Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού για το 2021

της Εύας Οικονομάκη

Στη θέσπιση κοινών πρωτοκόλλων σε ευρωπαϊκό επίπεδο βάσει των οποίων θα κάνει την επανεκκίνησή του ο τουρισμός το 2021, με στόχο την προσέγγιση των επιδόσεων που κατέγραφε τα προηγούμενα χρόνια, εδράζεται η στρατηγική που ακολουθεί το υπουργείο Τουρισμού για την επόμενη τουριστική σεζόν.

«Σε επίπεδο κρατήσεων αυτή τη στιγμή το 2021 είναι καλύτερο από το 2020, καθώς πολλές από τις φετινές κρατήσεις λόγω της πανδημίας μεταφέρθηκαν για το 2021. Ωστόσο, ο κόσμος έχει αλλάξει και φαίνεται ότι και το 2021 θα είναι μία χρονιά late booking. Δεν μπορεί κανείς με αυτά τα δεδομένα να σκεφτεί να οργανώσει διακοπές. Χρειαζόμαστε ένα άλλο μοντέλο για τα ταξίδια το 2021», επισημαίνει στο tourismtoday ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος προτάσσει την ανάγκη χάραξη ενιαίας γραμμής σε κοινοτικό επίπεδο.

«Έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα και πάμε παραπέρα. Η στρατηγική του 2021 επικεντρώνεται σε ενιαίους κανόνες που θα επιτρέψουν την επαναφορά του ευρωπαϊκού τουρισμού», συμπληρώνει.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει, η υιοθέτηση κοινών πρωτοκόλλων αναμένεται να αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα μπορέσουν οι αεροπορικές εταιρείες και οι tour operators να αναπτύξουν το πτητικό τους πρόγραμμα για την επόμενη σεζόν, με δεδομένο ότι φέτος η απουσία ενιαίας γραμμής λειτούργησε ανασταλτικά για όσους ήθελαν να ταξιδέψουν, καθώς κυριαρχούσε η ανασφάλεια.

Η θέση της CLIA

Στην ίδια λογική κινείται και η στρατηγική της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association-CLIA), η οποία με επιστολή της στον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, και στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ενημέρωσε ότι τα μέλη της «μόλις υιοθέτησαν μια νέα Παγκόσμια Πολιτική για την πραγματοποίηση τεστ για επιβάτες και πλήρωμα σε όλα τα πλοία με δυνατότητα να μεταφέρουν 250 ή περισσότερα άτομα. «Αυτό είναι ένα βασικό συστατικό μεταξύ πολλών άλλων πρωτοκόλλων υγείας και ασφάλειας που τα μέλη CLIA υιοθετούν έτσι ώστε να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν μια σταδιακή και υγιή επανάληψη των δραστηριοτήτων κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο», αναφέρεται, μεταξύ άλλων.

H αυλαία του 2020

Μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου παρατείνεται, την ίδια στιγμή, η φετινή σεζόν για την Ελλάδα, με προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα να υποδέχονται τουρίστες από τη Γερμανία και τη Βρετανία, μετά και από την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να βγάλει από την «κόκκινη» λίστα την Ελλάδα, πλην της Μυκόνου.

«Τώρα ζούμε στον αστερισμό της ολοκλήρωσης της φετινής τουριστικής σεζόν. Έχουμε τη στήριξη κάποιων αεροπορικών εταιρειών, κάποιοι προορισμοί παραμένουν ακόμη ανοιχτοί για τους ταξιδιώτες κι έτσι επωφελούμαστε μακροπρόθεσμα με διάφορες συνέργειες που συμφωνούνται. Για παράδειγμα ο ταξιδιωτικός οργανισμός Apollo παρέτεινε για δύο εβδομάδες τις πτήσεις του από την Πρέβεζα προς τη Σουηδία κι έτσι βρέθηκαν στην περιοχή εκπρόσωποι της Ολυμπιακής Επιτροπής της Σουηδίας, οι οποίοι επέλεξαν τελικά την Ήπειρο για την έναρξη της προετοιμασίας της Ολυμπιακής ομάδας τον προσεχή Μάιο», εξηγεί στο tourismtoday o υπουργός Τουρισμού, επισημαίνοντας ότι το 2020 ήταν η χρονιά που «χτίστηκε» το brand της χώρας ως τουριστικού προορισμού.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τιμολόγια ρεύματος | Χωρίς σημαντικές μεταβολές οι χρεώσεις του Απριλίου

Τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος Απριλίου ανακοινώνουν από μεθαύριο Κυριακή οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας και από ότι δείχνει μέχρι τώρα η πορεία της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, δεν πρέπει να περιμένουμε σημαντικές μειώσεις στα τιμολόγια όπως αυτές του Μαρτίου που στο «πράσινο» ήταν χαμηλότερες σε σχέση με τον Ιανουάριο κατά 42%.

Δύο συνεδριάσεις απομένουν στο Χρηματιστήριο Ενέργειας για την οριστικοποίηση του κόστους ενέργειας, ενώ με τη μέχρι σήμερα πορεία προκύπτει μια μικρή μείωση που εκτιμάται ότι δεν θα συνεχίσει το πτωτικό σερί σημαντικών μειώσεων των τιμολογίων ρεύματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Η καθοδική πορεία της Τιμής Εκκαθάρισης Αγοράς (ΤΕΑ) του Μαρτίου ανακόπηκε σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες και εκτιμάται ότι οι προμηθευτές ενέργειας δεν θα ρίξουν χαμηλότερα τα τιμολόγια Απριλίου. Υπενθυμίζεται ότι το ειδικό τιμολόγιο (πράσινο) για τον μήνα Μάρτιο κυμαινόταν περίπου στα 11 λεπτά, ενώ τα κυμαινόμενα τιμολόγια (κίτρινα) σε αρκετούς παρόχους ήταν πιο φθηνά από τα ειδικά τιμολόγια.

Η παραμονή των τιμολογίων του Απριλίου στα επίπεδα του Μαρτίου επιβάλλεται από την ΤΕΑ η οποία από τις 29 Φεβρουαρίου μέχρι τις 29 Μαρτίου διαμορφώνεται στα 69,36 ευρώ ανά MWh. Να σημειωθεί ότι η μέση τιμή της ΤΕΑ του Φεβρουαρίου ήταν στα 73,61 ευρώ ανά MWh από 93,02 ευρώ ανά MWh του Ιανουαρίου.

Τον Φεβρουάριο η ΤΕΑ σημείωσε πτώση κατά 20,6% σε σχέση με αυτή του Ιανουαρίου. Η μέση τιμή του Μαρτίου της ΤΕΑ σε σχέση με αυτή του Φεβρουαρίου σημειώνει πτώση κατά 5,7%. Από τα 73,61 ευρώ ανά MWh μειώθηκε στα 69,36 ευρώ ανά MWh.

Η τελική τιμή της ΤΕΑ θα βγει με τις δύο τελευταίες συνεδριάσεις για να διαμορφωθεί η πλήρης εικόνα. Να σημειωθεί ότι η τιμή ΤΕΑ για τις σημερινές καταναλώσεις ενέργειας διαμορφώθηκε στα 54,52 ευρώ ανά MWh η οποία αυξήθηκε κατά 14,12% σε σχέση με την προηγούμενη τιμή που ήταν τα 47,56 ευρώ ανά MWh. Στο μερίδιο αγοράς κυριαρχούν αλλά με μικρότερο ποσοστό οι ΑΠΕ που συνέβαλαν στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής κατά 37,03%. Η ηλεκτροπαραγωγή από τις μονάδες φυσικού αερίου ανήλθε στο 35,2%. Στο 18% ήταν οι εισαγωγές, στο 3,80% τα μεγάλα υδροηλεκτρικά και στο 1,96% ο λιγνίτης.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δορυφόρος θα παρακολουθεί φορτηγά και κοντέινερ | Νέα ηλεκτρονικά όπλα στη μάχη κατά του λαθρεμπορίου από την ΑΑΔΕ

Νέα ηλεκτρονικά όπλα ρίχνει η ΑΑΔΕ στη μάχη κατά του λαθρεμπορίουΣτα φορτηγά μεταφοράς εμπορευμάτων και τα κοντέινερ που εισέρχονται στην Ελλάδα θα τοποθετούνται συστήματα GPS Trackers και η κυκλοφορία τους θα ελέγχεται μέσω δορυφόρου, αλλά και άλλων συστημάτων που θα εγκατασταθούν στη χώρα. Με το σύστημα αυτό, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της ΑΑΔΕ θα παρακολουθούν online τη διακίνηση των αγαθών σε όλα τα στάδια.

Το έργο «Σύστημα παρακολούθησης κίνησης οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων» προϋπολογισμού 80,06 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του Απριλίου με το χρόνο να πιέζει καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Τα τελωνεία εισόδου θα εφοδιαστούν με 10.740 συσκευές GPS Trackers οι οποίες θα τοποθετούνται σε φορτηγά και κοντέινερ κατά την είσοδό τους στην Ελλάδα. Με το σύστημα αυτό, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της ΑΑΔΕ θα παρακολουθούν την πορεία των φορτηγών και θα ελέγχουν τη διακίνηση αγαθών σε όλα τα στάδια. Κάθε όχημα που θα επιλέγεται από την τελωνειακή υπηρεσία, ανάλογα με την επικινδυνότητα του φορτίου ή το τελωνειακό ή μη παραστατικό, θα εφοδιάζεται με GPS-Tracker, το οποίο θα χρεώνεται ο οδηγός του με κατάθεση εγγύησης και την υποχρέωση της παράδοσής του στον προορισμό, είτε αυτό είναι εσωτερικό τελωνείο είτε τελωνείο εξόδου, για να του επιστραφεί η εγγύηση.

Πέραν του ελέγχου ολοκλήρωσης του δρομολογίου θα ελέγχεται μέσω της Επιχειρησιακής Αίθουσας της ΑΑΔΕ η πορεία του οχήματος, η τυχόν εκτροπή του από τη φυσιολογική διαδρομή κ.λπ., ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα να παρέχονται πληροφορίες -μέσω διαλειτουργικότητας- μέσω των σταθμών διοδίων που θα μεταδίδουν επίσης εικόνα διελεύσεων των φορτηγών.

Το νέο σύστημα θα καταγράφει αυτόματα και θα φωτογραφίζει τα διερχόμενα οχήματα, θα αναγνωρίζει ταξιδιωτικά έγγραφα, θα εντοπίζει τη θέση των φορτηγών και των κοντέινερ ενώ θα διενεργεί αναλύσεις επικινδυνότητας των φορτίων.

Το σύστημα θα εγκατασταθεί σε 34 συνοριακά σημεία, λιμάνια και αποθήκες διακίνησης, 132 σταθμούς διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας και 17 μη ελεγχόμενους μεγάλους κόμβους σε όλη την επικράτεια.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πληρωμές με κάρτες από Δευτέρα σε ταξί, περίπτερα, ψιλικατζίδικα και λαϊκές αγορές | 136.673 επαγγελματίες κι επιχειρήσεις δεν έχουν προχωρήσει στη διασύνδεση των συστημάτων

Ο χρόνος τελειώνει για χιλιάδες επαγγελματίες και επιχειρήσεις καθώς μέχρι την Δευτέρα 1η Απριλίου 2024, θα πρέπει να διαθέτουν POS και να δέχονται από τους καταναλωτές πληρωμές με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Στη λίστα των 35 επαγγελματικών κλάδων που είναι υποχρεωμένοι να δέχονται πληρωμές με κάρτες περιλαμβάνονται τα ταξί, τα περίπτερα, τα ψιλικατζίδικα, οι λαϊκές αγορές, το υπαίθριο εμπόριο και οι πάγκοι, οι ασφαλιστικοί πράκτορες και μεσίτες ακινήτων, τα θέατρα και κινηματογράφοι.

Στους επαγγελματίες που δεν εγκαταστήσουν POS και δεν αποδέχονται τα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Υπηρεσίας στην οποία υπάγονται τα ελεγκτικά όργανα που διαπίστωσαν την παράβαση. Σε περίπτωση που η υπηρεσία στην οποία υπάγονται τα ελεγκτικά όργανα δεν είναι αρμόδια για την επιβολή κύρωσης, τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση αρμοδίου οργάνου της Υπηρεσίας που είναι αρμόδια για την επιβολή κύρωσης στην οποία διαβιβάζεται η σχετική έκθεση ελέγχου.

Το πρόστιμο των 1.500 ευρώ μειώνεται στο μισό αν:

  • Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.
  • Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό. Πρόστιμα

Όσον αφορά τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν ότι μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί 135.000 διασυνδέσεις σε όλη την Ελλάδα με το σύνολο των διασυνδέσεων μέχρι τέλος Απριλίου να εκτιμάται σε 250.000.

Με το νέο ποινολόγιο τα πρόστιμα για τους παραβάτες έγιναν αυστηρότερα και φτάνουν έως 300.000 ευρώ.

Ειδικότερα:

  • Για όσες υπόχρεες επιχειρήσεις δεν διασυνδέσουν εντός της προθεσμίας τα τερματικά τους μηχανήματα POS με τις ταμειακές μηχανές επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και 20.000 ευρώ για υπόχρεο διπλογραφικό. Τα πρόστιμα μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι που εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους, (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.
  • Για παρόχους τερματικών POS που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης το πρόστιμο ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, 300.000 ευρώ. Για όσους δεν αναβαθμίζουν τα τερματικά των οποίων είναι διαχειριστές, θα αίρεται η δήλωση συμμόρφωσης των τερματικών που διαθέτουν στην αγορά και θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ. Αν δεν έχει αναβαθμιστεί το σύνολο των τερματικών αλλά μόνο κάποια, προβλέπεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά τερματικό που δεν έχει αναβαθμιστεί.
  • Για εισαγωγείς και κατασκευαστές ταμειακών μηχανών επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας καταλληλότητας του μοντέλου ταμειακής που δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
  • Για παρόχους εμπορικών/λογιστικών προγραμμάτων διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), που δεν έχουν διασφαλίσει την συμβατότητα με τις ταμειακές μηχανές και τα τερματικά POS το πρόστιμα διαμορφώνεται σε 10.000 ευρώ, ενώ τα παραστατικά θα θεωρείται ότι εκδόθηκαν από μη εγκεκριμένη ταμειακή ή μη αδειοδοτημένο Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
  • Για παρόχους υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης ταμειακών μηχανών ή προγραμμάτων διαχείρισης, οι οποίοι δεν δηλώνουν την πελατεία τους, προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά μη δηλωθέντα πελάτη, εκτός αν η παράβαση αφορά λιγότερο από το 15 % των πελατών ή αριθμητικά λιγότερους από 10 πελάτες.

Σε 136.673   επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα προχωρήσει στη διασύνδεση ταμειακής μηχανής με POS, απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων Ενημερωτικά email.

«Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση ενός πολυαναμενόμενου έργου, που θα ξαναγράψει τους κανόνες της υγιούς επιχειρηματικότητας και θα διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς», δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής

Με τα e-mail οι ενδιαφερόμενοι καλούνται μέχρι την 1η Απριλίου 2024 να επικοινωνήσουν με την επιχείρηση από την οποία έχουν προμηθευτεί την ταμειακή τους μηχανή και, κατά περίπτωση, να:

  • κλείσουν ραντεβού σε ημερομηνία εντός του Απριλίου, για την αναβάθμιση της ταμειακής τους μηχανής και τη διασύνδεσή της  με το POS που διαθέτουν,
  • δηλώσουν ότι η ταμειακή μηχανή είναι διασυνδεδεμένη με εμπορικό/λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (ERP). Σε αυτήν την περίπτωση, η υποχρέωση διασύνδεσης μεταφέρεται για τις 31.5.2024 ή για τις 30.6.2024 (με δήλωση ραντεβού που θα γίνει έως τις 31.5.2024).   

Αν η επιχείρηση από την οποία προμηθεύτηκαν την ταμειακή τους μηχανή δεν έχει διαθεσιμότητα για ραντεβού εντός του Απριλίου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να: 

  • απευθυνθούν σε άλλη επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης, που θα έχει διαθεσιμότητα,
  • δηλώσουν στο Μητρώο POS έως τις 29 Μαρτίου 2024 την πρόθεσή τους να αντικαταστήσουν την ταμειακή τους μηχανή με μια πιστοποιημένη λύση All-in-One, την οποία θα πρέπει να προμηθευτούν και να θέσουν σε λειτουργία έως τις 30 Απριλίου 2024.

Υπενθυμίζεται ότι η διασύνδεση αφορά το σύνολο των ταμειακών μηχανών που διαθέτει η επιχείρηση / ο επαγγελματίας, ενώ σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης ολοκλήρωσής της οι υπόχρεοι θα έρθουν αντιμέτωποι με υψηλά πρόστιμα.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en