Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γιατί ο Ερντογάν μπορεί να επιλέξει τον πόλεμο με την Ελλάδα

Συνεχίζεται, μετά το «επεισόδιο» στο δείπνο των ηγετών στην Πράγα, το μπρα ντε φερ μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού και του Τούρκου προέδρου – Οι δύο πλευρές, στον απόηχο του κλίματος που εκπέμφθηκε το βράδυ της Πέμπτης, με τις προκλήσεις Ερντογάν και την άμεση απάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, επανήλθαν με δηλώσεις – Τι αναφέρει ανάλυση της τουρκικής αντιπολιτευτικής ιστοσελίδα «Ahval» για τα σχέδια της Τουρκίας τεκμηριώνοντας τους λόγους που ο Ερντογάν θα μπορούσε να προκαλέσει ένα θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο.

Τις απειλές του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απέναντι στην Ελλάδα αλλά και τους λόγους που ο… σουλτάνος θα μπορούσε να επιτεθεί σε ελληνικά εδάφη αναλύει η αντιπολιτευτική τουρκική ιστοσελίδα «Ahval», σε ένα άρθρο με τίτλο «Γιατί ο Ερντογάν μπορεί να επιλέξει τον πόλεμο με την Ελλάδα».

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο της Ahval:

«Τα νησιά που καταλαμβάνετε δεν μας δεσμεύουν, θα κάνουμε ότι χρειάζεται όταν έρθει η ώρα. Όπως λέμε, μπορεί να έρθουμε ξαφνικά ένα βράδυ».

Έχουν περάσει πλέον εβδομάδες από τότε που ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απείλησε ότι θα εισβάλει στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας την ίδια γλώσσα που χρησιμοποιούσε πριν από προηγούμενες τουρκικές στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Συρία.

Ένας μεγάλος αριθμός ζητημάτων διχάζουν την Αθήνα και την Άγκυρα, αλλά ο Ερντογάν έχει επικεντρώσει το τελευταίο διάστημα την οργή του στη στρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου από την Ελλάδα. Ενώ η ελληνική στρατιωτική παρουσία στα νησιά αυτά παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό συνεπής τις τελευταίες δεκαετίες, η Άγκυρα επιμένει ότι παραβιάζει τις συνθήκες του 1923 και του 1947 που καθιέρωσαν την κυριαρχία της Ελλάδας στα νησιά.

Όπως υποστηρίξαμε και τον Ιούνιο, μια σύγκρουση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας φαίνεται πολύ πιθανή.

Μια προσεκτική ανάγνωση των πρόσφατων δηλώσεων από Τούρκους αξιωματούχους, καθώς και το μοτίβο των γεγονότων τους τελευταίους μήνες, έχουν απλώς αυξήσει τον κίνδυνο. Η ρητορική του Ερντογάν, καθώς και τα συμφέροντα και η ιδεολογία του, υποδηλώνουν ότι η Άγκυρα μπορεί να είναι πρόθυμη να «μπει» σε πόλεμο.

Οι φόβοι για ένα θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο επανήλθαν ξανά στις αρχές Αυγούστου με την καθέλκυση ενός νέου τουρκικού πλοίου γεώτρησης που φέρεται να κατευθυνόταν στη Μεσόγειο. Όμως, παρά τις υψηλές προσδοκίες στον τουρκικό εθνικιστικό Τύπο, το γεωτρύπανο παρέμεινε στα τουρκικά χωρικά ύδατα.

Στη συνέχεια τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης και το τουρκικό υπουργείο Άμυνας ανέφεραν ότι η ένταση αναζωπυρώθηκε ότι όταν ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη παρενόχλησαν τουρκικά αεροσκάφη που συμμετείχαν σε αποστολή του ΝΑΤΟ πάνω από τη Μεσόγειο. Μέρες αργότερα, Τούρκοι αξιωματούχοι ισχυρίστηκαν ότι ένα ελληνικό αντιαεροπορικό σύστημα S-300 «κλείδωσε» σε τουρκικά F-16 κοντά στην Κρήτη.

Με τα δύο περιστατικά να συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των εορτασμών της εκατονταετηρίδας που σηματοδότησαν το τέλος του Τουρκικού Πολέμου της Ανεξαρτησίας, ο Ερντογάν επέκρινε την ανάπτυξη των ρωσικών S-300 από την Ελλάδα ως απόδειξη της ελληνικής… απιστίας προς το ΝΑΤΟ. Σε αυτό το πλαίσιο ο πρόεδρος της Τουρκίας απείλησε να έρθει χωρίς προειδοποίηση στα νησιά της Ελλάδας.

Τα λόγια του Ερντογάν προκάλεσαν την άμεση αντίδραση της Αθήνας. Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε την ομιλία του εσκεμμένα επιθετική. Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ επανέλαβε στη συνέχεια την επιθυμία της Ουάσιγκτον «όλα τα μέρη να αποφύγουν τη ρητορική και να αποφύγουν ενέργειες που θα μπορούσαν να επιδεινώσουν περαιτέρω τις εντάσεις», δηλώνοντας ότι η κυριαρχία των ελληνικών νησιών του Αιγαίου «δεν αμφισβητείται». Ορισμένοι παρατηρητές εντός και εκτός Τουρκίας έχουν υποστηρίξει ότι η πτώση των δημοσκοπήσεων του Ερντογάν ήταν η αφορμή για το ξέσπασμά του.

Όσον αφορά το θέμα της στρατικοποίησης των ελληνικών νησιών είναι δύσκολο σήμερα να βρεις Τούρκους αναλυτές πρόθυμους να αναλύσουν το θέμα. Την ίδια στιγμή ρεπορτάζ σε τουρκικά ΜΜΕ αναφέρονται στα εδάφη της Ελλάδας στο Αιγαίο ως «τα νησιά υπό καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης (gayri askeri statüdeki adalar). Η χρήση αυτής της έκφρασης συνοδεύτηκε από μια σειρά ρεπορτάζ σχετικά με την τοποθέτηση στρατευμάτων και εξοπλισμού στα νησιά. Πολλαπλές διαδικτυακές πηγές έχουν δημοσιεύσει άρθρα με εικόνες υποτιθέμενων παράνομων βάσεων και αεροδρομίων στο Αιγαίο. Οι σχολιαστές αναφέρουν επανειλημμένα την ύπαρξη δεκάδων χιλιάδων Ελλήνων στρατιωτών στα νησιά.

Πρόσφατα, το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Τουρκίας αλλά και η Τουρκική Ραδιοφωνία και Τηλεόραση, δημοσίευσαν φωτογραφίες από drone που δείχνουν ελληνικά πλοία να ξεφορτώνουν δεκάδες τεθωρακισμένα οχήματα στα ελληνικά νησιά Μυτιλήνη και Σάμο. Οι σχολιαστές στην Τουρκία άρπαξαν αμέσως τις εικόνες αποδεικτικών στοιχείων της επιθυμίας της Ελλάδας να «στρατιωτικοποιήσει» το Αιγαίο. Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι η μη αποστρατιωτικοποίηση των νησιών θα μπορούσε να θέσει επίσημα υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία τους.

Ο ίδιος ο Ερντογάν έχει ξεκαθαρίσει ότι οι ενέργειες της Ελλάδας στο Αιγαίο δεν είναι η μοναδική πηγή έντασης. Σύμφωνα με τον ίδιο η συμφωνία αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας μεταξύ της Ουάσιγκτον και της Αθήνας το 2019, έχει προκαλέσει την οργή του Τούρκου προέδρου.

Ο στόχος της Ουάσιγκτον, υποστηρίζεται συχνά, είναι να πολιορκήσει την Τουρκία. Η άρση του εμπάργκο όπλων των ΗΠΑ στην Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς και η υποστήριξη των ΗΠΑ για δραστηριότητες Κούρδων μαχητών στη Συρία, αναφέρονται συχνά ως περαιτέρω στοιχεία αυτής της συνωμοσίας. Η πώληση όπλων από την Ουάσιγκτον στην Ελλάδα, όπως δήλωσε ο Ερντογάν ενώπιον των Ηνωμένων Εθνών, αποτελεί «μια συγκαλυμμένη κατοχή». Η αμερικανική και ευρωπαϊκή υποστήριξη, προειδοποίησε στη συνέχεια την Αθήνα, «δεν θα σας σώσει».

Την ίδια στιγμή υπάρχουν όμως και πολλοί λόγοι για να αμφιβάλλουμε για τη σοβαρότητα των απειλών του Ερντογάν. Μια μικρή πλειοψηφία Τούρκων ψηφοφόρων, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση, παραμένει πεπεισμένη ότι τα λόγια του είναι απλώς μια εκλογική στρατηγική που έχει σκοπό να «δημιουργήσει μια ατζέντα» πριν από τις εκλογές του επόμενου έτους. Ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό, το 64% σύμφωνα με την ίδια δημοσκόπηση δεν πιστεύει ότι υπάρχει «εχθρότητα μεταξύ του τουρκικού και του ελληνικού λαού». Επίσης, υπάρχει ακόμη μεγάλη πεποίθηση ότι μια σύγκρουση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας θα είχε καταστροφικές επιπτώσεις στις εύθραυστες οικονομίες και των δύο κρατών.

Τα έσοδα από τον τουρισμό, ιδιαίτερα από τα θέρετρα στις ακτές του Αιγαίου, αποτελούν περίπου το 15% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Τουρκίας (και περίπου το 18% του ελληνικού). Και τα δύο κράτη εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη θαλάσσια ναυτιλία για το εμπόριο. Πριν από τον COVID-19, το 87% του τουρκικού εμπορίου μεταφερόταν μέσω παραθαλάσσιων λιμένων εισόδου.

Επίσης, εκτός από οποιαδήποτε πιθανή οικονομική ζημιά, οι διεθνείς συνέπειες της σύγκρουσης δεν θα ήταν λιγότερο σοβαρές.

Τόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν υποδηλώσει έλλειψη ανοχής για οποιαδήποτε επίθεση σε κυρίαρχο ελληνικό έδαφος. Επίσης, ούτε οι Βρυξέλλες ούτε η Ουάσιγκτον φαίνεται να ενστερνίζονται τους τουρκικούς ισχυρισμούς για ελληνική επιθετικότητα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δηλώσει σθεναρά ότι οποιαδήποτε άμεση απειλή κατά της ελληνικής κυριαρχίας αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για τη χώρα ωστόσο υπάρχουν και άλλα, σημάδια ότι η Αθήνα προετοιμάζεται για το χειρότερο. Δημοσιεύματα τον Ιούλιο ανέφεραν ότι ο ελληνικός στρατός έχει αρχίσει να αναπτύσσει μια «ομπρέλα» κατά των τουρκικών drone στα νησιά του Αιγαίου χρησιμοποιώντας ισραηλινή τεχνολογία. Επιπλέον πρόσφατα, ελληνικά και γαλλικά πολεμικά πλοία πραγματοποίησαν κοινές ασκήσεις στο Αιγαίο Πέλαγος ως μέρος ενός ευρύτερου αμοιβαίου αμυντικού συμφώνου που υπογράφηκε το 2021.

Οι κίνδυνοι σύγκρουσης, ωστόσο, δεν φαίνεται να αποθαρρύνουν πλήρως τον Ερντογάν. Από την πλευρά του ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, επικεφαλής του μεγαλύτερου αντιπολιτευόμενου κόμματος της Τουρκίας, καταδίκασε τη δήλωση του Ερντογάν να «έρθει ξαφνικά μια νύχτα». Ένας πραγματικός ηγέτης, υποστήριξε, θα επαναλάμβανε την εισβολή της Τουρκίας το 1974 στην Κύπρο και απλά θα καταλάμβανε τα «κατεχόμενα» νησιά της Ελλάδας χωρίς απειλές ή προειδοποιήσεις.

Ένας εκπρόσωπος του εθνικιστικού Κόμματος IYI επανέλαβε αυτές τις απόψεις. Ο Ερντογάν, υποστήριξε, είχε αποδείξει την ανικανότητά του να ηγηθεί, με το να μην κάνει την Ελλάδα να «πληρώσει το κόστος» για την αποστολή τεθωρακισμένων οχημάτων στη Σάμο και τη Μυτιλήνη.

Η πιο εντυπωσιακή επίδειξη φιλοπολεμικού αισθήματος προήλθε από τον σύμμαχο του συνασπισμού του Ερντογάν, τον εθνικιστή ηγέτη Ντεβλέτ Μπαχτσελί. Υπενθυμίζεται ότι ο Μπαχτσελί τον Ιούλιο, φωτογραφήθηκε χαρούμενος με έναν χάρτη που απεικονίζει τα περισσότερα από τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης, ως τουρκικό έδαφος. Πιο πρόσφατα, ο Μπαχτσελί δήλωσε ενώπιον της Μεγάλης Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης ότι η «κυριαρχία, τα δικαιώματα ιδιοκτησίας, η θαλάσσια δικαιοδοσία και ο εναέριος χώρος» πολλών ελληνικών νησιών «αναμφίβολα και νομικά» ανήκουν στην Τουρκία.

Αν και οι τουρκικές προκλήσεις δεν υποδηλώνον απαραίτητα πρόθεση για άμεση σύγκρουση, εγείρουν όμως ένα προφανές ερώτημα: «Τι θα ήλπιζε να πετύχει η Άγκυρα με περαιτέρω κλιμάκωση;

Γιατί ο Ερντογάν να επιλέξει να ακολουθήσει αυτή την πορεία δράσης; Ίσως, όπως υποστήριξε ένας σχολιαστής, η προσωπική απογοήτευση του Ερντογάν με την αυξημένη δύναμη της Ελλάδας στη διεθνή σκηνή θα τον ωθήσει σε κλιμάκωση. Η επιθυμία για εκλογική ώθηση θα μπορούσε επίσης να παίξει κάποιο ρόλο.

Μια τουρκική επίθεση στην Ελλάδα θα προκαλούσε σίγουρα ανεπανόρθωτη ζημιά στη σχέση της Άγκυρας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ, ιδιαίτερα δεδομένης της αμυντικής συμφωνίας της Ελλάδας με τη Γαλλία και της ισχυρής παρουσίας των ΗΠΑ στο Αιγαίο.

Στη σκιά της εισβολής στην Ουκρανία, οποιαδήποτε απόπειρα κατοχής ελληνικού εδάφους θα έκανε τον Ερντογάν να μοιάζει με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν. Δεδομένων αυτών των συνθηκών, φαίνεται σχεδόν αδύνατο να φανταστεί κανείς τον Ερντογάν να απορρίπτει τις σοβαρές διπλωματικές, πολιτικές και οικονομικές συνέπειες μιας τέτοιας ενέργειας.

Ωστόσο η ιστορία έχει δείξει ότι μπορεί να είναι πρόθυμος και ικανός να αντέξει τις συνέπειες. Το 1974, η Τουρκία εισέβαλε στην Κύπρο παρά τη ζημιά που προκάλεσε στις σχέσεις της με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ. Επίσης στη Συρία, ο Ερντογάν πραγματοποίησε τις απειλές του για εισβολή.

Ως εκτούτου εάν ο Ερντογάν πιστεύει, όπως το έθεσε ένας αρθρογράφος, ότι «η Αμερική είναι ο εχθρός μας και όχι η Ελλάδα», τότε είναι πιθανό να βλέπει τους κινδύνους μιας ρήξης ως ένα λυπηρό αλλά ουσιαστικό τίμημα που πρέπει να πληρωθεί στο όνομα της τουρκικής εθνικής ασφάλειας.

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Καραμανλής | «Εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα – Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε εφ’ όλης της ύλης, καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εκλογές. Ο κ. Καραμανλής επικεντρώθηκε στα δημόσια έργα, σε αντιστροφή του brain drain, τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αλλά και τις εκλογές και τις παρακολουθήσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι «μέσα σε 3,5 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει 10 δισ. έργα, έχουμε συμβασιοποιήσει γύρω στα 4,5 δισ. έργα, πράγμα το οποίο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ σε τέτοιο χρονικό διάστημα», και πρόσθεσε:

«Επομένως, μπορεί να διαπιστώσει και ο πιο δύσπιστος ότι δεν μιλάμε για έργα που θα γίνουν, αλλά βλέπουμε εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα. Θα δούμε εργοτάξια πολύ σύντομα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ. Βλέπουμε ήδη εργοτάξια στο Καστέλι. Βλέπουμε εργοτάξια στον Ε65. Βλέπουμε εργοτάξια στο Πάτρα – Πύργος, όπου είμαστε μπροστά και από τα χρονοδιαγράμματα μας. Και πλέον βλέπουμε να είναι στην τελική ευθεία και το πολύπαθο έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είδαμε και την παράδοση των τριών σταθμών στον Πειραιά».

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στους δημοσιογράφους Γιώργο Δημητρομανωλάκη και Γαβριήλ Σερέτη, τόνισε συνεπώς ότι: «Με πολύ συστηματική δουλειά, με λίγα λόγια και με πολύ σοβαρότητα, τόσο η Κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο έχουμε καταφέρει και έχουμε δείξει ότι μπορούμε να αφήσουμε πίσω αυτή τη δεκαετή οικονομική κρίση, όπου υπήρξε μία απόλυτη αδράνεια στον τομέα όλων των μεγάλων project, είτε αυτά ήταν δημόσια, είτε αυτά ήταν ιδιωτικά».

Σημείωσε μάλιστα πως: «Ο κατασκευαστικός κλάδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ακμή, σε απίστευτη ανάπτυξη». Υπενθύμισε ότι: «Πριν από κάποια χρόνια, αυτό που συζητάγαμε ήταν το brain drain, ειδικά σε μηχανικούς. Γιατί η Ελλάδα ας μην ξεχνάμε ότι έχει ένα πολύ σοβαρό δυναμικό μηχανικών και μελετητών, οι οποίοι τα χρόνια της κρίσης φύγανε στο εξωτερικό» και πρόσθεσε: «Αυτοί λοιπόν επανέρχονται στην Ελλάδα, γιατί πλέον βρίσκουν καλές δουλειές. Άρα από το brain drain, έχουμε πάει στο brain gain. Και μάλιστα αυτοί που γυρνάνε δεν είναι αρκετοί για να καλύψουν το κενό και αρκετοί στον τεχνικό κόσμο μας λένε ότι μπορεί να φτάσουμε στο brain import, δηλαδή να εισάγουμε εργατικό δυναμικό και εξειδικευμένο προσωπικό».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Η ελληνική Κυβέρνηση και η ελληνική Πολιτεία κάνανε το καθήκον τους. Δηλαδή βγάλανε project μεγάλων έργων, ιδιωτικών, δημοσίων, ενεργειακών, ώστε να δημιουργηθούν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης. Είναι τώρα το μπαλάκι στο τερέν των ελληνικών τεχνικών εταιρειών», επισημαίνοντας ότι το στοίχημα είναι να κατασκευαστούν αυτά τα project από ελληνικές εταιρείες και ελληνικά χέρια.

Καραμανλής: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει πραγματικά σταθεί δίπλα σε αυτούς που χρειαζόταν στήριξη και με την πανδημία και με την ενεργειακή κρίση. Υπενθύμισε ότι συνολικά έχουν διατεθεί για μέτρα στήριξης σχεδόν 60 δισ. ευρώ. Αλλά υπενθύμισε ότι όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός: «Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουμε σε κίνδυνο την ελληνική οικονομία και να έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό».

Τόνισε επίσης: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Αλλά θα σας έλεγα ότι κατά μέσο όρο αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν έχει το πιο ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα, όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Έχει μάλιστα από τα φθηνότερα στην Ευρώπη».

Καραμανλής: «Η αυτοδυναμία είναι εφικτός στόχος»

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης: «Αυτή τη στιγμή η Νέα Δημοκρατία έχει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο έργο. Και οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μπορούν να συγκρίνουν τα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ με την τετραετία της Νέας Δημοκρατίας».

Επισήμανε ότι: «Δυστυχώς – κατά την άποψη μου – για τον τόπο, έχουμε αυτό το πείραμα της απλής αναλογικής την πρώτη Κυριακή, το οποίο είναι δεδομένο ότι πολύ δύσκολα θα βγάλει κάποια Κυβέρνηση συνεργασίας».

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε άλλωστε: «Δεν πιστεύω στις Κυβερνήσεις συνεργασίας. Θεωρώ δηλαδή ότι με την ελληνική πολιτική κουλτούρα κάθε φορά που έγιναν στην ιστορία της Μεταπολίτευσης συνεργατικά σχήματα κυβερνητικά, μάλλον δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα παρά έδωσαν λύσεις. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Πιστεύω στις αυτοδύναμες Κυβερνήσεις, πιστεύω ότι αυτό είναι εφικτό τη δεύτερη Κυριακή. Διαβάζουμε με προσοχή τις έρευνες και θεωρούμε ότι είναι ένας στόχος εφικτός. Αλλά ξέρετε, ωραία είναι αυτή η συζήτηση, στο τέλος όμως ο κυρίαρχος λαός είναι αυτός που θα δώσει τις λύσεις. Οπότε κοντός ψαλμός αλληλούια».

Καραμανλής: «Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Όσον αφορά στην Αττική Οδό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Η Αττική Οδός ήταν μία από τις πρώτες συμβάσεις παραχώρησης, που έγιναν το 1996. Κατά την άποψη μου, εξαιρετικά προβληματική σύμβαση παραχώρησης, που μάλλον διασφάλιζε περισσότερο τα συμφέροντα του παραχωρησιούχου, παρά του Δημοσίου». Σημείωσε ότι καθώς η παραχώρηση λήγει, ήδη έχουν βγει τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση να προχωρήσει μέσα στο 2024.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε μάλιστα ότι: «Θα δείτε μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένα funds, το οποίο επιδιώκουμε και θέλουμε», εξηγώντας ότι αυτό αναμένεται διότι η νέα σύμβαση παραχώρησης αφορά την Αττική Οδό χωρίς τις επεκτάσεις, άρα χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο.

«Νομίζω ότι θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού, όπως να σας θυμίσω ότι εντυπωσιάστηκε όλη η αγορά από το τίμημα της Εγνατίας Οδού, που άγγιξε το 1,5 δισ. Που σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις παραχωρήσεις», πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας ότι στόχος είναι η προσέλκυση και ξένων επενδυτών, που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό, ώστε η Ελλάδα να πετύχει το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό από τα 2,80 ευρώ, στα 2,50 ευρώ. «Θεωρούμε ότι αυτό θα βοηθήσει στις μετακινήσεις και θα κάνει πιο προσιτό το δρόμο», τόνισε.

Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο του θεσμού του Open House άνοιξαν το περασμένοι Σαββατοκύριακο οι πύλες του Μετρό για να δουν όλοι οι Θεσσαλονικείς σε ποια φάση βρίσκεται το έργο. «Βρίσκεται στη φάση της τελικής ευθείας. Βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Κλείσαμε όλα τα ζητήματα, που είχαν διχάσει την πόλη για αρκετά χρόνια και ο στόχος που έχουμε βάλει είναι το Μετρό να είναι ολοκληρωμένο τέλος του 2023», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Καραμανλής: «Ποιος επωφελείται από την πολιτική αστάθεια;»

Όσον αφορά στις παρακολουθήσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση είπαν πως πρέπει να βγουν όλα στο φως, αναγνώρισαν πως ήταν λάθος η νόμιμη επισύνδεση του τηλεφώνου του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, και προχωρούν και σε συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες, για να αντιμετωπιστούν και τα κακόβουλα λογισμικά, τα οποία σίγουρα δεν είναι ελληνικό φαινόμενο.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στη συνέχεια υπήρξε ένα μπαράζ επιθέσεων από εφημερίδες και μέσα φίλα προσκείμενα στο ΣΥΡΙΖΑ, με τη δημοσίευση λιστών, χωρίς όμως το παραμικρό στοιχείο.

«Από όλη αυτή την πολιτική αστάθεια τελικά ποιος επωφελείται; Είναι ένα ρητορικό ερώτημα αυτό. Σε μία εποχή, σε μία ιστορική συγκυρία, που είναι εξαιρετικά τεταμένες οι σχέσεις με τη γείτονα, ποιος θα επωφεληθεί εάν υπάρξει μία πολιτική αναστάτωση, ακυβερνησία και αναταραχή σε αυτή τη χώρα;», διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής, καταγγέλλοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί ένα πολιτικό σκηνικό εξαιρετικά τοξικό και εξαιρετικά επικίνδυνο. Προέβλεψε όμως ότι: «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες δεν θα τους ακολουθήσουν».

Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε πολύ σοβαρό το θέμα των παρακολουθήσεων. Εκτίμησε όμως ότι αυτό που απασχολεί κυρίως το μέσο Έλληνα και τη μέση Ελληνίδα, είναι η επόμενη ημέρα, πως θα πληρώσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και πως θα βάλουν βενζίνη στο αυτοκίνητο τους. «Και αυτό που θα πρέπει να αποφασίσουμε και εμείς και όλοι που θα κληθούμε σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, να πάμε στην κάλπη, είναι τελικά ποιος θέλουμε να μας κυβερνήσει και που θέλουμε να πάει η χώρα. Μπροστά ή πίσω;», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 

Πηγή : newsit.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι πολίτες αγκάλισαν το χριστουγεννιάτικο μπαζάρ του συλλόγου Εθελοντών Κατά του Καρκίνου Ν. Καβάλας

Ο σύλλογος Εθελοντών Κατά του Καρκίνου Ν. Καβάλας πραγματοποίησε το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου του χριστουγεννιάτικο του bazaar στο ισόγειο του εμπορικού κέντρου, με τους πολίτες της Καβάλας να αγκαλιάζουν αυτή τους την προσπάθεια και να στηρίζουν τον σύλλογο.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

32η εθελοντική αιμοδοσία του συλλόγου εθελοντών αιμοδοτών του Επιμελητηρίου Καβαλας

Ο σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών του επιμελητηρίου Καβάλας πραγματοποίησε το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου, την 32η εθελοντική αιμοδοσία του στο επιμελητήριο της Καβάλας όπου η συμμετοχή του κόσμου ήταν αρκετά ικανοποιητική.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖΑ

 

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: