viper (4,5ης γενιάς) και την αναβάθμιση στο ίδιο επίπεδο ακόμη 80, καταδεικνύει το μέγεθος της προσπάθειας που καταβάλει η ελληνική πλευρά ώστε η Πολεμική μας Αεροπορία να συνεχίσει να έχει το πάνω χέρι στους ουρανούς του Αιγαίου. Να σημειώσουμε πως το κόστος του συγκεκριμένου τουρκικού προγράμματος, εάν σε αυτό προστεθεί η αγορά πυρομαχικών και η τεχνική υποστήριξή του, αναμένεται να προσεγγίσει τα 6 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ θεωρείται ζωτικό για την προσπάθεια της τουρκικής Π.Α να διατηρήσει τα F-16 της επιχειρησιακά και μάχιμα για τα επόμενα τουλάχιστον 15 χρόνια.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος υπέγραψε λίγο πριν αναχωρήσει για τη Μαδρίτη, συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στο ταξίδι του για να λάβει μέρος στη Σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ, υπέγραψε την αποστολή αιτήματος μέσω Letter of Request προς την αμερικανική κυβέρνηση. Το σχετικό αίτημα θα κοινοποιήσει μέσα στις επόμενες ημέρες προς την αμερικανική πλευρά η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών, η οποία άλλωστε έχει και την τελική ευθύνη υλοποίησης του προγράμματος. Εν συνεχεία, το ΥΠΕΘΑ θα αναμένει την απάντηση των ΗΠΑ για τη διαθεσιμότητα, το κόστος, αλλά και το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των πρώτων 20 αεροσκαφών. Ως προς τα παραπάνω, το ΥΠΕΘΑ αναμένεται ότι θα αποκτήσει μία πρώτη ξεκάθαρη εικόνα μέσα στον επόμενο μήνα, δεδομένου ότι τόσο ο Α\ΓΕΕΘΑ κ. Κων Φλώρος όσο και ο κ. Παναγιωτόπουλος, πρόκειται να επισκεφθούν διαδοχικά στις 7 και 18 Ιουλίου την Ουάσιγκτον, όπου και θα έχουν σειρά επαφών με εκπροσώπους του αμερικανικού Πενταγώνου αλλά και της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin. Μέσα στις προθέσεις της χώρα μας είναι, μέσω της περαιτέρω ενίσχυσης της Πολεμικής μας Αεροπορίας και με μαχητικά 5ης γενιάς F-35, να εξακολουθήσει να προηγείται τεχνολογικά και ποιοτικά έναντι της Τουρκίας, η οποία, αναγκαστικά πλέον και για αρκετά χρόνια ακόμη, θα περιοριστεί στη χρήση μαχητικών αεροσκαφών 4,5η γενιάς όπως είναι τα F-16 Viper. Να επισημάνουμε ότι οι ΗΠΑ έχουν από το 2019 εξοβελίσει την Άγκυρα από το πρόγραμμα των F-35 λόγω της απόκτησης του ρωσικού αντιαεροπορικού συστήματος S-400.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων πάντως και με βάση το αισιόδοξο σενάριο, τα πρώτα F-35 θα αρχίσουν να εντάσσονται στην Πολεμική μας Αεροπορία το 2028. Ένας από τους βασικούς λόγους που ενδέχεται να καθυστερήσει η υλοποίηση του σχετικού εξοπλιστικού προγράμματος σχετίζεται με την ασφυξία που όπως εκτιμάται αναμένεται να υπάρξει στη γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους, λόγω των αυξημένων παραγγελιών που υπάρχουν για την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι στη σχετική λίστα παραγγελιών προηγούνται αρκετές ακόμη χώρες, εντός αλλά και εκτός ΝΑΤΟ, όπως, μεταξύ άλλων, είναι η Φιλανδία, η Ελβετία, ο Καναδάς, το Ισραήλ, η Γερμανία κ.α. Να σημειώσουμε πως πριν από περίπου ένα μήνα ο κ. Παναγιωτόπουλος είχε συναντήσει στο γραφείο του στο ΥΠΕΘΑ ένα μεικτό τεχνικό κλιμάκιο, αποτελούμενο από στελέχη του αμερικανικού Πενταγώνου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα JSF PO (Joint Strike Fighter Program Office) για την κατασκευή των μαχητικών αεροσκαφών F-35 και μέλη της Lockheed Martin, με τα οποία και συζήτησε την επικαιροποίηση των στοιχείων της αιτούμενης προμήθειας.

Τουρκικό αίτημα

Από την άλλη πλευρά, το αίτημα της Τουρκίας προς τις ΗΠΑ να ανάψει το «πράσινο φως» για την προμήθεια 40 νέων και την αναβάθμιση ενός μέρους του αεροπορικού της στόλου F-16, σε επίπεδο Viper, δεν θα πρέπει, επί του παρόντος να θεωρείται δεδομένο. Το αμερικανικό Κογκρέσο ήδη από το 2018, αρνείται να επιτρέψει τις πωλήσεις όπλων προς την Άγκυρα αφενός εξαιτίας της προμήθειας των ρωσικών S-400 από τις τουρκικές Ε.Δ αφετέρου ως έκφραση διαφωνίας για την πολιτική που χαράζει ο Ερντογάν στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α Μεσογείου. Όπως πάντως φέρεται να είπε ο πρόεδρος Μπάιντεν στον Τούρκο ομόλογό του στη Μαδρίτη όπου και συναντήθηκαν, μέσα στις προθέσεις του είναι αμέσως μόλις προσγειωθεί στην Ουάσιγκτον, να εργαστεί για να επιλύσει το ζήτημα των F-16. «Θα κάνω μια προσπάθεια να το περάσω από το Κογκρέσο», υποσχέθηκε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των ΗΠΑ στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κάτι το οποίο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, εκτιμάται ότι θα πράξει προς τα τέλη του έτους, λόγω της προσδοκίας που υπάρχει ότι το αποτέλεσμα των ενδιάμεσων εκλογών του Νοεμβρίου του 2022, (όπου επανεκλέγονται τα μέλη της Βουλής καθώς και το ένα τρίτο των μελών της Γερουσίας) θα ξεμπλοκάρει το σχετικό τουρκικό αίτημα.

Continue Reading

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κομβικής σημασίας το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για την Ευρώπη

Αυτόνομο ρόλο στο διεθνές «παιχνίδι» που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία προς τον υπόλοιπο κόσμο, επιχειρεί, με σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας, να διαδραματίσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως τερματικός σταθμός εξαγωγής.

Παράλληλα με τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην μεταφορά στρατιωτικών μέσων από τις ΗΠΑ προς την υπόλοιπη Ευρώπη και αντιστρόφως, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι η «κυκλική εναλλαγή» (rotation), μόνο για τον μήνα Ιούνιο, ξεπερνά κατά 2,5 φορές την μεγαλύτερη προηγούμενη ανάλογη επιχείρηση.

Τα ποσοτικά αυτά δεδομένα πιστοποιούν ότι η κρίση, στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α), έγινε ευκαιρία και πως ακόμα και υπό τις δυσμενέστερες των συνθηκών, με καλά προετοιμασμένες κινήσεις και έμπειρο στελεχιακό δυναμικό, έννοιες όπως «διεύρυνση του διεθνούς αποτυπώματος», «επιτάχυνση του στρατηγικού βάθους σε Βαλκάνια και Αν. Ευρώπη», δεν αποτελούν διακηρύξεις κενές περιεχομένου. Πολλώ μάλλον όταν οι… ξεροκέφαλοι αριθμοί κάνουν λόγο για ιστορικά υψηλά σε φορτία και έσοδα για το 2021.

Το πολυεπίπεδο του προβλήματος αλλά, ταυτόχρονα και την σοβαρότητα της διαχείρισής του, αποδεικνύει και το γεγονός ότι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από τρεις μέρες, μετείχαν, εκτός από τον Πρόεδρο του ΟΛΑ Κων. Χατζημιχαήλ, ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Roberto Biasin και κορυφαία στελέχη των δύο εταιρειών.

Το παρασκήνιο των πυρετωδών διαβουλεύσεων και τα «ατού» της Αλεξανδρούπολης

Σύμφωνα με πληροφορίες του “mononews”, εκτός από τη συγκεκριμένη σύσκεψη, που είδε το φως της δημοσιότητας, εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα, διεξάγονται εντατικές παρασκηνιακές, διαβουλεύσεις, με τη συμμετοχή και Ουκρανών traders αλλά και εισαγωγέων προς την Ουκρανία, ώστε να «στρωθεί το έδαφος» και να καταστεί υλοποιήσιμη μια πραγματικά διαφορετική πρόταση προς όλους τους εμπλεκόμενους.

Λύση που, τελικώς, θα επιλεγεί μεταξύ των εναλλακτικών που βρίσκονται στο «τραπέζι» και συναρτώνται με κρίσιμους δείκτες, όπως το κόστος, ο χρόνος, οι παραδόσεις αυτές καθ’ αυτές. Λύση που αν επιλεγεί από τους εμπόρους και τις κυβερνήσεις, θα δώσει στην Αλεξανδρούπολη το δικαίωμα να «πάρει το μέγιστο φορτίο για τις δυνατότητες των υποδομών του». Επιχειρείται «κάτι που δεν έχει ξαναγίνει», τονίζουν οι συνομιλητές μας, αναδεικνύοντας και την κρίσιμη παράμετρο του χρόνου, ο οποίος τρέχει αντίστροφα.

Ατού στην ελληνική υποψηφιότητα αποτελεί η εμπειρία και η αποτελεσματικότητα που έχει ο Λιμένας αναφορικά με τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού και μέσων προς και από την υπόλοιπη Ευρώπη, μέσω δικτύων που παρακάμπτουν το δομικό πρόβλημα της ασυμβατότητας του «Σοβιετικού τύπου» σιδηροδρομικού δικτύου που αποτελεί ακόμα, την πλειονότητα στις χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ, οι οποίες, άμεσα ή έμμεσα, εμπλέκονται στο ζήτημα. Χαρακτηριστικό είναι πως μέχρι σήμερα και από ότι φαίνεται και στο μέλλον, απαιτείται να γίνει μεταφόρτωση στα σύνορα Μολδαβίας- Ρουμανίας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δεύτερο ατού της Αλεξανδρούπολης είναι η επικινδυνότητα και για το εμπόριο, που εξακολουθεί να υπάρχει στη Μαύρη Θάλασσα και η υφιστάμενη τουρκική πολιτική στα Στενά του Βοσπόρου. Γεγονός που καθιστά την Αλεξανδρούπολη την καλύτερη, ίσως, εναλλακτική οδό, την μοναδική οδό για τη μεταφορά φορτίων προς τις χώρες της Αν. Ευρώπης, όπως υποστηρίζουν, χωρίς ίχνος έπαρσης, συνομιλητές μας με απόλυτη γνώση του ογκώδους φακέλου.

Προς επίρρωσιν της ανάδειξης των προτερημάτων της Αλεξανδρούπολης, οι ίδιοι παράγοντες, επικαλούνται, αφενός τη σημερινή διάρκεια του ταξιδιού προς την Κωστάντζα της Ρουμανίας (από τα πρώτα λιμάνια σε όγκο διακίνησης ουκρανικών σιτηρών) με το ταξίδι μέσω τραίνου, να διαρκεί μόνο 2,5 μέρες, αφετέρου το χαμηλό κόστος έναντι του ανταγωνισμού. Ανάλογη είναι η υπεραξία που μπορεί να προδώσει το λιμάνι της ακριτικής πόλης και για μεταφορές προς την Βόρεια Ευρώπη, όπου η διάρκεια, όπως λέγεται, δεν θα ξεπερνά τις πέντε μέρες. Με εξασφαλισμένη και την κεφαλαιώδους σημασίας παράμετρο της ασφάλειας.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: