Connect with us

BUSINESS-STORIES

Η επόμενη μέρα στις επιχειρήσεις εστίασης, διασκέδασης και φιλοξενίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Άκρως ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα που βγήκαν μετά το μαραθώνιο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Πορεία σε Αχαρτογράφητα Νερά», το οποίο έλαβε χώρα την προηγούμενη Δευτέρα μετά από πρωτοβουλία της βραβευμένης Ελληνικής Ζυθοποιίας ΝΗΣΟΣ και της μεγαλύτερης και παλαιότερης εταιρείας διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας AΜΒΥΞ.

Συνολικά 600 επαγγελματίες του χώρου «επισκέφτηκαν» διαδικτυτακά την Τήνο και την Αίθουσα Γιαννούλη Χαλεπά του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού. Εκτός από αυτούς, τις παρεμβάσεις τους στην συζήτηση έκαναν και οι Υπουργός Οικονομικών κος Χρήστος Σταϊκούρας, Υφυπουργός Οικονομικών αρμόδιος για την δημοσιονομική πολιτική κος Θόδωρος Σκυλακάκης και ο Πρόεδρος του ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμανέας.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων σε τρεις κατευθύνσεις:

1. Επιδότηση της πλεονάζουσας εργασίας για τις ώρες εργασίας που δεν μπορούν να απορροφήσουν οι επιχειρήσεις στα πλαίσια της ενδεχόμενης μειωμένης λειτουργίας τους μέσω του Ευρωπαϊκού προγράμματος SURE. Αποτέλεσμα θα είναι να μην υπάρξει μείωση του εισοδήματος των εργαζομένων λόγω μειωμένης εργασίας.
2. Ενίσχυση της ρευστότητας, μέσω δευτέρου προγράμματος επιστροφής της προκαταβολής για τις επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου τον Απρίλιο και τον Μάιο και επιπλέον δεύτερου ΤΕΠΙΧ και ακόμα ενός προγράμματος «μπαζούκα» όπως χαρακτηριστικά είπε, με δανεισμό εγγυημένο από το Ελληνικού Δημόσιο σε ποσοστό έως και 30 με 40%.
3. Έκτακτες φορολογικές μειώσεις για πεπερασμένο διάστημα.

Στη συζήτηση που διήρκησε 5 ώρες, σε γενικές γραμμές συζητήθηκε η παρακάτω θεματολογία:

• Όλοι όσοι συγκροτούμε το «οικοσύστημα της εστίασης, της διασκέδασης και της φιλοξενίας» έχουμε την υποχρέωση αλλά και το άμεσο κίνητρο να λάβουμε αποτελεσματικά μέτρα πρόληψης! Μπορούμε να σώσουμε πολλές ζωές και πολλές περιουσίες, τρίτων και τις δικές μας!

• Το καλό σενάριο είναι οι νέες πρακτικές που καλούμαστε να υιοθετήσουμε σήμερα σε αυτό το δύσκολο ενδιάμεσο διάστημα να ξεχαστούν μόλις όλοι μας εμβολιαστούμε και αποκτήσουμε ανοσία. Με άνεση τότε θα επιστρέψουμε στο χθες, στη λειτουργία μας πριν τον COVID 19.  Ακόμα καλύτερο όμως, και πλέον ιδανικό σενάριο θα ήταν να βγούμε από αυτή την περιπέτεια καλύτεροι και ωφελημένοι. Αυτή η «κρίση» είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι! Να εφαρμόσουμε τα πρότυπα που όπως ακούσαμε και από τους ειδικούς οφείλουμε  να εφαρμόζουμε ανεξάρτητα από τον Ιό. Να βάλουμε στην λειτουργία μας τεχνολογία τόσο για να προστατευθούμε όσο και για να βελτιώσουμε τις διαδικασίες μας να ρίξουμε το κόστος και να μην ξοδεύουμε πόρους. Ανέπαφη διάδραση σε κοινόχρηστους χώρους ή ένα καλά σχεδιασμένο και ασφαλές σύστημα κλιματισμού είναι επενδύσεις που θα βρούμε μπροστά μας ανεξάρτητα από τον COVID19.

• Οι νέες καθολικές απαιτήσεις της μέτα-COVID19 εποχής: 1.Ασφάλεια 2.Απόσταση, 3. Ανέπαφη διάδραση, 4. Υγιεινή και Προστασία, 5. Έλεγχος, 6. Προσωπική Ευθύνη και 7. Αλληλεγγύη.

• Η τρίμηνη διακοπή και οι νέες απαιτήσεις για μεγαλύτερο χώρο ανά πελάτη, επενδύσεις σε επιπλέον εξοπλισμό καθώς και η πιο σύνθετη και αργή λειτουργία των καταστημάτων εστίασης, φιλοξενίας και ψυχαγωγίας επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος λειτουργείας. Την ίδια στιγμή όμως προστατεύουν την ελληνική κοινωνία και μειώνουν το κόστος των υπηρεσιών υγείας καθώς και το ενδεχόμενο οικονομικό κόστος μίας νέας οικονομικής στάσης! Μία έστω και προσωρινή μείωση των έμμεσων φόρων δηλαδή του φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) και των ειδικών φόρων κατανάλωσης στην αλκοόλη και την ενέργεια ώστε να ενισχυθούν άμεσα τα λειτουργικά έσοδα των επιχειρήσεων είναι απαραίτητη.

• Δεν είναι λογικό να πληρώσουμε ούτε ένα ευρώ προκαταβολή φόρου με βάση τα κέρδη του 2019 για τα ανύπαρκτα κέρδη του 2020.

• Το «οικοσύστημα της εστίασης, της διασκέδασης και της φιλοξενίας, τα  καταστήματα κάθε είδους, οι παραγωγοί, οι μεταποιητές,  Οινοποιεία,  Ζυθοποιεία και άλλα εργοστάσια-προμηθευτές είμαστε ο μεγαλύτερος εργοδότης στην Ελληνική Οικονομία από τον οποίο εξαρτώνται εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι και η περίφημη «Ελληνική Τουριστική Εμπειρία» που αποτελεί την αιχμή της Ελληνικής Οικονομίας. Πρέπει να υποστηριχθούμε όπως τόσα χρόνια υποστηρίζουμε!

• Περιμένουμε την εφαρμογή ενός ειδικού για την κρίση, ενιαίου (για όλα τα προϊόντα, κρασί, μπύρα κτλ) μειωμένου ΦΠΑ στην εστίαση που θα απελευθερώσει άμεσα επιπλέον λειτουργικά μας έσοδα. Ο Ειδικός Φόρος στην μπύρα διπλασιάστηκε το 2016, μέσα στην οικονομική κρίση για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τα έσοδα του κράτους.

• Καιρός να μειωθεί, έστω και προσωρινά, καθώς η «τουριστική» χώρα μας έχει έναν από του υψηλότερους συντελεστές φόρου στην ΕΕ. Παράδειγμα, στην τιμή ραφιού της ΝΗΣΟΣ στο Σουπερ Μάρκετ που είναι 1,82 τα 45 λεπτά είναι έμμεσοι φόροι, ΦΠΑ και ΕΦΚ, η αφαίμαξη είναι δραματική!

• Η μείωση του  ΦΠΑ μόνο στον καφέ είναι αδιάφορη για όλα τα καταστήματα εκτός από τα καφέ. Ο καφές είναι 100% εισαγόμενος, σε αντίθεση με τα κρασιά, μπύρες και παραδοσιακά αποστάγματα, ούζο και τσίπουρο που αποτελούν πάνω από το 25% του λειτουργικού κέρδους ενός εστιατορίου.

• Οι τράπεζες φαίνεται να μην ακολουθούν την βούληση της κυβέρνησης για «εύκολα» δάνεια. Επιπλέον δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους αναγκαίους χρόνους. Το αποτέλεσμα είναι πολλές επιχειρήσεις να μην καταφέρουν να πάρουν χρήματα για να καλύψουν τις υποχρεώσεις του Ιουνίου (που ξεπαγώνουν οι επιταγές).

• Δεν έχουν δοθεί ακόμη συγκεκριμένα πρωτόκολλα για την ασφάλεια του προσωπικού και των πελατών στα καταστήματα εστίασης, της διασκέδασης και της φιλοξενίας

• Οι περισσότεροι στον κλάδο πάσχουμε από κατάθλιψη. Πολλοί τα παράτησαν και «γύρισαν στα χωριά τους». Θα χάσουμε πολύτιμο ταλέντο που ανεβάζει το επίπεδο του κλάδου.

• Χρειάζονται να απλοποιηθούν οι διαδικασίες για αδειοδότηση επιπλέον δραστηριοτήτων από τα καταστήματα.

• Μείωση ενοικίων, δεν βγαίνουν πλέον τα νούμερα. Κάτι πρέπει να γίνει. Η μείωση 40% για δύο μήνες, δεν λύνει τα προβλήματα.

• Χαμένη χρονιά για συνέδρια, εκθέσεις και κοινωνικές εκδηλώσεις

• Το Delivery δεν σταμάτησε, αλλά υπέστη μείωση.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Ανοίγουν αύριο Δευτέρα εστιατόρια, καφετέριες | Οδηγίες από τον ΕΦΕΤ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανοίγουν από αύριο, Δευτέρα 25 Μαΐου, τα εστιατόρια και οι καφετέριες.

Ωστόσο, ναι μεν ανοίγουν τα καταστήματα εστίασης, θα πρέπει όμως να είναι προσαρμοσμένα σε νέα δεδομένα λειτουργίας, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΕΦΕΤ σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και την Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ) εξέδωσε τον «Οδηγό Επανεκκίνησης για τη Μαζική Εστίαση» με σκοπό την παροχή απλών και πρακτικών οδηγιών προσαρμογής στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19.

Οι οδηγίες βασίζονται στην ανάλυση του προφίλ επικινδυνότητας του ιού για τους χώρους εστίασης και στις βέλτιστες πρακτικές όπως αυτές αποτυπώνονται σε διεθνείς και εθνικές συστάσεις. Σημειώνεται ότι οι διαδικασίες και χώροι απασχόλησης όπου μπορεί να υπάρξει έκθεση στον COVID-19 είναι: προμήθεια και παραλαβή πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, αποθήκευση και μεταφορά στον χώρο επεξεργασίας, επεξεργασία τροφίμων/προετοιμασία γευμάτων/κουζίνα (back of the store), λάντζα (σημεία πλύσης σκευών), αποστολή προς διανομή (delivery), πωλήσεις/service, προσέλευση και αποχώρηση προσωπικού, ύποπτο/επιβεβαιωμένο κρούσμα στο προσωπικό, επίσκεψη και παραμονή εξωτερικών συνεργείων και συνεργατών / επισκεπτών/φορέων ελέγχου, γραφεία (χρήση κοινών εργαλείων, αντιμετώπιση επισκεπτών), τουαλέτες και χώροι διαλείμματος προσωπικού.

Οδηγίες για την εστίαση:

  • Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων «απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.
  • Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
  • Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.)
  • Συναλλαγές σε ταμείο: 1. ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών, 2. Τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση του πελάτη, 3. Τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων για την αποφυγή σχηματισμού ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή εποπτεία, 4. Τοποθέτηση plexiglas αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
  • Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.
  • Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης – υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).
  • Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.
  • Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών, πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών αρχών.
  • Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα. Απαιτείται τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού/κλιματισμού.
  • Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης, μάσκες και γάντια).
  • Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμάτων.
  • Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού, των χώρων και του εξοπλισμού. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, παροχή και εφοδιασμός στα σημεία πλυσίματος σαπουνιών, υλικών για στέγνωμα χεριών, αντισηπτικών διαλυμάτων καθώς επίσης και παροχή στους εργαζόμενους ρουχισμού και γαντιών.
  • Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.
  • Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.
  • Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο COVID-19, ο υπεύθυνος της επιχείρηση πρέπει να απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου εργασίας.
  • Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης του ιού. Πρέπει να διασφαλίζεται ότι όλες οι επιφάνειες και οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται συχνά, ιδανικά ανά δύο ώρες όπου αυτό είναι εφικτό. Στα σημεία καθαρισμού/απολύμανσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διακόπτες, χειρολαβές θυρών, κουπαστές σκάλας, επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και τουαλέτες προσωπικού/πελατών.
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

BUSINESS-STORIES

Πυρετωδώς προετοιμάζονται τα καταστήματα εστίασης για την επαναλειτουργία τους

Δημοσιεύτηκε

στις

Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για την επαναλειτουργία των καταστημάτων εστίασης και την προσαρμογή τους στη νέα πραγματικότητα, την Δευτέρα, καθώς έχουν περάσει περισσότεροι από δύο μήνες από την ημέρα που κατέβασαν ρολά λόγω της πανδημίας του COVID-19.

Οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις καθώς οι ιδιοκτήτες και οι εργαζόμενοι στα καταστήματα εστίασης καλούνται να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα τηρώντας τις αποστάσεις και τα μέτρα προστασίας που έχουν οριστεί.

Σημειώνεται ότι ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης ανακοίνωσε ότι οι εσωτερικοί χώροι των καταστημάτων εστίασης θα ανοίξουν μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, με βάση συγκεκριμένους κανόνες, οι οποίοι θα προσδιοριστούν σύντομα.

Αθήνα: Προετοιμασίες από την προηγούμενη εβδομάδα

Στο κέντρο της Αθήνας κυριαρχεί τις τελευταίες μέρες, ο ήχος από τα ηλεκτρικά τρυπάνια ενώ οι σκάλες και οι μεζούρες συνθέτουν το σκηνικό που επικρατεί έξω από τα καταστήματα εστίασης.

Στην Κολοκοτρώνη, στη Μητροπόλεως, στην Πλάκα, στο Ψυρρή, όπου υπάρχουν εστιατόρια, καφέ και μπαρ έχουν τοποθετηθεί ταινίες σήμανσης που καθορίζουν το χώρο όπου θα καταλάβει κάθε μαγαζί ενώ ήδη κάποια καταστήματα έχουν τοποθετήσει τραπεζοκαθίσματα των 2, 4 και 6 ατόμων, τηρώντας πάντα την προβλεπόμενη απόσταση, η οποία σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων, θα πρέπει να είναι από 0,70 εκατ. έως 1,70 εκατ. Σημειώνεται ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι θα είναι τα έξι άτομα.

Η κ. Μπέττυ και η κ. Αμάντα είναι ιδιοκτήτριες καταστήματος εστίασης (καφετέρια-μπαρ) στην πλατεία Μερκούρη στα Πετράλωνα. Όπως εξηγούν στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων από την αρχή της εβδομάδας έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες αραιώνοντας τα τραπεζοκαθίσματα και προσπαθώντας να υπολογίσουν πόσα τελικά θα τοποθετήσουν στο χώρο που τους έχει επιτραπεί. «Έχουμε αραιώσει τα καθίσματα σύμφωνα με τις οδηγίες δηλαδή δύο μέτρα το κάθε τραπέζι από το άλλο. Στον εσωτερικό χώρο θα είναι ανοιχτοί οι υαλοπίνακες πάντα για να εξαερίζεται το κατάστημα να μπορούν να κάτσουν οι πελάτες, ενώ στον εξωτερικό χώρο τα τραπεζοκαθίσματα θα είναι πάλι στην προβλεπόμενη απόσταση», αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ενώ προσθέτουν ότι τα τραπεζοκαθίσματα που έχουν τοποθετηθεί πάνω στην πλατεία καταλαμβάνουν όσο χώρο τους έχει δοθεί. «Μας έχει δώσει ο δήμος κάποιο κομμάτι αλλά θα πρέπει να κατανεμηθεί με τα υπόλοιπα καταστήματα που υπάρχουν γύρω από την πλατεία. Eλπίζουμε ο δήμος, το τρίτο δημοτικό διαμέρισμα του δήμου Αθηναίων, να μας επιτρέψει λίγο παραπάνω χώρο», λένε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Όσον αφορά τα υπόλοιπα μέτρα προστασίας, σύμφωνα με τις ιδιοκτήτριες του καταστήματος εστίασης, όλοι οι εργαζόμενοι θα φορούν μάσκες, γάντια , θα υπάρχουν αντισηπτικά για τους πελάτες κοντά στο ταμείο και στην τουαλέτα, ενώ έχει πραγματοποιηθεί γενική απολύμανση. Στο κατάστημα χωρούσαν μαζί με τους όρθιους μέχρι και 100 άτομα, τώρα, όπως επισημαίνουν, η χωρητικότητα θα μειωθεί ραγδαία. «Είναι δύσκολο για εμάς όλο αυτό διότι δεν έχουμε εισπράξεις καθόλου , δεν έχουμε χρήματα, καθώς μείναμε τόσους μήνες κλειστά με λογαριασμούς να τρέχουν», τονίζει η κ. Μπέττυ.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στο Κολωνάκι, περιοχή του κέντρου της Αθήνας που είναι γεμάτη με εστιατόρια, καφέ, μπάρ. Όπως επισημαίνει ο Ανδρέας Τζούκας- υπεύθυνος καταστήματος εστίασης (εστιατορίου) στο Κολωνάκι, η κατάσταση που επικρατεί είναι τελείως πρωτόγνωρη και καινούρια καθώς ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουν τι πρόκειται να συναντήσουν από τις 25 Μαΐου. «Θα τηρήσουμε τις αποστάσεις που έχον οριστεί, δύο μέτρα δηλαδή απόσταση τα τραπέζια μεταξύ τους. Ο χώρος είναι έτσι διαμορφωμένος έτσι που έχουμε μόνο έναν χώρο έξω που θα μπορούμε να βγάλουμε κάποια τραπέζια, ενώ στον εσωτερικό χώρο έχουμε πόρτες και παντζούρια που θα ανοίγουν, οπότε θα κρατήσουμε κάποια τραπέζια μέσα», αναφέρει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Τζούκας, ενώ εξηγεί ότι θα διατηρήσουν ουσιαστικά τον χώρο που διέθεταν πάνω στον πεζόδρομο με λιγότερα τραπέζια, όπως προβλέπουν τα μέτρα προστασίας. Ακόμη, οι εργαζόμενοι θα σερβίρουν φορώντας μάσκες και γάντια ενώ στην είσοδο του καταστήματος θα υπάρχουν δύο σταντ που θα έχουν αντισηπτικά πάνω, όπως επίσης και στις τουαλέτες και πάνω στο μπαρ του μαγαζιού.

Ο κ. Σταύρος διαθέτει καφέ- μπαρ κοντά στην Πλατεία Κολοκοτρώνη και όπως αναφέρει θα βγάλουν κάποια τραπεζοκαθίσματα πάνω στην πλατεία όπως έβγαζαν αλλά με μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα τους. «Δεν ξέρουμε πολλές λεπτομέρειες παρά μόνο τα βασικά. Το σίγουρο είναι ότι κοιτάζουμε να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών καθώς επίσης και να φορούν οι εργαζόμενοι μάσκες και γάντια. Στο κατάστημα θα υπάρχουν αντισηπτικά και από εκεί και πέρα θα δούμε πώς θα κυλήσει η κατάσταση», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ .

Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εστίασης από τις αρχές της εβδομάδας προετοιμάζονται συνεχώς κάνοντας ανακαινίσεις, βαφές ώστε να υποδεχτούν τους πελάτες τους, αλλά και την καινούρια πραγματικότητα που διαμορφώθηκε μετά τον κορονοϊό.

Θεσσαλονίκη: Με προσδοκίες, αλλά κι αυξημένο άγχος, ετοιμάζονται να ανοίξουν τα καταστήματά τους τη Δευτέρα οι επιχειρηματίες εστίασης

Σαν γιορτή, αλλά και με αυξημένο άγχος, αντιμετωπίζουν την επανέναρξη λειτουργίας των καταστημάτων τους από τη Δευτέρα 25 Μαΐου, μετά το δίμηνο lockdown λόγω πανδημίας, οι επιχειρηματίες της εστίασης στη Θεσσαλονίκη. Για ορισμένους εξ αυτών, το άνοιγμα της αγοράς δημιουργεί προσδοκίες για σταδιακή επάνοδο σε μια -έστω νέα- κανονικότητα, για αρκετούς υπάρχει έντονος προβληματισμός, γιατί στην «εξίσωση» της επαναλειτουργίας των εστιατορίων και ψητοπωλείων, εξακολουθούν να υπάρχουν άγνωστοι «x», όπως το πώς θα αντιδράσουν οι καταναλωτές και πώς θα εφαρμοστούν στην πράξη τα μέτρα, ενώ για κάποιους ισχύουν και τα δύο μαζί: αισιοδοξία και άγχος.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών Καφέ Μπαρ, Γιάννης Φιλοκώστας, επισημαίνει ότι «μετά από μια καραντίνα δύο μηνών, η επαναλειτουργία των καταστημάτων μας είναι μια γιορτή, έτσι το βλέπω εγώ και αυτή τη στιγμή δεν με απασχολεί κάτι άλλο».

Ερωτηθείς πότε αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο ως προς το πόσα εστιατόρια πιθανώς δεν θα επαναλειτουργήσουν, επισημαίνει πως είναι πολύ νωρίς για να διατυπωθούν τέτοιες εκτιμήσεις και προσθέτει ότι πιο καθαρή εικόνα πιθανώς θα υπάρχει σε έναν μήνα από σήμερα, προς το τέλος Ιουνίου. Σύμφωνα με τον κ.Φιλοκώστα, η Ένωση αριθμεί 1200 επιχειρήσεις-μέλη σε σύνολο 5000-6000 στον νομό Θεσσαλονίκης.

Πιθανώς δεν θα ανοίξει το 30%

Την εκτίμηση ότι τρία στα δέκα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στη Θεσσαλονίκη πιθανώς δεν θα ανοίξουν τη Δευτέρα, διατυπώνει από την πλευρά του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Νυφούδης, εκπρόσωπος της «Πρωτοβουλίας Εστίασης Θεσσαλονίκης». Όπως επισημαίνει, αφενός μόνο περίπου 2000 καταστήματα στον δήμο Θεσσαλονίκης έχουν άδεια για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων σε υπαίθριο χώρο. Αφετέρου, κάποια καταστήματα θα εξακολουθήσουν πιθανώς να λειτουργούν με take away ή οι επιχειρηματίες θα τηρήσουν στάση αναμονής, κρατώντας τα κλειστά για ένα διάστημα, μέχρις ότου γίνει εμφανές πώς λειτουργούν στην πράξη τα μέτρα σε άλλα εστιατόρια. «Οι επιχειρηματίες του χώρου», σημειώνει, «έχουν μεγάλο και ειλικρινές άγχος για το τι θα γίνει», αφενός επειδή τα εστιατόρια έχουν υψηλά και ανελαστικά κόστη λειτουργίας («είτε σερβίρεις δέκα άτομα είτε 50 έχεις το ίδιο προσωπικό πάνω-κάτω, αλλά όχι τα ίδια έσοδα») και αφετέρου επειδή δεν μπορούν να προδικάσουν πώς θα κινηθούν οι καταναλωτές, αν δηλαδή θα επιστρέψουν στα εστιατόρια ή αν αντίθετα θα προτιμήσουν να τα αποφύγουν είτε για υγειονομικούς λόγους είτε λόγω οικονομικής δυσχέρειας.

Κατά τον κ. Νυφούδη, ενώ οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού «δημιούργησαν θετική αύρα», ωστόσο ο ίδιος θεωρεί ότι υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ τουριστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων εστίασης. «Για παράδειγμα, για τις τουριστικές επιχειρήσεις τα μέτρα για τα ενοίκια ισχύουν ώς και τον Αύγουστο, ενώ η εστίαση καλύπτεται μέχρι και τον Ιούνιο. Επιπλέον, η πρόσβαση των επιχειρήσεων εστίασης στον τραπεζικό δανεισμό δεν είναι εξίσου ευχερής, κι αυτό είναι θέμα, άσχετα από το ότι πιστεύω πως ο δανεισμός δεν είναι πάντα η σωστή λύση» επισημαίνει.

Υποστηρίζει δε ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει, σε επίπεδο μηχανισμών δήμων, το τοπίο γύρω από το τι μέλλει γενέσθαι με τα τραπεζοκαθίσματα. «Μέχρι προχτές δεν είχε φτάσει η νέα κανονιστική για την τροπολογία Θεοδωρικάκου για τα τραπεζοκαθίσματα και τις πεζοδρομήσεις» υποστηρίζει και διερωτάται πώς θα λειτουργήσουν στην πράξη τη Δευτέρα οι μηχανισμοί των δήμων σχετικά με τα ζητήματα αυτά. Προσθέτει πως, σε ό,τι αφορά τους κλειστούς χώρους, οι επιχειρηματίες έχουν αφαιρέσει τραπέζια και καθίσματα, ώστε τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να είναι έτοιμα να λειτουργήσουν με βάση όσα προβλέπονται για την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας, αν και -σύμφωνα με τον κ.Νυφούδη- δεν έχουν μέχρι στιγμής γίνει πρόσθετες επενδύσεις, π.χ., για τοποθέτηση πλέξιγκλας ως διαχωριστικών μεταξύ τραπεζιών. «Παράλληλα, έχουμε όλοι προμηθευτεί ό,τι προβλέπεται σε αντισηπτικά και απολυμαντικά, κάτι που συνιστά ένα σημαντικό πρόσθετο κόστος για τις επιχειρήσεις κάθε μήνα, αφού πρόκειται για αναλώσιμα, που πρέπει να αγοραστούν ξανά και ξανά» καταλήγει.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της τροπολογίας του υπουργείου Εσωτερικών, που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή, προβλέπεται -μεταξύ άλλων- η παραχώρηση πρόσθετου εμβαδού στους κοινόχρηστους χώρους όπου αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ώστε να είναι βιώσιμη η λειτουργία τους και ταυτόχρονα να τηρούνται και οι αναγκαίες αποστάσεις για τον περιορισμό της διασποράς της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρεπτέα προκαταβολή | Ένα χρήσιμο χρηματοδοτικό “εργαλείο”

Δημοσιεύτηκε

στις

Μέχρι την Παρασκευή 15/3 όσες επιχειρήσεις είχαν κάνει την αρχική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα “επιστρεπτέα προκαταβολή” μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα mybusinesssupport της ΑΑΔΕ, να δουν τι ποσό δικαιούνται να εισπράξουν και να επιλέξουν αν θέλουν να το πάρουν όλο, ένα μέρος του ή να μην κάνουν χρήση του προγράμματος.

Τι είναι η επιστρεπτέα προκαταβολή;

Η επιστρεπτέα προκαταβολή είναι δάνειο που χορηγείται απευθείας από  το κράτος και το οποίο θα αρχίσει να αποπληρώνεται από τον Ιανουάριο του 2020 σε 40 δόσεις. Οι δόσεις αυτές θα εμφανίζονται στην εικόνα της επιχείρησης στην ΑΑΔΕ όπως όλες οι άλλες φορολογικές υποχρεώσεις. Η δέσμευση που έχει η επιχείρηση που το λαμβάνει είναι να διατηρήσει τον ίδιο μέσο όρο προσωπικού που είχε στις 31/3/2020 μέχρι και την 31/10/2020

Το ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής καθορίζεται κυρίως από την πτώση του τζίρου που υπήρξε τον μήνα Μάρτιο σε σχέση με τον μέσο όρο του τζίρου του Μαρτίου τις προηγούμενες χρήσεις. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που το ποσό που μπορούν να εισπράξουν είναι δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 20 άτομα προσωπικό, θα χαριστεί το 40% του κεφαλαίου, με την προϋπόθεση ότι δεν θα μειώσουν το μέσο όρο του προσωπικού τους για τον επόμενο χρόνο, μέχρι τις 31/3/2021.

Κάθε επιχείρηση μπορεί να επιλέξει να αντλήσει το δάνειο είτε μέσω του προσωρινού πλαισίου στήριξης είτε μέσω του πλαισίου “de minimis”. Η σημαντικότερη διαφορά είναι ότι στο πλαίσιο “de minimis” μπορούν να ενταχθούν και επιχειρήσεις οι οποίες έχουν απωλέσει πάνω από το μισό του κεφαλαίου τους λόγω ζημιών.

Επιχειρήσεις που έχουν κλείσει με εντολή δημόσιας αρχής είναι δικαιούχοι του προγράμματος ακόμα και στην περίπτωση που δεν είχαν πτώση τζίρου. Στην περίπτωση αυτή δικαιούνται το minimum ποσό το οποίο καθορίζεται από τους υπαλλήλους που απασχολούνται. Επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό παίρνουν δικαιούνται τουλάχιστον 2.000 ευρώ, από ένα έως πέντε άτομα προσωπικό 4.000, από έξι έως είκοσι 8.000, από είκοσι έναν έως πενήντα 15.000 και από πενήντα ένα και πάνω 30.000 ευρώ.

Οι δικαιούχοι του προγράμματος

Δικαιούχοι του προγράμματος μπορεί να είναι ακόμα και επιχειρήσεις που δεν έχουν ενταχθεί στη λίστα των πληττόμενων βάσει ΚΑΔ, αρκεί να έχουν πτώση τζίρου.

Αυτό που εκπλήσσει θετικά, είναι ότι η πλατφόρμα αντλεί τις πληροφορίες που βρίσκονται στις φορολογικές δηλώσεις και στο ΕΡΓΑΝΗ, ώστε να κάνει τους απαραίτητους υπολογισμούς για να διαπιστώσει τους δικαιούχους και να καθορίσει το μέγιστο ύψος του δικαιούμενου ποσού, αυτόματα. Ας γίνει αυτό ένα παράδειγμα προς άλλες υπηρεσίες, π.χ. τον ΕΦΚΑ που ενώ οι απαραίτητες πληροφορίες βρίσκονται παντού στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των ΥΜΣ και του ΓΕΜΗ εξακολουθεί να απαιτεί ταυτοπρόσωπη παρουσία του ασφαλισμένου προκειμένου να γίνει απογραφή του.

Τα προβλήματα

Φυσικά δεν λείπουν τα προβλήματα. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν εμφανίζεται ο σωστός αριθμός προσωπικού ή που εμφανίζονται ως μη δικαιούχοι επιχειρήσεις οι οποίες εντάχθηκαν στον ΦΠΑ μετά τον Μάρτιο του 2019. Επίσης ενώ η προθεσμία υποβολής της αίτησης είναι ασφυκτική ζητούνται στην αίτηση πληροφορίες που δεν είναι πάντα εύκολο να βρεθούν γρήγορα και με ακρίβεια. Αναφέρομαι στην υποχρέωση να γραφτούν οι ενισχύσεις που έχουν πάρει οι επιχειρήσεις από το προσωρινό πλαίσιο ή από το “de minimis”, ακόμα και σε περιπτώσεις που είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν εξαντλείται το όριο χρηματοδότησης. Η πληροφόρηση αυτή θα έπρεπε να αντλείται άμεσα από το “Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων” και να ελεγχθούν από τις δημόσιες αρχές.

Τέλος θα πρέπει να δοθούν διευκρινίσεις σχετικά με το τι σημαίνει διατήρηση του ίδιου μέσου όρου προσωπικού. Τι θα συμβεί στις περιπτώσεις που στις 31/3/2020 που είναι η ημερομηνία αναφοράς για την διατήρηση του προσωπικού υπήρχαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου; Τι θα γίνει στις περιπτώσεις οικειοθελών αποχωρήσεων; Γνώμη μου είναι ότι όπως στην περίπτωση της αναστολής συμβάσεων, η λήξη συμβάσεων ορισμένου χρόνου και οι οικειοθελείς αποχωρήσεις δεν λογίζονται ως μείωση προσωπικού, το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και στην περίπτωση της επιστρεπτέας προκαταβολής.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΓΟΡΕΣ

Έτσι θα λειτουργήσουν από αύριο εμπορικά κέντρα και εστίαση

Δημοσιεύτηκε

στις

Από τη Δευτέρα 18 Μαΐου επανεκκινεί το λιανικό εμπόριο σε εμπορικά καταστήματα (malls), εκπτωτικά χωριά και εκπτωτικά καταστήματα (outlets).

Επίσης, επανεκκινούν αύριο οι υπηρεσίες διαιτολογικών μονάδων, προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σώματος, στολισμού εκκλησιών, και λοιπών αιθουσών, υπηρεσίες που σχετίζονται με την εκπαίδευση κατοικίδιων ζώων συντροφιάς και σχετικές δραστηριότητες καθώς και οι βοτανικοί και ζωολογικοί κήποι και οι φυσικοί βιότοποι.

Τη Δευτέρα 25 Μαΐου επανεκκινούν οι δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης, οι δραστηριότητες παροχής ποτών και οι υπηρεσίες πίστας καρτ.

Είμαστε σε ανηφορικό δρόμο αλλά προχωράμε με καλά μελετημένο σχέδιο και σταθερά βήματα.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ανακοίνωσε τις δραστηριότητες και τους κανόνες λειτουργίας των οικονομικών φορέων που επανεκκινούν αύριο, Δευτέρα 18 Μαΐου και τη Δευτέρα 25 Μαΐου (3ο και το 4ο Στάδιο επαναφοράς της οικονομικής δραστηριότητας) δήλωσε: “Συνολικά, στα 4 στάδια επανεκκίνησης της οικονομίας από τις 4 Μαΐου έως και τις 25 Μαΐου, επιστρέφουν σε λειτουργία 197.000 επιχειρήσεις δηλαδή το 65% των επιχειρήσεων που ήταν σε αναστολή λειτουργίας.

Επανέρχονται στην εργασία τους 532.000 εργαζόμενοι των επιχειρήσεων που επαναλειτουργούν, που αντιστοιχεί στο 77% των εργαζομένων του συνόλου των επιχειρήσεων που είχαν τεθεί σε αναστολή.

Στις 4 και στις 11 Μαΐου έγιναν σημαντικά βήματα. Οι εργαζόμενοι και οι επαγγελματίες απέδειξαν τη δύναμη, την αποφασιστικότητα και την προσήλωσή τους στο κοινό μας στόχο , να θωρακίσουμε τη δημόσια υγεία, να διαφυλάξουμε τις θέσεις εργασίας και να επιταχύνουμε την επιστροφή της οικονομίας μας στην κανονικότητα.

Είμαστε σε ανηφορικό δρόμο αλλά προχωράμε με καλά μελετημένο σχέδιο και σταθερά βήματα.

Ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων διότι ο κίνδυνος δεν έχει ακόμα ξεπεραστεί.

Συνεχίζουμε στο τρίτο και στο τέταρτο βήμα επανεκκίνησης της οικονομίας μας όπως και στα δύο προηγούμενα. Τηρούμε τους κανόνες και κρατάμε ψηλά το αίσθημα της ατομική μας ευθύνης. Είναι συνταγή επιτυχίας και όλες και όλοι μαζί, ενωμένοι, το έχουμε αποδείξει”.

Κανόνες λειτουργίας

Όλοι οι οικονομικοί φορείς επαναλειτουργούν με συγκεκριμένους κανόνες λειτουργίας. Για τα εμπορικά καταστήματα (malls), τα εκπτωτικά χωριά και τα εκπτωτικά καταστήματα (outlets) ισχύουν τα εξής:

  • Ορίζεται μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελάτων εντός του εμπορικού κέντρου σύμφωνα με τη σχέση του ενός (1) πελάτη ανά 20 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου της εγκατάστασης
  • Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ατόμων (εργαζόμενοι και πελάτες) εντός των εμπορικών καταστημάτων υπολογίζεται σύμφωνα με τον κανόνα που είναι σε ισχύ για τα καταστήματα του λιανικού εμπορίου.
  • Η ώρα έναρξης λειτουργίας τους ορίζεται στις 10 πμ.
  • Ισχύει η υποχρεωτική απόσταση 1.5 μέτρου μεταξύ ατόμων.

Συνιστάται η χρήση μάσκας προστασίας από το προσωπικό και τους πελάτες στον κοινόχρηστο χώρο, ενώ εντός των καταστημάτων είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας τόσο για το προσωπικό όσο και για τους πελάτες.

Επίσης, συνιστάται η μη χρήση ανελκυστήρων. Σε περίπτωση ανάγκης χρήσης, το επιτρεπόμενο όριο πληρότητας είναι το 40%. Αν υπάρχουν κυλιόμενες κλίμακες, επιτρέπεται η χρήση του ανελκυστήρα μόνο σε άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένους και για την τροφοδοσία του καταστήματος.

Για τις υπηρεσίες διαιτολογικών μονάδων και προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σώματος:

  • Ισχύει ο κανόνας πυκνότητας πληθυσμού όπως των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών και το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας από τις 7:00 πμ.
  • Τηρείται απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των θέσεων εργασίας.
  • Επιτρέπεται η παρουσία πελατών μόνο κατόπιν ραντεβού
  • Είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασίας και γαντιών μιας χρήσης για το προσωπικό.

Για τα ζωολογικά πάρκα και τους βοτανικούς κήπους ισχύουν τα εξής:

  • Ελάχιστη απόσταση 2 μέτρων, ισχυρή σύσταση για χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας και δεν επιτρέπονται οι παραστάσεις.

Κανόνες λειτουργίας για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος δύναται να λειτουργούν στον εξωτερικό και τον εσωτερικό τους χώρο υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα:

  • Η αναλογία που ισχύει είναι ένας πελάτης ανά δύο τ.μ. συνολικής ωφέλιμης επιτρεπόμενης επιφάνειας λειτουργίας.
  • Η συνολική ωφέλιμη επιτρεπόμενη επιφάνεια λειτουργίας προκύπτει από το άθροισμα του εμβαδού της υπαίθριας επιφάνειας και της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας κυρίως χώρου.
  • Η υπαίθρια επιφάνεια είναι το εμβαδόν της επιφάνειας εκτός του φυσικού καταστήματος ενώ η εσωτερική ημιυπαίθρια επιφάνεια είναι η επιφάνεια εντός του καταστήματος που δύναται να αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα.
  • Η δυνατότητα της χρήσης της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας προκύπτει όταν υφίσταται πλευρά ή πλευρές του χώρου με άνοιγμα σε επαφή με υπαίθριο εξωτερικό χώρο ή αίθριο.
  • Ανάλογα με το άνοιγμα της πλευράς δύναται να χρησιμοποιηθεί σε βάθος ο χώρος σε ποσοστό από 80% έως 160% του πλάτους του ανοίγματος.
  • Καθορίζεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων από 0,70 εκ έως 1,70 εκ
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι τα έξι άτομα. Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
  • Τέλος, υφίσταται ανάλογα με τη θέση εργασίας του προσωπικού υποχρέωση χρήσης μάσκας ή ασπίδας προσώπου ενώ ισχύει σύσταση και για τους πελάτες.

Έλεγχοι

Τέλος, σημειώνεται ότι η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, από την αρχή της κρίσης έως σήμερα έχει πραγματοποιήσει 8.828 ελέγχους, επιβάλλοντας κυρώσεις για αισχροκέρδεια και μη τήρηση των κανόνων λειτουργίας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ