Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μενδώνη για πτυχία ηθοποιών | «Aδιαβάθμητη η καλλιτεχνική εκπαίδευση – Θα βρεθεί λύση»

«Μετέωρες οι καλλιτεχνικές σχολές, γιατί είναι αδιαβάθμητες. Επιδιώκουμε ώστε πραγματικά και η Ελλάδα να αποκτήσει Ανώτατες Σχολές και για το καλλιτεχνικό δυναμικό της χώρας», δήλωσε στην ΕΡΤ η Λίνα Μενδώνη σχετικά με τα πτυχία των ηθοποιών.

Λίνα Μενδώνη μιλώντας στις «Συνδέσεις» της ΕΡΤ τοποθετήθηκε -μεταξύ άλλων- για το ζήτημα που αφορά στις σπουδές και τα πτυχία των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στον χώρο του θεάτρου, δηλώνοντας ότι «η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη».

Η υπουργός Πολιτισμού ανέφερε ότι «σύντομα θα βρεθεί λύση» στο συγκεκριμένο «σοβαρό και κρίσιμο θέμα» το οποίο εκκρεμεί εδώ και τρεις δεκαετίες και αφορά τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι καλλιτέχνες και όσοι εργάζονται στον χώρο του θεάματος απαιτούν άμεση απόσυρση του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος, καθώς όπως δηλώνουν υποβαθμίζει και απαξιώνει τις σπουδές και τα πτυχία τους από τις Δραματικές Σχολές (δημόσιες και ιδιωτικές).

«Το θέμα που υπάρχει εδώ και 35 χρόνια και εκκρεμεί στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Υπουργείο Παιδείας, βγήκε στην επιφάνεια εξαιτίας του Προεδρικού Διατάγματος Βορίδη». ανέφερε η Λίνα Μενδώνη και πρόσθεσε, «Το Προεδρικό Διάταγμα δεν άλλαξε τη νομοθεσία αλλά αποτύπωσε την υπάρχουσα κατάσταση. Αυτό το οποίο είναι προφανές ότι πρέπει να γίνει και αυτό άλλωστε ήταν που αποφασίστηκε στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό πριν από 15 μέρες, είναι ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε μία λύση του θέματος αυτού και να βρούμε ακαδημαϊκές διεξόδους για το σύνολο του καλλιτεχνικού προσωπικού».

Η υπουργός Πολιτισμού συνέχισε λέγοντας: «Το πρόβλημα είναι ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη. Δεν υπάρχει δηλαδή ένας τίτλος ο οποίος να είναι στο πανεπιστημιακό επίπεδο και μιλούμε για τους καλλιτέχνες, διότι πολλοί μπερδεύουν τους θεατρολόγους με τους ηθοποιούς. Θεατρολόγοι βγαίνουν από τα Πανεπιστήμια, ηθοποιοί όμως βγαίνουν από σχολές είτε ιδιωτικές είτε κρατικές, οι οποίες είναι αδιαβάθμητες. Αυτό δημιουργεί ένα θέμα, τα τελευταία τρία χρόνια στο υπουργείο Πολιτισμού προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις επίλυσης του προβλήματος και θεωρώ ότι η συζήτηση για τους ακαδημαϊκούς διαδρόμους και για την ανωτατοποίηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης έχει ήδη αρχίσει. Στα επόμενα χρόνια -δεν μιλώ ότι αυτό θα γίνει προεκλογικά- αλλά στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν λύσεις».

Απαντώντας στις αντιδράσεις των καλλιτεχνών οι οποίοι κάνουν λόγο για απαξίωση των πτυχίων τους και την εξίσωση αυτών με τα απολυτήρια λυκείου, η υπουργός Πολιτισμού είπε: «Δεν πάμε να κάνουμε τίποτα. Αυτό το οποίο έγινε από το υπουργείο Εσωτερικών είναι η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος. Η εκπαίδευση, θα μπορούσε κανείς πολύ σχηματικά να σας πω ότι είναι τέσσερα, πέντε, έξι τα επίπεδα. Το έξι είναι η ανώτατη εκπαίδευση, ο πανεπιστημιακός τίτλος. Υπάρχει και ο έβδομος που είναι τα μεταπτυχιακά κλπ. Το τέσσερα είναι το Λύκειο. Αυτή τη στιγμή είναι μετέωρες οι καλλιτεχνικές σχολές, ακριβώς γιατί είναι αδιαβάθμητες. Αυτό είναι που επιδιώκουμε να κάνουμε, ώστε πραγματικά και η Ελλάδα να αποκτήσει μία Ανώτατη Ακαδημία, Ανώτατες Σχολές και για το καλλιτεχνικό δυναμικό της χώρας».

Πηγή: newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός | Μεγάλη συναυλία για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός και ο Δήμος Νέας Σμύρνης διοργάνωσαν μεγάλη μουσική συναυλία με διάσημους Έλληνες ερμηνευτές, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή.  

Με τεράστια επιτυχία και αθρόα επισκεψιμότητα κοινού πραγματοποιήθηκε την Τρίτη (31/1), στο Πολεμικό Μουσείο, η μουσική συναυλία με τίτλο: «Σμύρνη μου αλησμόνητη πατρίδα», την οποία διοργάνωσε το Περιφερειακό Τμήμα Νέας Σμύρνης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, σε συνεργασία με το Δήμο Νέας Σμύρνης, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή. Στην εκδήλωση παρευρέθη ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Dr. Αντώνιος Αυγερινός.

Οι περίπου 800 θεατές που κατέκλυσαν την αίθουσα του Πολεμικού Μουσείου ταξίδεψαν νοερά με το μουσικό-ποιητικό έργο «Σμύρνη μου αλησμόνητη πατρίδα» του Πασχάλη Τόνιου (βασισμένο σε ποίηση των Γιώργου Σεφέρη, Κωνσταντίνου Καβάφη, Κωστή Παλαμά, Στρατή Μυριβήλη, Διδώ Σωτηρίου κ.α.) και τις καταπληκτικές ερμηνείες από τους Γεράσιμο ΑνδρεάτοΠέτρο ΓαϊτάνοΠέγκυ ΖήναΚώστα Τριαναταφυλλίδη, Μαρία Σουλτάτου και Πασχάλη Τόνιου, καθώς και της παιδικής χορωδίας Δημήτρη Τυπάλδου. Την εκδήλωση προλόγισε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Άγγελος Συρίγος, ενώ την αφήγηση πραγματοποίησε ο ηθοποιός, Γρηγόρης Βαλτινός. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στον χώρο της εκδήλωσης, συγκεντρώθηκε μεγάλη ποσότητα τροφίμων από τον κόσμο που παρακολούθησε τη συναυλία, τα οποία θα ενισχύσουν άμεσα παιδιά ευάλωτων οικονομικά οικογενειών της πόλης.

 

ΕΕΣ

Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Dr. Αντώνιος Αυγερινός στον χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Χαιρετίζω με ιδιαίτερη συγκίνηση τη σημερινή μας επετειακή όσο και συμβολική εκδήλωση απότισης ελάχιστου φόρου τιμής, σεβασμού και μνήμης στους προγόνους μας που εκδιώχθηκαν βάναυσα από τις προγονικές τους εστίες ή θανατώθηκαν κατά τον χειρότερο τρόπο. Στόχος μας είναι, μέσα από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, να αναδείξουμε ότι η εθελοντική ανιδιοτελής προσφορά στο συνάνθρωπο δεν περιορίζεται μόνο στην χορήγηση υλικών αγαθών για την ανακούφιση βιοτικών αναγκών του, αλλά και σε στιγμές πνευματικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας, ως ανάσα ψυχικής ανάτασης.»

Στην εκδήλωση παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης Συμεών, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, κα Κλαίρη Δεληγιάννη, εκπρόσωποι του Δήμου Νέας Σμύρνης, ο Πρόεδρος του Π.Τ. Ε.Ε.Σ. Νέας Σμύρνης, κ. Θωμάς Γιαννιώτης, καθώς και πλήθος μελών του Περιφερειακού Τμήματος του Ε.Ε.Σ.

 

Πηγή: newsbomb.gr

 

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

Απεργούν οι καλλιτέχνες | Κλειστά σήμερα και αύριο τα θέατρα

«Η μόνη λέξη που αξίζει στην ρύθμιση αυτή είναι “εμπαιγμός”»

Σε 48ωρη απεργία προχωρούν σήμερα Τετάρτη 1/2 και αύριο Πέμπτη 2/2 οι καλλιτέχνες, αντιδρώντας στην τροπολογία της κυβέρνησης για τα πτυχία τους, που θα τους καθιστά απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στην απεργία συμμετέχει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καλλιτεχνικού Προσωπικού ΟΤΑ (ΠΟΚΠ-ΟΤΑ), καθώς και Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ). Συγκέντρωση έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη 2/2 στις 12:00 στο Σύνταγμα για την Αθήνα και την ίδια ώρα στο Άγαλμα του Ελευθέριου Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη.

Την κινητοποίηση στηρίζει η ΑΔΕΔΥ με τρίωρη στάση εργασίας την Πέμπτη 2/2 από τις 11:00 έως τις 14:00 και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης με 3ωρες στάσεις εργασίας (11:00-14:00) για τις 1 και 2 Φεβρουαρίου.

Η ανακοίνωσή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος:

«Σήμερα Τρίτη 31/1 η κυβέρνηση έφερε την τροπολογία που είχε εξαγγείλει το Σάββατο ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης με δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η τροπολογία αυτή όχι μόνο δεν θεραπεύει τα προβλήματα που δημιουργεί το ΠΔ 85/2022, αλλά καταργεί και τα εναπομείναντα δικαιώματα των καλλιτεχνών. Αναφέρει ότι οι κάθε είδους αμοιβές των καλλιτεχνών σε ΟΤΑ και ΝΠΙΔ καθορίζονται με κοινές υπουργικές αποφάσεις των υπουργών Οικονομικών, Πολιτισμού και Εσωτερικών και του κατά περίπτωση άλλου συναρμόδιου Υπουργού. Αυτό σημαίνει ότι πλέον οι αμοιβές των καλλιτεχνών στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου δεν θα καθορίζονται από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά από την εκάστοτε κυβέρνηση. Πρόκειται για μία ευθεία επίθεση στα εργασιακά μας δικαιώματα, ενώ ανοίγει ταυτόχρονα την πόρτα ώστε να εφαρμοστεί αυτό το μοντέλο και σε άλλους τομείς.

Η τροπολογία δεν καταργεί το Π.Δ. και οι απόφοιτοι των καλλιτεχνικών σχολών δραματικών, ωδείων, κινηματογραφικών και χορού οδηγούνται στην κατάταξη Δ.Ε. Επομένως τα πτυχία των καλλιτεχνικών σχολών εξακολουθούν να θεωρούνται ισότιμα με απολυτήρια Λυκείου και οι απόφοιτοι υποβαθμίζονται πλέον οριστικά. Ακόμα και όσοι σήμερα κατατάσσονται μισθολογικά στην κατηγορία Τ.Ε. κινδυνεύουν να υποβαθμιστούν.

Η μόνη λέξη που αξίζει στην ρύθμιση αυτή είναι “εμπαιγμός”. Αν μετά από 45 μέρες η κυβέρνηση πιστεύει ότι θα της επιτρέψουμε να μας στερήσει και τα ελάχιστα που μας έχουν απομείνει, είναι γελασμένη. Η τροπολογία αυτή μας δίνει και μία σαφή εικόνα τι ακριβώς εννοεί ο κ. Μητσοτάκης ότι θα σχεδιάσει μέχρι το 2025 για την πλήρη ανασυγκρότηση του κλάδου μας.

Δεν θα εξηγήσουμε ξανά ότι οι καλλιτεχνικές σπουδές απαιτούν πολύχρονη εκπαίδευση, αφοσίωση και τεράστιους οικονομικούς πόρους. Η κοινωνία στέκεται στο πλευρό μας και η αποδοχή των αιτημάτων μας είναι συγκινητική. Συγκινητικό είναι και το γεγονός ότι συγκροτείται ένα μέτωπο πανκαλλιτεχνικό και με την στήριξη των σωματείων τεχνικών».

 

Οι παραστάσεις που ακυρώνονται:

Το Εθνικό Θέατρο με ανακοίνωσή του ενημερώνει για τις παραστάσεις που ακυρώνονται. Πιο συγκεκριμένα:

  • Η σπασμένη στάμνα του Χάινριχ φον Κλάιστ, Κεντρική Σκηνή
  • Βρυκόλακες του Χένρικ Ίψεν, Κεντρική Σκηνή
  • Ο Άλλος της Πένυς Φυλακτάκη, Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
  • Τα φώτα της πόλης του Τσάρλι Τσάπλιν, Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»
  • Δε φάιναλ θολούθιον βασισμένο σε κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako, Σκηνή «Κατίνα Παξινού»
  • Η Χάιντι και τα βουνά του Ανδρέα Φλουράκη, Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
  • Το ξύπνημα της άνοιξης του Φρανκ Βέντεκιντ σε διασκευή της Άνια Ράις, Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»

Οι θεατές που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια έχουν τη δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας ή ακύρωσης και επιστροφής του αντιτίμου. Όσοι εκ των θεατών έχουν αγοράσει τα εισιτήριά τους ηλεκτρονικά, θα ειδοποιηθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τη διαδικασία ακύρωσης ή αλλαγής των εισιτηρίων τους. Εισιτήρια που αγοράστηκαν από φυσικό σημείο προπώλησης, μπορούν να αλλαχθούν ή να ακυρωθούν στο σημείο όπου αγοράστηκαν.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Κωνσταντίνου Καλογερόπουλου «Γνόφος αγνωσίας»

Στην πρώτη του ατομική έκθεση, με τίτλο «Γνόφος αγνωσίας», ο Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος καταθέτει μια στιβαρή εικαστική πρόταση που τον καθιστά δυναμικό συνεχιστή της μυστικιστικής ζωγραφικής παράδοσης.

Όπως ο Sam Francis ή ο Mark Tobey, έτσι και αυτός αναζητά αφαιρετικές φόρμες πίσω από το πέπλο της συνείδησης. Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται σε ένα μυστικιστικό κείμενο του 14ου αιώνα γραμμένο από έναν ανώνυμο Άγγλο μοναχό. Η επιλογή του τίτλου από τον ίδιο τον καλλιτέχνη αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η ζωγραφική του σχετίζεται με την πνευματικότητα, την περισυλλογή και την προσευχή. Η λέξη γνόφος δεν παραπέμπει εδώ μόνο στο σκοτεινό σύννεφο μέσα στο οποίο κρύβεται ο Θεός·είναι και το μαύρο χρώμα, ένας άλλος τρόπος για να προσδιορίσει ο ζωγράφος τον χώρο και το ύφος της ζωγραφικής του.

Η ζωγραφική του Καλογερόπουλου ζυμώνεται με τον χώρο του μεγάλου εργαστηρίου που διατηρεί από το 2010 σε ένα πευκόφυτο κτήμα στην Άνοιξη. Κοιτώντας τα μεγάλης κλίμακας σχέδιά του αναγνωρίζεις εξάγωνα σχήματα και φόρμες που παραπέμπουν σε πλέγμα ή συρματόπλεγμα, σε γέφυρες, περάσματα και φωτεινά μονοπάτια. Ο καλλιτέχνης πειραματίζεται με διάφορες τεχνικές και υλικά, όπως γραφίτης, λάδι, κάρβουνο, αυθεντικό μαλλί και ξύλο.

Η σειρά με τα μικρά έργα που αποθηκεύει και εκθέτει μέσα σε ξύλινα κουτιά διαθέτει μια πυκνότητα, αλλά και μία κατασκευαστική λογική, που τη συναντάμε και στα μαύρα έργα όπου απεικονίζονται κτίσματα, καλύβες και στέρνες. Κοινό γνώρισμα αυτών των έργων είναι ότι πίσω από την τεχνική επεξεργασία τους κρύβεται πάντα μια ιστορία, ή μάλλον ιστορίες που διαπλέκονται μεταξύ τους. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι με ένα χρώμα παράγονται πολλά διαφορετικά χρώματα, επτά αποχρώσεις του μαύρου.

Ο Καλογερόπουλος πλαισιώνει τη στοχαστική ζωγραφική του με το δεκάλεπτο βίντεο «Στέρνα» (2017). Στο βίντεο βλέπουμε τον καλλιτέχνη να θάβει σε μια στέρνα ένα μεγάλο λευκό χαρτί το οποίο έφτιαξε μόνος του από ένα κολλάζ χαρτιών. Η πράξη του είναι τελετουργική, μια ιδιωτική περφόρμανς που δηλώνει εμφατικά τον βιωματικό χαρακτήρα της δουλειάς του. Η πηγή της ζωγραφικής του Καλογερόπουλου είναι η ανάμνηση ενός παράδοξα οικείου δάσους στην άκρη της πόλης.

Ο Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος γεννήθηκε το 1974 στην Άνοιξη Αττικής. Σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στη Σχολή Βακαλό (1992-1996) και ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (2011-2016). Έχει εργαστεί επί σειρά ετών ως designer και art-director για πολυεθνικές, διαφημιστικές, και άλλες εταιρίες, έχοντας αναλάβει έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στο εικαστικό του έργο χρησιμοποιεί διάφορα μέσα, όπως ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις και βίντεο. Κατοικεί στα όρια της πόλης και το εργαστήριό του βρίσκεται στο σημείο εκκίνησής του. Επίσης, διδάσκει το μάθημα των εικαστικών σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο «Γνόφος αγνωσίας», που παρουσιάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο “Μελίνα” του Δήμου Αθηναίων, είναι η πρώτη του ατομική έκθεση.

Κωνσταντίνος Καλογερόπουλος

«Γνόφος αγνωσίας»

Κείμενο έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος

Εγκαίνια: Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023, 19:00-22:00

Διάρκεια: Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου – Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023

Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων

Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο

Στάση Μετρό: Κεραμεικός, τηλ. 210 3452150

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή 11:00-19:00, Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00, Δευτέρα κλειστά

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: