Connect with us

ΔΡΑΜΑ

Δράμα-Καβάλα | Ξεκινά η μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο

Σε ράγες υλοποίησης περνά το έργο μετατροπής του άξονα Δράμα-Καβάλα σε αυτοκινητόδρομο.

Εχθές το Διοικητικό Συμβούλιο της Εγνατίας Οδού ΑΕ αποφάσισε την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης του πρώτου τμήματος του κάθετου άξονα 61 της Εγνατίας Οδού Καβάλα-Δράμα, μήκους 8,3 χιλιομέτρων, που θα συνδέει τις Κρηνίδες με τον Σταυρό.

Είναι το πρώτο βήμα για τον διαγωνισμό, ο οποίος εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα μέχρι το καλοκαίρι. Το πρώτο τμήμα Κρηνίδες-Σταυρός έχει κόστος 60.766.928 ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του ΠΕΠ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Το έργο αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον πολλών τεχνικών εταιρειών. Να θυμίσουμε πως σε διαδικασία προγραμματισμού υλοποίησης είναι και το οδικό έργο-ΣΔΙΤ Δράμα-Αμφίπολη που προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτό το έργο ύψους 280 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι εντός του 2022 θα μπορέσει να προκηρυχθεί.

Παράλληλα η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης θα χρηματοδοτήσει ακόμα ένα οδικό έργο που αφορά την την αναβάθμιση της ανατολικής εισόδου της Δράμας. Το έργο περιλαμβάνει και μια γέφυρα που ανισοπεδοποιεί την σιδηροδρομική γραμμή, αυξάνοντας τα επίπεδα οδικής και σιδηροδρομικής ασφάλειας. Αυτό το έργο έχει κόστος περίπου 19 εκατ. ευρώ. Αυτό το έργο έρχεται να συμπληρώσει το παζλ των μεγάλων οδικών έργων στην περιοχή.

Η ταυτότητα του πρώτου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Δράμα-Καβάλα

Όσον αφορά το πρώτο τμήμα Κρηνίδες-Σταυρός του αυτοκινητοδρόμου Δράμα-Καβάλα το οποίο θα αναλάβει να υλοποιήσει η Εγνατία Οδός έχει μήκος 8,26 χιλιόμετρα και πλάτος 17 μέτρα. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με κεντρική νησίδα, ενώ περιλαμβάνει πέντε ισόπεδους κυκλικούς κόμβους και μία γέφυρα συνολικού μήκους 93,5 μέτρων.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χρήστος Μέτιος, μιλώντας για το έργο σημείωσε ότι αναλυτική παρουσίαση του έργου του αυτοκινητοδρόμου Δράμα-Καβάλα, θα διοργανωθεί το επόμενο διάστημα παρουσία της διοίκησης της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Όπως είπε ο κ.Μέτιος «Με τη χρηματοδότηση των δύο αυτών έργων, ύψους 79,7 εκατομμυρίων ευρώ, αναβαθμίζουμε το επίπεδο και την ασφάλεια των οδικών μεταφορών της Δράμας και της Καβάλας και κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη, που τόσο έχει ανάγκη η περιοχή. Όπως ανακοίνωσα από την πόλη της Δράμας στις 7 Μαρτίου 2019, η δέσμευσή μου ότι θα εξασφαλίσουμε τους αναγκαίους πόρους για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Δράμα-Καβάλα, σήμερα, με τη χρηματοδότηση του πρώτου τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός ύψους 60,7 εκατομμυρίων ευρώ, γίνεται πράξη. Ταυτόχρονα, με επιπλέον δεκαεννέα εκατομμύρια ευρώ, χρηματοδοτούμε την αναβάθμιση της ανατολικής εισόδου της Δράμας, με την κατασκευή μιας ανισόπεδης γέφυρας στο ύψος της σιδηροδρομικής γραμμής, ένα έργο που η πόλη το έχει ανάγκη, αλλά για μεγάλο χρονικό διάστημα είχε αργήσει να δρομολογηθεί”.

ypodomes.com

Click to comment

Απάντηση

ΔΡΑΜΑ

Υποψήφιος για την Μητρόπολη Δράμας ο Καβαλιώτης Αρχιμανδρίτης Παύλος Κίτσος

Το ημερολόγιο του Αρχιεπισκόπου για τον Οκτώβριο έχει σημειωμένες «αρχιερατικές εκλογές». Ο αριθμός, έγραφα, έφτανε μέχρι προ δύο εβδομάδων, το πέντε.

Δεν είχα υπολογίσει τότε τον άδικο χαμό του μητροπολίτη Δράμας Παύλου.

Με την εκδημία του μακαριστού Παύλου, αναμφισβήτητη απώλεια για τον Ποντιακό Ελληνισμό και τη Μακεδονία, τα δεδομένα αλλάζουν. Έχουμε τέσσερις Μητροπόλεις κενές μέχρι τώρα. Αιτωλοακαρνανία που λογικά μέχρι το καλοκαίρι θα διχοτομηθεί στα δύο (με έδρα Μεσολόγγι η μία και Αγρίνιο η άλλη), την Γορτυνία και τη Δράμα.

Μαζί με τις τέσσερις αναμένονται δύο ακόμη να ψάχνουν για μνηστήρα. Μία από οικειοθελή παραίτηση ηλικιωμένου αρχιερέα της επαρχίας και ίσως μία αν ενεργοποιηθεί η επιτροπή υγείας, μπας και σωθεί και το περιβάλλον που τον κρατάει όρθιο τον Μητροπολίτη.

Οι πληροφορίες θέλουν τον Αρχιεπίσκοπο να έχει στο μυαλό του για τη Δράμα τον ιεροκήρυκα της Μητρόπολης Φιλίππων π. Παύλο Κίτσο. Αξιόλογος κληρικός, που από καραμπόλα δεν εξελέγη στην Καβάλα και αναδείχτηκε ο νυν Μητροπολίτης κ. Στέφανος. Εξαιρετικός επίσης κληρικός που χαίρει της αποδοχής από όλη την ιεραρχία, ο νυν Πρωτοσύγκελλος της Θεσσαλονίκης π. Ιάκωβος Αθανασίου.

Θα συνιστούσα σε όποιον πάει να κάνει προβλέψεις ή να βάλει… στοίχημα, να μην βιαστεί. Οι θερινοί μήνες ευνοούν το ανακάτεμα της τράπουλας και μπορεί ο εκλεκτός να προκύψει από εκεί που δεν το περιμένει κανείς.

Επίδοξοι διάδοχοι

Όσοι βιάζονται να διαδεχτούν τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο καλό θα ήταν να μην βιάζονται. Το μυαλό του κ. Ανθίμου είναι «ξυράφι» και λύνει και δένει. Τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει είναι κυρίως κινητικά, επομένως το ότι δεν μπορεί να λειτουργεί δε σημαίνει πως δεν μπορεί να διοικεί.

Να θυμίσω πως και ο Βόλγκανγκ Σόιμπλε έχει δεδομένα κινητικά προβλήματα κι όμως όχι μόνο διοικούσε όλη την Ευρώπη, αλλά και καθήμενος έκανε όλους τους Έλληνες Πρωθυπουργούς να … χορεύουν στον ρυθμό του. Άλλο να μη μπορείς να σταθείς και άλλο να μη μπορείς να διοικείς. Για να μην μπερδεύονται αυτοί που θέλουν να εκπαραθυρώσουν τον Άγιο Θεσσαλονίκης.

Μικρή λεπτομέρεια: τόσο ο μακαριστός Μητροπολίτης Λαγκαδά Ιωάννης όσο και ο μακαριστός Μητροπολίτης Δράμας Παύλος γράφονταν και ψιθυρίζονταν ως πιθανοί διάδοχοι του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου. Όμως άγνωστες οι βουλές του Κυρίου.

Γενικώς όσοι κυνηγούν μεταθετά και να διαδεχτούν τους γηραιότερους, καλό θα ήταν να κοιτάξουν το κονάκι τους. Να τακτοποιήσουν τη Μητρόπολή τους, να τη φροντίσουν να τη μεγαλώσουν και αν μετά κάνουν κάποιο έργο σημαντικό, η Ιεραρχία μπορεί να τους επιλέξει για κάτι υψηλότερο. Με φλύαρα κηρύγματα και ανέξοδες επικοινωνιακές φανφάρες, δεν ήρθε ποτέ η πρόοδος.

orthodoxtimes.gr

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Οικουμενικός Πατριάρχης | Στην Δραμα για να τελέσει τρισάγιο στη μνήμη του Μακαριστού Μητροπολίτη Δράμας

Ως γνωστόν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα έλθει τέλος Μαίου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να μεταβεί στο Άγιο Όρος αλλά και να πραγματοποιήσει ποιμαντική επίσκεψη στην Μητρόπολη Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς.

Με την ευκαιρία αυτή θα μεταβεί στην Δράμα προκειμένου να ψάλλει Τρισάγιο επί του τάφου του λαοπρόβλητου και θεοπρόβλητου Μητροπολίτη Παύλου που έφυγε τόσο απρόσμενα στην ηλικία των 59 ετών.

Ο Παναγιώτατος Οικ. Πατριάρχης συνδεόταν με άρρηκτους δεσμούς με τον Μακαριστό Παύλο, τον οποίο θεωρούσε και ήταν πιστός φίλος του. Όσα δεν έλεγε ο Παύλος με λόγια το έπραττε με πλούσια έργα. Και ήταν ακραιφνής και διαπρύσιος υπερασπιστής των δικαίων του Φαναρίου. Και αυτό το γνώριζε ο Πατριάρχης γιαυτό και τον εκτιμούσε. Επίσης καθ´οδόν προς το Άγιο Όρος θα σταματήσει στην Μονή της Ορμύλιας για να τελέσει Τρισάγιο και στον Γέροντα Αιμιλιανό τον Σιμωνοπετρίτη, την εμβληματική αυτή φυσιογνωμία του Αγίου Όρους.

Πηγή: exapsalmos.gr

 

Continue Reading

ΔΡΑΜΑ

Σε πορεία υλοποίσης οι ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Αμφίπολης-Δράμας

Τρία σημαντικά έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παίρνουν τον δρόμο της υλοποίησης. Αφορά στους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Αμφίπολη-Δράμα αλλά και το έργο λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πακέτο των τριών έργων θα είναι στην επόμενη Διυπουργική ΣΔΙΤ η οποία αναμένεται να τα εγκρίνει, δίνοντας το πράσινο φως στην έναρξη των διαγωνισμών τους.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στα τρία έργα έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες διαδικασίες, ενώ παράλληλα έχουν από καιρό συναφθεί συμβάσεις με Τεχνικούς, Νομικούς και Οικονομικούς Συμβούλους. Η ωρίμανση αυτών των έργων έτρεξε από το υπουργείο προκειμένου να είναι έτοιμα προς δημοπράτηση μετά την έγκριση της Διυπουργικής η οποία εκτιμάται ότι θα συνεδριάσει σύντομα.

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως στα δύο οδικά έργα, Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενώ στο έργο ΣΔΙΤ για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η Αττικό Μετρό.

Αμφίπολη-Δράμα

Το νέο οδικό έργο-ΣΔΙΤ αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμα-Αμφίπολη, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Η διάρκεια της σύμβασης εκτιμάται πως θα είναι κατά πάσα πιθανότητα για 27 έτη με τα πρώτα 3-4 χρόνια να αποτελούν την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου φτάνει τα 275 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα κινήσει για άλλη μια φορα το ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου.

Χωρίζεται σε δύο τμήματα:

Α. Τμήμα Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη
Το μήκος του τμήματος είναι 30χλμ. Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας περίπου 13,5Χλμ και θα κατσκευαστούν 16,5χλμ νέων τμημάτων, παρακάμπτοντας τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτη.

Συνοπτικά, τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν:

• Αναβάθμιση κύριας αρτηρίας, εφαρμόζοντας την διατομή β4ν*σ (22μ πλάτος , νησίδα διαχωρισμού, και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά διεύθυνση) και ταχύτητα κυκλοφορίας 110Χλμ/ώρα
• Σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με επτά (7) κόμβους
• Αποκατάσταση της πρόσβασης στις γειτονικές περιοχές μέσω κατασκευής οδών πρόσβασης με συνολικό μήκος 44,6Χλμ, αποκατάστασης αγροτικών οδών και συνολικό μήκος 12,6Χλμ και αποκατάσταση Εθνικών Οδών μήκους 1,5Χλμ.
• Δεκαεπτά (17) γέφυρες, τρεις εκ των οποίων γεφυρώνουν μικρούς ποταμούς, και επτα (7) κάτω διαβάσεις και έξι (6) άνω διαβάσεις

Η επιλεγόμενη διατομή της κύριας αρτηρίας είναι η β4ν*σ, με πλάτος 21,10m και περιλαμβάνει ανά διεύθυνση 0.945μ shoulder και δύο λωρίδες των 3,50μ ανά διεύθυνση και ΛΕΑ των 2,30μ, νησίδα ασφαλείας με διπλο προστατευτικό New Jersey.

Β) Τμήμα Μαυρολεύκη – Δράμα
Το συνολικό μήκος του δεύτερου τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη ανέρχεται περίπου στα 13χλμ. περίπου με διατομή 17 μ. χωρίς ΛΕΑ
Το τμήμα χωρίστηκε μελετητικά σε 3 υποτμήματα. Συγκεκριμένα:
Α. Υποτμήμα «Δράμα – Νέα Σεβάστεια», μήκους 2,96 χλμ. :
Β.Υποτμήμα «Νέα Σεβάστεια – Κουδούνια», μήκους 1,96 χλμ.: προβλέπει την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου σύνδεσης της Περιμετρικής Οδού Δράμας με τον αυτ/μο Δράμα – Αμφίπολη.
Γ. Υποτμήμα «Κουδούνια – Μαυρολεύκη», μήκους 8,7 χλμ.

ypodomes.com.gr

Continue Reading

Κατοικία


newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: