Connect with us

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Εντός παράνομης Navtex το Oruc Reis με κλειστό τον πομπό και συνοδεία πολεμικών σκαφών

To Oruc Reis βρίσκεται εντός της παράνομης Navtex που είχε εκδώσει η Άγκυρα, ενώ συνεχίζει να πλέει με κλειστό τον πομπό του.

Σύμφωνα με το Mega από το μεσημέρι της Δευτέρας το Oruc Reis έχει μπει στην παράνομα δεσμευμένη περιοχή, ενώ πριν από έξι ώρες έκλεισε τον πομπό του και συνεχίζει να πλέει στην περιοχή ανατολικά του Καστελόριζου.

Το ρεπορτάζ του καναλιού αναφέρει πως από την ελληνική πλευρά εικάζεται ότι βρίσκεται ακόμη μακριά από τα 6,5 ναυτικά μίλια από το Καστελόριζο, ενώ πλέει με πλήρη ταχύτητα, κάτι που σημαίνει ότι στην παρούσα φάση δεν κάνει έρευνες.

Το σεισμογραφικό πλοίο συνοδεύουν σκάφη του τουρκικού πολεμικού ναυτικού.

Προκαλεί το τουρκικό ΥΠΕΞ για το Oruc Reis: Απαράδεκτη η αντίδραση της Ελλάδας – Οι έρευνες γίνονται εντός της υφαλοκρηπίδα μας

Η Τουρκία συνέχισε τις προκλητικές της ενέργειες με νέα Navtex για το Oruc Reis στην Ανατολική Μεσόγειο, με το υπουργείο Εξωτερικών της Άγκυρας να αναφέρει πως το ερευνητικό πλοίο συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε.

H πλευρά της Άγκυρας απάντησε στην ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο καλούσε την Τουρκία να ανακαλέσει την απόφασή της και να τερματίσει άμεσα τις παράνομες ενέργειές της».

Tο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει: «Το πλοίο Oruc Reis ξεκίνησε τις σεισμικές ερευνητικές του δραστηριότητες από εκεί που σταμάτησε μετά από ένα μήνα συντήρηση και επισκευής. Αυτές οι δραστηριότητες, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 22 Οκτωβρίου 2020 βρίσκονται εντελώς εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, 15 χιλιόμετρα από το πλησιέστερο πεδίο της Τουρκίας και 425 χιλιόμετρα μακριά από την ηπειρωτική Ελλάδα.

Το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών επανέλαβε τις αντιρρήσεις του στη δήλωσή του επί του θέματος σήμερα, επικαλούμενος αβάσιμους ισχυρισμούς ασυμβίβαστους με το διεθνές δίκαιο. Είναι απαράδεκτο να εναντιώνονται στη χώρα μας, η οποία έχει τη μεγαλύτερη ακτή της Ανατολικής Μεσογείου, να λειτουργεί 15 χιλιόμετρα από την ηπειρωτική χώρα.

Αυτή η αντίρρηση βασίζεται στους ισχυρισμούς της μινιμαλιστικής θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Ελλάδας, που ενσωματώνονται στο χάρτη της Σεβίλλης. Ωστόσο, έχει ανακοινωθεί στο κοινό από την ΕΕ και τις ΗΠΑ ότι ο χάρτης της Σεβίλλης είναι νομικά άκυρος.

Όπως ισχυρίζεται η Ελλάδα, το γεγονός ότι το Καστελόριζο δημιουργεί 40 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα θαλάσσιας περιοχής δεν συμβιβάζεται ούτε με το διεθνές δίκαιο ούτε με τις διεθνείς δικαστικές αποφάσεις.

Στην πραγματικότητα, η ελληνική πλευρά γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτές οι απαιτήσεις είναι μινιμαλιστικές.

Η προσδοκία μας από την Ελλάδα είναι ότι θα αποσύρει τους μινιμαλιστικούς ισχυρισμούς της που είναι αντίθετες με το διεθνές δίκαιο, οι οποίες ενσωματώνονται στο χάρτη της Σεβίλλης, τερματίζουν τις ασκήσεις και τις στρατιωτικές δραστηριότητες που αυξάνουν την ένταση στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο και ξεκινούν έναν ειλικρινές διάλογο μαζί μας, ειδικά διερευνητικές συνομιλίες».

 

Click to comment

Απάντηση

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κομβικής σημασίας το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για την Ευρώπη

Αυτόνομο ρόλο στο διεθνές «παιχνίδι» που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για την εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία προς τον υπόλοιπο κόσμο, επιχειρεί, με σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας, να διαδραματίσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως τερματικός σταθμός εξαγωγής.

Παράλληλα με τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην μεταφορά στρατιωτικών μέσων από τις ΗΠΑ προς την υπόλοιπη Ευρώπη και αντιστρόφως, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι η «κυκλική εναλλαγή» (rotation), μόνο για τον μήνα Ιούνιο, ξεπερνά κατά 2,5 φορές την μεγαλύτερη προηγούμενη ανάλογη επιχείρηση.

Τα ποσοτικά αυτά δεδομένα πιστοποιούν ότι η κρίση, στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α), έγινε ευκαιρία και πως ακόμα και υπό τις δυσμενέστερες των συνθηκών, με καλά προετοιμασμένες κινήσεις και έμπειρο στελεχιακό δυναμικό, έννοιες όπως «διεύρυνση του διεθνούς αποτυπώματος», «επιτάχυνση του στρατηγικού βάθους σε Βαλκάνια και Αν. Ευρώπη», δεν αποτελούν διακηρύξεις κενές περιεχομένου. Πολλώ μάλλον όταν οι… ξεροκέφαλοι αριθμοί κάνουν λόγο για ιστορικά υψηλά σε φορτία και έσοδα για το 2021.

Το πολυεπίπεδο του προβλήματος αλλά, ταυτόχρονα και την σοβαρότητα της διαχείρισής του, αποδεικνύει και το γεγονός ότι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από τρεις μέρες, μετείχαν, εκτός από τον Πρόεδρο του ΟΛΑ Κων. Χατζημιχαήλ, ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Roberto Biasin και κορυφαία στελέχη των δύο εταιρειών.

Το παρασκήνιο των πυρετωδών διαβουλεύσεων και τα «ατού» της Αλεξανδρούπολης

Σύμφωνα με πληροφορίες του “mononews”, εκτός από τη συγκεκριμένη σύσκεψη, που είδε το φως της δημοσιότητας, εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα, διεξάγονται εντατικές παρασκηνιακές, διαβουλεύσεις, με τη συμμετοχή και Ουκρανών traders αλλά και εισαγωγέων προς την Ουκρανία, ώστε να «στρωθεί το έδαφος» και να καταστεί υλοποιήσιμη μια πραγματικά διαφορετική πρόταση προς όλους τους εμπλεκόμενους.

Λύση που, τελικώς, θα επιλεγεί μεταξύ των εναλλακτικών που βρίσκονται στο «τραπέζι» και συναρτώνται με κρίσιμους δείκτες, όπως το κόστος, ο χρόνος, οι παραδόσεις αυτές καθ’ αυτές. Λύση που αν επιλεγεί από τους εμπόρους και τις κυβερνήσεις, θα δώσει στην Αλεξανδρούπολη το δικαίωμα να «πάρει το μέγιστο φορτίο για τις δυνατότητες των υποδομών του». Επιχειρείται «κάτι που δεν έχει ξαναγίνει», τονίζουν οι συνομιλητές μας, αναδεικνύοντας και την κρίσιμη παράμετρο του χρόνου, ο οποίος τρέχει αντίστροφα.

Ατού στην ελληνική υποψηφιότητα αποτελεί η εμπειρία και η αποτελεσματικότητα που έχει ο Λιμένας αναφορικά με τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού και μέσων προς και από την υπόλοιπη Ευρώπη, μέσω δικτύων που παρακάμπτουν το δομικό πρόβλημα της ασυμβατότητας του «Σοβιετικού τύπου» σιδηροδρομικού δικτύου που αποτελεί ακόμα, την πλειονότητα στις χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ, οι οποίες, άμεσα ή έμμεσα, εμπλέκονται στο ζήτημα. Χαρακτηριστικό είναι πως μέχρι σήμερα και από ότι φαίνεται και στο μέλλον, απαιτείται να γίνει μεταφόρτωση στα σύνορα Μολδαβίας- Ρουμανίας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δεύτερο ατού της Αλεξανδρούπολης είναι η επικινδυνότητα και για το εμπόριο, που εξακολουθεί να υπάρχει στη Μαύρη Θάλασσα και η υφιστάμενη τουρκική πολιτική στα Στενά του Βοσπόρου. Γεγονός που καθιστά την Αλεξανδρούπολη την καλύτερη, ίσως, εναλλακτική οδό, την μοναδική οδό για τη μεταφορά φορτίων προς τις χώρες της Αν. Ευρώπης, όπως υποστηρίζουν, χωρίς ίχνος έπαρσης, συνομιλητές μας με απόλυτη γνώση του ογκώδους φακέλου.

Προς επίρρωσιν της ανάδειξης των προτερημάτων της Αλεξανδρούπολης, οι ίδιοι παράγοντες, επικαλούνται, αφενός τη σημερινή διάρκεια του ταξιδιού προς την Κωστάντζα της Ρουμανίας (από τα πρώτα λιμάνια σε όγκο διακίνησης ουκρανικών σιτηρών) με το ταξίδι μέσω τραίνου, να διαρκεί μόνο 2,5 μέρες, αφετέρου το χαμηλό κόστος έναντι του ανταγωνισμού. Ανάλογη είναι η υπεραξία που μπορεί να προδώσει το λιμάνι της ακριτικής πόλης και για μεταφορές προς την Βόρεια Ευρώπη, όπου η διάρκεια, όπως λέγεται, δεν θα ξεπερνά τις πέντε μέρες. Με εξασφαλισμένη και την κεφαλαιώδους σημασίας παράμετρο της ασφάλειας.

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Ουκρανία | Ο Ζελένσκι κατέρριψε τον μύθο των τουρκικών Bayraktar

Ο Ουκρανός Πρόεδρος διέλυσε την πολυδιαφημιζόμενη – δήθεν – αποτελεσματικότητα των τουρκικών drones για τα οποία κομπάζει η Άγκυρα.

Η απάντηση δόθηκε στην σχετική ερώτηση που του απηύθυνε ο δημοσιογράφος από το Αζερμπαϊτζάν, ο οποίος ήθελε να υπερθεματίσει τον ρόλο των Bayraktar στον πόλεμο με την Αρμενία. Πιστεύοντας ότι η αποτελεσματικότητα των τουρκικών drones στην ασθενική αεράμυνα της Αρμενίας μπορούσαν να επαναλάβουν τα ίδια αποτελέσματα και εναντίον της Ρωσίας, πήρε μια απάντηση που μάλλον δεν την περίμενε:

«Έχουμε ξεκινήσει την συμπαραγωγή κι έχουμε ήδη drones που κατασκευάστηκαν με ενσωματωμένους δικούς μας κινητήρες και με δικό μας εξοπλισμό. Και με όλο τον σεβασμό προς τα Bayraktar και σε οποιοδήποτε σύστημα τους, θα σας έλεγα ότι αυτός είναι ένας διαφορετικός πόλεμος. Ειδικοί παραδέχονται ότι αυτός ο πόλεμος δεν μπορεί να συγκριθεί με κανέναν άλλον στον 21o αιώνα.

Δεν μπορεί να γίνει και σύγκριση με τους πολέμους της δεκαετίας του ‘90. Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιος πόλεμος. Αυτού του είδους τα οπλικά συστήματα, τα drones μπορεί να βοηθήσουν αλλά δεν μπορούν να κάνουν την διαφορά. Κι αυτό διότι η ιστορία των πυραύλων, η ιστορία του πυροβολικού και της αεράμυνας είναι που παίζουν καθοριστικό ρόλο. Και δεν θυμάμαι παρόμοια κατάσταση τέτοια μεγάλης καταστροφής σε κανέναν άλλον πόλεμο από αυτόν που έχει διεξάγει η Ρωσία εναντίον της χώρας μας».

Και ο Ουκρανός πρόεδρος κατέληξε με την προτροπή ότι «θα πρέπει η χώρα σας (σ.σ. Το Αζερμπαϊτζάν) να κάνει περισσότερα και να μας βοηθήσει, γιατί μετά την Ουκρανία η Ρωσία θα στραφεί εναντίον σας».

Ολόκληρο το επίμαχο σημείο με την απάντηση είναι στο 0.40.30 του βίντεο που ακολουθεί:

Πηγη: enikos.gr

Continue Reading

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης | Με ρόλο κομβικό στις ημέρες του πολέμου

Τον ρόλο της αρτηρίας που παρακάμπτει τα Στενά με κατεύθυνση προς τις παράκτιες χώρες της Μαύρης Θάλασσας και την Ανατολική Ευρώπη έχει αναλάβει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις τελευταίες 40 ημέρες το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Τον ρόλο της αρτηρίας που παρακάμπτει τα Στενά με κατεύθυνση προς τις παράκτιες χώρες της Μαύρης Θάλασσας και την Ανατολική Ευρώπη έχει αναλάβει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις τελευταίες 40 ημέρες το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Από τις 28 Φεβρουαρίου και έπειτα, όταν αποφασίστηκε να κλείσουν τα Στενά για πολεμικά πλοία και τη μεταφορά πολεμικού υλικού με βάση όλα όσα προβλέπει η Σύμβαση του Μοντρέ, το σχέδιο για το οποίο εξαρχής είχε σχεδιαστεί η Αλεξανδρούπολη τέθηκε σε εφαρμογή. Εκτοτε από το λιμάνι έχουν μεταφερθεί προσωπικό και υλικό του ΝΑΤΟ όχι μόνο προς τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, αλλά και προς την Πολωνία, με τελευταίο παράδειγμα τα άρματα μάχης Abrams και τα τεθωρακισμένα οχήματα Bradley του αμερικανικού στρατού. Τα συγκεκριμένα τεθωρακισμένα κατέληξαν στη δυτική Πολωνία με συνολικά οκτώ σιδηροδρομικούς συρμούς. Ηδη η δίοδος της Αλεξανδρούπολης θεωρείται σημαντική και για την αποστολή περαιτέρω όπλων και προσωπικού προς την ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ, όπως υποδηλώνουν οι πληροφορίες για ενδεχόμενη αποστολή και κάποιων από τα 20 τεθωρακισμένα Bushmaster που δωρίζει η κυβέρνηση της Αυστραλίας προς την Ουκρανία. Ούτως ή άλλως, όπως γίνεται σαφές από μια σειρά πηγών, από την Αλεξανδρούπολη ήδη έχει μεταφερθεί και υλικό με τελικό προορισμό τις ουκρανικές δυνάμεις. Για όσο καιρό τα Στενά παραμένουν κλειστά, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα είναι πολύτιμη δίοδος προς τον Βορρά και την Ανατολική Ευρώπη.

Η ΘράκηΟ χώρος της Θράκης ως πλέον εγγύς στη Μαύρη Θάλασσα έχει χρησιμεύσει και για τις πρόσφατες επιχειρήσεις επιτήρησης από αεροσκάφη, τα οποία απονηώθηκαν από το αεροπλανοφόρο «Harry S. Truman». Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι ο εναέριος χώρος χρησιμοποιείται και ως τμήμα του διαδρόμου των νατοϊκών UAV RQ-4B (Global Hawk) τα οποία πετούν σε ύψος 55.000 ποδιών, ξεκινώντας από τη Σιγκονέλα της Σικελίας. Πετούν μέσω Θράκης στη Βουλγαρία, από εκεί ανατολικά σε πορεία πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα, εν συνεχεία επιστρέφουν δυτικά και από τη Ρουμανία, συνεχίζουν παράλληλα με τη Μολδαβία και από εκεί προς Πολωνία, σε όλο το μήκος των συνόρων της χώρας με την Ουκρανία, τη Λευκορωσία και τη Λιθουανία. Εως εκεί όπου βρίσκεται το άνοιγμα Σουβάλκι, ένα σημείο το οποίο θεωρείται τρωτό από το ΝΑΤΟ διαχρονικά καθώς γεωγραφικά βρίσκεται ανάμεσα στη Λευκορωσία και στον ρωσικό θύλακο του Καλίνινγκραντ.

Πρακτικά η τριάδα Αλεξανδρούπολη, 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα και βάση της Σούδας, τις τελευταίες 40 ημέρες βρίσκεται υπό διαρκή κινητικότητα, ενώ σε αυτές πρέπει να προστεθεί και η βάση της Ανδραβίδας, στην οποία τους τελευταίους μήνες έχουν επανειλημμένως προσγειωθεί, με αφορμή διάφορες ασκήσεις, αεροσκάφη F-15E της αμερικανικής αεροπορίας. Σημειώνεται ότι στην 110 ΠΜ ήδη υπάρχει η δυνατότητα για τη στάθμευση αμερικανικών UAV τύπου MQ-9. Η συγκεκριμένη πιθανότητα είναι πάντα ανοιχτή, ωστόσο η αυτονομία που διαθέτουν αυτού του τύπου τα ιπτάμενα συστήματα δίνει τη δυνατότητα πολύωρων πτήσεων χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού ή συντήρησης. Ηδη στην αεροπορική βάση της Λάρισας προχωρούν με ραγδαίο ρυθμό τα έργα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων (επισήμως έχουν εγκριθεί τουλάχιστον 35 εκατ. δολάρια γι’ αυτόν τον σκοπό), με στελέχη των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων να τις επιβλέπουν και να επιδεικνύουν ενδιαφέρον για την επέκτασή τους.

Η εξαιρετική σχέση ανάμεσα στην Αθήνα και την Ουάσιγκτον στο επίπεδο της στρατιωτικής συνεργασίας και οι προοπτικές της φάνηκαν και κατά τις επαφές που είχε η υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Βικτόρια Νούλαντ στην Αθήνα, η οποία, άλλωστε, στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ» (7/4) αναφέρθηκε σε αυτό το σημείο. Την Αθήνα απασχολεί, βεβαίως, το γεγονός ότι στην Ουάσιγκτον υπάρχει πλέον διάθεση για ταχεία επιδιόρθωση των δεσμών με την Αγκυρα. Η «Κ» επανειλημμένως τους προηγούμενους μήνες είχε υπογραμμίσει ότι η επιχείρηση γοητείας της Τουρκίας προς μια σειρά από χώρες της ευρύτερης περιφέρειας (Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία και Αίγυπτος) δεν ήταν αποσυνδεδεμένη από τις επιθυμίες της Ουάσιγκτον και τις πιέσεις που άσκησε (ιδιαίτερα προς την Ιερουσαλήμ και το Αμπου Ντάμπι), στο πλαίσιο της προσπάθειας να κρατηθεί η Αγκυρα στο δυτικό στρατόπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο (αλλά και στην ανάγκη να εξοφληθεί με κάποιο τρόπο το περίπου 1 δισ. δολ. συμμετοχής της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35) η αμερικανική κυβέρνηση επιθυμεί να προχωρήσει και σε αναβάθμιση τουρκικών F-16. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο υπό τις παρούσες συνθήκες καθώς προϋποθέτει δύο συνθήκες: Πρώτον, να αρθεί ο νόμος για την αντιμετώπιση των αντιπάλων της Αμερικής μέσω κυρώσεων (CAATSA) ή, δεύτερον, να εγκριθεί κάτι τέτοιο από το Κογκρέσο. Υπό τις παρούσες συνθήκες, στην Ουάσιγκτον και τα δύο ενδεχόμενα κρίνονται πολύ δύσκολα.

Τα ελληνοτουρκικά

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φανεί αν ο «πάγος» που έχει μπει στα ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό, αφενός αναγκαστικά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αφετέρου λόγω της ξεκάθαρης επιχείρησης των ΗΠΑ να κρατήσει την κατάσταση ήρεμη στη νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ, θα λειτουργήσει, ή αν ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θεωρήσει ότι είναι δυνατόν να πιέσει έτι περαιτέρω την κατάσταση στο Αιγαίο. Ο αδύναμος κρίκος είναι, για ακόμα μια φορά, η Κύπρος και για τον λόγο αυτό στη Λευκωσία υπάρχει ελάχιστη αισιοδοξία, παρά το γεγονός ότι η συζήτηση για την ενέργεια δημιουργεί κάποιες ελπίδες διαλόγου.

Ο «Ωρίων» στο ΝΑΤΟ

Η πολυεθνική άσκηση ειδικών επιχειρήσεων με την επωνυμία «Ωρίων 22», που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα και διοργανώθηκε από το ΓΕΕΘΑ με τη συμμετοχή ειδικών δυνάμεων από Ελλάδα, ΗΠΑ, Γαλλία, Βουλγαρία, Ισραήλ και Κυπριακή Δημοκρατία, εντυπωσίασε τους Αμερικανούς επιτελείς που την παρακολούθησαν αλλά και συμμετείχαν σε αυτή σε όλη τη διάρκεια της διεξαγωγής της. Αποτέλεσμα είναι ότι οι Αμερικανοί ετοιμάζονται να προωθήσουν την ένταξη του «Ωρίωνα» σε ευρύτερα σενάρια, στα οποία θα συμμετέχει όλο το ΝΑΤΟ. Εν ολίγοις, ο «Ωρίων 23» δεν θα είναι μια πολυεθνική διακλαδική άσκηση υπό την αιγίδα της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ, αλλά θα ενταχθεί στο πρόγραμμα ασκήσεων του ΝΑΤΟ, δηλαδή στην εκπαιδευτική αφρόκρεμα του Βορειοατλαντικού Συμφώνου. Δεδομένης, μάλιστα, της σημασίας που αποκτά η συζήτηση για τη μελλοντική στρατηγική και τακτική τοποθέτηση των δυνάμεων του ΝΑΤΟ, η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί και «ψήφο εμπιστοσύνης» για τη νεοσύστατη ΔΕΠ.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: