Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κ. Γιαννόπουλος | Γιατί αντιδρούμε στον νέο νόμο και στην υπουργική απόφαση

Το Χαμόγελο του Παιδιού εξέδωσε δελτίο τύπου με μια σειρά απαντήσεων όσον αφορά τον νέο Νόμο που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, με αφορμή τις προδιαγραφές που προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τους φορείς παιδικής προστασίας.

Ο πρόεδρος του «Χαμόγελου του Παιδιού», Κώστας Γιαννόπουλος φιλοξενούμενος στον τηλεοπτικό σταθμό ENAchannel, τόνισε στην Δημοσιογράφο Χριστίνα Νεφραίμ, πως δεν είναι αντίθετος με τους όρους και τους κανόνες, αλλά με τις οικοδομικές παρεμβάσεις που προβλέπονται για τα κτήρια, στα οποία φιλοξενούνται τα παιδιά.

Ο κ. Γιαννόπουλος επισήμανε παράλληλα, ότι σε νομοσχέδιο που μπήκε εμβόλιμα σε άλλο υπουργείο περιλαμβάνονται κυρώσεις που προβλέπουν για τις δομές παιδικής προστασίας πρόστιμα 100.000 ευρώ, καθαίρεση του διοικητικού συμβουλίου και φυλάκιση 1-5 χρόνια.

«Τα σπίτια μας έχουν άδεια, ελέγχονται από την περιφέρεια και είναι νόμιμα. Αν έρθει και πει το υπουργείο ότι η κουζίνα δεν είναι 20 τ.μ., αυτό δεν είναι θέμα καλής ή κακής ζωής των παιδιών» τόνισε, ενώ, επεσήμανε: «Συνεχίζουμε δυναμικά μέχρι να μπουν κανόνες λειτουργίας που θα βοηθούν στην αποϊδρυματοποίηση των Παιδιών και δεν θα απειλούνται φορείς που προφέρουν φροντίδα στα Παιδιά».

Το Χαμόγελο του παιδιού απαντά σε ερωτήματα που έχουν προκύψει σχετικά με τις υπουργικές αποφάσεις του Ν. 4921 και την Κ.Υ.Α. 40494 του Υπουργείου;

Δεν αντιδρούμε στη θέσπιση κανόνων λειτουργίας στις δομές παιδικής προστασίας. Είμαστε οι πρώτοι που διαχρονικά τις ζητάμε, όπως και την πιστοποίηση όλων των φορέων. Αλλά αντιδρούμε σε συγκεκριμένα σημεία της Κ.Υ.Α. που αφορούν κυρίως σε κοινωνικά και κτιριολογικά θέματα και θεωρούμε πως δεν προωθούν την αποϊδρυματοποίηση των Παιδιών. Επίσης, αντιδρούμε στο άρθρο 67 του Νόμου, που κρίνεται ως αντισυνταγματικό.

Γιατί τελικά είστε ο μόνος Οργανισμός που αντιδρά στα νομοσχέδια; Οι υπόλοιποι 81 οργανισμοί και φορείς κάνουν λάθος;

Δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι αυτοί οι φορείς, και σε κάθε περίπτωση, δεν θα κρίνουμε κανέναν φορέα. Επίσης δεν γνωρίζουμε εάν συμφωνούν ή απλά δεν αντέδρασαν. Εμείς οφείλουμε να κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας και με γνώμονα αυτό, αλλά και την ποιότητα της ανατροφής τους λειτουργούμε.

Γιατί συνεχίζετε να αντιδράτε αφού υπήρξε διαβεβαίωση από την Υφυπουργό ότι δεν θα κλείσει το «Χαμόγελο»;

Υπήρξε προφορική διαβεβαίωση που δεν αποτυπώθηκε ποτέ στον Νόμο ή την ΚΥΑ. Δεν είναι δυνατόν να βρίσκεται το «Χαμόγελο» σε ένα καθεστώς ημιπαράνομο σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα όπως η λειτουργία των Σπιτιών μας. Όταν προκύψει ο έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές και τους ανθρώπους τις θα έχουν μπροστά τους το Νόμο κι όχι τις δηλώσεις της κυρίας Υφυπουργού. Ζητάμε λοιπόν να αφαιρεθεί από τον Νόμο στο άρθρο 67 το αντισυνταγματικό κομμάτι που αναφέρει ότι η Υφυπουργός μπορεί να αλλάξει το Διοικητικό συμβούλιο ενός φορέα ή και να προχωρήσει την παύση του φορέα ενώ είναι ξεκάθαρο ότι αυτό πρέπει να πραγματοποιείται από τις δικαστικές αρχές.

Πολλοί λένε ότι δεν θέλετε να φύγουν τα παιδιά από τα σπίτια σας γιατί έτσι θα χάσετε τις χορηγίες;

Είναι μία ερώτηση που μας προσβάλλει γιατί 27 χρόνια κοιτάμε τα Παιδιά μας στα μάτια και τους προσφέρουμε την εξατομικευμένη φροντίδα που στερήθηκαν. Το πρώτο, λοιπόν, που θέλουμε για τα Παιδιά είναι να βρουν μία οικογένεια μέσω αναδοχής ή υιοθεσίας που θα τα φροντίσει και αγαπήσει όπως τους αξίζει. Επίσης, προσπαθούμε όπου υπάρχει η δυνατότητα να γίνει η επανασύνδεση με τη βιολογική τους οικογένεια. Από το 2006, έχουμε
προχωρήσει στην αποκατάσταση 94 παιδιών μέσω υιοθεσίας και 20 μέσω αναδοχής, καθώς και στην επανένωση 49 παιδιών με την οικογένειά τους.

Υπάρχει κάποιος λόγος που δεν θέλετε να γίνονται έλεγχοι στα Σπίτια σας;

Ένα από τα διαχρονικά μας αιτήματα είναι να υπάρχουν έλεγχοι σε όλες τις δομές παιδικής προστασίας. Εμείς ελεγχόμαστε ήδη από τις Περιφέρειες (παλιότερα Νομαρχίες) και τους κοινωνικούς λειτουργούς τους, έχοντας θετική αξιολόγηση για τη λειτουργία των Σπιτιών μας. Ελεγχόμαστε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών χωρίς ποτέ να έχει προκύψει κάποιο θέμα. Ελεγχόμαστε στο πλαίσιο των συνεργασιών μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με τους οποίους λειτουργούμε σαν πρότυπο.

Δεν θα πρέπει κάποια στιγμή στην Ελλάδα να μπουν κανόνες στις δομές Παιδικής προστασίας;

Φυσικά και πρέπει και το αποζητούμε αυτό. Κανόνες, όμως, που καταρχήν θα ισχύουν για όλους (ιδιωτικούς, εκκλησιαστικούς και δημόσιους φορείς) που είναι βασισμένοι στην πραγματικότητα και λαμβάνουν πρωτίστως υπόψη τους το καλό των παιδιών και εξατομικευμένα την ανάγκη του καθενός.

Ποιες οι ενστάσεις σας στην ημιαυτόνομη διαβίωση των παιδιών;

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν στα Σπίτια μας έχουν στερηθεί μια υγιή οικογένεια, έχουν βιώσει καταστάσεις εγκατάλειψης, παραμέλησης και κακοποίησης. Αυτά που δεν μπορούν να αποκατασταθούν μέσω του θεσμού της αναδοχής ή υιοθεσίας, δεν μπορούν να είναι έτοιμα μετά τα 15 να μείνουν ημιαυτόνομα. Τα ίδια τα παιδιά, μας εκφράζουν έντονα τη μεγάλη ανάγκη τους για συνεχή συναισθηματική
φροντίδα, καθημερινή στενή επικοινωνία με τα άτομα που τα φροντίζουν και κυρίως την ανάγκη τους να ανήκουν σε μια οικογένεια, έστω και πολυμελή όπως αυτή που τους προσφέρεται από «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Ποιες είναι οι ενέργειες που έχετε κάνει μετά από τη δημοσιοποίηση της θέσης σας σχετικά με τον Νόμο και την ΚΥΑ;

Πριν ακόμα η θέση μας δημοσιοποιηθεί, έχουμε στείλει τις προτάσεις μας στην Υφυπουργό Εργασίας καθώς και στη δημόσια διαβούλευση, αν και ουδέποτε αναρτήθηκαν. Μετά τη δημοσιοποίηση, στείλαμε εκ νέου τις παρατηρήσεις και προτάσεις μας αναφορικά με την ΚΥΑ και το άρθρο 67 του νέου Νόμου, τόσο στην Υφυπουργό Εργασίας όσο και στον Υπουργό Επικρατείας. Τέλος, έχουμε ζητήσει συνάντηση με τον κύριο Πρωθυπουργό.

Γιατί αντιδράτε με τέτοια ένταση αφού έχετε δίκιο;

Με ένταση εκφράζουμε την αγωνία μας για τα παιδιά και για το μέλλον του «Χαμόγελου», που σήμερα διακυβεύονται. Ειδικότερα, η εφαρμογή του άρθρου 67 του Νόμου, θέτει σε άμεσο κίνδυνο το «Χαμόγελο» αν σκεφτείτε ότι πέρα από τα τεράστια πρόστιμα που μπορούν να επιβληθούν, το Υπουργείο Εργασίας έχει το δικαίωμα να διακόψει τη λειτουργία του φορέα καθώς και να αντικαταστήσει το Δ.Σ.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Εξοικονομώ – Αυτονομώ»: Παράταση μέχρι τις 10 Οκτωβρίου για παρεμβάσεις

Παράταση έως και την Τρίτη 10 Οκτωβρίου του 2023 παίρνει η προθεσμία που έχουν οι ωφελούμενοι για την υλοποίηση παρεμβάσεων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονομώ – Αυτονομώ», με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρου Σκυλακάκη,

Η προηγούμενη παράταση ήταν η τελευταία που θα δινόταν (έως 15/9, με δυνατότητα επέκτασης έως 30/9 λόγω ανωτέρας βίας), βάσει και των δεσμεύσεων που υπάρχουν από τα χρηματοδοτικά εργαλεία (ΕΣΠΑ 2014-2020 και Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας) του προγράμματος «Εξοικονομώ – Αυτονομώ».

Ωστόσο, λόγω των πρόσφατων φυσικών καταστροφών κρίθηκε αναγκαία η επέκταση της προθεσμίας έως τις 10.10.2023.

newsit.gr

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε 3 άξονες η στήριξη της κυβέρνησης σε ευάλωτα νοικοκυριά και πληγέντες – Αναλυτικά τα μέτρα

Στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού 2024, στο οποίο περιέχονται οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης για τη στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών και των πληγέντων από τις φυσικές καταστροφές, οι οποίες θα είναι σε τρεις άξονες

Στόχος είναι η στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών, όπως επίσης και αυτών που επλήγησαν από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.

Ειδικότερα:

1)Δημοσιονομικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εισοδήματος και την αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων

Βασικό στόχο της κυβερνητικής πολιτικής από τις αρχές του 2023 αποτελεί η αύξηση των μισθών, η τόνωση του διαθέσιμου εισοδήματος και η μείωση των ανισοτήτων. Για αυτόν τον σκοπό, ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2023, υιοθετήθηκαν νέα μέτρα όπως:

η αναμόρφωση του ειδικού μισθολογίου των ιατρών του ΕΣΥ με μεσοσταθμική αύξηση 10% και κόστος 92 εκατ. ευρώ για το 2023 και 65 εκατ. ευρώ για το 2024 και εφεξής,
σε συνέχεια της μονιμοποίησης της κατάργησης της εισφοράς αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα, η κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης στους δημοσίους υπαλλήλους με κόστος 202 εκατ. ευρώ ετησίως και στους συνταξιούχους με κόστος 274 εκατ. ευρώ ετησίως,

η διευθέτηση μισθολογικών αιτημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων με κόστος 58,5 εκατ. ευρώ ετησίως,

η κατάργηση ειδικής εισφοράς 1% υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) με ετήσιο κόστος 80 εκατ. ευρώ,

η καταβολή τον Μάρτιο 2023 εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης από 200 έως 300 ευρώ σε συνταξιούχους που δεν έλαβαν αύξηση στις συντάξεις τους το 2023 λόγω προσωπικής διαφοράς με κόστος 280 εκατ. ευρώ,
η αύξηση της διάρκειας του επιδόματος μητρότητας σε εννέα μήνες για γυναίκες απασχολούμενες στον ιδιωτικό τομέα με κόστος 64 εκατ. ευρώ ετησίως και

η αύξηση των επιδομάτων αναπηρίας του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) κατά 8% από 1ης Μαΐου 2023 με κόστος 63 εκατ. ευρώ για το 2023 και 95 εκατ. ευρώ για το 2024 και εφεξής.

Επιπλέον, κατά τον Απρίλιο 2023 αυξήθηκε ο κατώτατος μισθός στα 780 ευρώ από το ποσό των 713 ευρώ. Μετά τις διπλές εκλογές του Μαΐου – Ιουνίου 2023, τον σχηματισμό κυβέρνησης τον Ιούνιο 2023 και τις προγραμματικές δηλώσεις, εξαγγέλθηκε πλέγμα παρεμβάσεων που αφορούσε στο δεύτερο εξάμηνο του έτους 2023 και το 2024, για την τόνωση του διαθέσιμου εισοδήματος και τη μείωση των ανισοτήτων. Ειδικότερα, προβλέφθηκαν τα παρακάτω μέτρα:

για την ενίσχυση των εισοδημάτων στον δημόσιο τομέα, τη στήριξη σε μεγαλύτερο βαθμό των χαμηλόμισθων δημοσίων υπαλλήλων, των οικογενειών με παιδιά και όσων κατέχουν θέση ευθύνης στο δημόσιο, αναμορφώνεται το μισθολόγιο του δημόσιου τομέα (συνολικό δημοσιονομικό κόστος 50 εκατ. ευρώ για το 2023 και 906 εκατ. ευρώ για το 2024).

Οι βασικές παρεμβάσεις αφορούν στην οριζόντια αύξηση κατά 70 ευρώ στον βασικό μισθό, στην αύξηση της οικογενειακής παροχής από 20 έως 50 ευρώ μηνιαίως, στην αύξηση των επιδομάτων θέσης ευθύνης κατά 30% και στην αύξηση του επιδόματος παραμεθορίου και ειδικών συνθηκών εργασίας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Παράλληλα, αυξάνεται το μισθολόγιο των μελών ΔΕΠ καθώς και τα έξοδα διανυκτέρευσης του πολιτικού και ένστολου προσωπικού,

για την αναπροσαρμογή των συντάξεων ειδικών κατηγοριών οι οποίες υπάγονται στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών – ΓΛΚ, θεσμοθετήθηκαν αυξήσεις με ετήσιο κόστος 7 εκατ. ευρώ. Λόγω της αναδρομικής ισχύος της ρύθμισης, ανάλογα με την κατηγορία των συνταξιούχων, το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται σε 5 εκατ. ευρώ για το 2023 και 56 εκατ. ευρώ το 2024,

για την οικονομική ενίσχυση περίπου 200.000 νέων ηλικίας 18 και 19 ετών, θεσμοθετείται μόνιμη παροχή ύψους 150 ευρώ για την πραγματοποίηση αγορών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών (συνολικό δημοσιονομικό κόστος 30 εκατ. ευρώ για καθένα από τα έτη 2023 και 2024),

για την οικονομική στήριξη περίπου 750.000 συνταξιούχων με συντάξεις έως 1.600 ευρώ που έχουν προσωπική διαφορά άνω των 10 ευρώ, παρέχεται τον Δεκέμβριο 2023 έκτακτη ενίσχυση από 100 έως 200 ευρώ, με δημοσιονομικό κόστος 107 εκατ. ευρώ,

μονιμοποιείται η πλήρης απαλλαγή περίπου 200.000 πρώην δικαιούχων ΕΚΑΣ από τη συμμετοχή τους στη φαρμακευτική δαπάνη (δημοσιονομικό κόστος 38 εκατ. ευρώ κατ’ έτος),
για την εισοδηματική ενίσχυση περίπου 225.000 ευάλωτων νοικοκυριών αυξάνεται από τον Δεκέμβριο 2023 κατά 8% το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα (δημοσιονομικό κόστος 4 εκατ. ευρώ για το 2023 και 43 εκατ. ευρώ για το 2024),

για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας και τη στήριξη της οικογένειας, το επίδομα μητρότητας από το 2024 επεκτείνεται στους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες στους εννέα μήνες, σε συνέχεια και της ήδη θεσμοθετημένης αύξησης σε εννέα μήνες για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα (δημοσιονομικό κόστος 40 εκατ. ευρώ για το 2024),

αυξάνεται αναδρομικά από την 1η Ιουλίου 2023 το πτητικό επίδομα για τους πιλότους και τα πληρώματα των πυροσβεστικών αεροσκαφών, με δημοσιονομικό κόστος 700 χιλ. ευρώ ετησίως. Επιπλέον των ανωτέρω δημοσιονομικών μέτρων εφαρμόζονται οι ακόλουθες παρεμβάσεις στην αγορά εργασίας και στο συνταξιοδοτικό σύστημα:

από τον Ιανουάριο 2024 αίρεται το πάγωμα των τριετιών στους μισθωτούς, καταργείται η μείωση 30% επί των συντάξεων για τους απασχολούμενους συνταξιούχους και αντικαθίσταται με εισφορά 10% επί των πρόσθετων αμοιβών που λαμβάνουν από την εργασία τους και αυξάνονται εκ νέου από την 1η Ιανουαρίου 2024 οι συντάξεις κατά τον μέσο όρο της αύξησης του ΑΕΠ και του πληθωρισμού 2023, με υπολογιζόμενο κόστος 410 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, οι παρεμβάσεις φορολογικής φύσης αφορούν:

στην αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ στους φορολογούμενους με ένα ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα (δημοσιονομικό κόστος 135 εκατ. ευρώ για το 2024), στη μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% για κατοικίες που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές, στην αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας της κεφαλαιαγοράς με σημαντικά επενδυτικά και φορολογικά κίνητρα:

α) μείωση του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων από 0,5% σε 0,2% (ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 22 εκατ. ευρώ),

β) μείωση κατά 50% του φόρου χρηματιστηριακών συναλλαγών (ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 21 εκατ. ευρώ) και

γ) κατάργηση του φόρου τόκων ομολόγων σε κρατικά ομόλογα (ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 7 εκατ. ευρώ).

Επιπροσθέτως, με στόχο τη ρύθμιση της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων και την αντιμετώπιση των δευτερογενών αρνητικών επιπτώσεων στην κτηματαγορά και τα ενοίκια, επιβάλλεται ΦΠΑ 13% και τέλος παρεπιδημούντων στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων (τύπου airbnb) στα νομικά πρόσωπα και στα φυσικά πρόσωπα με τρία ή περισσότερα εκμισθωμένα διαμερίσματα.

Ο φόρος διαμονής επιβάλλεται και στις βραχυχρόνιες μισθώσεις φυσικών προσώπων, ενώ τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν τρία ή περισσότερα εκμισθωμένα διαμερίσματα υποχρεούνται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Τέλος, αυστηροποιείται ο ορισμός της βραχυχρόνιας μίσθωσης και εντείνονται οι έλεγχοι δήλωσης εισοδημάτων.

2)Δημοσιονομικές παρεμβάσεις αντιμετώπισης των οικονομικών συνεπειών της ενεργειακής κρίσης

Κατά τη διάρκεια του 2023, παρατηρήθηκε αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας, ενώ ο ρυθμός μεταβολής του γενικού δείκτη τιμών εμφάνισε επιβράδυνση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, το επίπεδο τιμών σε τρόφιμα και λοιπά καταναλωτικά αγαθά παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, εξακολουθώντας να πιέζει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.

Κατά τη διάρκεια του 2023 συνεχίστηκε η στήριξη των νοικοκυριών και των αγροτών επί των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά σε μικρότερο βαθμό έναντι του 2022, καθώς οι τιμές έχουν αποκλιμακωθεί. Παράλληλα, υιοθετήθηκαν νέα εργαλεία με κυριότερο αυτό του «market pass» για τη βραχυχρόνια αντιμετώπιση του υψηλού κόστους στην αγορά τροφίμων, ενώ από τον Ιανουάριο 2024 υιοθετούνται μόνιμα μέτρα αύξησης του εισοδήματος, όπως αναλύθηκαν ανωτέρω.

Επίσης, μέτρα όπως ο έλεγχος περιθωρίου μικτού κέρδους και το καλάθι του νοικοκυριού υποστήριξαν τη συγκράτηση των τιμών σε ποικιλίες αγαθών πρώτης ανάγκης. Τέλος, για την ενίσχυση των καταναλωτών και της παραγωγής έναντι της τιμής των καυσίμων, η οποία εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με το 2022, ωστόσο παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021, συνεχίστηκε κατά το τρέχον έτος η εφαρμογή αυξημένου επιδόματος θέρμανσης, αλλά και η επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο.

Το κόστος για την υλοποίηση των παρεμβάσεων για την πληθωριστική κρίση το 2023, λαμβανομένων υπόψη και των επιδοτήσεων προς ΦΓΚ, ανέρχεται σε 2.540 εκατ. ευρώ, με κυριότερα μέτρα:

τις επιδοτήσεις στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας νοικοκυριών και επιχειρήσεων με εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος 1.047 εκατ. ευρώ, η οποία καλύφθηκε από τα έσοδα του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης,
την εφαρμογή από τον Φεβρουάριο 2023 έως τον Οκτώβριο 2023 της δράσης οικονομικής ενίσχυσης σε περίπου 2,8 εκατ. νοικοκυριά με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους αγορών, ιδίως ειδών διατροφής, λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών (market pass) με κόστος 754 εκατ. ευρώ και την περαιτέρω επέκτασή του έως τον Δεκέμβριο 2023 για τις πληγείσες από τις πλημμύρες περιοχές και τον Έβρο με κόστος 35 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος του μέτρου ανέρχεται σε 789 εκατ. ευρώ για το έτος 2023, την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια για τις οικογένειες με παιδιά με κόστος 237 εκατ. ευρώ για τη χειμερινή περίοδο 2023 – 2024. Σημειώνεται ότι, λαμβανομένων υπόψη και των πληρωμών από το περυσινό επίδομα θέρμανσης του πρώτους μήνες του 2023, η δαπάνη για το έτος 2023 εκτιμάται σε 280 εκατ. ευρώ και την επιστροφή του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης στους αγρότες εντός του 2023 με δημοσιονομικό κόστος 76 εκατ. ευρώ.

3)Δημοσιονομικές παρεμβάσεις αντιμετώπισης των οικονομικών συνεπειών των φυσικών καταστροφών

Εκτός από τις προαναφερθείσες παρεμβάσεις με σκοπό την ενίσχυση του εισοδήματος και της αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης, προβλέπεται να εφαρμοστούν παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών των φυσικών καταστροφών συνεπεία της κλιματικής κρίσης. Οι κυριότερες παρεμβάσεις είναι οι εξής:

η άμεση κάλυψη των αναγκών για την καταβολή αποζημιώσεων (πρώτη αρωγή και αγροτικές αποζημιώσεις) καθώς και επισκευές και βελτιώσεις υποδομών.

Η χρηματοδότηση των σχετικών δαπανών διασφαλίζεται με την ψήφιση συμπληρωματικού προϋπολογισμού, συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ (450 εκατ. ευρώ στο εθνικό σκέλος του ΠΔΕ και 150 εκατ. ευρώ στον τακτικό προϋπολογισμό, άρθρο 36 του ν.5053/2023), ενώ παράλληλα θα αξιοποιηθούν οι πόροι του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, του ΤΑΑ, το οποίο αναθεωρείται εκ νέου, και του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 για την αποκατάσταση των υποδομών, προϋπολογίζονται από το 2024 και εφεξής πόροι ύψους 600 εκατ. ευρώ στο εθνικό ΠΔΕ, ώστε να καλύπτονται σε μόνιμη βάση οι δαπάνες κρατικής αρωγής έναντι φυσικών καταστροφών, αυξάνοντας το ύψος διαθέσιμων κονδυλίων για αυτόν τον σκοπό κατά 300 εκατ. ευρώ, για να καλυφθούν τόσο οι υπόλοιπες αποζημιώσεις της τρέχουσας καταστροφής αλλά και πιθανές μελλοντικές καταστροφές τα επόμενα έτη.

Για τον σκοπό αυτό, επιβάλλεται τέλος αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, συμπληρωματικά του φόρου διαμονής στα τουριστικά καταλύματα και στη βραχυχρόνια μίσθωση,
από το 2024 καθίσταται υποχρεωτική η ιδιωτική ασφάλιση σε επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 2 εκατ. ευρώ.

Η ασφάλιση θα πρέπει να καλύπτει πλημμύρες, σεισμούς και πυρκαγιές και να αφορά στο κτήριο, στα μηχανήματα, στον εξοπλισμό και στα αποθέματα. Υπενθυμίζεται ότι εφαρμόζεται μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% για κατοικίες φυσικών προσώπων που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές για το σύνολο του έτους, με δημοσιονομικό κόστος 26 εκατ. ευρώ για το 2024.

iefimerida.gr

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Για πρώτη φορά αποζημίωση των μελών των εφορευτικών επιτροπών

Αποζημίωση και για τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών προβλέπεται για πρώτη φορά στις φετινές αυτοδιοικητικές εκλογές, που θα διεξαχθούν την προσεχή Κυριακή (08.10.12)

Πρόκειται για 40 ευρώ για κάθε μέλος την πρώτη Κυριακή και για 30 ευρώ τη δεύτερη Κυριακή, όπου υπάρχει δεύτερος γύρος, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης σε νέες δηλώσεις του τη Δευτέρα (02.10.23).

Σχετικά με τις αποζημιώσεις στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, ο Μάκης Βορίδης τόνισε ότι αυτές δίνονται «πρώτον, γιατί υπάρχει η δημοσιονομική δυνατότητα να γίνει και δεύτερον, γιατί έχει παρατηρηθεί πολύ χαμηλή συμμετοχή στις εφορευτικές επιτροπές, με αποτέλεσμα να διεξάγουν τις εκλογές συνήθως ο δικαστικός αντιπρόσωπος με ένα γραμματέα».

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την σχετική απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών, το ύψος της εκλογικής αποζημίωσης για τον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών αναμετρήσεων της Κυριακής 8 Οκτωβρίου 2023 έχει ως εξής:

α. Στους Εφόρους αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής και στους αναπληρωτές αυτών καταβάλλεται ποσό 140 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης.

β. Στους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής και στους αναπληρωτές αυτών καταβάλλεται ποσό 120 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης

γ. Στους δημόσιους ή δημοτικούς υπαλλήλους, που χρησιμοποιούνται ως διερμηνείς της τουρκικής γλώσσας και στους γραμματείς των εφορευτικών επιτροπών καταβάλλεται ποσό 100 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης

δ) Στα διοριζόμενα μέλη των εφορευτικών επιτροπών καταβάλλεται ποσό 40 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης.

Εφόσον απαιτηθεί και δεύτερος γύρος την Κυριακή 15 Οκτωβρίου τα ποσά καθορίζονται ως εξής:

α. Στους Εφόρους αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής και στους αναπληρωτές αυτών καταβάλλεται ποσό 140 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης

β. Στους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής και στους αναπληρωτές αυτών καταβάλλεται ποσό 100 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης

γ. Στους δημόσιους ή δημοτικούς υπαλλήλους, που χρησιμοποιούνται ως διερμηνείς της τουρκικής γλώσσας και στους γραμματείς των εφορευτικών επιτροπών καταβάλλεται ποσό 100 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης.

δ. Στα διοριζόμενα μέλη των εφορευτικών επιτροπών καταβάλλεται ποσό 30 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης.

newsit.gr

 

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: