Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ Κώστας Μπαντίκος

Την αποχώρηση του λόγω συνταξιοδότησης από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜΘ, ανακοίνωσε ο Κώστας Μπαντίκος.

Στην αποχαιρετιστήρια επιστολή του κάνει ένα σύντομο απολογισμό της τριετούς θητείας του με αναφορές στα πιο κομβικά σημεία της, τονίζοντας πως κατέβαλε «κάθε δυνατή προσπάθεια να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις του έργου μου με δημοκρατικό πνεύμα, αίσθημα δικαίου, διαφάνειας και ισονομίας».

Τα καθήκοντα του κ. Μπαντίκου αναλαμβάνει πλέον η αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης ΑΜΘ Μαίρη Κοσμίδου.

Η αποχαιρετιστήρια επιστολή του:

«Με την αποχώρηση μου από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ. λόγω συνταξιοδότησης, κλείνει ένας ιδιαίτερα σημαντικός και παραγωγικός κύκλος της ζωής μου. Με κατευθυντήρια αρχή την άποψη ότι η ζωή του καθενός μας χαρακτηρίζεται από τα ίχνη που αφήνουμε στο πέρασμά της, κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις του έργου μου με δημοκρατικό πνεύμα, αίσθημα δικαίου, διαφάνειας και ισονομίας. Άξιους συνοδοιπόρους σε αυτή την πορεία είχα τους συνεργάτες μου, υπαλλήλους της Περιφερειακής Διεύθυνσης και τους Προϊσταμένους των εποπτευόμενων φορέων (Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των Π.Ε. της Περιφέρειάς μας, του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Α.Μ.Θ., των ΚΕ.Π.Ε.Α και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).

Αν και είναι δύσκολο να αποτιμηθεί μέσα σε λίγες γραμμές μια πορεία τριών ετών και πέντε μηνών, επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε μερικά βασικά σημεία, τα οποία χαρακτηρίζουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο. Αναφέρομαι, κυρίως, στην πανδημία του κορονοϊού, η οποία, λόγω συνθηκών, δεν επέτρεψε την εφαρμογή του αρχικού μας σχεδιασμού σε όλη του την έκταση.

Παρόλα αυτά, με σκληρή, συστηματική, μεθοδική και ομαδική δουλειά αντιμετωπίσαμε, σε υψηλό βαθμό επιτυχίας, τα τρέχοντα ζητήματα και υποστηρίξαμε πρωτοβουλίες που ανέδειξαν τον εκπαιδευτικό και τη δουλειά του στο σχολείο, προς όφελος των μαθητών μας.

Κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό, θα ήθελα να αναφερθώ στα πιο κομβικά σημεία της συμβολής της υπηρεσίας, της οποίας είχα την τιμή να τεθώ επικεφαλής:

  • Με τη συνδρομή όλων, των εκπαιδευτικών συμπεριλαμβανομένων, καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε επιτυχώς στη διαχείριση των ζητημάτων που προέκυψαν από την πανδημία, παρέχοντας, παρά τις αρχικές δυσκολίες, εξ αποστάσεως εκπαίδευση που κράτησε τους μαθητές μας σε επαφή με το σχολικό περιβάλλον. Οργανώσαμε και λειτουργήσαμε Διαπεριφερειακά Τμήματα για παροχή εξ αποστάσεως μαθημάτων σε ευάλωτους μαθητές και διασφαλίσαμε την ασφαλή παρουσία των μαθητών στα σχολεία, κατά τη δια ζώσης λειτουργία τους, εφαρμόζοντας τα σχετικά πρωτόκολλα και σε συνεργασία με τους υπευθύνους Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας.
  • Σε συνεργασία με τη Γ.Γ. Θρησκευμάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ. και το Γραφείο Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσής μας, μεριμνήσαμε για την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στα Μειονοτικά Σχολεία και τα Μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια της Θράκης (έγκαιρη πρόσληψη αναγκαίου προσωπικού, πρόσληψη Ιεροδιδασκάλων, εναρμόνιση ωρολογίων προγραμμάτων, πρόσληψη για πρώτη φορά νομικών συνεργατών στις Μουφτείες, διορισμός μελών Σχολικών Εφορειών, κ.ά.).
  • Επιδιώκοντας την εξωστρέφεια, συνεργαστήκαμε σε κοινά προγράμματα με Πανεπιστήμια και Φορείς. Συμμετείχαμε σε προγράμματα ERASMUS μεταφέροντας τις αποκτηθείσες γνώσεις και εμπειρίες στο σύνολο της εκπαιδευτικής μας κοινότητας.
  • Μέσω χαρτογράφησης των αναγκών σε τεχνολογικό εξοπλισμό των εποπτευόμενων φορέων μας, προχωρήσαμε σε συνεργασία με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα παιδείας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης της Περιφέρειας Α.Μ.Θ., στην προμήθεια του σχετικού εξοπλισμού. Ήδη το πρόγραμμα βρίσκεται στο τελικό του στάδιο.
  • Επεκτείναμε το θεσμό του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ., δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητευόμενους να εναλλάσσουν τον μαθησιακό χρόνο μεταξύ χώρου εργασίας και εκπαιδευτικής δομής, λαμβάνοντας αμοιβή και ασφαλιστική κάλυψη.

Τα προαναφερόμενα αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος του έργου που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια και δεν το αποτυπώνουν σε όλο το εύρος του. Πολλά περισσότερα έγιναν με τη συμμετοχή και πολλών άλλων, προς τους οποίους θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου για την ειλικρινή και έμπρακτη διάθεση συνεργασίας που επέδειξαν. Αναφέρομαι στους Σεβασμιότατους των Μητροπόλεων της Περιφέρειάς μας, στους Σοφολογιότατους των Μουφτειών Θράκης, στους Εκπροσώπους των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, στα όργανα Διοίκησης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, στους Αιρετούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ακαι Β Βαθμού, στους Εκπροσώπους των  ΜΜΕ, στους Εκπροσώπους Φορέων και Συλλόγων. Δε θα μπορούσα, ακόμη, να παραλείψω την πολιτική ηγεσία και τα στελέχη του Υ.ΠΑΙ.Θ., τους συναδέλφους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, τα μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τα μέλη Συνδικαλιστικών Συλλόγων των Εκπαιδευτικών, τα μέλη των Συλλόγων Γονέων και, βέβαια, τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, οι οποίοι, παρόλες τις δυσκολίες και αντιξοότητες,  πασχίζουν καθημερινά για να μεταδώσουν γνώση και αξίες στους μαθητές μας.

Κλείνοντας, εύχομαι στην αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια, κ. Μαριγούλα Κοσμίδου, καλή δύναμη και επιτυχία στα νέα της καθήκοντα και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα μια καλή και δημιουργική χρονιά».

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Θεσσαλία: Δεν δίνουν πτυχίο σε φοιτητή γιατί χρωστάει 105 ευρώ στην εστία – Στη Βουλή το θέμα

Απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και περιμένει να δικαιωθεί για τον παραλογισμό.

Αδιανόητο; Παράλογο; Εξοργιστικό; Σίγουρα ελληνικό… Ένας φοιτητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δεν μπορεί να πάρει το πτυχίο του λόγω χρέους 105 ευρώ για τη διαμονή του στη φοιτητική εστία, παρά το γεγονός ότι έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα σπουδών του.

Ο φοιτητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων – Μηχανικών, Λαυρέντης Κουρελάς, έχασε τον πατέρα του πριν από τρία χρόνια και από τον περασμένο Ιούλιο, η μητέρα του νοσηλεύεται σε ιδιωτική κλινική λόγω εργατικού ατυχήματος σε χωράφι που εργαζόταν, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Ο κανονισμός λειτουργίας των εστιών προβλέπει ότι αν υπάρχει οικονομική εκκρεμότητα, ο φοιτητής δεν ορκίζεται.

Ο νεαρός φοιτητής, απελπισμένος και αγανακτισμένος από την αναλγησία των πρυτανικών Αρχών, απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στον ίδιο τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Μάλιστα, ο ίδιος σημειώνει ότι στόχος του είναι και να σταματήσει να υφίσταται το «χαράτσι», όπως ονομάζει την προϋπόθεση εξόφλησης των όποιων οφειλών των φοιτητών προς το πανεπιστήμιο για τη διαμονή τους στην εστία, προκειμένου να πάρουν το πτυχίο τους. Όπως λέει ο κ. Κουρελάς, αυτή η προϋπόθεση υφίσταται χρόνια, με αποτέλεσμα να έχουν ταλαιπωρηθεί εκατοντάδες φοιτητές με οικονομικά προβλήματα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, βουλευτές ετοιμάζονται να φέρουν το ζήτημα στη Βουλή με ερώτηση προς το υπουργείο Παιδείας.

Η απάντηση του Πανεπιστημίου

Το ΑΕΙ από την πλευρά του, εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το θέμα του Λαυρέντη Κουρελά, σημειώνοντας τα εξής:

«Σε απάντηση σχετικού δημοσιεύματος, με βάση τον κανονισμό των εστιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στη Λάρισα η ετήσια συνδρομή για να διαμείνει κάποιος στη συγκεκριμένη εστία είναι 150 ευρώ. Η οικογενειακή και οικονομική κατάσταση του κυρίου Κουρελά έχει ληφθεί υπόψη και έχουν γίνει οι σχετικές εκπτώσεις με βάση τον κανονισμό.

Ο κύριος Λαυρέντης Κουρελάς έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του, υπέβαλε πρόσφατα πριν από ένα μήνα αίτημά του να πάρει πτυχίο και οφείλει 105 ευρώ. Συγκεκριμένα, παρέδωσε την πτυχιακή του εργασία στις 4/7/2022, δεν υπέβαλε αίτημα για ορκωμοσία τον Ιούλιο και ζήτησε εγγράφως να συμμετέχει στην ορκωμοσία στις 1 Νοεμβρίου.

Αν πράγματι ο κύριος Κουρελάς αδυνατεί και πληρώσει το ποσό των 105 ευρώ, το αίτημά του θα ρυθμιστεί από το ίδρυμα. Το αίτημά του όμως να καταργηθεί για όλους τους φοιτητές το «χαράτσι» όπως επικαλείται, κατά παράβαση του κανονισμού, δεν μπορεί να γίνει δεκτό. Το σύνολο των εστιακών φοιτητών γνωρίζει το συμβολικό κόστος της ετήσιας συνδρομής και ανταποκρίνεται στην υποχρέωση αυτή».

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κεραμέως: Έλληνες φοιτητές θα μπορούν να πάνε στο Γέιλ χωρίς δίδακτρα

Έλληνες φοιτητές θα μπορούν να σπουδάσουν για ένα-δύο εξάμηνα χωρίς την καταβολή διδάκτρων σε αμερικανικά πανεπιστήμια

Στη δυνατότητα που προσφέρεται στους Έλληνες φοιτητές να σπουδάσουν για ένα διάστημα σε κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια , με χαμήλα ή ακόμα και χωρίς καθόλου δίδακτρα, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ η κυρία Κεραμέως μίλησε ακριβώς για αυτή τη συνεργασία ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων: «Την τελευταία εβδομάδα έχουμε το προνόμιο να έχουμε στη χώρα μας 30 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια όπως το Χάρβαρντ, το Γέιλ, Το Πρίνστον, το Μπέρκλεϊ, το Τζον Χόπκινς», τόνισε η υπουργός.

Ακόμα και σε πανεπιστήμια όπως το Γέιλ, όπως είπε φοιτητές θα μπορούν να σπουδάσουν εκεί χωρίς την καταβολή διδάκτρων«Φοιτητές θα μπορούν να πάνε στο πανεπιστήμιο Γέιλ, για ένα ή δύο εξάμηνα, χωρίς δίδακτρα. Αυτό ήταν απλησίαστο για το 99% των φοιτητών της χώρας. Τώρα αυτό γίνεται. Το Γέιλ στο πλαίσιο της συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει απεμπολήσει το δικαίωμά του σε διδακτρα. Aυτός είναι ο ορισμός της κοινωνικής κινητικότητας»«Αυτό δείχνει τις δυνατότητες της χώρας», πρόσθεσε.

Αυτό που ήταν απλησίαστο για το 99% των φοιτητών της χώρας τώρα γίνεται απτό

Μιλώντας για τα προγράμματα υψηλών απαιτήσεων, όπως τα χαρακτήρισε, δήλωσε ότι απευθύνονται σε καλούς φοιτητές (25 αρχικά στον αριθμό) οι οποίοι θα επιλεγούν από τα δύο πανεπιστήμια.

«Έχουμε πολύ καλό ανθρώπινο δυναμικό για να μπορέσει να περάσει αυτή τη διαδικασία», συμπλήρωσε. Σχολιάζοντας την ίδρυση ερευνητικού ινστιτούτου στην Αθήνα από το Yale (Γέιλ) τόνισε ότι οι Έλληνες φοιτητές χωρίς να φύγουν έξω θα συνεργάζονται με τους καλύτερους. «Οι καθηγητές μας θα δημοσιεύουν από κοινού. Εξωστρέφεια. Ανοιχτοί ορίζοντες. Αυτό θέλουμε για τα πανεπιστήμια μας», επεσήμανε.

Ανοιχτοί ορίζοντες για τα πανεπιστήμιά μας

Σχολιάζοντας τις συμπράξεις ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημίων τόνισε ότι με αυτό τον τρόπο «ανοίγουμε τις πόρτες μας στον κόσμο και η χώρα μας γίνεται φάρος εκπαίδευσης».

«Το Columbia (Κολούμπια) ανακοίνωσε ότι ιδρύει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης στην Αθήνα» συμπλήρωσε η κ. Κεραμέως επισημαίνοντας ότι η έλευση των εκπροσώπων των αμερικανικών πανεπιστημίων είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ σε οποιαδήποτε χώρα.

«Αυτή είναι η πραγματική Ελλάδα, η Ελλάδα που αξίζουμε και που πρέπει να δώσουμε στα παιδιά μας» είπε.

Η κ. Κεραμέως αποκάλυψε ότι στο υπουργείο Παιδείας δουλεύουν τρία χρόνια για τις συμπράξεις μεταξύ πανεπιστημίων. «Δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να κάνουν διπλά πτυχία, ξενόγλωσσα, καλοκαιρινά, χειμερινά… Υπάρχει πλέον το νομικό πλαίσιο και απόλυτη ελευθερία στα πανεπιστήμια μας να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα» υποστήριξε η υπουργός.

Μιλώντας στην ΕΡΤ δήλωσε χαρακτηριστικά ότι στο υπουργείο Παιδείας «δίνουμε χρηματοδοτικά εργαλεία στα πανεπιστήμιά μας για να αξιοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες».

Πρόσθεσε ότι «έχουμε αξιοποιήσει πολιτικό κεφάλαιο για να ανοίξουμε διάπλατες τις πόρτες της επικοινωνίας. Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ ήρθε μόνο γι’ αυτό το πρόγραμμα. Υπάρχει βούληση και των δύο χωρών να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια».

Όπως είπε η έλευση των 30 πανεπιστημίων είναι η μεγαλύτερη σε όλο τον κόσμο. «Επέλεξαν την Ελλάδα για να κάνουν αυτή την αποστολή», προσέθεσε.

«Η μεγάλη εικόνα είναι αυτή που βλέπουν τα αμερικανικά πανεπιστήμια. Δεν θα είχαν λόγο τα αμερικανικά πανεπιστήμια να έρθουν εδώ αν δεν είχαμε εξαιρετικά πανεπιστήμια, εξαιρετικούς φοιτητές, εξαιρετικούς καθηγητές και πάρα πολλές δυνατότητες ανοιχτές για τη σύναψη συνεργασιών» είπε η υπουργός.

Δείτε σχετικά βίντεο εδώ: newsbomb.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου

Δεν θα πραγματοποιηθούν μαθήματα στα σχολεία την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022. Με το μόνο που θα ασχοληθούν οι μαθητές θα είναι αθλητικές δραστηριότητες που θα οργανώσουν τα σχολεία.

Ο λόγος είναι ο εορτασμός της 9ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2022 που θεσμοθέτησε το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Με κοινό σύνθημα «ΑΘΛΗΣΗ κάθε μέρα, ΥΓΕΙΑ μια ΖΩΗ» και στόχο την ανάδειξη της ωφελιμότητας της άθλησης στη σωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής, καλούνται οι σχολικές μονάδες της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας να οργανώσουν και να υλοποιήσουν αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.

Ενδεικτικές αθλητικές δράσεις/δραστηριότητες:
✓ Δρόμος Υγείας: περπάτημα ή τρέξιμο για 2022 μέτρα.
✓ «Πράσινες» αθλητικές δραστηριότητες με τη συμπερίληψη κάποιου περιβαλλοντικού στοιχείου
(π.χ. εξερεύνηση πράσινων χώρων κοντά στον σχολικό χώρο και αξιοποίησή τους για σωματική
άσκηση και παιχνίδι ή συνδυασμός μιας περιβαλλοντικής δράσης με κάποια αθλητική
δραστηριότητα που επιλέγουν οι μαθητές/μαθήτριες).
✓ Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός σύντομου σχεδίου εργασίας (πρότζεκτ) όπου οι μαθητές και οι
μαθήτριες δημιουργούν και παίζουν το δικό τους κινητικό παιχνίδι, εφαρμόζοντας τους ανάλογους
κανονισμούς.
✓ Διοργάνωση εσωτερικών πρωταθλημάτων ή/και αγώνων σκυταλοδρομίας, δημιουργώντας
διαδρομές με εμπόδια.
✓ Επιλογή ενός αθλήματος και προσαρμογή των κανόνων από τους μαθητές.
✓ Επιλογή παραδοσιακών παιχνιδιών από ευρωπαϊκή ή/και άλλη χώρα.
✓ Διδασκαλία ενός παιχνιδιού ή ενός χορού από τους/τις μαθητές/μαθήτριες στους
δασκάλους/καθηγητές τους για να παίξουν/χορέψουν όλοι μαζί.
✓ Δημιουργία θεματικής αφίσας για την ημέρα του αθλητισμού και έκθεση των αφισών σε κοινό χώρο
του σχολείου.
✓ Επίσκεψη σε αθλητικά κέντρα ή άλλους ασφαλείς χώρους άθλησης.
✓ Οργάνωση κοινών αθλητικών δράσεων σε συνεργασία με όμορες σχολικές μονάδες ή ανταλλαγή
βέλτιστων αθλητικών πρακτικών/δραστηριοτήτων με άλλες σχολικές μονάδες της χώρας μας ή/και
του εξωτερικού.
✓ Πρόσκληση διακεκριμένων αθλητών για την παρουσίαση αθλημάτων ή/και συζήτηση, ανταλλαγή
σκέψεων και βράβευση τυχόν νικητών/νικητριών μαθητών/μαθητριών σε Πανελλήνιους ή/και
Παγκόσμιους Σχολικούς Αγώνες (π.χ. 19η Παγκόσμια Γυμνασιάδα κ.α.).
✓ Πρόσκληση Ιατρού για ανοιχτή συζήτηση και θεματικό κέντρο «Η σχέση Υγείας και Αθλητισμού»,
ώστε να αποτελέσει το έναυσμα για περαιτέρω εξέταση του θέματος.
✓ Σεμινάριο πρώτων βοηθειών από εξειδικευμένους Φορείς.
✓ Αποτύπωση του τρόπου εορτασμού της Ημέρας του Αθλητισμού σε γραπτό κείμενο ή άλλο κείμενο
επικοινωνίας και δημιουργία συλλογικού τόμου (π.χ. ηλεκτρονικό βιβλίο ή/και δημιουργία PPT) –
Ανάρτηση στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας, δημοσίευση στη σχολική εφημερίδα ή/και
ανταλλαγή κειμένων με άλλες σχολικές μονάδες.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: