Quantcast
Connect with us

ΘΑΣΟΣ

Μετά την ΑΝΕΘ και η ΝΕΚ σταματάει την δωρεάν μεταφορά σκουπιδιών από την Θάσο – Ζητάει προπληρωμή των δρομολογίων – Προσφυγή στον εισαγγελέα

Ένα νέο μέτωπο φαίνεται να ανοίγει στις σχέσεις μεταξύ των κατοίκων της Θάσου (και της δημοτικής αρχής) και των ναυτιλιακών εταιρειών, πέραν αυτού των δρομολογίων Πρίνου-Καβάλας και Κεραμωτής-Λιμένα.

Πριν από 2 χρόνια η ΑΝΕΘ είχε διακηρύξει ότι θα σταματούσε την δωρεάν μεταφορά των απορριμμάτων της Θάσου στο χερσαίο τμήμα του νησιού -παρά την ύπαρξη του σχετικού Περιφερειακού Σχεδιασμού για την διαχείριση των απορριμμάτων. Το γεγονός αυτό είχε προκαλέσει τις εύλογες αντιδράσεις των κατοίκων του νησιού, με τον πρόεδρο της ΑΝΕΘ Γιάννη Τσούπρα να τις χαρακτηρίζει (μιλώντας στην εφημερίδα ΘΑΣΙΑΚΗ ΓΝΩΜΗ – φύλλο 20/11/2012) “υπερβολικές».

Πλέον, όμως, στο “κόλπο» μπαίνει και η ΝΕΚ, καθώς όπως ανέφερε στο KavalaPress ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ,

στις 27 Δεκεμβρίου η ΑΝΕΘ υπέγραψε ένα “τελεσίγραφο» με το οποίο διακήρυξε ότι από την έναρξη του νέου έτους δεν θα μεταφέρει σκουπίδια δωρεάν, αλλά μόνο μετά την προκαταβολή των απαιτούμενων ναύλων (εισιτήριο για τον οδηγό και τον τράκτορα)! Κάτι που δυστυχώς έγινε πράξη!

Η κατάσταση φαίνεται, πλέον, να ξεφεύγει από τα όρια, καθώς πέρα από τους κινδύνους για την δημόσια υγεία που επιφυλλάσει η μη μεταφορά των απορριμμάτων, καθώς και πέρα από την δημιουργία αυτοσχέδιων χωματερών (όπως αυτή στην Βάλτα Πρίνου), το πρόβλημα της μεταφοράς των σκουπιδιών φαίνεται να εντάσσεται στον γενικότερο “πόλεμο» που έχει ξεσπάσει με τις ναυτιλιακές εταιρείες σχετικά με το θέμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Είναι χαρακτηριστικά τα όσα αναφέρει ο κ. Χατζηεμμανουήλ:

Εμείς αυτό που ζητούμε είναι απλά να ακολουθούνται οι διαδικασίες που προβλέπονται για τους ΟΤΑ, σύμφωνα με τις οποίες η οποιαδήποτε πληρωμή θα πρέπει να γίνεται μετά την διακομιδή των σκουπιδιών. Όμως θεωρώ ότι η στάση των ναυτιλιακών εταιρειών συνιστά έναν ιδιότυπο εκβιασμό στο πρόσωπο και τον θεσμό του δημάρχου, λόγω των θέσεων που έχω πάρει κατά καιρούς τόσο για το θέμα των υδροπτέρυγων όσο και για αυτό των ναυτιλιακών δρομολογίων. Όταν ο δήμαρχος μπαίνει μπροστά για να γίνει εκφραστής των απαιτήσεων των Θάσιων για καλύτερες συγκοινωνίες και των δίκαιων αιτημάτων των ναυτεργατών δεν μπορεί κανείς να έρθει και να τον φιμώσει. Αν έχουν επιλέξει αυτόν τον τρόπο για να εξαγοράσουν την σιωπή μου και να με βάλουν στην θέση μου είναι γελασμένοι.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το επόμενο βήμα είναι η επέμβαση του εισαγγελέα Καβάλας, με τον δήμαρχο Θάσου να δηλώνει ότι “μέσα στην εβδομάδα (το πιθανότερο την Τρίτη) θα επισκεφτώ το γραφείο του Εισαγγελέα και θα του ζητήσω να επέμβει, διότι εδώ μιλάμε για ένα ζήτημα δημόσιας υγείας. Θα πρέπει να απομακρύνονται τα σκουπίδια αφενός για να μην βάλουμε σε κίνδυνο την δημόσια υγεία, αφετέρου για να μην έχουμε επιβάρυνση του περιβάλλοντος.»

Πηγή:: kavalapress.gr

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Έναρξη Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στην Θάσο με την φωταγώγηση του Καραβιού στον Λιμένα

Το απόγευμα της Δευτέρας 4 Δεκεμβρίου 2023 στο Λιμανάκι της Θάσου (Λιμένας) Θάσου, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση φωταγώγησης του Χριστουγεννιάτικου Καραβιού του Δήμου Θάσου από τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Θάσου κ, Γεώργιο Κουτσουμανή, παρουσία του Δήμαρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη, του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Θάσου κ. Δημητρίου Πιπίνη, του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κ. Δημητρίου Μανίτσα και των Αντιδημάρχων κ. Σταύρου Τσολάκη, κ Σωτήρη Στρατηγέντα και κ. Γεωργίου Τσουλκάνη.

Στην εκδήλωση συμμετείχε πλήθος κάτοικων της Θάσου με τα παιδιά τους και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών.

https://youtu.be/TI8CDRRK9eY

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας και Πρίνου!

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: κ. Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

            κ. Περιφερειάρχη 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: επικεφαλής Παρατάξεων ΠΣ

ΘΕΜΑ: Για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας και Πρίνου.

Σωματεία και φορείς της Θάσου και της Καβάλας πρόσφατα απευθύνθηκαν με επιστολή τους, ζητώντας συνάντηση, μεταξύ άλλων αρμόδιων και προς τον κ. Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας για το μείζον ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Καβάλα. 

Στην επιστολή τους αναφέρουν ότι «το δικαίωμα των κατοίκων της Θάσου για ασφαλείς τακτικές και γρήγορες συγκοινωνίες και στα δυο λιμάνια δεν διασφαλίζεται σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που έχουν ανακοινώσει οι πλοιοκτήτες».

Παράλληλα καταγγέλλουν «την απαράδεκτη τακτική των πλοιοκτητών στις πορθμειακές γραμμές Θάσου Καβάλας να βάζουν τακτικά  δρομολόγια μόνο στην γραμμή Θάσου Κεραμωτής που είναι η χρυσοφόρα γραμμή για τα κέρδη τους και η γραμμή Πρίνος Καβαλάς να είναι ο φτωχός συγγενής με τα ελάχιστα δρομολόγια, 2-3 στον αριθμό, που επ ουδενί δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων».

Υπογραμμίζουν δε πως «η γραμμή Πρίνου Καβάλας είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί της Θάσου γιατί από εκεί είναι η πιο γρήγορη και πιο φτηνή  πρόσβαση στην Καβάλα και είναι επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με ικανοποιητικό αριθμό  τακτικών δρομολογίων που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων και όχι τα κέρδη των πλοιοκτητών.

Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου Καβάλας βάζει σε απίστευτη ταλαιπωρία τους κατοίκους της Θάσου, την ώρα που οι δημόσιες υπηρεσίες του νησιού είναι θύματα της πολιτικής των «αναδιαρθρώσεων»,  οι περισσότερες έχουν κλείσει και όσες δεν έχουν κλείσει είναι υποβαθμισμένες».

Τονίζουν επίσης πως η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του Κέντρου Υγείας, που παρά τις προσπάθειες του προσωπικού, αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό νοσηλευτικό προσωπικό και υποδομές, καθιστά επιτακτική την ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με τακτικά δρομολόγια για τη γρήγορη μεταφορά ασθενών στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Όπως χαρακτηριστικά καταγγέλλουν «ασθενείς με βαριές ασθένειες, νεφροπαθείς κ.α. που χρειάζεται τακτικά να ταξιδεύουν στην Καβάλα, κάνουν ένα ταξίδι «Οδύσσεια», με απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος, την ώρα που  οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, τα λαϊκά στρώματα του νησιού συνολικότερα στενάζουν από την άγρια αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

Τα προβλήματα αυτά σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών την υποβάθμιση των μισθών, καταστρατήγηση  ΣΣΕ, μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, εντατικοποίηση της δουλειάς, ελλείψεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αποτελούν ένα εκρηκτικό μίγμα της πολιτικής της κυβέρνησης στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, είναι οδυνηρά για τους κατοίκους της Θάσου και τους ναυτεργάτες, ενώ οι εφοπλιστές γεμίζουν τα θησαυροφυλάκια τους με υπερκέρδη». 

Τα σωματεία και οι φορείς της Θάσου και της Καβάλας που υπογράφουν την επιστολή διεκδικούν:

  • Απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού με την Καβάλα, 365 ήμερες το χρόνο, με σύγχρονα ασφαλή πλοία. Με καθημερινά δρομολόγια που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των πλοιοκτητών, την ορθολογική κατανομή των δρομολογίων καθ΄ όλη τη διάρκεια της μέρας.
  • Γενναία μείωση στις τιμές των εισιτήριων.
  • Βάρδια πλοίου επιφυλακής να εκτελούν όλα τα πλοία κυκλικά εναλλακτικά με όλα τα πλοία και από τις δυο γραμμές.
  • Εφαρμογή των ΣΣΕ και προστασία των δικαιωμάτων των ναυτεργατών με τακτικούς ελέγχους από τις λιμενικές αρχές.
  • Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων.
  • Λιμενικές σύγχρονες εγκαταστάσεις για να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσδεση και φορτοεκφόρτωση των πλοίων.

 

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

Αν προτίθεται να στηρίξει και με ποιον τρόπο τα δίκαια αιτήματα των σωματείων και φορέων της Θάσου και της Καβάλας;

5/12/2023

Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

Μιχαηλίδης Σιδέρης

Στεφανίδης Γιάννης

Συμεωνίδης Θεόδωρος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Continue Reading

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Π.Α.Μ.Θ. | Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Νοεμβρίου του 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Θάσου και Δράμας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.  

α. Τροχαία Ατυχήματα   

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 26 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 22 το 2022). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 6 θανατηφόρα τροχαία ατύχημα (έναντι 5 το 2022)
    • 2 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 4 το 2022)
  • 18 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 13 το 2022)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 39 παθόντες (έναντι 40 το 2022). Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 7 νεκροί (έναντι 5 το 2022)
  • 3 βαριά τραυματίες (έναντι 4 το 2022)
  • 29 ελαφρά τραυματίες (έναντι 31 το 2022)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Μη τήρηση απόσταση ασφάλειας
  • Απόσπαση προσοχής του οδηγού
  • Παραβίαση προτεραιότητας
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Παραβίαση σήμανσης
  • Πεζός δεν βάδιζε στις διαβάσεις
  • Αντικανονικό προσπέρασμα

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης 

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.    

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Νοέμβριο του 2023, βεβαιώθηκαν συνολικά 6.267 παραβάσεις, από τις οποίες οι 1.604 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως: 

  • 939 για υπερβολική ταχύτητα
  • 174 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 155 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση 
  • 139 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 
  • 78 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 45 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση  
  • 34 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη 
  • 18 για φθαρμένα ελαστικά
  • 16 για αντικανονικούς ελιγμούς
  • 6 για αντικανονικό προσπέρασμα  

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας 

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. 

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας 
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά 
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας 
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας 
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας 
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος 
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα 
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη 
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα 
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ 
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς 
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: