Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέσω Βουλής η πώληση του ΟΛΠ για να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις

Στη Βουλή πρόκειται σύντομα να συζητηθεί η σύμβαση πώλησης του ΟΛΠ, προκειμένου να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις βουλευτών και στελεχών τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ, και να προχωρήσει η “κολλημένη” επί σχεδόν ένα χρόνο ιδιωτικοποίηση.Έπειτα από μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν για την πώληση του ΟΛΠ, το σχέδιο της σύμβασης είναι έτοιμο, και έχει αποσταλεί στη Βουλή, προκειμένου να συζητηθεί πιθανώς και αυτή την εβδομάδα, ενώ είναι γνωστό ότι στελέχη του ΠΑΣΟΚ (σσ : όπως ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης) αντιδρούν στον προτεινόμενο τρόπο ιδιωτικοποίησής του.

Το τελικό σχέδιο της σύμβασης πώλησης (σσ: δεν έχει καθοριστεί το ακριβές ποσοστό διάθεσης των μετοχών του ΟΛΠ, αν θα είναι 51%, 67% ή 74%), πρόκειται να συζητηθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κάτι που δείχνει και τη δυσκολία του εγχειρήματος, αφού το Κοινοβούλιο καλείται συνήθως να εγκρίνει το αποτέλεσμα των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης των κρατικών εταιρειών, όχι την προκήρυξή τους.

Στην περίπτωση ωστόσο του ΟΛΠ, θα συμβεί το δεύτερο, καθώς πολιτικά, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολος διαγωνισμός.

Η στάση της Κομισιόν

Οσο για το αν η Κομισιόν έχει δώσει την έγκρισή της για την προκήρυξη του διαγωνισμού, η απάντηση που δίνουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ είναι καταφατική. Και εξηγούν πως το μόνο που δεν θέλουν οι Βρυξέλλες είναι να επεκταθεί η σύμβαση της Cosco στον ΟΛΠ, κάτι που άλλωστε έχουν πετύχει με το μπλόκο που έβαλαν τον Δεκέμβριο επί του σχεδίου του φιλικού διακανονισμού μεταξύ των δύο πλευρών.

Είχαν προηγηθεί πολύμηνες σκληρές διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες σχετικά με τη νέα σύμβαση του ΟΛΠ με την κινεζική Cosco που διαχειρίζεται τον Προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και το σχέδιο επέκτασης του Προβλήτα ΙΙΙ.

Η Κομισιόν είχε και έχει σοβαρές αντιρρήσεις για σημεία της σύμβασης μέσω της οποίας ο Πειραιάς καθίσταται λιμάνι – κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς, ενώ η δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αυξάνεται από 3.700.00 TEU σε 6.200.00 TEU.

Τελικά, στα μέσα Δεκεμβρίου, οι Βρυξέλλες έβαλαν “μπλόκο» στην επιχειρούμενη συμφωνία ΟΛΠ-Cosco, αρνούμενες να ανάψουν το πράσινο φώς στο σχέδιο επενδύσεων 230 εκατ. ευρώ των Κινέζων. Το σκεπτικό ήταν ότι η απόκτηση του ελέγχου της Προβλήτας ΙΙΙ από τους τελευταίους δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς η Cosco αποκτά δεσπόζουσα θέση στο λιμάνι.

Πόσο αυτό επηρεάζει ένα επικείμενο διαγωνισμό πώλησης του ΟΛΠ ; Δεν τον επηρεάζει, εκτιμούν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, που υποστηρίζουν ότι έχουν πάρει το πράσινο φως της Κομισιόν, καθώς επίσης και δέσμευση της Cosco ότι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του φιλικού διακανονισμού, εκείνη θα διεκδικήσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΠ. Εκτός από τους Κινέζους, ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ έχει εκδηλώσει και όμιλος από τη Νέα Ζηλανδία.

Ενας πάντως λόγος που η σύμβαση πώλησης του ΟΛΠ θα περάσει από τη Βουλή, είναι ακριβώς και για να δοθεί η ευκαιρία να ακουστούν άλλες εναλλακτικές προτάσεις.

Η πλευρά Ανωμερίτη

Μια τέτοια μπορεί να είναι η πρόταση Ανωμερίτη, ο οποίος έχει προτείνει την πώληση του 23% των μετοχών των ΟΛΠ και ΟΛΘ είτε μέσω του χρηματιστηρίου είτε ως “πακέτου» με δικαιώματα μειοψηφίας σε επενδυτές. Σύμφωνα με την πρόταση του επικεφαλής του ΟΛΠ, το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορούσε να εισπράξει με το συγκεκριμένο τρόπο περί τα 160 εκατ. ευρώ, διατηρώντας παράλληλα υπό τον έλεγχο του Δημοσίου το 51% των μετοχών τους.

Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης την τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από τη σύμβαση παραχώρησης με την Cosco, και σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη θα μπορούσαν να εισπραχθούν τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ επιπλέον. Κατά τον επικεφαλής του ΟΛΠ, οι μέτοχοι μειοψηφίας θα μπορούσαν να πάρουν πρόσθετη αξία αν προχωρήσει η απορρόφηση των λιμένων Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας από τον ΟΛΠ. Η σχετική ρύθμιση ψηφίστηκε, χωρίς μέχρι σήμερα να εφαρμοστεί.

Σε κάθε περίπτωση, το σκεπτικό της έγκρισης από τη Βουλή της σύμβασης πώλησης του ΟΛΠ είναι ότι έτσι μπορούν να παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις βουλευτών και στελεχών, αφού θα ακουστούν και θα αξιολογηθούν εναλλακτικές προτάσεις σαν την παραπάνω.

Εφόσον, ξεκαθαρίσει το τοπίο με τον ΟΛΠ, τότε μόνο θα ανοίξει το κεφάλαιο ΟΛΘ. Θυμίζουμε πως ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος έχει εκφράσει και δημόσια τις αντιρρήσεις του στο σχέδιο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Πηγή: tanea.gr

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΥΠΑ:Από 5/12 η προπληρωμή επιδομάτων, παροχών και Δώρου Χριστουγέννων

ΔΥΠΑ: Νωρίτερα από ποτέ η καταβολή η καταβολή επιδομάτων και το Δώρο Χριστουγέννων στους δικαιούχους

Την Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2022 -νωρίτερα από ποτέ- θα ξεκινήσει η προπληρωμή της τακτικής επιδότησης ανεργίας, της επιδότησης μακροχρόνιας ανεργίας και του βοηθήματος ανεργίας αυτοαπασχολουμένων, καθώς και η προπληρωμή του Δώρου Χριστουγέννων σε επιδοτούμενους ανέργους, στις δικαιούχους της ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας και σε δικαιούχους του επιδόματος γονικής αδείας.

Οι πιστώσεις των επιδομάτων και του Δώρου Χριστουγέννων θα γίνουν αυτόματα από την Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) με απευθείας κατάθεση στους τραπεζικούς λογαριασμούς. Δεν απαιτείται καμία ενέργεια από τους δικαιούχους και δεν υφίσταται κανένας λόγος προσέλευσης στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2). Οι πληρωμές εμφανίζονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς εντός 3 εργάσιμων ημερών μετά την καταβολή τους από την ΔΥΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι η προπληρωμή των επιδομάτων όσων ανέργων έχουν υποχρέωση δήλωσης παρουσίας κατά το χρονικό διάστημα από 5 Δεκεμβρίου 2022 έως 6 Ιανουαρίου 2023, θα πραγματοποιηθεί μετά τη δήλωση παρουσίας, η οποία γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά: gov.gr > Εργασία και Ασφάλιση > Ανεργία > Δήλωση παρουσίας επιδοτούμενων ανέργων.
Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αλεξανδρούπολη | Με επιτυχία η 1η συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης

«Η σημερινή πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του νέου ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποτελεί ορόσημο για την ανάπτυξη της Περιφέρειάς μας.

Πραγματοποιείται σε μια στιγμή που η Περιφέρεια, η χώρα, αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες
απανωτών κρίσεων: της 10ετούς οικονομικής κρίσης, της μεταναστευτικής κρίσης, της υγειονομικής κρίσης, της ενεργειακής κρίσης και της κρίσης ακρίβειας.
Απέναντι στις κρίσεις αυτές, οι πόροι του νέου περιφερειακού ΕΣΠΑ θα λειτουργήσουν ως ασπίδα αλλά και ως εργαλείο για να κάνουμε την Ανατολική
Μακεδονία και Θράκη μια Περιφέρεια ανάπτυξης, αξίας και κοινωνικής συνοχής».

Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος κατά την 1 η συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Περιφερειακού Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία, Θράκη” 2021-2027, που πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του, την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου στην Αλεξανδρούπολη.

Ο κ. Μέτιος τόνισε πως το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά την προγραμματική περίοδο 2021-2027 είναι αυξημένο κατά 39,8% σε σχέση με το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020, αύξηση που αντιστοιχεί σε επιπλέον 182 εκατομμύρια ευρώ: από 457,13 εκατομμύρια ευρώ οι πόροι αυξάνονται σε 639,098 εκατομμύρια ευρώ.

Η αναπτυξιακή προσπάθεια του νέου ΕΣΠΑ, συνέχισε ο κ. Μέτιος, έρχεται να συμπληρώσει καλές πρακτικές που ξεκίνησαν από τη Διοίκηση της Περιφέρειάς μας κατά την προηγούμενη περίοδο καθώς, όπως επεσήμανε: «την περίοδο 2014-2020 πετύχαμε πολλά παρά τις απανωτές δυσκολίες».

Έτσι, συνεχίζεται και στο νέο ΕΣΠΑ η έμφαση στις υποδομές, με προτεραιότητα την ολοκλήρωση υποδομών που συνδέουν την Περιφέρεια ΑΜΘ με τα εθνικά και διεθνή δίκτυα μεταφορών, ενέργειας και τηλεπικοινωνιών. Συνεχίζεται η προσπάθεια για την ενίσχυση της παραγωγικής βάσης με επενδύσεις στην έρευνα και στην καινοτομία και τη δημιουργία ενός νέου παραγωγικού μοντέλου στον τουρισμό, στον πολιτισμό, στο περιβάλλον, στην αγροδιατροφή και στην πράσινη επιχειρηματικότητα.

Συνεχίζονται επίσης οι πολιτικές για την προστασία των πιο αδύναμων πολιτών, για την καταπολέμηση των διακρίσεων, για την προώθηση των ίσων
ευκαιριών, για τη στήριξη της εκπαίδευσης και του δημόσιου συστήματος υγείας. Στη συνέχεια ο κ. Μέτιος παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία για τον θετικό
αντίκτυπο των χρηματοδοτήσεων του τρέχοντος ΕΣΠΑ στους τομείς της επιχειρηματικότητας, του περιβάλλοντος, της ενέργειας, του τουρισμού, του
πολιτισμού, των οδικών μεταφορών, της εκπαίδευσης, της υγείας και της κοινωνικής πολιτικής. Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Μέτιος ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Με το νέο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την περίοδο 2021-2027, θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για να χτίσουμε μια Περιφέρεια δυναμική, ανθρώπινη και εξωστρεφή, ανοιχτή σε επενδύσεις. Γιατί στόχος μας είναι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, εκτός από πέρασμα ενεργειακό, μεταφορικό, εμπορικό, να γίνει και προορισμός. Προορισμός στον τουρισμό, στην επιχειρηματικότητα, στην εκπαίδευση, στην έρευνα και στην καινοτομία. Ένας τόπος που παράγει, αναπτύσσεται και ευημερεί».

Στη συνέχεια παρουσιάσθηκαν και εγκρίθηκαν οι άξονες και οι στόχοι του νέου ΕΣΠΑ, οι διαθέσιμοι πόροι, ο προγραμματισμός και το χρονοδιάγραμμα των προσκλήσεων. Η ενεργοποίηση του Προγράμματος, όπως παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε από την Επιτροπή Παρακολούθησης, περιλαμβάνει την άμεση ενεργοποίηση 24 δράσεων προσκλήσεων συνολικού προϋπολογισμού 247 εκατομμυρίων ευρώ, που αντιστοιχούν στο 39% περίπου των συνολικών πόρων του Προγράμματος.

Αργότερα την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε και η 6 η συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του τρέχοντος ΕΣΠΑ της Περιφέρειας ΑΜΘ 2014-2020,
υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη. Κατά τη διάρκειά της, εξετάστηκε η πορεία υλοποίησης του τρέχοντος ΕΣΠΑ, διαπιστώθηκε η επίτευξη των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων του Προγράμματος και αποφασίστηκαν οι ενέργειες για την ομαλή ολοκλήρωσή του.

Στις δύο συνεδριάσεις της Επιτροπής Παρακολούθησης συμμετείχαν εκπρόσωποι των αρχών διαχείρισης, συντονισμού και πιστοποίησης του ΕΣΠΑ,
εκπρόσωποι δημοσίων αρχών, ειδικών υπηρεσιών και επιτελικών δομών Υπουργείων και της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ), εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων (ΚΕΔΕ), εκπρόσωποι οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, των ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Περιφέρειας ΑΜΘ, μη κυβερνητικών οργανώσεων καθώς και εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Οδηγός για τη Cyber Monday | Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Μετά την Black Friday, έρχεται η  Cyber Monday που αποτελεί μια πρωτοβουλία των λιανοπωλητών για να αυξήσουν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο.

H Cyber Monday είναι στην ουσία η διαδικτυακή συνέχεια της Black Friday προκειμένου η αγορά να ανταποκριθεί στη μεγάλη ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού που άλλες χρονιές πραγματοποιεί συνήθως τις αγορές του στα φυσικά καταστήματα.

Η Cyber Monday ξεκίνησε το 2005 και πέφτει τη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Η διαφορά της με την Black Friday είναι ότι οι προσφορές αφορούν σε ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα.

Συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή

Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» κάνει μια σειρά από συστάσεις στους καταναλωτές.

«Οι καταναλωτές πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι το μάρκετινγκ της Cyber Monday αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος καταναλωτικής αδημονίας και ευφορίας, που ευνοεί την κίνηση της αγοράς, ωστόσο οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης».

Ακόμα τονίζει ότι «οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων, τα οποία έχουν κατακλύσει την αγορά».

Στη συνέχεια αναφέρει: «Επίσης, οι πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, πρωτίστως κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, από επιτήδειους εμπόρους ή από πρόσωπα που ψευδώς παριστάνουν τους εμπόρους (συνήθως, μέσω καναλιών κοινωνικών δικτύων) είναι καθημερινό φαινόμενο, το οποίο, όμως, παρουσιάζει ιδιαίτερη έξαρση κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, καθώς τότε οι συναλλαγές είναι πολυπληθέστερες. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα».

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: