Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Βόμβα από Λιβύη | Εξετάζουμε αγωγό με Ελλάδα και Αίγυπτο – Με πόλεμο απειλεί ο Χαφτάρ

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου (NOC) της Λιβύης σχεδιάζει ν’ αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου της χώρας στα 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα κατά την προσεχή πενταετία, ανακοίνωσε χθες Τρίτη ο επικεφαλής της εταιρείας Φαρχάτ Μπενγκντάρα (φωτογραφία, επάνω, από Anadolu).

Αγωγοί με Ελλάδα και Αίγυπτο

Σε συνέντευξή του στο SkyNews Arabia, στο περιθώριο βιομηχανικού συνεδρίου στο Αμπου Ντάμπι, ο Μπενγκντάρα είπε επίσης ότι αναμένει τα έσοδα από την παραγωγή φέτος να φτάσουν τα 35 με 37 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.

Διαβεβαίωσε πως η NOC δεν αναμένει καμία διακοπή στην παραγωγή πετρελαίου διότι «υπάρχει κατανόηση ότι το πετρέλαιο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως μοχλός για πολιτικά κέρδη».

Ο ίδιος, σε άλλη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό του Ντουμπάι CNBC Arabiya, ανέφερε ότι εξετάζεται η δημιουργία δύο νέων αγωγών φυσικού αερίου. Ο ένας θα κατευθύνεται στην αιγυπτιακή πόλη Νταμιέτα και ο άλλος στην Ελλάδα.

Είπε, επίσης, ότι οι αγωγοί αυτοί θα λειτουργούν παράλληλα με τον υπάρχοντα προς Ιταλία και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η χώρα του να ζητήσει την ένταξή της στο Φόρουμ Φυσικού Αερίου της Ανατολικής Μεσογείου (EMGF), στο οποίο συμμετέχουν οι χώρες της περιοχής (Αίγυπτος, Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ, Ιταλία, Ιορδανία, Παλαιστίνη είναι τα ιδρυτικά μέλη) εκτός της Τουρκίας.

Και πρόσθεσε, μεταξύ άλλων, ότι η NOC πρόκειται να υπογράψει με την ιταλική Eni επενδύσεις της τάξης των 8,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για έρευνα σε πεδία στη Μεσόγειο και τη δυτική Λιβύη.

Απειλές Χαφτάρ

Μετά από ένα μήνα σιωπής, ο ανώτατος διοικητής, στρατάρχης Χαλίφα Αμπού αλ Καμίμ Χαφτάρ, πήρε θέση για την πρόσφατη συμφωνία που υπέγραψε η Αγκυρα με τον προσωρινό πρωθυπουργό της Λιβύης Ντμπεϊμπά, και επιτέθηκε στην Τουρκία, την οποία περιέγραψε ως αποικιακή Οθωμανική Αυτοκρατορία, καθυστερημένη, άδικη, μισητή και κατάπτυστη.

Με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Αλ Τζούφρα, τόνισε ότι στην περιοχή γράφτηκαν αξιόλογα κεφάλαια ενάντια στον αποικιακό, οπισθοδρομικό, άδικο και μισητό Οθωμανό, με καραβάνια μαρτύρων.

Και πρόσθεσε: «Θα πολεμήσουμε αυτούς που έβαλαν τους στρατιώτες και τους μισθοφόρους τους στη γη μας, άπληστοι για τον πλούτο μας, εκμεταλλευόμενοι τις έκτακτες συνθήκες που περνά η χώρα μας, για να συνάψουν συμφωνίες ντροπής με προδότες και πράκτορες, που πούλησαν την πατρίδα και την τιμή τους για την εξουσία και τα χρήματα.

»Οι γιοι μου κι’ εγώ λαχταράμε περισσότερο τον θάνατο παρά τη ζωή, προκειμένου η αγαπημένη μας Λιβύη να παραμείνει ελεύθερη και περήφανη και για να προστατεύσει τα σύνορά της, από ξηρά, θάλασσα και αέρα, με την ψυχή και το αίμα μας, αυτή η γη είναι η ζωή μας.

Η Αίγυπτος ενδιαφέρεται περισσότερο

Ο επικεφαλής, εξάλλου, της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου της Λιβύης, Χαλέντ αλ Ακούρι, υποστήριξε τις δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών της Αιγύπτου Σάμεχ Σούκρι εναντίον της προσωρινής κυβέρνησης της Λιβύης με έδρα την Τρίπολη, λέγοντας ότι η Αίγυπτος ενδιαφέρεται περισσότερο για τη Λιβύη από ορισμένους Λίβυους.

.in.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Φόβοι για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Φόβοι για σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εκφράζονται μετά τη σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με γέφυρα στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ. Το πλοίο Dali προσέκρουσε σε κολόνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.

Έξι άνθρωποι αγνοούνται και θεωρούνται νεκροί.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανέλκυσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του, σύμφωνα με το BBC.

Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού – η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου – θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα».

«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης τον περασμένο χρόνο», δήλωσε στην εκπομπή The World Tonight του Radio 4.

«Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και του Ηνωμένου Βασιλείου, της ΕΕ, από τη General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.

«Επιπρόσθετα, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα προκαλέσει επιπλοκές και στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου 500.000 τόνοι LNG διακινούνται σε μηνιαία βάση από την Βαλτιμόρη οπότε οι επιπλοκές από αυτό που έχει συμβεί είναι σημαντικές και θα κλιμακωθούν πριν να επανέλθει η κανονική λειτουργία του λιμανιού».

Παράλληλα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εργάζονται 15.000 άτομα, ενώ όσοι επηρεάζονται από τη διακοπή της λειτουργίας του υπολογίζονται σε επιπλέον 140.000.

Μετά την κατάρρευση, η δανέζικη εταιρεία διακίνησης εμπορευμάτων Maersk, φορτίο της οποίας μετέφερε το Dali που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key τα ξημερώματα της Τρίτης, ανακοίνωσε ότι «θα αφαιρέσουμε τη Βαλτιμόρη από όλες τις υπηρεσίες μας για το προσεχές διάστημα».

Παράλληλα, εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο άνθρακα έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για διαταραχή στις εξαγωγές.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει η ώρα την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πλησιάζει η θερινή | Μία ώρα μπροστά οι δείκτες

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αλλαγή της ώρας και το πέρασμα στη θερινή ώρα. Αυτό θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, δηλαδή 31 του μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, στις 03:00 τα ξημερώματα οι δείκτες θα γυρίσουν μία ώρα μπροστά, άρα θα χάσουμε μία ώρα… ύπνου. Ωστόσο, θα κερδίσουμε περισσότερες ώρες με το φως του ήλιου.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει: «Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα.

Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στην Κέρκυρα

Σεισμική δόνηση σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου στην Κέρκυρα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών ο σεισμός ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ με επίκεντρο 33 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά των Οθωνών. Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 6 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα έχουν προηγηθεί κι άλλοι σεισμοί μικρότερης έντασης.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en