Connect with us

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Δημοσκόπηση Pulse | Μεγάλο προβάδισμα για ΝΔ – Πώς “βλέπουν” οι πολίτες τη χρήση μάσκας

Σαφές προβάδισμα διατηρεί η Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στη δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από την Pulse για τον ΣΚΑΪ, το διάστημα 21 – 23 Σεπτεμβρίου, σε πανελλαδικό δείγμα 1.407 ατόμων.

Στην πρόθεση ψήφου με αναγωγή επί των έγκυρων η διαφορά βρίσκεται στο 17,5 %, με τη Νέα Δημοκρατία να καταγράφει 41,5%, τον ΣΥΡΙΖΑ 24% και ακολουθούν ΚΙΝΑΛ με 7%, ΚΚΕ με 6%, Ελληνική Λύση με 4% και ΜέΡΑ 25 με 2,5 %.

Καταλληλότερος για πρωθυπουργός εμφανίζεται με 46% ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Αλέξης Τσίπρας ακολουθεί με 24%, ενώ η απάντηση “κανένας από τους δύο” συγκεντρώνει το 26%.

Για τα οικονομικά μέτρα που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης το 43% τα είδε θετικά, το 30% αρνητικά, με το 27% να απαντάει “δεν ξέρω, δεν απαντώ”.

Όσο για τα οικονομικά μέτρα που πρότεινε ο Αλέξης Τσίπρας το 31% απάντησε πως τα είδε θετικά, το 37% αρνητικά και το 32% απάντησε “δεν ξέρω, δεν απαντώ”.

Τα ελληνοτουρκικά

Οι αποφάσεις/ενέργειες της κυβέρνησης στα ελληνοτουρκικά κινούνται σε σωστή κατεύθυνση δηλώνει το 58% των ερωτηθέντων συνολικά, δηλαδή σίγουρα σε σωστή κατεύθυνση το 21% (έναντι 17% στην προηγούμενη δημοσκόπηση του Ιανουαρίου) ή μάλλον σε σωστή κατεύθυνση το 37% (έναντι 38%).  Το 19% των ερωτώμενων (έναντι 20% στην προηγούμενη σφυγμομέτρηση) δηλώνει ότι οι αποφάσεις της κυβέρνησης στα ελληνοτουρκικά κινούνται μάλλον σε λάθος κατεύθυνση, ενώ το 15% (16%) δηλώνει ότι κινούνται σίγουρα σε λάθος κατεύθυνση.  8% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ (9%).

Στην ερώτηση εάν υπάρχει διάθεση αποκλιμάκωσης της έντασης από την Τουρκία το 10% των ερωτώμενων συνολικά απαντά θετικά με 2% να δηλώνει σίγουρα ναι και το 8% μάλλον ναι. Στον αντίποδα, το 80% του δείγματος συνολικά κρίνει ότι η Άγκυρα δεν έχει διάθεση αποκλιμάκωσης  με το 37% να απαντά μάλλον όχι και το 43% σίγουρα όχι.

Θετικά αξιολογεί τη γερμανική στάση στα ελληνοτουρκικά το 18% των ερωτώμενων συνολικά, με 3% να απαντά σίγουρα θετικά (σταθερό σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση) και το 15% μάλλον θετικά (έναντι 7%). Το 68% αντίθετα αποτιμά αρνητικά τη συμβολή της Γερμανίας με το 38% μάλλον αρνητικά (34%) και το 30% (42%) σίγουρα αρνητικά. 14% απαντά δεν ξέρω/δεν απαντώ (σταθερό).

Θετικά αξιολογεί τη γαλλική στάση στα ελληνοτουρκικά το 76% των ερωτηθέντων συνολικά, με το 45% σίγουρα θετικά (31%) και το 31% μάλλον θετικά (έναντι 36% στην προηγούμενη σφυγμομέτρηση).  11% του δείγματος συνολικά αποτιμά μάλλον αρνητικά τη στάση του Παρισιού, με 7%  απαντά μάλλον αρνητικά (12%) και 4% σίγουρα αρνητικά (6%). 13% απαντά δεν ξέρω/δεν απαντώ (15% στην προηγούμενη έρευνα).

Ο κορονοϊός και η χρήση μάσκας

Υπέρ της μάσκας για τον περιορισμό της διασποράς του νέου κορονοϊού τάσσεται η συντριπτική πλειονότητα των ερωτώμενων σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης της PULSE. Στην Αττική ανησυχούν ιδιαίτερα για την εξάπλωση του ιού, σχεδόν οχτώ στους δέκα κατοίκους της περιφέρειας, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα έξι στους δέκα κατοίκους.

Παράλληλα, στη δημοσκόπηση διαφαίνεται η διαφορά νοοτροπίας μεταξύ των ερωτηθέντων ηλικιακά, καθώς, παρότι υψηλό, το ποσοστό των νέων 17 έως 29 ετών που τάσσονται υπέρ της μάσκας είναι και το χαμηλότερο.

Το ποσοστό των ανησυχούντων στη χώρα (66%) είναι το δεύτερο μεγαλύτερο από τον Απρίλιο (78%).

Ειδικότερα, το 74% των ερωτηθέντων συνολικά δηλώνει ότι έχει πεισθεί για την αναγκαιότητα της μάσκας, με το 56% να απαντά σίγουρα ναι και το 18% μάλλον ναι. 19% του δείγματος συνολικά απαντά ότι δεν έχει πεισθεί για τη μάσκα, με το 9% να δηλώνει μάλλον όχι και 10% να απαντά σίγουρα όχι. Δεν γνωρίζω/δεν απαντώ δηλώνει το 7%.

Όσο μεγαλύτεροι τόσο πιο πεπεισμένοι για την ανάγκη μάσκας

Για την αναγκαιότητα χρήσης μάσκας δηλώνει ότι έχει μάλλον ή σίγουρα πεισθεί το 61% των ερωτώμενων της ηλικιακής ομάδας 17 – 29 χρόνων, το 22% απαντά μάλλον ή σίγουρα όχι, ενώ το 17% του δείγματος δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. Στην ηλικιακή ομάδα 30 – 44 ετών δηλώνει ότι έχει μάλλον ή σίγουρα πεισθεί το 68% των ερωτώμενων, το 29% απαντά μάλλον ή σίγουρα όχι, ενώ το 3% δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.  Στην ηλικιακή ομάδα 45 – 59 χρόνων δηλώνει ότι έχει μάλλον ή σίγουρα πεισθεί το 75% των ερωτηθέντων, το 19% απαντά  μάλλον ή σίγουρα όχι ενώ το 6% δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ. Στην ηλικιακή ομάδα 60 και άνω δηλώνει ότι έχει μάλλον ή σίγουρα πεισθεί το 85% των ερωτηθέντων, το 10% απαντά  μάλλον ή σίγουρα όχι ενώ το 5% δηλώνει δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.

Στην ερώτηση πόσο τους ανησυχεί η επιδημία του νέου κορονοϊού στη χώρα μας το 66% των ερωτηθέντων  συνολικά απαντά πολύ ή αρκετά, με το 40% να απαντά πολύ (έναντι 34% στην προηγούμενη δημοσκόπηση του Ιουλίου) και το 26% αρκετά (έναντι 30%). 17% των ερωτώμενων απαντά μέτρια (18%), ενώ 11% συνολικά απαντά από λίγο έως ελάχιστα/καθόλου, με το 4% να δηλώνει λίγο (έναντι 6%) και το 7% ελάχιστα έως καθόλου (5%). 6% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ (από 7%).

Έντονη η ανησυχία στην Αττική για τον κορονοϊό

Στην περιφέρεια Αττικής το 77% του δείγματος ανησυχεί αρκετά έως πολύ για τον κορονοϊό, μέτρια ανησυχεί το 13%, το 7% λίγο ελάχιστα έως καθόλου, ενώ το 3% δηλώνει δεν ξέρω/δεν απαντώ.

Πηγή: ΣΚΑΪ.

Click to comment

Απάντηση

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Αγοράζουν από “δεύτερο χέρι” και κυνηγούν προσφορές οι Έλληνες

Με όλο και δυσκολότερες συνθήκες στην αγορά, οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν πολύ πιο συστηματικά τις καλύτερες ευκαιρίες στα ψώνια και στις αγορές τους.

Σύμφωνα με την YouGov Profiles – έκδοση Απριλίου 2022:

-Οκτώ στους δέκα Έλληνες αξιοποιούν ειδικές προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια, ηλεκτρονικούς εκπτωτικούς κωδικούς, με τους τελευταίους να αποτελούν την πιο δημοφιλή μορφή αξιοποίησης των αγοραστικών ευκαιριών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στους καταναλωτές τους.

-Ένας στους δύο Έλληνες έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα είδος από πηγή μεταχειρισμένων ειδών / δεύτερο χέρι μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες

-Επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν πολύ πιο προσεκτικοί με τα οικονομικά τους σε σχέση με παλιότερες εποχές, ενώ

-Αντίστοιχη αναλογία δηλώνουν πως αναζητούν και προτιμούν τα είδη που είναι σε ειδικές προσφορές ή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές.

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Δημοσκόπηση Mega: Τι λένε οι Έλληνες για τον πόλεμο στην Ουκρανία

7 στους 10 είναι κατά της Ρωσίας

Διαβάστε στην δημοσκόπηση του Mega, τι λένε οι Έλληνες για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Πόσοι συμφωνούν με την αποστολή πολεμικού υλικού από την Ελλάδα στο Κίεβο

Στο δεύτερο μέρος της δημοσκόπησης του Mega από την εταιρεία Metron Analysis, όπου η διαφορά της Νέας Δημοκρατίας με τον ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στις 7,6 μονάδες. Οι ψηφοφόροι απάντησαν σε θέματα που αφορούν τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Στο ερώτημα για το αν είστε υπέρ ή κατά της Ρωσίας στον πόλεμο της Ουκρανίας: υπέρ απάντησε το 13%, κατά το 70%, ούτε υπέρ ούτε κατά το 9%, και 8% ΔΓ/ΔΑ.

Για το ποια θα είναι η έκβαση του πολέμου: το 53% είπε πως «θα περιοριστεί σε τοπική κλίμακα ανάμεσα σε Ρωσία και Ουκρανία», ενώ το 40% ότι «είναι πιθανό να οδηγηθεί σε παγκόσμια σύρραξη», 7% ΔΓ/ΔΑ.

Είστε υπέρ ή κατά των κυρώσεων κατά της Ρωσίας; Υπέρ 60%, κατά 30%, ούτε υπέρ ούτε κατά 4%, 6% ΔΓ/ΔΑ

Για την αποστολή πολεμικού υλικού στην Ουκρανία από την Ελλάδα: 29% συμφωνώ, 66% διαφωνώ, 2% ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ, 3 ΔΓ/ΔΑ.

Για το αν πρέπει να δημιουργηθεί ευρωπαϊκός στρατός: 52% συμφωνεί, το 40 λέει να μείνει όπως είναι τώρα και 8% ΔΓ/ΔΑ

Continue Reading

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

Έρευνα | Όλοι οι ώριμοι Έλληνες είναι πλέον ψηφιακοί πολίτες

Καθώς η χρήση internet έχει πλέον φτάσει στο 94% του ελληνικού πληθυσμού, οι πιο πρόσφατοι «ψηφιακοί πολίτες» είναι οι πιο ώριμοι Έλληνες ενήλικες, που ανήκουν στις ηλικιακές ομάδες των 55+. 
Ειδικά με τις συνθήκες της πανδημίας, ακόμα και οι παππούδες και οι γιαγιάδες προσήλθαν στον κόσμο του digital με πλειάδα εφαρμογών και χρήσεων!
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση των Focus on Tech Life TIPS από την Focus Bari που «μετρά» την σχέση των Ελλήνων με την τεχνολογία από το 1995:
  • Η χρήση internet στις ηλιακές ομάδες 55-64 και 65-74 χρόνων έχει φτάσει σήμερα στο 90% και 73% αντίστοιχα, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11% και 21% μέσα στην τελευταία διετία!
  • Οι ώριμοι Έλληνες χρήστες internet έχουν πρόσβαση από διαφορετικές συσκευές που χρησιμοποιούν, και …
  • Έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους πλειάδα χρήσεων, όπως ενημέρωση, επικοινωνία, social media networks, ηλεκτρονικές αγορές με σημαντική αύξηση του ποσού που δαπανούν online!

Δείτε τα τελευταία Focus on Tech Life Tips εδώ

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: