Connect with us

ΙΣΤΟΡΙΑ

Κρασί 6.000 ετών βρέθηκε σε προϊστορικό οικισμό στην Καβάλα – Είναι το αρχαιότερο της Ευρώπης

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια πολύ μεγάλη ανακάλυψη έκαναν οι αρχαιολόγοι στον προϊστορικό οικισμό του Ντικιλί-Τας στην Καβάλα καθώς εντόπισαν πριν μερικά χρόνια τα παλαιότερα δείγματα κρασιού που έχουν καταγραφεί έως και σήμερα σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Αυτό είναι κάτι που δεν έχουν ακόμα εκμεταλλευτεί όπως θα έπρεπε επικοινωνιακά, οι οινοποιοί της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής, καθιστώντας την περιοχή μας ένα παγκόσμιο κέντρο της ιστορίας του κρασιού.

Η ανακάλυψη έχει τεράστια σημασία καθώς ανατρέπει τα δεδομένα που αφορούν τη ζωή των ανθρώπων κατά τη νεολιθική περίοδο.

“Πρόκειται για μια εντυπωσιακή και σημαντική ανακάλυψη” τόνιζε τότε  η Δήμητρα Μαλαμίδου, αρχαιολόγος της ΙΗ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και συνδιευθύντρια των ανασκαφών στο Ντικιλί-Τας, μιλώντας στην εφημερίδα «δημοκρατία».

Το κρασί εντοπίστηκε στην οικία 1 του προϊστορικού οικισμού και χρονολογείται στο 4.200 π.Χ. Στην οικία 1 ανακαλύφθηκαν μέσα σε αγγεία ποσότητες από απανθρακωμένες ρώγες σταφυλιού που είχαν πατηθεί, γεγονός που αποδεικνύει ότι έγινε εξαγωγή του χυμού των σταφυλιών.

Κάποια στιγμή πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη σημασία σε αυτή την ανακάλυψη.

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΑΜΥΝΑ

Τούρκος ναύαρχος τρέμει την επιστροφή του Ελληνισμού στη Μ.Ασία

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο γνωστός Τούρκος ΝαύαρχοςΤσέμ Γκιουρνενίζ σύμβουλος και μέλος τουρκικών ινστιτούτων σκέψης του καθεστώτος (ότι και να λένε) σε προκλητικό άρθρο κατά της χώρας μας ουσιαστικά τρέμει για την ύπαρξη ακόμη της “Μεγάλης Ιδέας”.

Εκεί αφού παραδέχεται την ενότητα του ελληνισμού και της ορθοδοξίας δύο ισχυρών πυλώνων του σύγχρονου ελληνικού κράτους, κάνει λόγο ουσιαστικά για μια ελληνική “Μεγάλη Ιδέα” που αφορά τα εδάφη της Μικράς Ασίας κάνοντας ιδιαίτερη μνεία για τον Πόντο.

Αναφέρει μεταξύ άλλων ότι “ωστόσο, η Ελλάδα έχει μια ιδεολογική ενότητα τόσο σε επίπεδο πολιτείας όσο και σε κοινωνικό και θρησκευτικό επίπεδο, σε αντίθεση με την περιορισμένη εθνική της δύναμη.

Πρώτα απ ‘όλα, οι Έλληνες πιστεύουν ότι αντιπροσωπεύουν την κληρονομιά της Αθήνας, της Σπάρτης και της Μακεδονίας του 300 π.Χ. σε φυλετική και πολιτιστική βάση, ή με άλλα λόγια, ότι έχουν το προνόμιο να είναι το λίκνο της δημοκρατίας, ο κληρονόμος της αρχαίας Ελλάδας και ο εκπρόσωπος της ελληνιστικής εποχής, που αποτελούν τη βάση των σύγχρονων δυτικών αξιών.

Πιστεύουν επίσης ότι κληρονόμησαν την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία μέσω του Βυζαντίου, η οποία στην πραγματικότητα ως έννοια διαμορφώθηκε πολύ αργότερα τον 19ο αιώνα από τους Ευρωπαίους.

Εν ολίγοις, έχουν μια εμμονή να διεκδικούν κάθε έδαφος στο οποίο μιλούσαν τα αρχαία ελληνικά, παρά το γεγονός ότι αυτή η γλώσσα ήταν στην πραγματικότητα μια lingua franca του εμπορίου στην αρχαιότητα.

Διατηρούν αυτήν την εμμονή σε σχέση με την Κύπρο και τη Μακεδονία. Το εφαρμόζουν επίσης στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας της Τουρκίας, την αποκαλούμενη περιοχή «Πόντος».

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει αυτό το χαρακτηριστικό που αξίζει να εξεταστεί, και αφορά μια μεγάλη πολιτιστική-ιδεολογική ακεραιότητα και ενότητα σε ολόκληρη την κοινωνία για την επίτευξη των γεωπολιτικών στόχων τους, αν και αυτό εκτείνεται πολύ πέρα ​​από την πραγματική τους δύναμη.

Παρ ‘όλα αυτά, είναι πολύ πιο προχωρημένοι στην επίτευξη αυτής της ενότητας από τους Τούρκους.

Αυτή η ερώτηση έχει μόνο μία απλή απάντηση, “η Ελλάδα μπορεί να περιορίσει τα ιστορικά της όνειρα τα οποία δεν μπορεί να τα υλοποιήσει σε Αιγαίο,  Μεσόγειο ή  Μαύρη Θάλασσα;

Αυτοί είναι οι τομείς κυριαρχίας και ενδιαφέροντος για την Τουρκία. Η Ελλάδα πρέπει να γνωρίζει όμως τα όριά της.

Οι Έλληνες είναι καιρός να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να επιλύσουν τα χρόνια προβλήματα στο Αιγαίο με την Τουρκία. Τα δύο έθνη που έχουν ζήσει μαζί για 400 χρόνια πρέπει να ενωθούν και να επιλύσουν αυτά τα προβλήματα ειρηνικά προτού φτάσουμε σε άλλο σημείο”, καταλήγει ο ίδιος με το γνώριμο προπαγανδιστικό ύφος.

Προφανώς στα σχέδια τους για αναβίωση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας οι Τούρκοι πιθανόν να θεωρούν την Ελλάδα και πάλι ως “επαρχία” τους (Ρούμελι) όπως την έλεγαν τότε, εντασσόμενη στο γενικότερο πλαίσιο επαναφοράς τους στα Βαλκάνια από τα οποία πιστεύουν ότι εκδιώχθηκαν από τη δύση.

Δεν γνωρίζουμε τις ακριβώς αέρας “φυσάει” στην Άγκυρα για να προωθούνται δημόσια τέτοιες απόψεις από πρώην ανωτάτους Τούρκους αξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεων, αλλά πιθανόν ο “αέρας αυτός να είναι μολυσμένος” αλλιώς δεν εξηγείται διαφορετικά.

Πάντως η Ελλάδα και ο λαός της στέκονται εδώ πολλές χιλιάδες χρόνια πριν ακόμα πατήσουν το πόδι τους οι Σελτζούκοι Τούρκοι και σκοπεύουν να συνεχίσουν να υπάρχουν ως ανεξάρτητο κράτος.

Πηγή: pentapostagma.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Στη Λήμνο βρέθηκαν τα αρχαιότερα κοσμήματα στον κόσμο

Δημοσιεύτηκε

στις

Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Η Πολιόχνη είναι ένας πολύ σπουδαίος και παγκόσμια γνωστός αρχαιολογικός χώρος στην ανατολική Λήμνο.
Εκεί, εκτός από τα άλλα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν χρυσά κοσμήματα που είναι γνωστά ως ο «Θησαυρός της Πολιόχνης» και σήμερα βρίσκονται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Τα χρυσά ήταν κρυμμένα κάτω από μια πέτρα στο δωμάτιο 643, που ο κάτοχος τους έκρυψε για να τα διασώσει από κάποιον κίνδυνο.
O θησαυρός αποτελείται από ανδρικά και γυναικεία κοσμήματα, χιλιάδες μικρά χρυσά πλακίδια, σπειροειδή βραχιόλια, διαδήματα, αλυσίδες, ψέλια για το μπράτσο ή τον αστράγαλο, περόνες, και σκουλαρίκια. Η ομορφιάς και η ποικιλία τους είναι ανάλογη με τον «Θησαυρό του Πριάμου» που ανακαλύφτηκε στην Τροία από τον Σλήμαν.

Ποια ήταν η Πολιόχνη και γιατί θεωρείται παγκόσμια τόσο σημαντική;

Η Πολιόχνη ήταν μια από τις πόλεις της Λήμνου που ήκμασε την πρώιμη εποχή του χαλκού, λόγω της στρατηγικής θέσης του νησιού. Βρισκόταν στην ανατολική ακτή της Λήμνου, απέναντι από την Τροία, η οποία χτίστηκε μια χιλιετία αργότερα, πάνω σε ένα ύψωμα που περιβάλλεται από δύο ποτάμια.

Οι πρώτοι κάτοικοι επέλεξαν να μείνουν στην περιοχή λόγω της εύφορης γης και του πόσιμου νερού.

Θεωρείται η αρχαιότερη πόλη της Ευρώπης και η ίδρυση της χρονολογείται στα μέσα της 5ης χιλιετίας π.Χ.
Ήταν ένας οικισμός με ισχυρά τείχη, με προμαχώνες, αποθήκες, δημόσια κτήρια, πλατείες, λιθόστρωτους δρόμους και αποχετευτικό σύστημα.

Στις περιόδους ακμής αριθμούσε 1.500 κατοίκους, οι οποίοι ασχολούνταν με την καλλιέργεια της γης, το ψάρεμα, την υφαντουργία και την κατασκευή όπλων και εργαλείων.

Όταν υπήρχε κάποιο πρόβλημα σχετικό με την πόλη, οι κάτοικοι συγκεντρώνονταν σε έναν χώρο με λίθινα έδρανα για να πάρουν αποφάσεις.
Αυτό τον χώρο οι αρχαιολόγοι τον αποκάλεσαν «Βουλευτήριο» και θεωρείται η αρχαιότερη κατασκευή που κατασκεύασαν οι άνθρωποι για να συζητούν τα προβλήματα του τόπου τους. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά του τείχους και σε όλο το μήκος της έχει έδρανα συνεδριάσεων.

Ο πλουσιότερος άνθρωπος της πόλης έμενε στο Μέγαρο, ένα κτίριο που κατασκευάστηκε το 2.000 π.Χ. και βρισκόταν κοντά στην κεντρική πλατεία.

Το «Βουλευτήριο» της Πολιόχνης χτίστηκε 2.000 χρόνια πριν από ανάλογα κτίσματα της κλασικής εποχής

Η Πολιόχνη και η Τροία όπως μαρτυρούν τα αρχαιολογικά ευρήματα είχαν παράλληλη εξέλιξη.
Ήταν η πιο γνωστή Ακρόπολη της 3ης χιλιετίας στο βόρειο Αιγαίο. Ήκμασε από την 4η ή 5η χιλιετία π.Χ. έως το 1.600 π.Χ.

Η Πολιόχνη ερημώθηκε την ύστερη εποχή του Χαλκού, πιθανόν έπειτα από έναν μεγάλο σεισμό και δεν κατοικήθηκε ξανά.

Μέχρι τον 19ο αιώνα ο σπουδαίος πολιτισμός της αρχαίας αυτής πόλης παρέμεινε άγνωστος.

Το 1930 ο διευθυντής της ιταλικής αρχαιολογικής σχολής Ντέλα Σέτα μαζί με τον βοηθό του Μπερνάντο Μπρέα ανακάλυψαν την Πολιόχνη.
Ονομάστηκε τότε και «Επτάπολις» γιατί έγινε ανασκαφή σε επτά αλλεπάλληλα στρώματα που φανερώνουν επτά διαφορετικές φάσεις της πόλης.
Ο Μπρέα ονόμασε την καθεμιά περίοδο με τα χρώματα που την χαρακτηρίζουν: Μελανή, Κυανή, Πράσινη, Ερυθρή, Κίτρινη, Καστανή και Ιώδης.
Οι αρχαιολόγοι ανάμεσα στα πλούσια ευρήματα ανακάλυψαν οστέινα εργαλεία, σφονδύλια, πελέκεις, και χοάνες.

Η αρχαία Πολιόχνη εξακολουθεί σήμερα να θεωρείται από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης.

ΠΗΓΗ: Limnosnea.gr, infognomonpolitics.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΑΣΟΣ

Αρχαιολογική ανακάλυψη στη Θάσο | Στο φως κρανίο πρωτοβυζαντινής περιόδου με ίχνη χειρουργικής επέμβασης

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια νέα έρευνα ενός Έλληνα ανθρωπολόγου της διασποράς, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Παλιόκαστρο της νήσου Θάσου, έφερε στο φως, μεταξύ άλλων ανακαλύψεων, ένα κρανίο πρωτοβυζαντινής περιόδου (τετάρτου έως έβδομου αιώνα μ.Χ.). Το κρανίο φέρει ίχνη χειρουργικής επέμβασης, η οποία είναι «απίστευτα πολύπλοκη», σύμφωνα με τον ίδιο.

Η ανακάλυψη, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, έγινε από ερευνητές του Πανεπιστημίου Adelphi της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον καθηγητή ανθρωπολογίας Αναγνώστη Αγγελαράκη. Συνολικά βρέθηκαν και μελετήθηκαν οστά από δέκα σκελετούς τεσσάρων γυναικών και έξι ανδρών, πιθανώς με υψηλή κοινωνική θέση, με βάση τη θέση και την αρχιτεκτονική του χώρου ταφής.

«Σύμφωνα με τα σκελετο-ανατομικά χαρακτηριστικά τους, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες έκαναν σωματικά απαιτητικές ζωές. Τα πολύ σοβαρά τραύματα που έφεραν τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες, είχαν αντιμετωπιστεί χειρουργικά ή ορθοπεδικά από κάποιον πολύ έμπειρο γιατρό/χειρουργό με μεγάλη πείρα στη φροντίδα των τραυμάτων. Πιστεύουμε πως ήταν στρατιωτικός γιατρός», δήλωσε ο δρ. Αγγελαράκης, σύμφωνα με ανακοίνωση του πανεπιστημίου του.

Ειδικά για τη χειρουργική επέμβαση εγκεφάλου, ο κ. Αγγελαράκης εκτιμά ότι «ακόμη και παρά τη δυσοίωνη πρόγνωση, έγινε εκτεταμένη προσπάθεια στον συγκεκριμένο άνδρα. Ήταν συνεπώς πιθανό ότι επρόκειτο για κάποιο πολύ σημαντικό άτομο μεταξύ του πληθυσμού του Παλιόκαστρου».

Ίσως η αιτία για τη χειρουργική επέμβαση ήταν κάποια λοίμωξη, ενώ ο άνδρας τοξότης φαίνεται να πέθανε λίγο μετά ή κατά τη διάρκεια της προσπάθειας του γιατρού να τον σώσει.

«Η χειρουργική επέμβαση είναι η πιο πολύπλοκη που έχω δει ποτέ στα 40 χρόνια που κάνω ανθρωπολογική έρευνα. Είναι απίστευτο ότι πραγματοποιήθηκε σε μια εποχή πριν την ανακάλυψη των αντιβιοτικών», όπως είπε ο κ. Αγγελαράκης, ο οποίος παρουσιάζει τα ευρήματα αναλυτικά σε ένα νέο βιβλίο από τις εκδόσεις Archaeopress (‘Eastern Roman Mounted Archers and Extraordinary Medico-Surgical Interventions at Paliokastro in Thasos Island during the ProtoByzantine Period).

Ο Α. Αγγελαράκης σπούδασε κλασσική αρχαιολογία και ευρωπαϊκή εθνολογία στο σουηδικό Πανεπιστήμιο Λουντ, έκανε μεταπτυχιακά στην ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης, από όπου πήρε και το διδακτορικό του το 1989 στη φυσική ανθρωπολογία και αρχαιολογία.

ΑΠΕ ΜΠΕ,dramapress

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Παράταση στην προθεσμία υποβολής εργασιών για το 3ο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας Παγγαίου

Δημοσιεύτηκε

στις

Αναγνωρίζοντας τις δυσμενείς συνθήκες που, λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού,  επικρατούν στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, και τα αυξημένα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και δραστηριοτήτων, αποφασίστηκε να δοθεί ΠΑΡΑΤΑΣΗ στην προθεσμία υποβολής των περιλήψεων για το 3ο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας Παγγαίου, που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 16-18 Οκτωβρίου 2020 στην Ελευθερούπολη Παγγαίου.

Υπενθυμίζεται πως δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόμενους που ασχολούνται με την αρχαιολογική, ιστορική και λαογραφική έρευνα σε όλες τις μορφές τους, να παρουσιάσουν πρωτότυπες εργασίες, οι οποίες δεν έχουν δημοσιευθεί μέχρι τώρα, ούτε έχουν ανακοινωθεί από το βήμα άλλου συνεδρίου ή εκδήλωσης. Οι εργασίες θα πρέπει να αφορούν την ευρύτερη περιοχή ολόκληρου του Παγγαίου όρους, αλλά και του Συμβόλου όρους.

Οι περιλήψεις των εργασιών πρέπει να αποσταλούν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση topiki-istoria@dimospaggaiou.gr μέχρι τις 31 Μαΐου 2020 σε ένα αρχείο το όνομα του οποίου θα περιλαμβάνει το όνομα του συγγραφέα και 2-3 λέξεις από τον τίτλο (π.χ. «Παπαδόπουλος-Ιστορία του Παγγαίου.doc»). Οι περιλήψεις που θα υποβληθούν μετά από την παραπάνω ημερομηνία δεν θα γίνονται δεκτές.

Όλες οι εργασίες θα κριθούν από την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου και οι συγγραφείς θα ενημερωθούν μέχρι τις 31 Μαΐου 2020 για την αποδοχή ή μη της εργασίας τους και για τυχόν αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο κείμενο. Κατά την υποβολή της περίληψης οι συγγραφείς θα πρέπει να αναφέρουν και την ιδιότητά τους και παράλληλα να επισυνάψουν ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα. Η παρουσίαση – φιλοξενία μιας εργασίας στο Συνέδριο θα γίνεται προφορικά, από το βήμα του Συνεδρίου.

Η διάρκεια των ανακοινώσεων θα είναι 15 λεπτά, και πάντα ανάλογα με τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Οδηγίες για την περίληψη

Η περίληψη πρέπει να υποβληθεί ηλεκτρονικά σε αρχείο Microsoft Word, γραμματοσειρά «Times New Roman», μέγεθος γραμματικών στοιχείων 12, διάκενο 1,5 γραμμή, περιθώρια 3,5 εκατοστών από όλες τις πλευρές, πλήρη στοίχιση του κειμένου και με εσοχή στις παραγράφους.

Η περίληψη πρέπει να αποτελείται από 250-300 λέξεις. Στον αριθμό των λέξεων δεν περιλαμβάνονται ο τίτλος της εργασίας και τα στοιχεία των συγγραφέων.

Στην πρώτη σειρά γράφεται ο τίτλος με έντονα πεζά γράμματα και στη δεύτερη το όνομα ή τα ονόματα των συγγραφέων με πεζά γράμματα. Αν οι συγγραφείς είναι περισσότεροι του ενός (όλοι πρέπει να έχουν ουσιαστική συμμετοχή σε κάποιο ή κάποια στάδια της εργασίας), υπογραμμίζεται το όνομα αυτού που θα ανακοινώσει την εργασία. Δύο σειρές παρακάτω γράφονται η ιδιότητα των συγγραφέων. Ακολουθεί μια κενή σειρά και ύστερα το κείμενο της περίληψης. Συντετμημένοι όροι χρησιμοποιούνται μόνο εφόσον έχει αναφερθεί η επεξήγησή τους εντός παρένθεσης την πρώτη φορά που αναφέρονται στο κείμενο.

Περιλήψεις που δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις θα επιστρέφονται για διόρθωση και εκ νέου υποβολή ή θα απορρίπτονται.

Μαζί με κάθε περίληψη υποβάλλεται ηλεκτρονικά επιστολή όπου αναφέρονται: α) αν έχει παρουσιαστεί σε άλλη επιστημονική εκδήλωση ή έχει δημοσιευτεί ή βρίσκεται υπό δημοσίευση σε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο (προτιμώνται οι εργασίες που παρουσιάζονται για πρώτη φορά και δεν έχουν δημοσιευθεί), και β) υποχρεωτικά τα στοιχεία του υπεύθυνου για την επικοινωνία συγγραφέα (ηλεκτρονική και ταχυδρομική διεύθυνση, αριθμός σταθερού και κινητού τηλεφώνου).

Νέο Χρονοδιάγραμμα Υποβολής Εργασιών

31/05/2020: Αποστολή τίτλου και περίληψης εργασίας

15/06/2020: Ολοκλήρωση κρίσης περιλήψεων από την Επιστημονική Επιτροπή

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: topikiistoria@dimospaggaiou.gr

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ