Connect with us

ΠΑΙΔΕΙΑ

Εφηβεία | Πώς να τη διαχειριστούμε;

Δημοσιεύτηκε

στις

Είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι η εφηβεία είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που απασχολούν τους γονείς.

Δεν θα ήταν υπερβολή  να πούμε ότι πολλοί γονείς βρίσκονται σε ‘απόγνωση’ όταν τα παιδιά τους διανύουν αυτή τη φάση της ζωής τους οπού ο χαρακτήρας τους παρουσιάζει πολλές και μη προβλεπόμενες διαφοροποιήσεις.

Οπότε θα ήταν καλό να αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα για την εφηβεία  οπού γονείς και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να γνωρίζουν για να διαχειριστούν καταστάσεις με τις οποίες θα έρθουν αντιμέτωποι.

Τι είναι εφηβεία;

Η εφηβεία μπορεί να χαρακτηριστεί ως το στάδιο  της μετάβασης ενός ατόμου από παιδί, σε ενήλικα. Κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης λοιπόν, παρατηρούνται πολλές βιολογικές, ορμονικές, συναισθηματικές και νοητικές αποκλίσεις και αλλαγές στο κάθε παιδί.  Επομένως παρατηρούνται μεγάλες διαφοροποιήσεις στις αντιδράσεις των εφήβων απέναντι στην οικογένεια και στο γενικότερο κοινωνικό του περίγυρο.

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε την εφηβεία;

Δεδομένου του μεταβατικού σταδίου το οποίο περνάνε, τα παιδιά είναι ευάλωτα καθώς αποκτούνε σιγά σιγά ταυτότητα. Οπότε αντιδρούν, αλλάζουν γούστα, πολλές φορές ντύσιμο, πρότυπα . Φυσικά όλο αυτό το μεταβατικό στάδιο ενδέχεται να επηρεάσει σημαντικά και τις σχολικές τους επιδόσεις.

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αντιμετωπίζουν με κατανόηση την ευαίσθητη αυτή περίοδο του εφήβου και να τη διαχειριστούν ώστε να περάσει όσο γίνεται πιο ανώδυνα και ομαλά. Δεν πρέπει να αντιδρούν ακραία και με φωνές στους εφήβους καθώς θα τους κάνουν ακόμα πιο επιθετικούς και αντιδραστικούς. Επίσης βοηθά πολύ να ενημερώσουν τα παιδιά για τις αλλαγές που θα παρατηρήσουν στον εαυτό τους και για πιο λόγο γίνεται αυτό.

Ιδιαίτερα, οι γονείς έχουν την ευκαιρία να διορθώσουν κακούς χειρισμούς από προηγούμενα εξελικτικά στάδια του παιδιού τους. Επίσης είναι σημαντικό να αποδεχτούν ότι τα παιδιά τους μεγαλώνουν και ότι διεκδικούν σιγά σιγά την αυτονομία τους, με τη στήριξη και τις συμβουλές τους. Άρα πρέπει να επενδύουν στην καλή επικοινωνία με τα παιδιά.

Οι εκπαιδευτικοί καλό είναι επίσης να διεκδικήσουν καλή επικοινωνία με τους μαθητές τους, να τους ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και να ακούν με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον τους.

Μας ρωτάτε, απαντούμε…

Η κυρία Β.Γ ρωτάει: ‘’… Η κόρη μου είναι Ά Λυκείου και φέτος είναι άλλος άνθρωπος. Έχει νεύρα, κάνει piercing  και δεν με αφήνει καν να μπω στο δωμάτιό της. Θεωρεί ότι είμαι καταπιεστική και δεν την καταλαβαίνω ούτε εγώ ούτε οι καθηγητές της. Ήταν άριστη μαθήτρια και τώρα δεν παίρνει καν όλα τα βιβλία της στο σχολείο. Τι μπορώ να κάνω;..’

Η κόρη σας  περνάει δύσκολα την εφηβεία της και χρειάζεται να έχετε ενεργό ρόλο σε αυτό. Εξηγείστε της τι της συμβαίνει σοβαρά και ενθαρρυντικά, πείτε της ότι την εμπιστεύεστε αρκεί να μιλάτε και ότι είστε εδώ για εκείνη πάντα. Τα παιδιά περνάνε μεγάλη κρίση και έχουν ανάγκη από σύμμαχους και όχι από ‘εχθρούς’. Σκεφτείτε ότι αποκτά πλέον δική της ταυτότητα, η οποία βασίζεται στα έως τώρα βιώματά της και τώρα όσο ποτέ χρειάζεται την υποστήριξή σας.

Ευχές για επιτυχία

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Ο μαθητής του 3ου γυμνασίου Αλεξανδρούπολης τα κατάφερε! Τρίτο βραβείο στην 37η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Χρήστος Τριανταφυλλίδης, μαθητής του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» τα κατάφερε!

Ο μαναδικός μαθητής από τον Έβρο πήρε το Γ’ βραβείο στην 37η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Ο Αρχιμήδης» η οποία διεξήχθη στις 22 Φεβρουαρίου στην Αθήνα.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Παράρτημα Έβρου συγχαίρει με ανακοίνωσή της τον μαθήτή: “Το Παράρτημα Έβρου της Ε.Μ.Ε. συγχαίρει το μαθητή της Γ’ Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ ΧΡΗΣΤΟ, για τη διάκριση του στην 37η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Ο Αρχιμήδης» στις 22 Φεβρουαρίου 2020 και τη βράβευση του με το Γ’ Βραβείο.

Ακόμη του εύχεται καλή επιτυχία στη συνέχεια και συγχαίρει τους γονείς του και όσους τον βοήθησαν σε αυτή την επιτυχία.”

e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας: Βράβευσε τα σχολεία που διακρίθηκαν

Δημοσιεύτηκε

στις

ΗΔιεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, βράβευσε τους Εκπαιδευτικούς και τις Σχολικές Μονάδες της περιοχής ευθύνης της για τις διακρίσεις τους σε τομείς της Εκπαίδευσης και του Πολιτισμού σε πανελλήνιο και παγκόσμιο επίπεδο, την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 19:00 στο Αμφιθέατρο «Γεώργιος Παυλίδης» της ΠΕ Καβάλας. Την εκδήλωση πλαισίωσε η χορωδία του Μουσικού Γυμνασίου Καβάλας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Κώστας Αντωνιάδης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Μ’ αυτήν την εκδήλωση θέλουμε να αναδείξουμε το σοβαρό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό και ανθρωπιστικό έργο που έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί, αναδεικνύοντας την εξωστρέφεια και την καινοτομία στις σχολικές μονάδες έχοντας ως πρωτεργάτες τους ίδιους τους μαθητές».

kavalapost

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Λύκειο | Έρχονται σαρωτικές αλλαγές και για τις τρεις τάξεις, από τον Σεπτέμβριο

Δημοσιεύτηκε

στις

Σημαντικές αλλαγές, οι οποίες αφορούν στους μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, με στόχο να εφαρμοστούν από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Νέο σύστημα μετεγγραφών, απολυτήριες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου, συνυπολογισμός της βαθμολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών, νέες θεματικές ενότητες για σεξουαλική αγωγή, εθελοντισμό, καταπολέμηση εξαρτήσεων, σεβασμός στον άλλον κ.ά.

Όπως αναφέρει το Έθνος όσον αφορά στους μαθητές, οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στη Γ΄Λυκείου, θα πρέπει να ξέρουν ότι έρχεται νέο «αυστηρότερο» σύστημα μετεγγραφών. Όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης το επόμενο διάστημα θα γίνει διαβούλευση ώστε να προκύψει «νέο πλαίσιο μετεγγραφών πιο δίκαιο και αντικειμενικό σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα.Το νέο σύστημα θα λαμβάνει υπόψη τα ακαδημαϊκά κριτήρια και θα διασφαλίζει το επίπεδο των παρεχόμενων σπουδών χωρίς να προκαλείται υπερκορεσμός στα Πανεπιστήμια του κέντρου και συγχρόνως να αποψιλώνονται τα περιφερειακά ιδρύματα». Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσει η «στρόφιγγα» για τους αιτούντες μετεγγραφή, στα κεντρικά πανεπιστημιακά ιδρύματα των μεγάλων πόλεων, καθώς κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο χιλιάδες υποψήφιοι να ζητούν μετεγγγραφή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, με αποτέλεσμα να «αδειάζουν» τα πανεπιστήμια της περιφέρειας.

Όσον αφορά στις φετινές μετεγγραφές, ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι: Στην υπουργική απόφαση- που είχε εκδοθεί από τον πρώην υπουργό Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου- δεν ορίστηκε αντιστοιχία για συνολικά 74 Τμήματα Α.Ε.Ι, όπως για παράδειγμα τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθώς και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Επίσης όπως είπε ο υφυπουργός από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 δεν καθίσταται δυνατή η μετεγγραφή των εγγεγραμμένων φοιτητών από Τμήματα των (καταργηθέντων) Τ.Ε.Ι., σε άλλα Τμήματα Τ.Ε.Ι., των οποίων η ακαδημαϊκή λειτουργία συνεχίζεται μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών, αλλά ούτε και σε Τμήματα Πανεπιστημίων διότι οι ως άνω φοιτητές συνεχίζουν και ολοκληρώνουν το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Τ.Ε.Ι. εισαγωγής τους-του οποίου η ακαδημαϊκή λειτουργία συνεχίζεται μεταβατικά – και μόνο αφού εξεταστούν επιτυχώς στα απαιτούμενα για τη λήψη πτυχίου υποχρεωτικά και μαθήματα επιλογής του πρώτου κύκλου σπουδών

Οι αλλαγές στις τρεις τάξεις του Λυκείου

Εξαιρετικά σημαντικές είναι οι αλλαγές, οι οποίες σχεδιάζονται και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου με σημαντικότερη αυτή του συνυπολογισμού -με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη- των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, κάτι με το οποίο βέβαια διαφωνούν οι εκπαιδευτικοί .

Οι μαθητές οι οποίοι θα φοιτήσουν τον Σεπτέμβριο στην Α΄ Λυκείου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων. Οι απολυτήριες εξετάσεις της Α΄ τάξης θα γίνουν με θέματα από την τράπεζα και σταδιακά ο τρόπος αυτός θα εφαρμοστεί και για τις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές του λυκείου θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες τους κατά τη διάρκεια όλων των τάξεων και σε όλα τα μαθήματα και όχι μόνο στα πανελλαδικά εξεταζόμενα, προκειμένου να καταφέρουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ.

«Ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ’ τάξη, θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021). Στόχος μας είναι η σταδιακή επανάκτηση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση του Εθνικού Απολυτηρίου», ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως.

Ιδιαίτερα όσον αφορά στη τράπεζα θεμάτων, για τη λειτουργία της οποίας, στο παρελθόν, είχε ξεσηκωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα, το υπουργείου προγραμματίζει τη βελτίωσή της ώστε να ξεπεραστούν αδυναμίες, του συστήματος και σύντομα θα κληθούν ομάδες εκπαιδευτικών να την καλύψουν με θέματα, αρχικά για τα μαθήματα της Α΄λυκείου .

Στον προγραμματισμό του υπουργείου περιλαμβάνονται επίσης, η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών σε Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια με νέες θεματικές, όπως ο εθελοντισμός και η επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή, καταπολέμηση των εξαρτήσεων, σεβασμός στον άλλο, με πιλοτική εφαρμογή σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων της χώρας.

madata.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κεραμέως | Συνυπολογισμός βαθμού Α, Β και Γ Λυκείου για εισαγωγή σε ΑΕΙ, ΤΕΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» είπε ότι σχεδιάζεται η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου από το έτος 2020-2021, ενώ «ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου με διαβάθμιση του ποσοστού από την Α’ στη Γ΄τάξη θα ξεκινήσει να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021)».

Αναφέρει, ακόμα ότι ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων σπουδών του Νηπιαγωγείου αφορά στην εισαγωγή της Πληροφορικής και των Αγγλικών, ενώ θα εφαρμοσθεί πιλοτικά σε ένα δείγμα σχολείων της χώρας η εισαγωγή θεματικών για τον εθελοντισμό και την επιχειρηματικότητα, την σεξουαλική αγωγή, την καταπολέμηση των εξαρτήσεων και τον σεβασμό του άλλου.

Σε ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών είπε ότι τα Προγράμματα Σπουδών και τα βιβλία θα συμμορφωθούν με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η υπουργός Παιδείας είπε ότι προωθείται η δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα, με ταυτόχρονες διαδικασίες επιλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Τα Πρότυπα Σχολεία «θα αποτελούν σχολεία μαθητών με υψηλές επιδόσεις» ενώ στα Πειραματικά «η επιλογή θα γίνεται με κλήρωση» πρόσθεσε. Ακόμα θα εισαχθεί ο θεσμός των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων όπου «καίρια συμμετοχή θα έχουν οι κοινωνικοί εταίροι».

Η υπουργός Παιδείας είπε επίσης ότι είναι υπό επεξεργασία σειρά πρωτοβουλιών πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και βίας. Τέλος, αναφέρει ότι στο τέλος Μαρτίου, αντιπροσωπεία 30 αμερικανικών πανεπιστημίων, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων ιδρυμάτων, θα συναντηθεί στην Ελλάδα με εκπροσώπους των ελληνικών ΑΕΙ με στόχο να δρομολογηθούν μακροπρόθεσμες συνέργειες.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ