Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΝΦΙΑ |Πώς μπορείτε να αυξήσετε τις δόσεις από 6 μέχρι και σε… 24!

Με μια απλή κίνηση, που έχει όμως ένα μικρό κόστος, οι ιδιοκτήτες ακινήτων μπορούν ακόμα και να… τετραπλασιάσουν τις δόσεις πληρωμής του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ)

Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι μπορούν να ενταχθούν την «πάγια ρύθμιση» οφειλών προς το Δημόσιο και να εξοφλήσουν τον φόρο αυτό σε περισσότερες μηνιαίες δόσεις από τις 6 που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Μπορούν να φτάσουν και μέχρι 24 κατ’ ανώτατο όριο, εφόσον τα ποσά της οφειλής υπερβαίνουν κατά πολύ τα 180 ευρώ.

Ποσά ΕΝΦΙΑ χαμηλότερα, ίσα ή λίγο υψηλότερα των 180 ευρώ δεν θα μπορούν να ρυθμιστούν σε περισσότερες από 6 μηνιαίες δόσεις με την «πάγια ρύθμιση», καθώς αυτή προβλέπει ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 30 ευρώ.

Το θετικό στοιχείο (πέραν από τις περισσότερες δόσεις) είναι ότι για την ένταξη στην «πάγια ρύθμιση» δεν χρειάζεται – κατ ανάγκη- να έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη καμία δόση της οφειλής του ΕΝΦΙΑ. Το… «προβληματικό» σημείο είναι ότι η «πάγια ρύθμιση» προβλέπει και επιτόκιο που καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων. Σημειώνεται ότι οι προβλεπόμενες 6 δόσεις, αυτές δηλαδή που παρέχει ούτως η άλλως, ο νόμος είναι άτοκες. Όπως θα δουν οι φορολογούμενοι στα εκκαθαριστικά τους τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη δόση του ΕΝΦΙΑ μπορούν να πληρωθούν έως τις 29 Οκτωβρίου 2021. Η τρίτη δόση λήγει στις 30/11/2021, η τέταρτη στις 31/12/2021, η πέμπτη στις 31/1/2022 και η έκτη στις 28/2/2022.

Για την πάγια ρύθμιση, η αίτηση πρέπει να συμπληρωθεί και να υποβληθεί ηλεκτρονικά μαζί με σχετική υπεύθυνη δήλωση. Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης και της απαιτούμενης υπεύθυνης δήλωσης γίνεται μέσω ειδικής εφαρμογής του συστήματος που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr. Κατά την ηλεκτρονική υποβολή και συμπλήρωση της αίτησης και της υπεύθυνης δήλωσης, ο οφειλέτης υποχρεούται να συμπληρώνει τα σχετικά πεδία που εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή του.

Εάν επιλέξετε την πληρωμή του φόρου μέσω της πάγιας ρύθμισης θα πρέπει να προσέξετε τα εξής σημεία:

  • Το συνολικό ποσό της οφειλής που υπάγεται στη ρύθμιση επιβαρύνεται με ετήσιο ποσοστό τόκων 5,32%, αν η αποπληρωμή καθοριστεί έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις και με ετήσιο ποσοστό τόκων 6,82% εφόσον καθοριστεί αριθμός μηνιαίων δόσεων από 13 έως 24.
  • Το ποσό κάθε μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30 ευρώ. Ως εκ τούτου σε περίπτωση που το ποσό του οφειλόμενου ΕΝ.Φ.Ι.Α. είναι μικρότερο ή ίσο με 180 ευρώ ή λίγο υψηλότερο από 180 ευρώ δεν συμφέρει η υπαγωγή του στην «πάγια ρύθμιση» δεδομένου ότι και στην περίπτωση αυτή το ποσό δεν θα μπορεί να ρυθμιστεί σε περισσότερες από 6 μηνιαίες δόσεις που ήδη προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία για κάθε οφειλή ΕΝ.Φ.Ι.Α..

  • Σε περίπτωση που, μετά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση, δημιουργηθούν νέες οφειλές ο οφειλέτης μπορεί να τις υπαγάγει κι αυτές σε νέα «πάγια ρύθμιση» με τους ίδιους όρους.
    Προϋπόθεση για την ένταξη στη νέα «πάγια ρύθμιση» του ν. 4152/2013 είναι ο οφειλέτης να έχει υποβάλει, είτε εμπρόθεσμα είτε εκπρόθεσμα, όλες τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος της τελευταίας πενταετίας καθώς και τυχόν περιοδικές και εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ για τις οποίες ήταν υπόχρεος την τελευταία πενταετία.

  • Προϋπόθεση επίσης για την ένταξη στη ρύθμιση είναι να έχουν εξοφληθεί ή να έχουν τακτοποιηθεί σε δόσεις με ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής όλα τα προηγούμενα χρέη του οφειλέτη.

  • Φορολογούμενος εναντίον του οποίου εκκρεμεί ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή δεν μπορεί να υπαχθεί στην «πάγια ρύθμιση».

  • Ο οφειλέτης θα αποβάλλεται από τη ρύθμιση – και θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλει άμεσα ολόκληρο το ανεξόφλητο υπόλοιπο της οφειλής του, σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης, με συνέπεια την ενεργοποίηση του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει κατασχέσεις σε εισοδήματα, καταθέσεις και περιουσιακά στοιχεία του – εφόσον:

α) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,
β) καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός,
γ) δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους,
δ) δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά,
ε) έχει υποβάλει ελλιπή ή αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση,

  • Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης πληρωμής μίας μηνιαίας δόσης της «πάγιας ρύθμισης», το ποσό της δόσης αυτής επιβαρύνεται με προσαύξηση 15%. Η δόση αυτή με την αναλογούσα προσαύξηση πρέπει να καταβληθεί το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας καταβολής της επόμενης δόσης.

  • Για να είναι έγκυρη η ρύθμιση και να μην ακυρωθεί, ο φορολογούμενος θα πρέπει να εξοφλήσει σε υποκατάστημα οποιασδήποτε τράπεζας ή μέσω ATM οποιουδήποτε υποκαταστήματος τράπεζας στην οποία έχει κάποιον καταθετικό λογαριασμό ή μέσω e-banking την 1η δόση της ρύθμισης μέσα σε χρονικό διάστημα τριών εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο μικροσκόπιο της εφορίας οι καταθέσεις του 2015!

Με ένα «σκανάρισμα» στο ύψος των καταθέσεων των φορολογούμενων όπως αυτές διαμορφωνόταν το 2015 η Ανεξάρτητη Αρχή Εσόδων (ΑΑΔΕ) επιχειρεί να εντοπίσει πληρωμές, αγορές, μεταβιβάσεις χρημάτων, οι άλλες συναλλαγές που δεν συνάδουν με δηλωθέντα εισοδήματα τους.

Συγκρίνονται δηλαδή οι τραπεζικές καταθέσεις με τις δηλώσεις εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, όπως επίσης εάν οι καταθέσεις αυτές αυξήθηκαν από κάποια είσπραξη που δεν έχει φορολογηθεί (πχ αναδρομικά μισθωτών ή συνταξιούχων, ενοίκια AirBnB κ.λπ)

Στόχος είναι να εξεταστούν όλες οι υποθέσεις πους θα παραγραφούν στις 31/12/2021 και πλέον η εφορία δεν θα μπορεί να τους καταλογίσεις φόρους και πρόστιμα σε περίπτωση φοροδιαφυγής. Η κινητοποίηση έρχεται λόγω της απόφασης του ΣτΕ σύμφωνα με την οποία το δημόσιο χάνει το δικαίωμα επιβολής φόρων και προστίμων σε περίπτωση που εντός του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία χρονικού διαστήματος για την παραγραφή δεν κοινοποιήσει στο φορολογούμενο τη καταλογιστική πράξη. Με βάση την απόφαση αυτή οι υποθέσεις του 2014 και πίσω, έχουν παραγραφεί, λόγω της πενταετίας.

Οι έλεγχοι στις τραπεζικές καταθέσεις γίνονται με το «Ειδικό Λογισμικό Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας», το οποίο χρησιμοποιείται από τον Μάιο του 2017 για τον προσδιορισμό της συνολικής καθαρής ατομικής/οικογενειακής τραπεζικής περιουσίας για κάθε ΑΦΜ και τη σύγκρισή της με τα δηλωθέντα ατομικά/οικογενειακά εισοδήματα κατ’ έτος, έτσι ώστε εξάγεται εκτίμηση αποκρυβείσας ή μη φορολογητέας ύλης.

Μέσω αυτοματοποιημένων λογιστικών αλγορίθμων, το σύστημα μπορεί να συσχετίζει τα στοιχεία των πρωτογενών καταθέσεων με τα δηλωθέντα εισοδήματα μέσα σε λίγη ώρα, οδηγώντας σε κάποιες πρώτες ενδείξεις πιθανής φοροδιαφυγής, που αποτελούν το έναυσμα για τον ενδελεχή φορολογικό έλεγχο. Επιπλέον, οι ελεγκτές ζητούν και λαμβάνουν πρόσθετα στοιχεία, από το «Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών», που αφορούν στις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του ελεγχόμενου.

Τα στοιχεία που αντλούνται συγκρίνονται με τα εισοδήματα που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος για τα συγκεκριμένα έτη. Όπου διαπιστωθεί ότι οι καταθέσεις είναι περισσότερες από τα δηλωθέντα εισοδήματα, η Εφορία προχωρεί στη βεβαίωση φόρου εισοδήματος, εισφοράς αλληλεγγύης, προστίμων και προσαυξήσεων και κοινοποιεί στον φορολογούμενο την Πράξη Προσδιορισμού Φόρου. Ο υπόχρεος, μπορεί να αμφισβητήσει τις διαπιστώσεις της Εφορίας, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στη ΔΟΥ ή στο Ελεγκτικό Κέντρο. Εάν δεν πείσει του ελεγκτές, τότε μπορεί να προσφύγει στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ ή στα φορολογικά δικαστήρια.

Ειδικότερα, οι υποθέσεις που τίθενται στο επίκεντρο των φορολογικών ελέγχων των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ είναι οι εξής:

  • Υποθέσεις φορολογουμένων που δεν δήλωσαν ή δήλωσαν ανακριβώς αναδρομικά ποσά αποδοχών τα οποία εισέπραξαν μέσα στο 2015 αλλά αφορούν παλαιότερα έτη.
  • Υποθέσεις επιχειρήσεων που δήλωσαν ψευδή στοιχεία για τα ακαθάριστα έσοδα ή τις δαπάνες κατά τη διαχειριστική περίοδο του 2015.
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος για τη χρήση του 2012, για τις οποίες υποβλήθηκαν αρχικές εκπρόθεσμες δηλώσεις εντός του 2018. Για τις υποθέσεις αυτές η αρχική 5ετής προθεσμία παραγραφής, η οποία έληγε κανονικά στις 31-12-2018 (5 χρόνια από τη λήξη του έτους 2013 στο οποίο έπρεπε να είχε υποβληθεί η αρχική εμπρόθεσμη δήλωση), παρατάθηκε για 3 ακόμη χρόνια, μέχρι τις 31-12-2021, επειδή οι αρχικές δηλώσεις υποβλήθηκαν στο τελευταίο έτος της κανονικής 5ετούς περιόδου παραγραφής.
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ για τη χρήση του έτους 2010 για τις οποίες μετά τη λήξη της κανονικής 5ετούς περιόδου παραγραφής, δηλαδή μετά την 31η-12-2016, περιήλθαν σε γνώση των αρμοδίων φορολογικών αρχών «συμπληρωματικά στοιχεία» για απόκρυψη φορολογητέας ύλης
  • Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν τη χρήση του έτους 2005, για τις οποίες δεν είχε υποβληθεί ποτέ η οικεία δήλωση. Για τις υποθέσεις αυτές προβλέπεται 15ετής περίοδος παραγραφής, η οποία άρχισε να «τρέχει» αμέσως μετά το τέλος του έτους εντός του οποίου έπρεπε να υποβληθούν οι αρχικές εμπρόθεσμες δηλώσεις, δηλαδή από την 1η-1-2007 και λήγει στις 31-12-2021.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επόμενες κυβερνητικές κινήσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

Ένα δίχτυ ασφαλείας, που θα έχει ως στόχο να προστατεύσει τα νοικοκυριά από τις αυξήσεις των τιμών στην ενέργεια και βασικά αγαθά, επιχειρεί να απλώσει η κυβέρνηση.

Ο πρωθυπουργός με δηλώσεις του, έδωσε το στίγμα των προθέσεων της Πολιτείας με την αναφορά του, ότι θα δοθεί η δυνατότητα σε εκείνους που θα δουν υπέρμετρα αυξημένους λογαριασμούς, να τους εξοφλήσουν σε δόσεις, αναφερόμενος προφανώς στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «τα μέτρα τα οποία προτείνει η Επιτροπή κινούνται ακριβώς στην κατεύθυνση των ήδη νομοθετημένων πρωτοβουλιών της ελληνικής κυβέρνησης» και τόνισε την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στη στήριξη των νοικοκυριών και ιδιαίτερα των ευάλωτων όσον αφορά τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και το κόστος της θέρμανσης τον χειμώνα που έρχεται.

«Κρατώ από τις παρατηρήσεις της Επιτροπής κάτι το οποίο το θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό και θα το υιοθετήσουμε και εμείς: Τη δυνατότητα να μπορέσουν οι συμπολίτες μας, οι οποίοι θα δουν ενδεχομένως μία απότομη αύξηση στο κόστος θέρμανσης, να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, μέσω ενός συστήματος ρυθμίσεων, έτσι ώστε να μην είναι πολύ μεγάλη η οικονομική επιβάρυνση κατά τη διάρκεια του χειμώνα» τόνισε ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων.

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι θα πρέπει να εξεταστούν προτάσεις «όπως η δυνατότητα αγοράς φυσικού αερίου, ως Ευρωπαϊκή Ένωση, να ξανακάνουμε δηλαδή στο φυσικό αέριο αυτό το οποίο κάναμε εξαιρετικά επιτυχημένα στα εμβόλια».

Νέες παρεμβάσεις σε δύο κατευθύνσεις

Στο υπουργείο Οικονομικών γίνονται διάφορες σκέψεις και εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια, τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή, ανάλογα αφενός με την πορεία των διεθνών τιμών στην ενέργεια, αλλά και τον δημοσιονομικό χώρο που θα διαμορφωθεί απόρροια του ρυθμού ανάπτυξης που θα επιτευχθεί.

Δύο είναι οι βασικοί άξονες της προσπάθειας τόνωσης των εισοδημάτων. O πρώτος μέσω φορολογικών ελαφρύνσεων και ο άλλος μέσω ενισχύσεων (κοινωνικό μέρισμα). Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη και αυτό θα γίνει είτε μέσω του τελικού κειμένου του προϋπολογισμού για το 2022, που θα κατατεθεί στις 21 Νοεμβρίου, είτε ακόμη και αργότερα μέσα στον Δεκέμβριο, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εικόνα για την εκτέλεση του προϋπολογισμού.

Πάντως όποια μέτρα και να ληφθούν πολύ δύσκολα θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα, κάτι που περιορίζει εξαιρετικά τις όποιες παρεμβάσεις. Οπότε, είτε θα έχει χαρακτήρα επιδόματος, είτε εφάπαξ καταβολής (κοινωνικό μέρισμα σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες).

Τα πρώτα δείγματα πάντως είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Τα έσοδα από φόρους, τόσο σε επίπεδο μηνός (Σεπτέμβριος 2021), όσο και στο 9μηνο (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος) είναι σημαντικά πάνω από τον στόχο, όπως αυτός περιγράφεται στο Μεσοπρόθεσμο, με δύο βασικές πηγές, τον τουρισμό και την πορεία των επιχειρηματικών κερδών.

Κατά συνέπεια είναι εξαιρετικά πιθανό, μέχρι την τελικά κατάθεση του προϋπολογισμού το Νοέμβριο, να υπάρξει εκ νέου αναθεώρηση του στόχου για ρυθμό ανάπτυξης 6,1% το 2021.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς διαμορφώνονται τα οριστικά επιδόματα για ρεύμα και θέρμανση

Η χώρα κινείται σε χειμερινούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα θέρμανση, φυσικό αέριο και ρεύμα να έρχονται στο προσκήνιο, την ώρα που τα νοικοκυριά περιμένουν τα επιδόματα για την αντιμετώπιση των αυξήσεων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που μεταδόθηκε στην πρωινή εκπομπή του MEGA, ως προς το επίδομα ρεύματος, θα υπάρχει διαφορά στο επίδομα ανάλογα τον μήνα.

Για τον Σεπτέμβριο, η επιδότηση από το κράτος είναι 9 ευρώ τον μήνα, ενώ από τον Οκτώβριο και μέχρι το τέλος του 2021 θα είναι 18 ευρώ τον μήνα.

Η πραγματική μέση αύξηση θα είναι 2 με 3 ευρώ τον μήνα, αντί για 20 ή 50 ευρώ. Οι δικαιούχοι είναι όσοι καταναλώνουν μηνιαία έως 300 κιλοβατώρες.

Σε υψηλότερες καταναλώσεις, από 300 έως 600 κιλοβατώρες δηλαδή, θα υπάρχει έκπτωση από τη ΔΕΗ και άλλους παρόχους, η οποία δεν έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής.

Ως προς τα κοινωνικά τιμολόγια, η επιδότηση θα είναι 24 ευρώ τον μήνα, το οποίο σημαίνει μηδενική αύξηση στον λογαριασμό.

Σημειώνεται πως αυτές οι επιδοτήσεις θα φανούν στον επόμενο λογαριασμό.

Στο φυσικό αέριοη έκπτωση θα είναι 15% στο κόστος και θα μεταφερθεί σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Για παράδειγμα, το κόστος για να βάλει ένας φορολογούμενος πετρέλαιο 2.000 λίτρων για όλη την χρονιά, ήταν 0,80 ευρώ το λίτρο, φτάνοντας συνολικά τα 1.600 ευρώ. Φέτος το κόστος ανέρχεται σε 2.200 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι αυξήθηκε κατά 600 ευρώ, ενώ το μέσο επίδομα φτάνει τα 300 ευρώ.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: