Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώστας Καραμανλής | To 2021 θα είναι έτος υποδομών

Η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες τώρα αποδίδει καρπούς – Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα

Τα έργα που είχαν τελματώσει, τώρα ξεμπλοκάρουν 

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Μία διαφορετική αντίληψη για τα έργα, μακριά από το λαϊκισμό, περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώνει το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης».

«Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα. Δεν λέμε μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα για αυτό και κάθε έργο, το οποίο δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε, έχει ένα ολοκληρωμένο πλάνο, δεν είναι απλώς μία ωραία ιδέα, ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Κάθε έργο το οποίο ανακοινώνουμε, δεσμευόμαστε ότι διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης», τόνισε ο κ. Καραμανλής και δήλωσε ότι: «Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, όπου η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες αποδίδει καρπούς και το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».

Υπενθύμισε την κατάσταση που παρέλαβε στο χώρο των υποδομών: Καμία ώριμη μελέτη για νέα έργα. Και κρίσιμα έργα, μπλοκαρισμένα.

«Αυτή την πραγματικότητα, λοιπόν, επί 18 μήνες, δουλεύουμε συστηματικά για να την αλλάξουμε. Γι’ αυτό και έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο, μεγάλων αλλά και μικρότερων έργων υποδομής, που έχει ανάγκη ο τόπος. Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ» πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε δε τη μεγάλη ευκαιρία που δημιουργεί το Ταμείο Ανάκαμψης για επενδύσεις σε τομείς, που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής της θέσης.

Όπως είναι:

  • Τα logistics,
  • Οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, όπως άλλωστε απέδειξε και η επένδυση που έκανε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 φέρνοντας την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε μάλιστα πως πλέον: «Είναι καιρός και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
  • Η νέα γενιά έργων υποδομής που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.

«Αυτή είναι η νέα εθνική στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Το μεγαλύτερο πλάνο έργων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το πλάνο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Και τόνισε ότι πρώτα το Υπουργείο Υποδομών θέτει τις βάσεις, με κρίσιμες θεσμικές παρεμβάσεις.

«Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων. Κι αυτό θέλω να είναι απολύτως σαφές σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στη χώρα μας», υπογράμμισε και αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του νόμου 4412.

Τα έργα που είχαν τελματώσει, αλλά τώρα ξεμπλοκάρουν 

 Ο κ. Καραμανλής διάκρινε τα έργα σε δυο μεγάλες κατηγορίες:

Από τη μία πλευρά, τα μεγάλα έργα που η Κυβέρνηση βρήκε τελματωμένα αλλά κατάφερε να τα σώσει. Με πιο χαρακτηριστικό το Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων δόθηκε λύση, για να παραδοθεί ολόκληρο το έργο το 2023 σε λειτουργία.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε μάλιστα ότι το πρόβλημα με το μεγάλο αυτό έργο δεν ήταν πότε θα τελείωνε, αλλά εάν θα τελείωνε, καθώς δεν είχε γίνει το παραμικρό στο σταθμό Βενιζέλου.

«Είναι σπουδαίο νέο για την οικονομία μας ότι μετά από τόσα χρόνια καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε και το διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, μπήκε στην τελική φάση. Ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια», πρόσθεσε.

Αναφέρθηκε επίσης στα οδικά έργα, που ξεμπλοκάρουν, με πρώτο τον Ε-65, αλλά και το Πάτρα – Πύργος, και το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον οποίο κατατέθηκε προχθές και σύντομα θα παρουσιαστεί η τελική χάραξη, καθώς και το Άκτιο – Αμβρακία.

Η νέα γενιά έργων, που αναζωογονεί την αγορά 

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη νέα γενιά έργων, τα οποία αντιμετωπίζουν προβλήματα που υφίστανται σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα αναζωογονούν την αγορά:

  • Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων. Το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.
  • Μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει 10 αντιπλημμυρικά έργα που χρηματοδοτούνται από ΕΤΕπ και CEB και τα αντιπλημμυρικά έργα που θα εκτελέσουν οι παραχωρησιούχοι των 5 αυτοκινητοδρόμων.
  •  Σημαντικά έργα στην Αττική. Όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική.
  • Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
  •  Πακέτο έργων αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών.
  • Και μια σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα που αλλάζουν την πραγματικότητα ολόκληρων περιοχών και ταυτόχρονα δίνουν τεράστια αναπτυξιακή ώθηση. Από το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, έως το Δράμα – Αμφίπολη . Από τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας, έως το φράγμα του Μύρτου στο Λασίθι ή τα έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα. «Έργα που λύνουν προβλήματα, κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών, στηρίζουν την οικονομία», όπως υπογράμμισε.

Η Θεσσαλονίκη θα είναι πολύ διαφορετική σε λίγα χρόνια 

Πριν κλείσει, ο κ. Καραμανλής στάθηκε σε ορισμένα έργα που προβλέπει το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

«Χωρίς μεγάλα λόγια, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, πάνω από 600, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους, με την ολοκλήρωση του σχεδίου μας για τον ΟΑΣΘ που υλοποιούμε μέρα με τη μέρα. Και με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Αυτό είναι το σχέδιό μας, για να διασφαλίσουμε πρώτα απ’ όλα καλύτερη καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής εστίασε ιδίως στην ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, κυρίως προς τις εξαγωγές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το κομβικής σημασίας έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου εμπορευματικού προβλήτα Θεσσαλονίκης με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο προϋπολογισμού 40 εκ ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία, η οποία αναμένεται εδώ και χρόνια, θα ξεκινήσει εντός του 2021.

 

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο ταμείο σήμερα για το «μπόνους» των 300 ευρώ μακροχρόνια άνεργοι που κατήρτισαν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης

Καταβάλλεται σήμερα, Τετάρτη 24 Απριλίου, από τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) η εφάπαξ παροχή των 300 ευρώ σε επιπλέον 3.196 μη επιδοτούμενους μακροχρόνια ανέργους, που κατήρτισαν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης. Οι πληρωμές εμφανίζονται στους λογαριασμούς εντός 1-2 εργάσιμων ημερών, μετά την καταβολή τους.

Συνολικά, έως τώρα, η παροχή έχει καταβληθεί σε 100.186 δικαιούχους.

Το «μπόνους» στοχεύει στην ενεργοποίηση των μακροχρόνια ανέργων, μέσω της δημιουργίας επικαιροποιημένου Ψηφιακού Ατομικού Σχεδίου Δράσης, βάσει του οποίου θα κατευθυνθούν σε δράσεις ενίσχυσης της απασχολησιμότητας και εύρεσης εργασίας.

Δικαιούχοι της νέας παροχής είναι οι μακροχρόνια άνεργοι που έχουν συμπληρώσει συνεχόμενη εγγεγραμμένη ανεργία άνω των πέντε ετών και κατόπιν καταρτίζουν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης και έχουν εισόδημα έως 16.000 ευρώ οι άγαμοι, 24.000 ευρώ οι έγγαμοι, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ ανά τέκνο ή 29.000 ευρώ οι μονογονεϊκές οικογένειες, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο, μετά το πρώτο και, παράλληλα, το ύψος των συνολικών ακαθάριστων εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας δεν υπερβαίνει τα 80.000 ευρώ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η διαδικασία για την καταβολή της παροχής έχει ως εξής:

– Οι δυνητικά δικαιούχοι εισέρχονται με κωδικούς TaxisNet στη διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/ephapax-khrematike-parokhe-gia-anergous.

– Καταχωρούν ή επικαιροποιούν τα στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) για την καταβολή της παροχής, καθώς και την οικογενειακή κατάστασή τους.

– Η ΔΥΠΑ ελέγχει την πλήρωση των προϋποθέσεων αυτεπάγγελτα (διάστημα ανεργίας και Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης), καθώς και, μέσω διασταύρωσης, με τα στοιχεία αρμόδιων φορέων (ΑΑΔΕ και ΗΔΙΚΑ).

– Η καταβολή γίνεται αυτόματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων.

Επισημαίνεται ότι μόνο όσοι είναι μακροχρόνια άνεργοι πάνω από πέντε έτη και καταρτίσουν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης μπορούν να εισέλθουν στην πλατφόρμα και να καταχωρίσουν ΙΒΑΝ.

Όσοι άνεργοι έχουν ήδη καταρτίσει Ατομικό Σχέδιο Δράσης θα πρέπει να το μετατρέψουν σε Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης.

Συγκεκριμένα, εισέρχονται με κωδικούς TaxisNet στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (e-services) της ΔΥΠΑ και επιβεβαιώνουν ή επικαιροποιούν τα στοιχεία του Ατομικού Σχεδίου Δράσης, ώστε να μετατραπεί σε Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης.

Όσοι άνεργοι δεν έχουν ήδη καταρτίσει Ατομικό Σχέδιο Δράσης θα πρέπει να κλείσουν ραντεβού με εργασιακό σύμβουλο στο Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) της περιοχής τους είτε μέσω τηλεδιάσκεψης (MyDYPAlive) είτε διά ζώσης.

Για να κλείσουν ραντεβού, μέσω τηλεδιάσκεψης, οι άνεργοι θα πρέπει να επισκεφτούν την ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/ex-apostaseos-exuperetese-politon/exuperetese-me-telediaskepse-apo-ton-organismo-apaskholeses-ergatikou-dunamikou-oaed.

Για να κλείσουν ραντεβού διά ζώσης, οι άνεργοι θα πρέπει να επισκεφτούν την ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/ex-apostaseos-exuperetese-politon/elektroniko-aitema-rantebou-se-uperesies-tou-organismou-apaskholeses-ergatikou-dunamikou-oaed.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο: https://www.dypa.gov.gr/.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έξοδος της Ελλάδας στις αγορές | Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το 30ετές ομόλογο

Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για την έκδοση του νέου 30ετούς ομολόγου, λήξης 15 Ιουνίου 2054, με το αρχικό επιτόκιο να διαμορφώνεται περί του 4,3%.

Υπενθυμίζεται ότι την τελευταία φορά που το Ελληνικό Δημόσιο είχε δανειστεί μέσω 30ετούς ομολόγου ήταν το 2021, ενώ η τελευταία έξοδος του Δημοσίου στις αγορές με την έκδοση ομολόγων ήταν τον περασμένο Ιανουάριο όταν είχε αντλήσει 4 δισ. ευρώ, ενώ είχε συγκεντρώσει προσφορές ύψους 35 δισ. ευρώ.

Συνολικά στοχεύει σε δανεισμό 10 δισ. ευρώ για ολόκληρο το έτος. Το μέγεθος της νέας έκδοσης του 30ετούς ομολόγου εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται στα 2 έως 3 δισ. ευρώ.

Η νέα έξοδος του Δημοσίου στις αγορές με μία τόσο μακροχρόνια έκδοση διευκολύνεται μετά την πρόσφατη αναβάθμιση των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας στην κατηγορία «θετικές» από τον οίκο αξιολόγησης Standard & Poor’s.

Σημειώνεται ότι όλες οι εταιρείες αξιολόγησης με εξαίρεση τη Moody’s Ratings επανέφεραν την Ελλάδα στη ζώνη επενδυτικής βαθμίδας πέρυσι, μια θέση που χάθηκε το 2010 όταν ξεκίνησε η κρίση χρέους.

Η S&P Global Ratings αύξησε τις προοπτικές της Ελλάδας σε θετικές από σταθερές την Παρασκευή, λόγω των προσδοκιών ότι η συνέχιση της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής θα μειώσει αναλογικά πολύ περισσότερο το Δημόσιο Χρέος της Ελλάδος, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα παραμείνει υψηλότερος από εκείνον των άλλων χωρών της ευρωζώνης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Ενεργοποιείται από σήμερα η Κάρτα του Αγρότη | Οι παροχές που περιλαμβάνει

Από σήμερα και έως το Σεπτέμβριο θα είναι ενεργοποιημένη η «Κάρτα του Αγρότη» όπως γνωστοποίησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Θα διατεθεί στους παραγωγούς (γεωργούς και κτηνοτρόφους), δικαιούχους αγροτικών επιδοτήσεων, εφόσον το επιθυμούν, μόνο με την αίτηση του ενδιαφερομένου προς τη συνεργαζόμενη τράπεζα που τηρεί τον λογαριασμό του.

Επίσης, μέσω της «Κάρτας του Αγρότη» παρέχεται στον δικαιούχο η δυνατότητα να κάνει αγορές από επιχειρήσεις οι οποίες εντάσσονται στις κατηγορίες αυτών που εμπορεύονται προϊόντα τα οποία σχετίζονται με την κάλυψη των γεωργικών αναγκών των παραγωγών (αγροεφόδια αναλώσιμα, όπως σπόροι, φάρμακα, λιπάσματα, ζωοτροφές, κτηνιατρικά φάρμακα, πρόσθετα ζωοτροφών, καύσιμα κίνησης ελκυστήρων, αγροτικό ρεύμα, ανταλλακτικά – συνεργείο αγροτικών μηχανημάτων), αλλά και να εξοφλεί οφειλές του σε πιστοποιημένους φορείς υποβολής Δήλωσης Ενιαίας Ενίσχυσης.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en