Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιοκτήτες ακινήτων | Τελευταία ευκαιρία για την έκπτωση φόρου

Σημαντικές απώλειες στα εισοδήματά τους μετράνε φέτος, λόγω της πανδημίας περισσότεροι, από 220.000 ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι υποχρεωτικά εισπράττουν μειωμένα κατά 40% ενοίκια.

Οι φορολογούμενοι αυτοί αλλά και όσοι σπεύσουν μέχρι αύριο Τετάρτη (01.07) να υποβάλουν δήλωση για τα «χαμένα» ενοίκια θα έχουν την ευκαιρία να καλύψουν το 30% της ζημιάς που έχουν υποστεί συμψηφίζοντάς τη με το φόρο εισοδήματος ή και τον ΕΝΦΙΑ που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος.

Η χασούρα περιορίζεται ακόμα περισσότερο για τους ιδιοκτήτες που είναι συνεπείς στις φορολογικές τους υποχρεώσεις και πληρώνουν στην ώρα τους φόρους όπως φόρο κληρονομιάς ή τις δόσεις μιας ρυθμισμένης οφειλής.

Στην περίπτωση αυτή κερδίζουν έξτρα έκπτωση φόρου 25% στα ποσά που έχουν εμπρόθεσμα πληρώσει. Το μέτρο αυτό ισχύει για τις δόσεις που εξοφλούνται τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο και ανάλογα με τους μήνες που έχουν εισπράξεις το 60% των ενοικίων από τους μισθωτές.

Η δήλωση Covid θα πρέπει να υποβληθεί από τους εκμισθωτές μέχρι αύριο 1η Ιουλίου, ενώ οι ενοικιαστές θα πρέπει να αποδεχθούν τη δήλωση των ιδιοκτητών έως τις 6 Ιουλίου. Στη συνέχεια η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει στους συμψηφισμούς.

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων με μειωμένα ενοίκια θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

«Δήλωση Covid»
Η δήλωση αυτή υποβάλλεται στην ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής δηλώσεων πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης, την οποία έχει θέσει σε λειτουργία η ΑΑΔΕ στο σύστημα ΤAXISnet, στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.aade.gr/polites/akinita/misthotiria-akiniton.

Η προθεσμία υποβολής της δήλωση λήγει αύριο ενώ για τυχόν μεταγενέστερη μείωση του μισθώματος πρέπει να υποβληθεί αρχική ή τροποποιητική, μέχρι την 20η ημέρα του μήνα που αφορά η μείωση. Τροποποίηση δήλωσης Covid που έχει ήδη υποβληθεί μπορεί να γίνει μέχρι αύριο. Στις περιπτώσεις συνιδιοκτησίας η δήλωση υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη που έχει υποβάλει τη «Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας».

Στοιχεία που δηλώνονται

Ο ιδιοκτήτης πρέπει να συμπληρώνει, κατά περίπτωση, τα εξής:

Χρήση μισθίου:

Κατοικία φοιτητή εξαρτώμενου μέλους.
Κύρια κατοικία στην οποία μισθωτής είναι εργαζόμενος και έχει ανασταλεί η σύμβαση εργασίας του.
Κύρια κατοικία στην οποία ο/η σύζυγος/Μέρος Συμφώνου Συμβίωσης (ΜΣΣ) του μισθωτή είναι εργαζόμενος και έχει ανασταλεί η σύμβαση εργασίας του.
Επαγγελματική στέγη.
Κύρια κατοικία ναυτικού.
Το μηνιαίο μίσθωμα πριν από τη μείωση.
Το ποσό του μισθώματος μετά τη μείωση.
Τον μήνα που αφορά η μείωση.
Ηλεκτρονικό μισθωτήριο
Σε περίπτωση που δεν έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά αρχική ή τροποποιητική «Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», θα πρέπει να υποβληθεί πριν τη δήλωση Covid χωρίς την επιβολή κυρώσεων, μέχρι την 1η Ιουλίου 2020.

Ενοικιαστές
Θα πρέπει να αποδεχθούν τη δήλωση των ιδιοκτητών για τους μήνες Μάρτιο έως και Ιούνιο, κατά περίπτωση, μέχρι τις 6 Ιουλίου 2020 στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.aade.gr/polites/akinita/misthotiria-akiniton.

Εάν δεν υποβληθεί δήλωση αποδοχής από τον ενοικιαστή, τότε μετά την παρέλευση της προθεσμίας των τριών ημερών θεωρείται ότι η «Δήλωση Covid» του ιδιοκτήτη έχει γίνει αποδεκτή από τον μισθωτή.

Χειρόγραφη δήλωση
Σε όσες περιπτώσεις είναι αδύνατη η ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης περί μεταβολής του μισθώματος, η υποβολή της «Δήλωσης Covid» γίνεται χειρόγραφα στη ΔΟΥ φορολογίας του εκμισθωτή με συμπλήρωση ειδικού εντύπου δήλωσης. Η ως άνω χειρόγραφη δήλωση υποβάλλεται υπογεγραμμένη και από τον μισθωτή με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής αυτού.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διευκρινίσεις από τον εκπρόσωπο Τύπου του υπουργείου Οικονομικών για τα POS | «Στις 30 Απριλίου η τελευταία παράταση»

Για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS μίλησε το πρωί της Πέμπτης 28/3 ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος τονίζοντας πως η τελευταία παράταση για τις επιχειρήσεις είναι η τελευταία ημέρα του Απριλίου. «Δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση» είπε.

«Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί 135 χιλιάδες διασυνδέσεις σε όλη την Ελλάδα» ανάφερε ο Όμηρος Τσάπαλος μιλώντας στα «Παραπολιτικά 90.1» και συνέχισε λέγοντας «Ουσιαστικά έχουμε ξεπεράσει τα μέσα της διαδρομής εάν σκεφτούμε ότι το σύνολο των διασυνδέσεων που αναμένουμε μέχρι τέλος Απριλίου είναι 250 χιλιάδες περίπου».

«Βρισκόμαστε σε συζητήσεις και με τις τράπεζες και με τις εταιρείες των POS προκειμένου να καταλήξουμε έστω για μικρές συναλλαγές έως 10 ευρώ να υπάρξουν μειωμένες χρεώσεις σε σχέση με αυτές που υπάρχουν σήμερα. Η δεύτερη πρόνοια είναι ότι έχουμε θεσπίσει το σύστημα IRIS το οποίο είναι ένα σύστημα αμέσων πληρωμών χωρίς προμήθεια για τον πελάτη και με εξαιρετικά χαμηλότερες προμήθειες για τον επιχειρηματία.

Αν υιοθετήσει το σύστημα IRIS ο επιχειρηματίας θα δει μέχρι και 50% φθηνότερες προμήθειες σε σχέση με αυτές που επωμίζεται τώρα σε μια συναλλαγή με POS» συμπλήρωσε.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ | Έναρξη λειτουργίας νέων υπηρεσιών σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Με αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζεται η έναρξη λειτουργίας των Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) και των Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης Αττικής και Θεσσαλονίκης και η σταδιακή μεταφορά σε αυτές των αρμοδιοτήτων των υφιστάμενων σήμερα ΔΟΥ.

Ταυτόχρονα, οριστικοποιούνται οι ημερομηνίες για την έναρξη λειτουργίας των Κέντρων Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και του Κέντρου Βεβαίωσης και Είσπραξης (KEBEIΣ) Θεσσαλονίκης.

Με βάση τις σχετικές αποφάσεις, ο χρονοπρογραμματισμός διαμορφώνεται ως εξής:

ΚΕΦΟΚ Αττικής & Θεσσαλονίκης

Ι. ΚΕΦΟΚ Αττικής – Έναρξη λειτουργίας στις 22/4/2024

ΙΙ. ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης – Έναρξη λειτουργίας στις 17/06/2024

ΚΕΒΕΙΣ Θεσσαλονίκης – Έναρξη λειτουργίας στις 13/5/2024

ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης

Ι. ΚΕΦΟΔΕ Αττικής – Έναρξη λειτουργίας στις 17/6/2024

ΙΙ. ΚΕΦΟΔΕ Θεσσαλονίκης – Έναρξη λειτουργίας στις 15/7/2024

Στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης παραμένει, προσωρινά, η αρμοδιότητα της παραλαβής δήλωσης ακινησίας και άρσης αυτής, στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η χρήση ψηφιακών μέσων, η οποία ασκείται στα πλαίσια της χωρικής αρμοδιότητας της αντίστοιχης πρώην ΔΟΥ.

Tα υφιστάμενα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) των Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης μετεξελίσσονται σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης και προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης τεσσάρων επιπλέον Γραφείων, προς στέγαση σε χώρους των Δήμων Ζωγράφου, Κρωπίας, Φιλοθέης-Ψυχικού και Αιγάλεω, αντίστοιχα.

Πηγή: newsit.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντίστροφη μέτρηση για τις πλατφόρμες ενημέρωσης των δανειοληπτών | Πώς θα λειτουργούν

Με πρόστιμα που φτάνουν τις 500.000 ευρώ ή ακόμα και ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους θα βρεθούν αντιμέτωπες από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Απριλίου οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων (servicers) στην περίπτωση που δεν ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που προβλέπει ο νέος νόμος για την πλήρη και αναλυτική ενημέρωση των οφειλετών.

Από τη Δευτέρα 1 Απριλίου οι servicers θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν προσωποποιημένη αναλυτική ενημέρωση στους οφειλέτες τους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία θα πρέπει να είναι έτοιμη μέχρι την 31η Μαρτίου 2024 και να λειτουργεί κατά τα πρότυπα του web banking.

Σε επιστολή της προς τους servicers πριν από λίγες ημέρες η Ειδική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Θεώνη Αλαμπάση τους ενημέρωσε για τις ημερομηνίες καθώς και για το τι θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον η προσωποποιημένη ενημέρωση των οφειλετών. Η ενημέρωση που θα παρέχει το ηλεκτρονικό σύστημα θα περιλαμβάνει:

  • Πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο.
  • Την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής. Το ηλεκτρονικό σύστημα επικαιροποιείται τουλάχιστον κάθε πρώτη ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός. Πάντως αυτό, που αποτελεί πρόκληση για τις ίδιες τις εταιρείες είναι το κατά πόσο οι νέες πλατφόρμες θα χρησιμοποιηθούν από τους ίδιους τους οφειλέτες, που πολλές φορές αδυνατούν να βρουν «ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας» με τους servicers ακόμα και για να ενημερωθούν για τις βασικές τους υποχρεώσεις.

Η πρόσβαση του δανειολήπτη στο ηλεκτρονικό σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης θα πραγματοποιείται online μέσω προσωπικών κωδικών πρόσβασης τους οποίους και θα χορηγεί ο Servicer μετά από τη διαδικασία ταυτοποίησης του δανειολήπτη.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en