Connect with us

ΘΑΣΟΣ

Η Θάσος της τουριστικής εκτόξευσης αλλά και της ελάχιστης κατανάλωσης για μια… ξαπλώστρα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ένα ρεπορτάζ του insider.gr και της Πένης Χαλάτση για το νησί της Θάσου θίγει τη νέα «μόδα» της ελάχιστης κατανάλωσης στις ξαπλώστρες στην παραλία, μια «μόδα» η οποία ήρθε από τα… νότια και εξαπλώθηκε όχι μόνο στη Θάσο, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας, της Βόρειας Ελλάδας και δη της Καβάλας.

Το ρεπορτάζ, ωστόσο, «δικαιολογεί» αυτήν την τακτική, με το αιτιολογικό του «ελεύθερου ανταγωνισμού», αλλά και του γεγονότος ότι η φετινή τουριστική σεζόν συρρικνώθηκε έτι περισσότερο από τις κακές καιρικές συνθήκες οι οποίες επικρατούσαν τον Ιούλιο, με τους επιχειρηματίες να προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Παράλληλα, γίνεται καθ’ υπερβολή λόγος για «τιμολογιακές πολιτικές που θυμίζουν… Μύκονο», κάτι το οποίο ίσως αδικεί το νησί, καθώς έχουν γίνει τεράστια τουριστικά αναπτυξιακά βήματα και κάθε άλλο παρά «outsider”είναι πλέον -όπως χαρακτηρίζεται στο ίδιο ρεπορτάζ- στο πεδίο του Τουρισμού.

Αναλυτικά το ρεπορτάζ του insider.gr

Το αδιαχώρητο επικρατεί σε πολλά «outsider» νησιά όπως είναι για παράδειγμα η Θάσος και η Σαμοθράκη. Με τουρίστες από τα Βαλκάνια αλλά και πολλούς Έλληνες από τη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίοι επιλέγουν τα συγκεκριμένα νησιά λόγω εγγύτητας, φαινομενικά οι ντόπιοι επιχειρηματίες από τον κλάδο του Τουρισμού δεν θα έπρεπε να έχουν παράπονο.

Μάλιστα σε κάποιες περιοχές οι τιμολογιακές πολιτικές θυμίζουν… Μύκονο. Για παράδειγμα, επιχειρηματίας που νοικιάζει ξαπλώστρες και ομπρέλες στην παραλία θέτει ως προϋπόθεση για την ενοικίαση την κατανάλωση φαγητών και ποτών στην ταβέρνα που διαθέτει κοντά στις ξαπλώστρες αξίας 50 ευρώ.

Σε άλλη οργανωμένη παραλία, για μια θέση στις ξαπλώστρες της πρώτης σειράς τίθεται η προϋπόθεση ελάχιστης κατανάλωσης 20 ευρώ ενώ το κόστος πέφτει στα 10 ευρώ εάν επιλέξει κάποιος να κάτσει στις πίσω σειρές.

Πρόκειται για μια τακτική marketing η οποία συναντάται και σε άλλες περιοχές και θεωρείται θεμιτή καθώς η οικονομία λειτουργεί στο πλαίσιο του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Εξίσου ακριβή είναι και η διαμονή με τα απλά δίκλινα ενοικιαζόμενα δωμάτια (χωρίς θέα) να ξεκινούν από 80 ευρώ ενώ στο νησί υπάρχουν και πολυτελή ξενοδοχεία μεγάλων γνωστών αλυσίδων με αντίστοιχες βέβαια τιμές.

Τι λένε οι επιχειρηματίες

Οι επιχειρηματίες του νησιού μιλώντας στο insider.gr κάνουν λόγο για πολύ συρρικνωμένη τουριστική περίοδο (Ιούλιος-Αύγουστος) ενώ ειδικά για φέτος σημειώνουν ότι δεν δούλεψαν καλά ούτε καν τον Ιούλιο εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Αυτό τους αναγκάζει να πωλούν σε υψηλότερες τιμές για να καταστούν οι επιχειρήσεις τους βιώσιμες ενώ σημαντική «ανάσα» για το νησί της Θάσου αποτελεί το γεγονός ότι βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι της Καβάλας κάτι που την καθιστά εύκολο και φθηνό (όσον αφορά στα έξοδα μεταφοράς) προορισμό για τους Έλληνες της Βόρειας Ελλάδας.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Θολή προς το παρόν η εικόνα για τον τουρισμό στη Θάσο

Δημοσιεύτηκε

στις

«Η εικόνα που καταγράφεται, πάντα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, δεν είναι πολύ θετική. Ακολουθούμε λίγο τις κρατήσεις, όμως από αγορά σε αγορά ποικίλει το ποσοστό αυτό».

Τα παραπάνω τόνισε με δηλώσεις που έκανε στον «Ενήμερο» ο τουριστικός πράκτορας της Θάσου, Σάκης Ζηλιαχωβινός, σε αντίθεση με όσα είχε πει στις αρχές Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του νησιού, Πάρης Παρασχούδης, ο οποίος με συνέντευξή του στον «Ε» ανέφερε ότι οι προκρατήσεις σε σχέση με πέρυσι είναι καλύτερες.

«Η πρόσθεση από την Ιταλία μιας πτήσης θα βοηθήσει μεν, αλλά η ποσόστωση είναι μικρή…»

«Εκείνο που πρέπει να προσμετρήσουμε ως βασικό στοιχείο είναι ότι λείπουν πτήσεις. Δύο πτήσεις από την Αγγλία που ακυρώθηκαν λόγω πτώχευσης της Thomas Cook το 2019, ενώ ακυρώθηκε μια πτήση ακόμη από τη Νορβηγία, δηλαδή άλλες 150 θέσεις. Οπότε σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε και να λέμε ότι η χρονιά θα είναι καλύτερη», σημείωσε αρχικά στις δηλώσεις του ο κ. Ζηλιαχωβινός.

«Στην πρώτη καταγραφή που θα μας ανακοινωθεί στη διεθνή έκθεση του Βερολίνου, που είναι την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, είναι βέβαιο ότι έχουμε αποκλίσεις. Για παράδειγμα μπορεί να θεωρήσω ότι η ολλανδική αγορά πάει καλά, αλλά η ποσόστωση της ολλανδικής αγοράς στον εισερχόμενο τουρισμό στο σύνολο είναι μικρή. Η εικόνα του νησιού θα επηρεαστεί από τη βρετανική αγορά απ’ όπου χάθηκαν δυο πτήσεις και μια από τη σκανδιναβική. Η πρόσθεση από την Ιταλία μιας πτήσης θα βοηθήσει μεν, αλλά η ποσόστωση είναι μικρή για να ανατρέψει τα δεδομένα», συμπλήρωσε.

Ενθαρρυντικά τα μηνύματα από τη γερμανική αγορά – Δεν θα ανατρέψει τα δεδομένα ο κορωνοϊός

«Εκείνο που είναι ενθαρρυντικό μέχρι στιγμής είναι η γερμανική αγορά. Απ’ ότι φαίνεται, επειδή έχουμε καθιερώσει τις πτήσεις από διάφορα αεροδρόμια της Γερμανίας, οι κρατήσεις πηγαίνουν καλά, οπότε είναι μια περίπτωση που ίσως καταγραφεί αύξηση, αλλά αυτό θα το ξέρουμε καλύτερα την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου», ανέφερε ακόμη ο Σάκης Ζηλιαχωβινός.

Ερωτηθείς για το αν μπορεί να διαδραματίσει αρνητικό ρόλο στην πορεία του τουρισμού φέτος ο κορωνοϊός, απάντησε: «Είναι μια παράμετρος που την αντιμετωπίσαμε στο παρελθόν με την γρίπη των πτηνών, τον SARS, την γρίπη των χοίρων και τον MERS. Σίγουρα θα υπάρξει κάποια αρνητική επιρροή στις κρατήσεις, αλλά δεν θα είναι αυτό που θα ανατρέψει τα δεδομένα. Γενικότερα πρέπει να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και φυσικά πρέπει να γίνουν κινήσεις συντονισμένα τώρα όμως από τους αρμόδιους φορείς».

«Πάντως αν και πέρυσι τον Μάρτιο ήμασταν πολύ απογοητευμένοι, η τουριστική περίοδος τελικά πήγε πολύ καλύτερα»

Στις δηλώσεις που είχε κάνει στις αρχές Φεβρουαρίου ο κ. Παρασχούδης είχε τονίσει από τη μεριά του: «Όσον αφορά το θέμα των προκρατήσεων, φέτος είναι καλύτερες από πέρυσι. Είμαστε βέβαια ακόμη μακριά από το να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη, γιατί πιστεύουμε ότι το δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου είναι πολύ σημαντικό και λόγω των εκθέσεων και λόγω των διαδικασιών που γίνονται αυτόν τον καιρό. Βρισκόμαστε άρα στην εποχή που στην ουσία ορίζει το τι θα γίνει στη διάρκεια του καλοκαιριού. Οι προκρατήσεις διαρκούν συνήθως μέχρι τέλος Μαρτίου, οπότε δεν έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη. Αν συγκρίνεις ακριβώς τις ημερομηνίες, ποτέ δεν μπορείς να εξάγεις ασφαλή αποτελέσματα. Πολλές φορές μια αγορά λίγο καθυστερεί, άλλη είναι πιο γρήγορη κλπ. Φαίνεται πάντως πως ούτε η πτώχευση της Thomas Cook, ούτε το Brexit θα επηρεάσουν τον βρετανικό τουρισμό, ο οποίος φαίνεται να πηγαίνει σχετικά καλά. Βλέπω ότι ανταγωνιστές καλύπτουν το κενό αυτό και εξαγοράζουν κομμάτια της Thomas Cook, οπότε δεν θα υπάρξει μεγάλο ζήτημα. Πάντως αν και πέρυσι τον Μάρτιο ήμασταν πολύ απογοητευμένοι, η τουριστική περίοδος τελικά πήγε πολύ καλύτερα. Είναι μια συνεχής διαδικασία και ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις το μέλλον με ασφάλεια».

«Νέα και σημαντική πτήση είναι αυτή του Μιλάνου από την Ιταλία, μια αγορά στόχος εδώ και πολλά χρόνια για την περιοχή μας και πιστεύω ότι θα είναι ένα επιτυχές ξεκίνημα»

Ερωτηθείς αναφορικά με το πόσο σημαντικές θα είναι οι νέες πτήσεις για το νησί της Θάσου, μέσω φυσικά του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος», ο πρόεδρος των ξενοδόχων του νησιού απάντησε: «Πάντα πανηγυρίζουμε για τις νέες πτήσεις, αλλά ποτέ δεν συζητάμε γι’ αυτές που χάσαμε. Άλλαξε η πτήση της Easy Jet από το Πόζναν και πήγε στο Βουκουρέστι, άρα έχουμε για πρώτη φορά την πτήση Καβάλα – Βουκουρέστι, αν και η γραμμή του Πόζναν ήταν γεμάτη, δεν είχε κάποιο πρόβλημα η πτήση. Νέα και σημαντική πτήση είναι αυτή του Μιλάνου από την Ιταλία, μια αγορά στόχος εδώ και πολλά χρόνια για την περιοχή μας και πιστεύω ότι θα είναι ένα επιτυχές ξεκίνημα για ένα καλύτερο μέλλον. Όσον αφορά το σύνολο των θέσεων που έχουν κρατήσει οι αεροπορικές εταιρείες πάντως δεν είμαι και τόσο αισιόδοξος. Δεν είναι τα νούμερα που θα θέλαμε, είναι σχετικά περιορισμένες οι θέσεις. Πρέπει να κάνουμε ακόμη πιο ελκυστικό τον τουρισμό μας για να έχουμε περισσότερες πτήσεις τσάρτερ ή ευκαιρίας, όπως είναι η Ryan Air».

kavalawebnews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΒΡΟΣ

Κατά μισό εκατομμύριο αύξησε τους επισκέπτες της η ΑΜΘ μέσα σε 3 χρόνια

Δημοσιεύτηκε

στις

Βασική «πρωταγωνίστρια» η Θάσος, όπου διανυκτερεύει το 43% των επισκεπτών της ΑΜΘ, ενώ στον Έβρο το 17%.  Κατά 63% αυξήθηκαν οι Βούλγαροι επισκέπτες.

Με αδιαμφισβήτητη και βασική «πρωταγωνίστρια» τη Θάσο, σε ό,τι αφορά τον τομέα του τουρισμού, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συνολικά, κατά την τριετία 2016-2018, παρουσίασε αύξηση επισκέψεων κατά 42%. Επιπλέον, ο αριθμός των εργαζομένων σε καταλύματα και εστίαση, εκτοξεύτηκε από 9.000 το 2013 σε 17.000 το 2018, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 89%, ποσοστό που αποτελεί το 2ο υψηλότερο, μεταξύ των 13 περιφερειών της χώρας.

Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την κατανομή των διανυκτερεύσεων ανά περιοχή, τη «μερίδα τυ λέοντος» λαμβάνει η Θάσος, με το 43% των διανυκτερεύσεων να γίνονται εκεί, ενώ ο Έβρος λαμβάνει το 17%. Επιπλέον, η Μέση Δαπάνη ανά επίσκεψη στην Περιφέρεια ΑΜΘ κατέγραψε μείωση την περίοδο 2016 – 2018 κατά -21%, ενώ και η Μέση Διάρκεια Παραμονής ανά Επίσκεψη  κατέγραψε μείωση κατά -16%.

Πρόκειται για ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από τo Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) και τις Ετήσιες Εκθέσεις Ανταγωνιστικότητας και Διαρθρωτικής Προσαρμογής στον Τομέα του Τουρισμού των 13 Περιφερειών της χώρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εκθέσεων, οι επισκέψεις στις 13 Περιφέρειες της χώρας την περίοδο 2016 – 2018 αυξήθηκαν κατά 23% (από 28,38 εκατ. σε 34,83 εκατ.). Αντίστοιχα, οι τουριστικές εισπράξεις στην Ελλάδα την ίδια περίοδο αυξήθηκαν κατά 23% (από 12,75 δισ. ευρώ το 2016 σε 15,65 δισ. ευρώ το 2018). Επίσης, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στην Ελλάδα το 2018 διατηρήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2016, στα 449 ευρώ. Επιμέρους, η μέση δαπάνη κατέγραψε θετική μεταβολή σε  7 Περιφέρειες, ενώ  παρουσίασε μείωση σε 6 Περιφέρειες.

 

 

Κατά 63% αυξήθηκαν οι Βούλγαροι

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης αντιπροσωπεύει το 6% των επισκέψεων που καταγράφηκαν στις Περιφέρειες της Ελλάδας το 2018, σημειώνοντας αύξηση κατά 42% σε σύγκριση με το 2016 (από 1,4 εκατ.  σε 1,9 εκατ.). Αναφορικά με τις χώρες προέλευσης, όλες οι σημαντικές αγορές καταγράφουν θετική ποσοστιαία μεταβολή: Βουλγαρία (+63%, από 536 χιλ. το 2016 σε 875 χιλ. το 2018), Τουρκία (+19%, από 360 χιλ. σε 429 χιλ.), Ρουμανία (+32%, από 96 χιλ. σε 127 χιλ.), Γερμανία (+2%, από 116 χιλ. σε 118 χιλ.) και λοιπές (+48%, από 256 χιλ. σε 380 χιλ.).

Η Περιφέρεια κατέχει μερίδιο 2% στο σύνολο των τουριστικών εισπράξεων που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σύγκριση με το 2016 (από 288 εκατ. ευρώ σε 322 εκατ. ευρώ).

Αριθμός και ηλικίες απασχολούμενων

Οι απασχολούμενοι στον κλάδο του τουρισμού στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης την περίοδο 2013 – 2018 σημείωσαν αύξηση κατά +89% (από 9 χιλ. το 2013 σε 17 χιλ. το 2018). Επιμέρους, οι απασχολούμενοι στον κλάδο της εστίασης σημείωσαν αύξηση κατά +97% (από 8 χιλ. το 2013 σε 15 χιλ. το 2018) ενώ οι απασχολούμενοι στα καταλύματα αύξηση κατά +47% (από 1 χιλ. το 2013 σε 2 χιλ. το 2018)

Σε ό,τι αφορά την πλήρη και μερική απασχόληση, στην ΑΜΘ, οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης την περίοδο 2013 – 2018, σημείωσαν αύξηση κατά +98% (από 7 χιλ. το 2013 σε 14 χιλ. το 2018) ενώ οι απασχολούμενοι μερικής αύξηση +53% (από 2 χιλ. το 2013 σε 3 χιλ. το 2018).

Αξιοσημείωτο για την απασχόληση στα καταλύματα στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης είναι η αλλαγή της ηλικιακής σύστασης που παρατηρείται την περίοδο 2013 – 2018, με μείωση των απασχολούμενων στις ηλικίες 35-44 ετών (-70%, από 729 απασχολούμενους το 2013 σε 222 απασχολούμενους το 2018) και αύξηση στις ηλικίες 25-34 ετών (+335%, από 132 απασχολούμενους το 2013 σε 574 απασχολούμενους το 2018), 45-54 ετών (+39%, από 441 απασχολούμενους το 2013 σε 614 απασχολούμενους το 2018) και 55+ ετών (+100%, από 123 απασχολούμενους το 2013 σε 247 απασχολούμενους το 2018).

 

 

Κλίνες 

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης αντιπροσωπεύει το 2018 το 4% των μονάδων, το 3% των δωματίων και το 3% των κλινών της χώρας. Συνολικά διαθέτει 426 μονάδες με 11.599 δωμάτια και 23.291 κλίνες.

  • Η Ενότητα Θάσου αντιπροσωπεύει το 47% των δωματίων της Περιφέρειας με 228 μονάδες, 5.492 δωμάτια και 11.305 κλίνες,
  • Η Ενότητα Έβρου διαθέτει το 17% του δυναμικού της Περιφέρειας με 69 μονάδες, 2.004 δωμάτια και 3.990 κλίνες,
  • Η Ενότητα Καβάλας αντιπροσωπεύει το 15% του δυναμικού της Περιφέρειας με 59 μονάδες, 1.761 δωμάτια και 3.399 κλίνες,
  • Η Ενότητα Ξάνθης αντιπροσωπεύει το 8% του δυναμικού της Περιφέρειας με 23 μονάδες, 883 δωμάτια και 1.715 κλίνες,
  • Η Ενότητα Ροδόπης αντιπροσωπεύει το 7% του δυναμικού της Περιφέρειας με 24 μονάδες, 829 δωμάτια και 1.613 κλίνες και
  • Η Ενότητα Δράμας διαθέτει το 5% του δυναμικού με 23 μονάδες, 630 δωμάτια και 1.269 κλίνες.

 

Διανυκτερεύσεις και χώρες προέλευσης επισκεπτών

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης αντιπροσωπεύει το 6% των επισκέψεων που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2018, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2016 κατά +42% (από 1,4 εκατ. το 2016 σε 1,9 εκατ. το 2018).

Αναφορικά με την ποσοστιαία κατανομή, η Ενότητα Θάσου το 2018 αντιπροσώπευε το 43% των διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχειακά καταλύματα της Περιφέρειας με τις Ενότητες Καβάλας (18%), Έβρου (17%), Ροδόπης (9%), Ξάνθης (9%) και Δράμας (4%) να ακολουθούν.

Αναφορικά με τις χώρες προέλευσης, παρατηρούμε ότι όλες σημειώνουν θετική ποσοστιαία μεταβολή: Βουλγαρία (+63%, από 536 χιλ. το 2016 σε 875 χιλ. το 2018), Τουρκία (+19%, από 360 χιλ. το 2016 σε 429 χιλ. το 2018), Ρουμανία (+32%, από 96 χιλ. το 2016 σε 127 χιλ. το 2018), Γερμανία (+2%, από 116 χιλ. το 2016 σε 118 χιλ. το 2018) και Λοιπές (+48%, από 256 χιλ. το 2016 σε 380 χιλ. το 2018).

Αναφορικά με την ποσοστιαία κατανομή για το 2018, η μεγαλύτερη αγορά για την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης είναι η βουλγαρική αντιπροσωπεύοντας το 29% των διανυκτερεύσεων της Περιφέρειας (26% το 2016) και ακολουθούν η τούρκικη με 16% (17% το 2016), η γερμανική με 12% (20% με το 2016), η ρουμάνικη με 9% (αμετάβλητο σε σχέση με το 2016) και οι Λοιπές με 34% (29% το 2016).

 

 

Εισπράξεις και δαπάνες

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης αντιπροσωπεύει το 2% των εισπράξεων που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2018, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2016 κατά +12% (από € 288 εκατ. το 2016 σε € 322 εκατ. το 2018). Αναφορικά με τις χώρες προέλευσης η εικόνα είναι μικτή, με τις αγορές της Τουρκίας (+8%, από € 80 εκατ. το 2016 σε € 87 εκατ. το 2018), της Βουλγαρίας (+8%, από € 54 εκατ. το 2016 σε € 58 εκατ. το 2018) και των Λοιπών (+49%, από € 70 εκατ. το 2016 σε € 104 εκατ. το 2018) να καταγράφουν αύξηση και τις αγορές της Γερμανίας (-12%, από € 49 εκατ. το 2016 σε € 43 εκατ. το 2018) και της Ρουμανίας (-18%, από € 35 εκατ. το 2016 σε € 29 εκατ. το 2018) μείωση.

Η Μέση Δαπάνη ανά επίσκεψη στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης κατέγραψε μείωση την περίοδο 2016 – 2018 κατά -21% (από € 212 το 2016 σε € 167 το 2018).

Η Μέση Διάρκεια Παραμονής ανά Επίσκεψη στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης κατέγραψε μείωση την περίοδο 2016 – 2018 κατά -16% (από 4,0 ημέρες το 2016 σε 3,4 ημέρες το 2018).

Διανυκτερεύσεις

Για το 2018:

  • 43% των διανυκτερεύσεων: Θάσος
  • 18% των διανυκτερεύσεων: Καβάλα
  • 17% των διανυκτερεύσεων: Έβρος
  • 9% των διανυκτερεύσεων: Ροδόπη
  • 9% των διανυκτερεύσεων: Ξάνθη
  • 4% των διανυκτερεύσεων: Δράμα

 

Με μία ματιά

  • Αν. Μακεδονίας – Θράκης
  • Επισκέψεις: +42%, από 1,4 εκατ. σε 1,9 εκατ.
  • Eισπράξεις: +12%, από 288 εκατ. ευρώ σε 322 εκατ. ευρώ
  • Μέση δαπάνη: -21% από 212 ευρώ σε 167 ευρώ

 Της Κικής Ηπειρώτου,gnomionline.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα | Τον Απρίλιο η απάντηση για τη συνεργασία με την Volkswagen, τι ισχύει με τη Θάσο

Δημοσιεύτηκε

στις

Το χρονοδιάγραμμα για το αποτέλεσμα της μελέτης σκοπιμότητας και μία ενδεχόμενη επιτυχή έκβασή της ως προς την επένδυση της Volkswagen στην Ελλάδα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, μέσα στους επόμενους δύο μήνες, περίπου στις αρχές Απριλίου, ανέφερε ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης. «Τότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τον τρόπο που θα επιλεγεί το νησί και ποιο θα είναι», σημείωσε.

Μιλώντας σήμερα το πρωί στην εκπομπή «Απευθείας» της ΕΡΤ1, ο κ. Φραγκογιάννης έδωσε την εικόνα για τις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και καιρό, όπως επίσης και για το πρώτο απτό βήμα που πραγματοποιήθηκε προχθές με την επιτόπια έρευνα για την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας- χρόνο, κόστος, προϋποθέσεις του project- με κλιμάκιο στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα από τα νησιά που εξετάζονται, τη Θάσο.

Ειδικότερα, ο επικεφαλής της οικονομικής διπλωματίας εξήγησε ότι αυτή η μελέτη γίνεται σε συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία και ενόψει του σχετικού νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, θέματα υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας, που πρόκειται να καταρτιστεί από το υπουργείο Ενέργειας, καθώς αυτό είναι στις προτεραιτότητες της κυβέρνησης.

«Κάνουμε πράξη αυτό που υποσχεθήκαμε: Να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε επενδυτικό προορισμό», τόνισε. Ειδικότερα για τη Volkswagen επισήμανε ότι «έχουμε αποκτήσει μία πολύ καλή σχέση», αναφέροντας τη σημασία που έχει μία σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης, πράγμα που έχουμε κατακτήσει, όπως είπε, καθώς πληρούμε τις βασικές προυποθέσεις- αγορά, πολιτική σταθερότητα, οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή- γι’ αυτό και υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από πολλές χώρες, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κϊνα κλπ, με τις οποίες έχουμε συζητήσεις.

ρωτηθείς σχετικά, ο κ. Φραγκογιάννης μίλησε για την πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του με κυβερνητικό κλιμάκιο στο Τόκιο, με στόχο -όπως υποστήριξε- τη σύσφιξη των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, καθώς και τις προοπτικές για οικονομική συνεργασία που αναπτύχθηκαν σε σημαντικές συζητήσεις με κυβέρνηση και επενδυτικούς κολοσσούς της Ιαπωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο υπογράμμισε τη σημασία που έχει το επόμενο βήμα, ώστε με σκληρή δουλειά να μετατραπούν από ελληνικής πλευράς οι δυνητικές ευκαιρίες σε πραγματικότητα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΑΣΟΣ

Φραγκογιάννης για Volkswagen | «Δεν είπαμε ότι θα πάμε στη Θάσο, πήγαμε για να δούμε τη Θάσο»

Δημοσιεύτηκε

στις

«Κουβεντιάζουμε εδώ και αρκετό καιρό με τη Volkswagen, επεξεργαζόμαστε ένα πλάνο βιωσιμότητας -αυτό που ονομάζουμε feasibility study- που έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm», σχετικά με την επίσκεψη κλιμακίου στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.

«Δουλεύουμε μαζί τους, τους έχουμε υποδεχθεί αυτές τις μέρες στην Καβάλα και τη Θάσο, με σκοπό να ολοκληρώσουμε αυτή τη μελέτη σκοπιμότητας, προκειμένου να αποφασίσουμε αν και με ποιες προϋποθέσεις θα προχωρήσει το project ή όχι. Η Θάσος αποτελεί ένα ελληνικό νησί, το οποίο θα μπορούσε να είναι ο χώρος όπου θα δοκιμάσει η Volkswagen καινούριες τεχνολογίες και καινοτομίες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Θα εξετάσουμε και άλλα νησιά, ελπίζουμε ότι μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα καταλήξει το πλάνο αυτό σε ένα συμπέρασμα και τότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερα πράγματα αναφορικά με το εν λόγω project», εξήγησε ο υφυπουργός.

Διευκρίνισε δε ότι «δεν είπαμε ότι θα πάμε στη Θάσο, ήλθαμε για να δούμε τη Θάσο, να συλλέξουμε στοιχεία που έχουν σχέση με το συγκοινωνιακό περιβάλλον, με την ενέργεια, με τον πληθυσμό, τον αριθμό των αυτοκινήτων», καθώς «υπάρχουν πολλά στοιχεία που καταρτίζουν αυτό το πλάνο βιωσιμότητας».

Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, το πλάνο για τον EastMed ο κ. Φραγκογιάννης επισήμανε: «Ο EastMed είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό project, όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ευρωπαϊκή διασφάλιση ενέργειας. Μετατρέπουμε τη χώρα μας σε έναν ενεργειακό κόμβο και μέσα από τον EastMed μπορούμε κοιτάσματα φυσικού αερίου να τα περάσουμε στην Ιταλία και από εκεί στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, έτσι ώστε κανείς από τους συνεταίρους μας και την Ελλάδα να μην είναι στηριζόμενος μόνο σε μία ή δύο πηγές φυσικού αερίου. Είναι κάτι το οποίο επιθυμούμε. Στις 2 Ιανουαρίου υπογράψαμε τη συμφωνία οι τρεις χώρες -το Ισραήλ, η Κύπρος και η Ελλάδα- αναμένουμε την Ιταλία να δώσει το “πράσινο φως” και να υπογράψει και εκείνη και ελπίζουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή του».

Ερωτηθείς για το επενδυτικό κλίμα στην Ελλάδα ο υφυπουργός υπογράμμισε: «έχουμε την πολιτική σταθερότητα, έχουμε την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή για να μετατρέψουμε τη χώρα μας σε έναν επενδυτικό προορισμό. Μία εταιρεία, όταν θέλει να πάει να επενδύσει σε μία χώρα, αυτό το οποίο εξετάζει πρώτα είναι εάν υπάρχει εσωτερική αγορά . Η εσωτερική αγορά της χώρας μας δεν είναι μόνο η Ελλάδα, είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση για πάρα πολλές εταιρείες, ειδικά αν προέρχονται από την Ασία και από τις χώρες οι οποίες εξυπηρετούνται από τη Διώρυγα του Σουέζ και επομένως ο Πειραιάς και τα λιμάνια μας και η χώρα μας αποτελούν σημείο εισόδου για τα προϊόντα τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

evrospress

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ