Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Με ευθύνη του Κράτους μαζικά τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές

Η κυβέρνηση μπορεί να χαρακτήρισε την ΠΕ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης περιοχή αυξημένου κινδύνου αλλά δεν εξασφάλισε τίποτε παραπάνω για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων μας. Τις τελευταίες μέρες η διασπορά στην περιοχή μας είναι μεγάλη, με τα σχολεία να αποτελούν υγειονομικές βόμβες. Όλο και περισσότερα κρούσματα σε μαθητές εμφανίζονται και κλείνουν τμήματα αλλά και ολόκληρα σχολεία. 

Στις 2 Νοέμβρη ήταν κλειστά τμήματα: στη Δράμα σε 4 σχολεία της πρωτοβάθμιας και 3 της δευτεροβάθμιας, στην Καβάλα σε 2 της πρωτοβάθμιας και 1 της δευτεροβάθμιας, στη Θάσο σε 1 της δευτεροβάθμιας, στην Ξάνθη σε 2 της πρωτοβάθμιας και 7 της δευτεροβάθμιας, στη  Ροδόπη σε 6 της πρωτοβάθμιας και 7 της δευτεροβάθμιας, στον Έβρο σε 2 της πρωτοβάθμιας και 6 της δευτεροβάθμιας. Ολόκληρα σχολεία κλειστά ήταν: το ειδικό νηπιαγωγείο και το ειδικό δημοτικό σχολείο της Δράμας, το 4ο ΓΕΛ της Δράμας, το 2ο ΓΕΛ της Ξάνθης, το 1ο ΓΕΛ Κομοτηνής, το εσπερινό ΓΕΛ Κομοτηνής, το ΕΕΕΚ Κομοτηνής, το ειδικό νηπιαγωγείο και το ειδικό δημοτικό σχολείο Κομοτηνής, το 1ο πειραματικό δημοτικό σχολείο Αλεξανδρούπολης. 

Γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση δεν διαθέτει ούτε ένα ευρώ για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αφήνοντας έκθετους γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.

Υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στους γονείς και γινόμαστε καθημερινά δέκτες δεκάδων τηλεφωνημάτων για το πώς θα αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα στο σχολείο, στην προσπάθειά τους, πολλοί γονείς μαθητών, να εξασφαλίσουν ότι τα παιδιά τους δεν είναι φορείς του ιού, ζητούν να γίνουν τεστ, αλλά οι οδηγίες που παίρνουν είναι να μείνουν οι μαθητές σε καραντίνα και μόνο αν παρουσιάσουν έντονα συμπτώματα να ζητήσουν εξέταση. Αναγκάζονται έτσι να προσφύγουν σε ιδιωτικά εργαστήρια βάζοντας το χέρι στην τσέπη, ώστε να καλύψουν και αυτό το έξοδο.

Επιβεβαιώνεται με τον πιο σκληρό τρόπο το δίκιο των αιτημάτων που έχουμε διατυπώσει, όλο το προηγούμενο διάστημα, για 15 μαθητές ανά τμήμα, για ασφαλή μετακίνηση μαθητών με τα λεωφορεία για επιπλέον προσωπικό στην καθαριότητα, για την κάλυψη των κενών με εκπαιδευτικούς, για δωρεάν, μαζικά τεστ κλπ., που αφορούν στην ασφαλή λειτουργία των σχολείων κατά τη φετινή σχολική χρονιά και στα μέτρα που όφειλε να πάρει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα και με τις οδηγίες της ΑΣΓΜΕ καλούμε κάθε Σύλλογο Γονέων, κάθε Ένωση, σε κάθε περίπτωση και ιδιαίτερα όταν θα υπάρχει διαγνωσμένο κρούσμα στο σχολείο, να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα-διεκδικήσεις:

– Με ευθύνη του Δήμου που ανήκει το σχολείο να γίνεται απολύμανση των χώρων του σχολείου.

– Με ευθύνη του ΕΟΔΥ να έρχεται κλιμάκιο στο σχολείο για ιχνηλάτηση και για δωρεάν test σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δεν μπορούν οι γονείς να πληρώνουν σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα για test με κάθε σύμπτωμα του παιδιού που μπορεί και να μη σχετίζεται με τον covid-19 από τη στιγμή που τα δημόσια νοσοκομεία δεν δέχονται μαθητές με ήπια συμπτώματα. Η πρόληψη της διασποράς του ιού στην κοινότητα είναι πρωτίστως ευθύνη του κράτους.

– Με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, του Δήμου και της σχολικής μονάδας να διατίθενται ηλεκτρονικά μέσα για την τηλεκπαίδευση των μαθητών. Κανένας μαθητής να μην λαμβάνει απουσίες επειδή δεν έχει τα ηλεκτρονικά μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση. Η ισότιμη μόρφωση όλων των παιδιών είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους και όχι ατομική ευθύνη του κάθε γονέα. 

– Με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για άδεια ειδικού σκοπού για τους γονείς που συνδράμουν τα παιδιά τους όταν κλείνει ένα Τμήμα ή σχολική μονάδα. Να μην χρεώνεται καμιά ημέρα κανονικής άδειας από τους γονείς, ούτε να μειώνονται οι αποδοχές τους από την εργασία τους.

Οι Σύλλογοι Γονέων, οι Ενώσεις σε όλη την περιοχή μας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς διεκδικούμε να παρθούν τώρα όλα τα μέτρα για την προστασία της υγείας και για τη μόρφωση καθολικά των μαθητών.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ολες οι αλλαγές στα σχολεια | Ολοήμερα, τράπεζα θεμάτων & αξιολόγηση

«Όλες οι διεργασίες για την απόλυτα ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έχουν δρομολογηθεί».

Αυτό διαβεβαιώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.
Οι νέες εξελίξεις που θα συναντήσουν τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας από φέτος είναι η επέκταση του Ολοήμερου Σχολείου ως τις 17:30, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στη Γ΄ τάξη του Λυκείου και η εισαγωγή των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα (ελληνική Pisa) σε όλα τα σχολεία. Επίσης ξεκινά, όπως αναφέρει ο κ. Κόπτσης, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Διευρυμένο Ολοήμερο Σχολείο
Τη νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει η αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου. Πιλοτικά το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια. Το ωράριο θα επεκταθεί από τις 16:00, που ίσχυε μέχρι σήμερα, έως τις 17:30.
Οι γονείς θα ενημερωθούν για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών τους στο διευρυμένο Ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, εξηγεί το υπουργείο.
«Με πλούσιες νέες θεματικές, με μελέτη στο σχολείο αναβαθμίζουμε το πρόγραμμα του Ολοήμερου, καθιστούμε εποικοδομητικό τον χρόνο παραμονής των μαθητών σε αυτό, και δίνουμε μία στήριξη επιπλέον στην οικογένεια», περιγράφει ο κ. Κόπτσης.
 
Τράπεζα Θεμάτων στα σχολεία
Τη χρονιά που πέρασε, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ τάξης όλων των τύπων Λυκείου. Φέτος θα προστεθεί και στη Γ’ Λυκείου για τις απολυτήριες εξετάσεις.
«Εφαρμόσαμε με απόλυτη επιτυχία την Τράπεζα Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου ως μία δεξαμενή γνώσης, εμπειρίας, διδακτικών πρακτικών και ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών και μαθητών», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.
Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας αποτελεί βάση πληροφοριών από την οποία επιλέγεται με κλήρωση το 50% των θεμάτων, ενώ το υπόλοιπο 50% επιλέγεται από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος. Με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.
Ελληνική Pisa
Στις εν λόγω εξετάσεις πέρσι συμμετείχαν 6.000 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.
Φέτος η εφαρμογή θα είναι καθολική, πάντα στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου, καθότι σκοπός είναι να αποτυπωθούν οι βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, «με στόχο να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να διαμορφώσουμε συνθήκες βελτίωσής του», τονίζει ο κ. Κόπτσης.
Αξιολόγηση στα σχολεία
Πέρυσι πραγματοποιήθηκε η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, «που μοναδικός της στόχος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.
Από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών είχαν εκφραστεί αντιδράσεις για τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κυρίως στη βάση ότι προωθείται η «κατηγοριοποίηση των σχολείων».
Ο κ. Κόπτσης σχολιάζει σχετικά, ότι «είναι γεγονός πως οι πολλές και ουσιαστικές καινοτομίες δημιούργησαν σε ένα βαθμό αντιδράσεις, κάποιες φορές μεγαλύτερες κάποιες φορές μικρότερες, αναίτια, ίσως λόγω έλλειψης πλήρους ενημέρωσης από κάποιους, ίσως εσκεμμένα και σκόπιμα σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως από φόβο για το νέο και άγνωστο».
Τη νέα σχολική χρονιά αρχίζει και η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αποτελεί «μία ανατροφοδοτική διαδικασία που σκοπό έχει να συμβάλλει στη βελτίωση του παραγόμενου έργου χωρίς καμία μα καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς», διευκρινίζει.
Νέα Προγράμματα Σπουδών
Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, η πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών θα συνεχιστεί σε όλα τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας. Το 2023-2024, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών θα εφαρμοστούν καθολικά, με την ταυτόχρονη έναρξη της εφαρμογής του “πολλαπλού βιβλίου” πλην της Β΄και Γ΄ Λυκείου. Στη Β΄Λυκείου θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2024-2025 και στη Γ΄Λυκείου το 2025-2026.
«Τα 116 Νέα Προγράμματα Σπουδών, 123 που εκπονήθηκαν εκ νέου και 43 επικαιροποιημένα, εκφράζουν μία νέα, διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης της γνώσης, διαφοροποιώντας το πώς και το γιατί της μάθησης», σημειώνει ο κ. Κόπτσης και προσθέτει: «Διπλασιάσαμε τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία και εφαρμόζουμε σε αυτά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών με σκοπό να διαχυθούν οι καλές αυτές πρακτικές στη συνέχεια σε όλα τα σχολεία της χώρας».
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Παράλληλα, συνεχίζονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόστηκαν πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων.
Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, κ.ά.
Διορισμοί και κενά
«Στόχος μας είναι το φαινόμενο των αναπληρωτών να εξαλειφθεί σταδιακά από μόνιμους διορισμούς», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης και σημειώνει ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια διορίστηκαν 25.000 εκπαιδευτικοί. «Έχουμε καλύψει το σύνολο των οργανικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μένουν ελάχιστα οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια και την Ειδική Αγωγή».
«Εισάγαμε στο σχεδιασμό μας μία συμπεριληπτική εκπαίδευση, διορίζοντας ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εισάγοντας νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης, εντάξαμε με έναν εξαιρετικό προγραμματισμό το σύνολο των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας» αναφέρει ο γγ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και προσθέτει:
«Φέτος σε μία άριστη συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομικών και Ανάπτυξης δημιουργούμε συνθήκες κάλυψης όλων των κενών από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Είμαστε πανέτοιμοι και βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο ώστε 31 Αυγούστου να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους, τα βιβλία στα θρανία τους και όλο το μεταρρυθμιστικό μας έργο σε εφαρμογή».
Σχετικά με το φαινόμενο καθηγητές να απασχολούνται σε δυο και τρία σχολεία μιας περιοχής, ο κ. Κόπτσης εξηγεί: «Κάποιες ειδικότητες δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους σε ένα σχολείο εξαιτίας τού ότι υπάρχουν λίγες διαθέσιμες ώρες για τη διδασκαλία κάποιων διδακτικών αντικειμένων ή γιατί υπάρχουν επιπλέον εκπαιδευτικοί στην ειδικότητα αυτή. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμπληρώσουν το ωράριο. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε να απασχολούνται οι εκπαιδευτικοί αυτοί σε σχολεία όπου απαιτείται ελάχιστη μετακίνηση, δηλαδή σε όμορα σχολεία».
Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κομοτηνή | Η Κατερίνα Καζόγλου πέρασε με 17.810 μόρια στην σχολή Δημοσιογραφίας και δίνει τις δικές της συμβουλές

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά.

Ήδη, όσοι υποψήφιοι είχαν κάνει σχετικό αίτημα, ενημερώνονται με sms στο κινητό τους, ενώ η πλατφόρμα είναι ανοιχτή για όσους θέλουν να τα δουν διαδικτυακά.

Μεταξύ άλλων η Κατερίνα Καζόγλου από την Κομοτηνή, η οποία πέρασε στην σχολή Δημοσιογραφίας της Θεσσαλονίκης έχοντας συγκεντρώσει 17.810 μόρια, δίνει τις δικές της συμβουλές προς τους νέους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2022 | Σήμερα μετά τη μία το μεσημέρι οι βαθμολογίες

Σήμερα, Τρίτη 27 Ιουνίου 2022, θα αναρτηθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.

Οι βαθμολογίες των υποψηφίων θα αναρτηθούν μετά τη 1.00 μ.μ., σε όλα τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.

Ταυτόχρονα, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: