Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

Κώστας Καραμανλής | Ετοιμάζουμε το μεγαλύτερο Πρόγραμμα Έργων μετά τους Ολυμπιακούς

Σε συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα» ο Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή αναφέρθηκε στα Μεγάλα έργα υποδομών που ξεμπλοκάρουν, στην Ανάταξη – ενίσχυση και ανανέωση των αστικών συγκοινωνιών, στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΜΜΜ, στην οικονομία για την οποία πιστεύει ότι θα αντέξει, στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, στην εκλογή του Μπάϊντεν αλλά και τον Ερντογάν τον οποίο χαρακτήρισε “Χούλιγκαν”.

Διαβάστε αναλυτικά την συνέντευξη…

  • Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο – Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».
  • Σήμερα έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας
  • Η οδική ασφάλεια πρέπει να γίνει εθνικός μας στόχος.
  • Η οικονομία θα αντέξει και όταν περάσει αυτή η κρίση, η μεσαία τάξη θα επανεκκινήσει την οικονομία
  • Ο Ερντογάν θυμίζει χούλιγκαν. Στις διεθνείς σχέσεις δεν χωρούν τέτοιες συμπεριφορές.

Για τα μεγάλα έργα, τα οποία ένα – ένα ξεμπλοκάρουν, την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, την οικονομία, αλλά και για τα ελληνοτουρκικά, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και τη δημοσιογράφο κ. Φώφη Γιωτιάκη.

Τα μεγάλα έργα υποδομών

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, για τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας, ανέφερε:

«Παραλάβαμε όλα τα μεγάλα έργα μπλοκαρισμένα, με πολύπλοκα προβλήματα. Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο. Ενδεικτικά, Μετρό Θεσσαλονίκης: δώσαμε λύση, επιτέλους ενώθηκαν όλοι οι φορείς της πόλης, μας δικαίωσε το ΚΑΣ, πιστεύω ότι θα μας δικαιώσει και το ΣτΕ. Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας: μετά από χρόνια ο διαγωνισμός μπήκε στην τελική φάση, ενώ σύντομα ξεκινάνε τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες. Πάτρα-Πύργος: το έργο κινδύνευε σοβαρά να μην γίνει ποτέ πραγματικότητα, πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν. Ε-65: στο Νότιο Τμήμα μέσα σε ενάμιση χρόνο έχουμε φτιάξει το μισό έργο, ενώ στο Βόρειο Τμήμα, μετά από σχεδόν 10 χρόνια αβεβαιότητας, επιτέλους πήραμε το πράσινο φως από την Ε.Ε.

Δίπλα σε όλα αυτά, έχουμε και τη νέα γενιά έργων σε όλη τη χώρα. Ενώ είναι κοινό μυστικό ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν άφησε πίσω της καμία ώριμη μελέτη».

Μάλιστα, ο Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι αυτήν τη στιγμή εξελίσσεται «το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι».

«Ανάταξη – ενίσχυση – ανανέωση για τις αστικές συγκοινωνίες»

Στο ερώτημα για το αν επηρέασε η υγειονομική κρίση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής είπε:

«Η αλήθεια είναι ότι η επιδημιολογική κρίση μεγέθυνε προβλήματα που προϋπήρχαν. Θυμηθείτε τι παραλάβαμε: στο χώρο των υποδομών, μεγάλα έργα βαλτωμένα, νέα έργα ανύπαρκτα. Και στο χώρο των μεταφορών, πλήρης διάλυση στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Αυτά είχαμε ούτως ή άλλως να τα αντιμετωπίσουμε, πόσο μάλλον υπό τις επιτακτικές ανάγκες της πανδημίας. Κληθήκαμε, λοιπόν, να επουλώσουμε ανοιχτές πληγές του παρελθόντος».

Στη συνέχεια επισήμανε τις 4 βασικές κινήσεις του υπουργείου εν μέσω πανδημίας.

«Πρώτον: ακόμα και στο πρώτο lockdown, κρατήσαμε όσα εργοτάξια ήταν δυνατόν σε λειτουργία –με όλα τα αναγκαία υγειονομικά μέτρα βέβαια- για να μην νεκρώσει η αγορά.

Δεύτερον: Επιταχύναμε την εφαρμογή του σχεδίου μας για τις αστικές συγκοινωνίες, που αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: ανάταξη-ενίσχυση-ανανέωση. Έχουμε δρόμο όμως ακόμα. Όποιος χρησιμοποιεί ΜΜΜ ξέρει ότι η κατάσταση μέρα με τη μέρα είναι και καλύτερη.

Τρίτον: Λάβαμε και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα για τη στήριξη των αερομεταφορών. Ενός κλάδου κρίσιμου για την ελληνική οικονομία, που έχει πληγεί βάναυσα από την πανδημία. Στηρίζοντάς τον στηρίζουμε 12.000 εργαζομένους και τις οικογένειές τους.

Και τέταρτον: Ετοιμάσαμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων, άνω των 13,5 δισ., το οποίο μπορεί να δώσει τεράστια ώθηση στην ελληνική οικονομία την επόμενη μέρα. Μάλιστα, έγινε μια πολύ συστηματική δουλειά για την προετοιμασία ενός καταλόγου έργων που μπορούν να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης.  Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».

Ακολούθως, σημείωσε τα έργα που προγραμματίζονται για την Αττική, όπως τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. «Μαζί με τη γραμμή 4 του Μετρό και τα νέα λεωφορεία θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ στηρίζουν εμπράκτως τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής. Η Αττική στο σχεδιασμό μας είναι ένα σημαντικό διαμετακομιστικό hub, αλλά και ο νέος μεγάλος τουριστικός πόλος της χώρας».

Για την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΜΜΜ

Όσον αφορά την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μεταφοράς ο υπουργός είπε:

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη, δεν αγόρασε ούτε ένα λεωφορείο, είχε μειώσει ακόμα και τις αγορές ανταλλακτικών… Διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες, στη Θεσσαλονίκη τις κρατικοποίησε κιόλας, ενώ αύξησε την τιμή του εισιτηρίου. Μας «κατηγορεί» τώρα, που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν έχουμε διορθώσει όλα όσα διέλυσε επί 4,5 χρόνια… Και ναι, εγώ δεν θα σας πω ότι σήμερα είναι όλα τέλεια. Λάθη, παραλείψεις, αστοχίες υπάρχουν. Αλλά υπάρχει κι ένα σημαντικό καθημερινό έργο. Σας μιλώ και πάλι με δεδομένα:  Σήμερα έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας, σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο. Αυτές τις μέρες ολοκληρώνονται 609 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Τον Ιούλιο του 19 παραλάβαμε σε κυκλοφορία 850 οχήματα, σήμερα είναι 1.225 και σύντομα θα ξεπεράσουν τα 1.400. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στη Θεσσαλονίκη: παραλάβαμε 235 λεωφορεία , σήμερα έχουμε φτάσει 454 – σχεδόν διπλάσια. Αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο εργαλείο, χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις: σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, leasing, ενώ ετοιμάζουμε και το νέο μεγάλο διαγωνισμό για προμήθεια 1.300 λεωφορείων. Στο μετρό οι μέσες χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί κατά 2,5 – 3’, οι συρμοί έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 20%, ενώ σώσαμε και τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά σε κυκλοφορία. Στο τραμ άρχισε ξανά η κυκλοφορία στο Σύνταγμα και στο Φάληρο. Και βέβαια, μειώσαμε την τιμή του εισιτηρίου στο 1,20 ευρώ. Όμως το ξαναλέω: οι πολίτες αξίζουν περισσότερα. Αυτό προσπαθούμε. Αλλά όσα σας ανέφερα είναι η πραγματικότητα, όχι λόγια του αέρα».

«Η οικονομία θα αντέξει!»

Ο υπουργός, στη συνέχεια,  επεσήμανε ότι  η ελληνική οικονομία θα αντέξει, παρά την επιδημιολογική κρίση και τα λοκ ντάουν.

«Η κυβέρνηση έκανε, κάνει και θα κάνει ό,τι χρειάζεται γι’ αυτό –στο μέτρο προφανώς των δημοσιονομικών ορίων. Δίνουμε μάχη σε δύο παράλληλα επίπεδα: το υγειονομικό και της οικονομίας. Ελπίζουμε ότι –όπως είπε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης- βλέπουμε πλέον το τέλος του τούνελ. Σε αυτή την τελική ευθεία, στρατηγική μας είναι να βγει η κοινωνία όρθια. Καταλαβαίνουμε την κόπωση, τις αγωνίες, τις δυσκολίες. Προσπαθούμε να ενισχύσουμε τις κοινωνικές ομάδες που πλήττονται περισσότερο. Να είμαστε κοντά σε αυτούς που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Και βέβαια, να στηρίξουμε τη μεσαία τάξη. Διότι,  όταν περάσει αυτή η κρίση, η μεσαία τάξη θα επανεκκινήσει την οικονομία».

«Προάγουμε την οδική ασφάλεια με πράξεις»

Επίσης μίλησε για το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αλλά και τις κινήσεις που θα υποστηρίξουν αυτήν την πρωτοβουλία

«Ξεκινάμε μια οργανωμένη προσπάθεια να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας. Η οδική ασφάλεια πρέπει να γίνει εθνικός μας στόχος. Το σχέδιό μας βασίζεται στο τετράπτυχο: ασφαλείς δρόμοι – υπεύθυνοι οδηγοί – κυκλοφοριακή παιδεία – δίκαιοι κανόνες για όλους. Για πρώτη φορά διαθέτουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με δράσεις βήμα – βήμα σε κάθε επίπεδο. Και επειδή καλά είναι τα λόγια αλλά εδώ χρειάζεται ουσία, ξεκινήσαμε από το πιο φλέγον: τους δρόμους. Με ένα πρόγραμμα 7.000 παρεμβάσεων σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα».

«Ακόμη, με το νέο νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης θεσπίζουμε ένα νέο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών, με διαφάνεια και αδιάβλητο. Οι εξετάσεις πλέον θα καταγράφονται με κάμερα, ο εξεταστής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού και ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα. Βλέπετε ότι προάγουμε την οδική ασφάλεια με πράξεις. Γιατί είναι καιρός να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως-όπως να οδηγούν!»

Εκλογή Μπάιντεν

Για την εποχή Μπάιντεν στις ΗΠΑ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  κ. Κώστας Καραμανλής είπε:

«Η εκλογή Μπάιντεν αλλάζει σίγουρα το ύφος και το ήθος της διακυβέρνησης στις ΗΠΑ. Επηρεάζει, όμως, και την ψυχολογία γύρω από την περιοχή μας. Νομίζω αυτό φαίνεται και από τον διάχυτο εκνευρισμό στην Τουρκία. Φυσικά θα ήταν αφέλεια να πιστέψει κανείς ότι εν μια νυκτί θα αλλάξουν οι ισορροπίες. Άλλωστε η περιοχή μας απαιτεί πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, με στόχο την ανάπτυξη και ενδυνάμωση των στρατηγικών συνεργασιών και συμμαχιών που εξυπηρετούν τα εθνικά μας προτάγματα. Κι αυτό είναι κάτι που ιστορικά πράττουν με επιτυχία οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. Είμαστε η παράταξη της στιβαρής εξωτερικής πολιτικής».

Ο Ερντογάν, δυστυχώς, θυμίζει χούλιγκαν

Στην επισήμανση ότι ο Ερντογάν οξύνει τα πνεύματα, ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι ο Τούρκος Πρόεδρος αποκλείεται να βγει κερδισμένος από την συμπεριφορά του.

«Ο κ. Ερντογάν πλέον δυστυχώς θυμίζει χούλιγκαν. Αποκλείεται να βγει κερδισμένος. Οι διεθνείς σχέσεις δεν χωρούν τέτοιες συμπεριφορές. Και η ελληνική κυβέρνηση έχει το δίκαιο, την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά για να τις αντιμετωπίσει».

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Παρουσία Παναγιωτόπουλου τα Ελευθερία της Θάσου

Παρουσία του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο πραγματοποιήθηκαν τα Ελευθερία της Θάσου!

Στις 10.30 ξεκίνησε η δοξολογία από τον Μητροπολίτη Φ. Ν. Θ. κ. κ. Στέφανο παρουσία του Υπουργού αλλά και του Δημάρχου Θάσου κ. Λευτέρη Κυριακίδη αλλά και του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Κώστα Αντωνιάδη αλλά και πλήθος φορέων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι βουλευτές της Π. Ε. Καβάλας έδωσαν το παρών και πιο συγκεκριμένα ο βουλευτής ΝΔ Καβάλας κ. Γιάννης Πασχαλίδης, ο βουλευτής ΝΔ Καβάλας κ. Μακάριος Λαζαρίδης και η βουλετρια ΣΎΡΙΖΑ Καβάλας κα.Τανια Ελευθεριάδου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ξεχώρισε και συγκίνησε η Ρεγγίνα Μακέδου στο Dancing with the Stars!

Ο μοναδικός χορευτικός διαγωνισμός, που κατέκτησε το κοινό σε περισσότερες από 50 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 17 Οκτωβρίου από την τηλεόραση του Star

Ανάμεσα στις συμμετοχές και η Καβαλιώτισσα Ρεγγίνα Μακέδου, η οποία μαζί με τον παρτενέρ της Γεράσιμο Μοσχόπουλο, εντυπωσίασαν με τις χορευτικές τους ικανότητες του κοινό αλλά και τους κριτές, ενώ κατάφεραν να συγκεντρώσουν 30 βαθμούς.

Δείτε την εμφάνιση της Ρεγγίνας

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Μeteokav | Στον απόηχο της κακοκαιρίας «Μπάλλος»

Το πέρασμα της κακοκαιρίας “Μπάλλος” από την Π. Ε. Καβάλας είχε ως αποτέλεσμα πλημμυρικά φαινόμενα στη Νέα Πέραμο του Παγγαίου με την υπερχείλιση του χειμάρρου αλλά και το διαχρονικό πρόβλημα των Τεναγών να απασχολεί για ακόμη μια φορά τον αγροτικό κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι συνολικά δεν υπήρξαν σοβαρά προβλήματα στο νομό Καβάλας αλλά και ούτε στο νησί της Θάσου.

Η ομάδα του Meteokav κάνει τον δικό της απολογισμό για την κακοκαιρία δίνοντας τα αναλυτικά στοιχεία.

Ακολουθεί η ανάρτηση του Meteokav

 

“Στον απόηχο της κακοκαιρίας «Μπάλλος»

Η κακοκαιρία «Μπάλλος» έφτασε στο τέλος της και στον παρακάτω πίνακα σας παρουσιάζουμε συνοπτικά τα ύψη βροχόπτωσης που σημειώθηκαν στον Νομό Καβάλας αλλά και στο νησί της Θάσου.

Κύριο χαρακτηριστικό, όπως άλλωστε δείχνουν και τα νούμερα, ήταν οι ισχυρές βροχοπτώσεις μεγάλης διάρκειας αλλά και σημαντικότατης έντασης κατά τόπους. Η περιοχή μας ήταν μία από τις αρκετές που επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από το συγκεκριμένο βαρομετρικό χαμηλό, ωστόσο ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελική κατανομή του υετού και οι διαφορές που υπήρξαν από περιοχή σε περιοχή.

Η πλειοψηφία των επαγγελματικών μετεωρολογικών σταθμών μέτρησε συνολικά πάνω από 100 mm υετού για το τριήμερο Πέμπτη 14/10 έως το Σάββατο 16/10, ένα νούμερο που ουσιαστικά αποτελεί περίπου το 1/5 με 1/6 της μέσης ετήσιας βροχόπτωσης για την περιοχή μας και ενδεχομένως το μέσο μηνιαίο ύψος βροχόπτωσης για τον μήνα Οκτώβριο!

Παρατηρούμε φυσικά τα 287 χιλιοστά (ή αλλιώς 287 λίτρα νερού ανά τετραγωνικό μέτρο) στο Παλαιοχώρι του Δήμου Παγγαίου εκ των οποίων τα 135 mm έπεσαν σε ένα μόλις 24ωρο, που αποτελεί τιμή ρεκόρ από την λειτουργία του σταθμού το 2009.

Η εξήγηση όπως έχουμε τονίσει αρκετές φόρες είναι ότι το Παλαιοχώρι βρίσκεται στην ανατολική-βορειοανατολική μεριά του Παγγαίου που λειτουργεί προσήνεμα στους ανατολικούς-βορειοανατολικούς ανέμους που επικράτησαν στο μεγαλύτερο μέρος της κακοκαιρίας με αποτέλεσμα τα φαινόμενα να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια αλλά και ένταση.

Για τον ίδιο λόγο βλέπουμε επίσης μεγάλο ύψος υετού στον Λιμένα της Θάσου που βρίσκεται στο ΒΑ τμήμα του νησιού.

Παράλληλα όμως παρατηρούμε ότι στο Κοκκινοχώρι που βρίσκεται στην νοτιοδυτική μεριά του Παγγαίου και επομένως υπήνεμη στην συγκεκριμένη περίπτωση, το ύψος βροχόπτωσης είναι σημαντικά λιγότερο για τον λόγο ότι οι Α-ΒΑ άνεμοι που έπνεαν κατά περιόδους λειτούργησαν με καταβατικό τρόπο στην εν λόγω περιοχή.

Αντίστοιχα και στην Καβάλα στην 2η φάση της κακοκαιρίας την Παρασκευή εξαιτίας των Α-ΒΑ ανέμων, ο υετός ήταν σημαντικά λιγότερος σε σχέση με τα δυτικά τμήματα τουλάχιστον μέχρι αργά το βράδυ όπου ύστερα με την κίνηση του χαμηλού ανατολικότερα είχαμε στροφή των ανέμων και εν τέλει επηρεάστηκε και η πόλη ως ένα βαθμό από έντονες βροχοπτώσεις μέχρι τις πρωινές ώρες του Σαββάτου όπου και είχαμε την σταδιακή αποκλιμάκωση των φαινομένων.”

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: