Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Κ. Καραμανλής | Η επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων θα αναδείξει το ρόλο των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας

Τη συμβολή του συζητούμενου νομοσχεδίου στην επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων και στην ανάδειξη των λιμένων της βόρειας Ελλάδας σε κόμβους μεταφορών και υποδομών στη βαλκανική χερσόνησο, ανέδειξε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, και ειδικότερα για τις διατάξεις που αφορούν στον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ.

«Με την παρούσα κατάσταση, χρειαζόμασταν σχεδόν 16 χρόνια για ένα σιδηροδρομικό έργο, και μετά λέγαμε, γιατί η χώρα δεν έπαιξε το ρόλο της στη βιομηχανία των συνδυασμένων μεταφορών…» είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι «αναγνωρίσαμε εξ αρχής ότι η κατάσταση δεν προχωρά άλλο: εάν θέλουμε να δούμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συνδέεται σιδηροδρομικά, ώστε να γίνει λιμάνι εξόδου όλων των προϊόντων από την βαλκανική, δηλαδή να γίνει ένα getaway port, πρέπει να κάνουμε το αυτονόητο. Τη σιδηροδρομική σύνδεση του. Αλλά όχι σε 15 χρόνια» τόνισε.

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει δημοπρατήσει το έργο, και έως το τέλος του 2028 θα είναι έτοιμο, επειδή ερχόμαστε με τη διαδικασία τη μελετοκατασκευής. «Με το κλειδί στο χέρι» δηλαδή, ώστε το έργο να τελειώσει με ένα κοινοπρακτικό σχήμα, και όχι με κατακερματισμό των εργολαβιών, για να γίνονται τα έργα στην ώρα τους, με βάση τους προϋπολογισμούς και με βάση τους διαγωνισμούς, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Επισήμανε μάλιστα ότι η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει «ένα μικρό παράθυρο ευκαιρίας». Εάν αυτά τα έργα δεν γίνουν στα επόμενα 6 χρόνια, η χώρα θα χάσει το πολύ σημαντικό «τρένο», να παίξει ρόλο σοβαρού κέντρου υποδομών και μεταφορών της περιοχής, είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: Πώς θα συνδέσουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, έργα που έχουν δημοπρατηθεί -την πεδινή σιδηροδρομική Εγνατία- και μετά με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας; Πώς θα γίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ένα λιμάνι κόμβος μεταφορών και υποδομών, και άρα κόμβος ενεργειακός για τη ευρύτερη περιοχή; Με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καταφέρνουμε να «μπαϊπασάρουμε» (παρακάμψουμε) τα στενά. Επομένως δίνουμε εναλλακτική δίοδο για πολλά προϊόντα, να βρουν είσοδο και έξοδο από το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, είπε ο κ. Καραμανλής.

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Αλεξανδρούπολη | Εντός χρονοδιαγράμματος η «μεταμόρφωση» των Αποθηκών Β’ στο λιμάνι

Εντός του χρονοδιαγράμματος είναι το έργο «μεταμόρφωσης» των Αποθηκών Β’ στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης σε χώρο αναψυχής και συνάθροισης, όπως ανακοινώθηκε κατά τη σημερινή επίσκεψη του δημάρχου της πόλης, Ιωάννη Ζαμπούκη, στο εργοτάξιο.

Ειδικότερα, η αποθήκη Β’ θα μετατραπεί σε χώρο αναψυχής και συνάθροισης – καφετέρια/αναψυκτήριο που θα συνδέεται σε δύο σημεία με την αποθήκη Α’, η οποία θα αποτελεί χώρο έκθεσης τοπικών προϊόντων και εκδοτήριο εισιτηρίων για το πλοίο.

Η πρόσοψη είναι επενδυμένη με ενεργειακούς υαλοπίνακες, ένα υλικό που φιλτράρει την ηλιοφάνεια με αποτέλεσμα να επιτρέπει τη θερμότητα να περάσει τους χειμερινούς μήνες και την αποτρέπει τους θερινούς. Η σύνδεση των δύο ορόφων θα γίνει με δύο γυάλινους ανελκυστήρες.

Η παράδοση του έργου προβλέπεται για την άνοιξη.

Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα από την επίσκεψη:
www.evros24.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Πέθανε ο σοβαρά τραυματίας στο τροχαίο της Ερυθρού Σταυρού

Πέθανε στο νοσοκομείο της Καβάλας ο άτυχος οδηγός του σοβαρού τροχαίου στην Ερυθρού Σταυρού.

Αν και ήταν στην ΜΕΘ του νοσοκομείου καβάλας για αρκετές ημέρες, δυστυχώς δεν τα κατάφερε.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Γιατί πάτησε «φρένο» η ανάπτυξη | Υποχώρηση της κατανάλωσης και προσγείωση του ΑΕΠ στο 2,8%

Όπως έδειξαν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ΑΕΠ πάτησε φρένο το γ΄ τρίμηνο, στην καρδιά της τουριστικής περιόδου αποτυπώνοντας τους πρώτους σοβαρούς τριγμούς στο σημερινό περιβάλλον έντονης μεταβλητότητας που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο υψηλός πληθωρισμός, και η ενεργειακή κρίση.

Με βάση τα διαθέσιμα εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν σε όρους όγκου, κατά το 3ο τρίμηνο 2022 παρουσίασε μείωση κατά 0,5%, σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2022, ενώ σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο 2021 παρουσίασε αύξηση μόλις κατά 2,8%.Eπί τα χείρω αναθεωρείται και η ανάπτυξη για το προηγούμενο εξάμηνο καθώς είχε υπολογισθεί από την ΕΛΣΤΑΤ σε 7,7% και το 1ο τρίμηνο σε 8%, αλλά πλέον διαμορφώνεται σε 7,1% και σε 7,9% αντίστοιχα.

υποχώρηση της καταναλωτικής δαπάνης και η μείωση εισαγωγών – εξαγωγών, λόγω της εκτίναξης των τιμών ενέργειας, που προκάλεσαν αλυσιδωτές αυξήσεις των τιμών βασικών καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών,εφεραν μείωση του ρυθμού ανάπτυξης.

Όπως επισημαίνει η ΕΛΣΤΑΤ, το ΑΕΠ για το 3ο τρίμηνο επηρεάστηκε ανασταλτικά από το σημαντικά αυξημένο επίπεδο των επιδοτήσεων επί των προϊόντων που αφορούν στην ενέργεια αντισταθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό την αύξηση της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας. Οι επιδοτήσεις αυτές δίδονται στις επιχειρήσεις και στα νοικοκυριά, μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης.

Πώς θα ολοκληρωθεί η χρονιά, θα εξαρτηθεί από την πορεία της οικονομίας στο 4ο τρίμηνο με τις προβλέψεις να μην είναι αισιόδοξες λόγω του υψηλού πληθωρισμού. Μετα την ανακοίνωση των στοιχείων του γ τριμήνου η ανάπτυξη διαμορφώνεται μεσοσταθμικά στο 5,9% από 5,6% που προβλέπεται στον κρατικό προϋπολογισμό.Σημαντικό ρόλο θα παίξει και η οικονομική δραστηριότητα κατά την εορταστική περίοδο που επηρεάζει τη διαμόρφωση του ετήσιου ΑΕΠ.

Τριμηνιαίες μεταβολές

  • Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε κατά 0,6% σε σχέση με το 2o τρίμηνο του 2022.
  • Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά 0,1% σε σχέση με το 2o τρίμηνο του 2022.
  •  εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση κατά 3,3% σε σχέση με το 2o τρίμηνο του 2022. Οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 0,1%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 3,4%.
  • Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση κατά 0,3% σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 2022. Οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 1,1%, ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 2,5%.

Ετήσιες μεταβολές

  • Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε αύξηση κατά 3,6% σε σχέση με το 3o τρίμηνο του 2021.
  • Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά 7,7% σε σχέση με το 3o τρίμηνο του 2021.
  • Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση κατά 0,9% σε σχέση με το 3o τρίμηνο του 2021. Οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 0,3%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 3,0%.
  • Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση κατά 5,2% σε σχέση με το 3o τρίμηνο του 2021. Οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 8,6% και οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 4,6%.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: