Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αντίστροφη μέτρηση για την αύξηση του κατώτατου μισθού

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία για τον προσδιορισμό της νέας αύξησης του κατώτατου μισθού, καθώς το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) παρέδωσε το σχέδιο πορίσματος διαβούλευσης και, πλέον, αναμένεται η εισήγηση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, προς το υπουργικό συμβούλιο.

Εν αναμονή της απόφασης για τον νέο κατώτατο μισθό, ο οποίος θα ισχύσει από την 1η Απριλίου 2023, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κρατά κλειστά τα χαρτιά της, ενόψει της επικείμενης συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, έχει διευκρινίσει ωστόσο ότι θα σταθμιστούν τρεις παράγοντες, που είναι οι εισηγήσεις των κοινωνικών εταίρων και των επιστημονικών φορέων, οι οποίες ελήφθησαν στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης, οι αντοχές της οικονομίας και οι ανάγκες των εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά αρμόδιες πηγές του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στόχος είναι να βρεθεί μία ισορροπημένη λύση, η οποία θα οδηγήσει σε σημαντική και δίκαιη αύξηση του κατώτατου μισθού και θα έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων, αλλά και τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με τη νέα αύξηση, επιδιώκεται να στηριχθούν ουσιαστικά οι εργαζόμενοι και τα νοικοκυριά, που εξακολουθούν να πλήττονται από τον υψηλό πληθωρισμό, που έφερε η διεθνής ενεργειακή κρίση, χωρίς, όμως, να δοκιμάζονται οι αντοχές της οικονομίας και η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Μάλιστα, τονίζουν ότι η επικείμενη αύξηση του κατώτατου μισθού θα τονώσει την αγοραστική δύναμη μίας μεγάλης μερίδας εργαζομένων και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες που έχει λάβει η κυβέρνηση για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, όπως είναι η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου, το fuel pass, το «καλάθι του νοικοκυριού», οι έκτακτες ενισχύσεις, το market pass κ.ά.

Σημειώνεται ότι η απόφαση θα λάβει υπ’ όψιν το γεγονός ότι ο πληθωρισμός και το 2022 κινήθηκε ανοδικά, κλείνοντας το έτος με μέσο πληθωρισμό 9,6%. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πόρισμα του ΚΕΠΕ επισημαίνεται ότι, παρόλο που, από τον Οκτώβριο του 2022, καταγράφεται αξιοσημείωτη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, «αυτός παραμένει υψηλός και οι προβλέψεις για το 2023 εκτιμούν ότι δεν θα είναι μικρότερος από 4,5%. Την ίδια στιγμή, το 2022, η ελληνική οικονομία εν πολλοίς συνέχισε να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς».

Επίσης, υπενθυμίζεται ότι, το 2022, νομοθετήθηκε διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2019, ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε στα 650 ευρώ, από την 1η Ιανουαρίου 2022, ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε κατά 2%, με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί στα 663 ευρώ, ενώ, από την 1η Μαΐου 2022, ο κατώτατος μισθός έφτασε στα 713 ευρώ, αύξηση της τάξεως του 7,5%.

Επιπλέον, το κατώτατο ημερομίσθιο για τους εργατοτεχνίτες, με βάση την τελευταία αύξηση του Μαΐου 2022, ανέρχεται σε 31,85 ευρώ.

Όπως υπογραμμίζει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού, κατά τον περασμένο χρόνο, ανέβασε σημαντικά τη θέση της Ελλάδας μεταξύ των χωρών της ΕΕ που έχουν νομοθετημένο κατώτατο μισθό.

Παράλληλα, η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει προς τα πάνω το επίδομα ανεργίας, ενώ αναπροσαρμόζονται βοηθήματα και επιδόματα που έχουν ως βάση υπολογισμού τον κατώτατο μισθό ή το ημερομίσθιο.

Οι προτάσεις

Όπως προκύπτει από πληροφορίες, οι κοινωνικοί φορείς και τα ερευνητικά ιδρύματα συνηγορούν ότι, στην παρούσα φάση, είναι απαραίτητο να δοθεί αύξηση στον κατώτατο μισθό. Ωστόσο, το εύρος των προτάσεων για το ποσοστό της αύξησης κυμαίνεται από 3% έως και 15,8%.

Ταυτόχρονα, ορισμένοι κοινωνικοί εταίροι τάσσονται υπέρ της περαιτέρω μείωσης του μη μισθολογικού κόστους, ώστε να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων, χωρίς να αυξηθεί το κόστος εργασίας για τις επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτάσεις των κοινωνικών εταίρων και των επιστημονικών φορέων για τον κατώτατο μισθό, που περιλαμβάνονται στο σχέδιο πορίσματος διαβούλευσης του ΚΕΠΕ, συνοψίζονται ως εξής:

«ΓΣΕΒΕΕ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 8%. Επιπλέον, η ΓΣΕΒΕΕ ζητά να ληφθεί υπ’ όψιν η οικονομική κατάσταση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων και να παρθούν μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων για τη συγκράτηση του αυξημένου κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων, τη στήριξη της ρευστότητάς τους και την αντιμετώπιση της υπερχρέωσης, παράλληλα με την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων (ΙΜΕ) της ΓΣΕΒΕΕ, σύμφωνα με την οποία για 2 στα 3 νοικοκυριά (63%), με κύρια πηγή εισοδήματος τον μισθό και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 10.000 ευρώ, ο μισθός δεν επαρκεί για όλο τον μήνα (18 ημέρες), όταν το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 50%, ενώ η έκθεση του ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕΕ δείχνει βελτίωση της αγοράς εργασίας, άρα υπάρχουν περιθώρια αύξησης του κατώτατου μισθού, σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ.

ΓΣΕΕ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 15,8% (στα 826 ευρώ).

Μεταξύ άλλων, η ΓΣΕΕ προτείνει:

  • Επαναφορά του καθορισμού του κατώτατου μισθού στον θεσμό της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, καθώς ο ρόλος και η λειτουργία της ως ελάχιστου γενικού ορίου προστασίας, με καθολική εφαρμογή σε όλους τους εργαζόμενους, στο πλαίσιο διαβούλευσης μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, είναι κρίσιμης σημασίας για την αποδοχή του τελικού προσδιορισμού του ύψους του, την ενίσχυση της κοινωνικής και εργασιακής ειρήνης και, τελικά, τη συμμόρφωση των εργοδοτών, που θα επιτρέψει την αύξηση της αποτελεσματικότητας των θετικών του επιδράσεων στην οικονομία, την κοινωνία και τη δημοκρατία.
  • Αποκατάσταση των προστατευτικών ρυθμίσεων του ατομικού και του συλλογικού εργατικού δικαίου.
  • Επαναφορά τριετιών.
  • Άρση θεσμικών και νομοθετικών εμποδίων για την αύξηση της κάλυψης των εργαζομένων από συλλογικές συμβάσεις εργασίας (άνω του 80% των μισθωτών).
  • Ενίσχυση της Επιθεώρησης Εργασίας για αποτελεσματική αντιμετώπιση της εργοδοτικής παραβατικότητας.
  • Ρύθμιση και έλεγχος των ευέλικτων και των άτυπων μορφών εργασίας για την προστασία των κατώτατων ορίων αμοιβής και εργασίας.

ΕΣΕΕ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 7%. Η ΕΣΕΕ ζητά, παράλληλα με την αύξηση του κατώτατου μισθού, επιδότηση των ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών και κατάργηση επιβαρύνσεων, όπως εκείνων του τέλους επιτηδεύματος και της προκαταβολής φόρων, αλλά και την ενίσχυση του εισοδήματος των πλέον αδύναμων οικονομικά πολιτών.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, κρίσιμος αναμένεται να είναι ο ρυθμός απορρόφησης των ευρωπαϊκών πόρων (π.χ. ΕΣΠΑ 2021-2027), αλλά και η έκταση της υλοποίησης των επενδύσεων και των μεταρρυθμίσεων που προβλέπονται για το 2023 από το “Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας”.

ΣΒΕ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 5,5%.

ΣΕΒ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 5%-6%, εφόσον μειωθούν οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 0,6% και, στη συνέχεια, ακόμη 3% την περίοδο 2024-2025 και εφόσον γίνουν πρόσθετες παρεμβάσεις, όπως είναι ο ορθολογικός υπολογισμός του κατώτατου μισθού, συνυπολογίζοντας κοινωνικούς, οικονομικούς, αλλά και αναπτυξιακούς παράγοντες, β) η μείωση του μη μισθολογικού κόστους της εργασίας (εισφορών), ώστε να προσεγγίσει τον μέσο όρο μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, γ) η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων, μέσω της μείωσης της φορολογίας μισθωτής εργασίας, ώστε να αυξηθούν οι καθαρές αμοιβές, χωρίς υπέρμετρη επιβάρυνση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, δ) η ενίσχυση των εισοδημάτων μέσα από παραγωγικές επενδύσεις και η ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου και ε) η στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών για όσο παρατηρείται η πληθωριστική έξαρση στις τιμές τροφίμων, καυσίμων και ενέργειας.

Επίσης, ο ΣΕΒ προτείνει την αναθεώρηση της σημερινής διαδικασίας καθορισμού του κατώτατου μισθού, αλλά όχι επιστροφή στην παλιά διαδικασία.

ΣΕΤΕ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 5,5%.

Τράπεζα της Ελλάδος: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού από 3% έως 5%.

ΙΟΒΕ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού από 4% έως 6%. Επιπλέον, το ΙΟΒΕ προτείνει τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, ενώ ζητά να μην αλλάξει ο μηχανισμός διαβούλευσης.

ΚΕΠΕ: Πρόταση για αύξηση του κατώτατου μισθού που να μην ξεπερνά τις αυξήσεις των συνταξιούχων (7,5%), ενώ, σύμφωνα με το ΚΕΠΕ, η ελάχιστη αύξηση του κατώτατου μισθού πρέπει να ανέρχεται στο 4,5%».

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜΘ | Διαφωνία για την συνένωση των ΔΕΥΑ

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και ο πρόεδρος της, ο δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, τονίζουν την αντίθεσή τους για την συνένωση των Δ.Ε.Υ.Α. σε μία ανά Περιφέρεια αλλά και την αντιπρόταση της ΚΕΔΕ για συνένωση των ΔΕΥΑ σε νομαρχιακό επίπεδο, καθώς και οποιαδήποτε πρόταση που περιέχει το όρο αναγκαστική ή υποχρεωτική συνένωση.

Η ανακοίνωση της ένωσης αναφέρει τα εξής:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά την συνεδρίαση της 3ης Απριλίου 2024, έχοντας υπόψη, την μελέτη,που εκπονήθηκε από κοινή επιστημονική ομάδα της ΚΕΔΕ-ΕΔΥΕΑ-ΕΕΤΑΑ, με τίτλο «Πρόταση Μεταρρύθμισης της Δημόσιας Πολιτικής Ύδρευσης και Αποχέτευσης με παρόχους των υπηρεσιών της ΔΕΥΑ και τους Δήμους» σε συστηματική διαβούλευση με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΚΕΔΕ και τον Πρόεδρο της ΕΔΥΕΑ, τη σχετική απόδαση 72/27-03-2024 του ΔΣ της ΚΕΔΕ, με την οποία ενέκρινε τα προτεινόμενα στη μελέτη, κλήθηκε να απαντήσει:

  • Εάν συμφωνεί με την προαναφερθείσα απόφαση της ΚΕΔΕ
  • Εάν συμφωνείε με την συνένωση των ΔΕΥΑ όπως προτείνεται.

Στην αριθμ. 35/2024 ομόφωνη απόφασή του αναφέρει: «Διαφωνούμε απόλυτα με την κυβερνητική πρόθεση για συνένωση των ΔΕΥΑ σε μια ανά Περιφέρεια αλλά και την αντιπρόταση της ΚΕΔΕ για συνένωση των ΔΕΥΑ σε νομαρχιακό επίπεδο, καθώς και οποιαδήποτε πρόταση που εμπεριέχει αναγκαστική ή υποχρεωτική συνένωση.

Οι ΔΕΥΑ αποτελούν δημοτικές επιχειρήσεις ειδικού σκοπού και σε όσους δήμους λειτουργούν, πέραν της διαχείρισης και διασφάλισης του πόσιμου ύδατος που παρέχουν στους δημότες, όπως και σε όδσους ασκούν δραστηριότητες εντός του κάθε Δήμου, επιτελούν και κοινωνικό έργο. Είναι βέβαια άγνωστο αυτό σε πολλούς συναδέλφους που δεν έχουν ΔΕΥΑ ή δεν διαχειρίζεται ο Δήμος τους λόγω μεγέθους απευθείας την παροχή ύδατος, ωστόσο ψηφίζουν ΣΤΗΝ ΚΕΔΕ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για να εφαρμοστούν σε εμάς.

Η μόνη περίπτωση για αναγκαστική συνένωση των δημοτικών επιχειρήσεων που δεν δημιουργεί νομικά και λειτουργικά προβλήματα προϋποθέτει την συνένωση των Δήμων. Με κανένα άλλο μοντέλο διαχείρισης δεν μπορεί να γίνεται αναγκαστική συνένωση η οποία θα αποφασίζει για τον αναπτυξιακό προγραμματισμό και την τιμολογιακή πολιτική ή τις προτεραιότητες των υπολοίπων.

Ξέρουμε όλοι πολύ καλά πως μπορεί να γίνει η οικονομική ανάπτυξη, η οικονομική εξυγίανση και αυτοτέλεια των επιχειρήσεων αυτών, με ποιες συντονισμένες ενέργειες και σε πόσο χρόνο, αρκεί να το θέλουν και να νομοθετήσουν γι αυτό. Σε αυτή την κατεύθυνση έπρεπε να κινηθεί και η πρόταση της ΚΕΔΕ και όχι στην αντιπρόταση με μόνη διαφορά το μικρότερο σχήμα, δεν ήταν θέμα μεγέθους.

Το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι αυτές οι δημοτικές επιχειρήσεις που επιβίωναν επί οικονομικής κρίσης (πολλές δε χωρίς να μεταφέρουν πρόσθετα βάρη στους δημότες τους), επιβίωσαν επίσης με την πρόσφατη ενεργειακή κρίση και αντί της αναμενόμενης κρατικής βοήθειας, βείσκονται μπροστά σε πρόθεση για δημιουργίαενός νέου μοντέλου, αφού στους δήμους που λειτουργούν ΔΕΥΑ γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι οδηγεί σε βέβαιο αδιέξοδο.

Αναζητώντας λοιπόν τι μπορεί να προκύψει αμέσως μετά και επειδή μας έχουν ήδη απορρίψει την όποια βιώσιμη πρότασημελέτη ή επιχειρήματα, των Δήμων που λειτουργούν δίκτυα ή ΔΕΥΑ (αν και γνωρίζουν καλά πως μπορεί να πετύχουμε αφού αυτό αποτελεί την καθημερινότητα μας με την οποία μας κρίνουνε οι δημότες), η μόνη διέξοδος που μεθοδικά οδηγείται η κατάσταση είναι η παραχώρηση σε ιδιώτες, που όπως φαίνεται είναι από την αρχή της διαδικασίας και αντικειμενικά ο στόχος.

Στην Π.Ε.Δ ΑΜΘ, αξιότιμοι κύριοι, δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί κανένα σχέδιο με όποιο μανδύα έρχεται ή με όποια τυπική νομιμοποίηση αφού εμείς οι δήμαρχοι έχουμε την υποχρέωση να παραδώσουμε τους δήμους μας όπως τους παραλάβαμε χωρίς να παραχωρήσουμε κανένα δικαίωμα ή αρμοδιότητα. Καμία συναίνεση σε σχέδια που φέρουν έστω και την υποψία για αδιέξοσο στην διαχείρηση ή την παραχώρηση του κοινωνικού αγαθού που αποτελεί για όλους εμάς το πόσιμο νερό και η πολιτική της διαχείρησής του. Οι δημότες μας δεν πρόκειται με την συναίνεσή τους να ΠΟΥΝΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ»

Ζητεί:

  • Να παραμείνει το ισχύον καθεστώς λειτουργίας των ΔΕΥΑ. Η δυνατότητα εθελούσιας συνένωσης ΔΕΥΑ υπαρχει.
  • Να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο, που θα αντιστοιχεί στην τρέχουσα δημοτική περίοδο, κατά το οποίο η πολιτεία θα συμβάλει στην επίλυση των προβλημάτων λειτουργίας των ΔΕΥΑ με την ανάλογη χρηματοδότηση, όπως κάλυψη ενεργειακού κόστους, δυνατότητα επίλυσης των οικονομικών προβλημάτων των χρεωμένων ΔΕΥΑ, για να οδηγηθούν στην εξυγίανση, δυνατότητα εύκολης πρόσληψης προσωπικού, λόγω της ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών των ΔΕΥΑ.
  • Να υπάρξει ο χρόνος διαβούλευσης με τους Δήμους που λειτουργούν ΔΕΥΑ και με την σύνταξη ενός οδικού χάρτη τεκμηριωμένου και αποδεκτού, να συμφωνήσουμε στην προσπάθεια εξυγίανσης που θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι, με χρονοδιάγραμμα που θα λήγει με αυτή τη δημοτική θητεία. Κατόπιν σε όσους δεν μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα να προβλέπονται μέτρα.»

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

Σε διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προήδρευσε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η σύσκεψη έγινε το πρωί της Τετάρτης 17/04 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου «Γιώργος Παυλίδης» με αφορμή την επικείμενη έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.

Με δεδομένη την μεγάλη καταστροφή του Αυγούστου του 2023, ο κ. Περιφερειάρχης υπογράμμισε στη δήλωση του την ανάγκη της ορθής και έγκαιρης πρόληψης.

«Είναι σημαντικό να ενεργούμε προληπτικά και γι’ αυτό ζητώ από όλους τους φορείς, αλλά και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας μας να οργανώσουμε τον τομέα της Πρόληψης όσο γίνεται αρτιότερα», είπε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε ότι:

«Δυστυχώς έχει διαπιστωθεί πια, πώς ό,τι καταστρέφεται, δύσκολα επανέρχεται στην πρότερη του κατάσταση, όπως επίσης ότι μία φυσική καταστροφή έχει πολλαπλές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς».

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψηςέγινε αναλυτική καταγραφή ζητημάτων που χρήζουν διαχείρισης, ώστε αυτή να δρομολογηθεί άμεσα και κυρίως πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν όλοι ο Χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας ΑΜΘ, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών και Έργων, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη καθώς και ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ κ. Κ. Κώστας Χουβαρδάς.

Στη συνεδρίαση του Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. συμμετείχαν επίσης: θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες, στελέχη των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, της Αστυνομίας, του Δ΄ Σώματος Στρατού, του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι των Διευθύνσεων Δασών των Περιφερειακών Ενοτήτων, στελέχη των Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι εμπλεκόμενων υπηρεσιών.

Το Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. κατευθύνει σε περιφερειακό επίπεδο το έργο των Τοπικών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) για την αντιμετώπιση των καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης όλου του κύκλου διαχείρισης καταστροφών.

Συντονίζει, τον κατά λόγο αρμοδιότητας, επιχειρησιακό σχεδιασμό του Περιφερειακού Π.Δ.Ε.Α., παρακολουθώντας τις φάσεις υλοποίησης του.

Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ειδοποίησης πολιτών. Συνάπτει με άλλα περιφερειακά όργανα μνημόνια συνεργασίας για αμοιβαία συνδρομή ανθρώπινου δυναμικού, υλικού και μέσων πολιτικής προστασίας.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ερχονται καύσωνες και πυρκαγιές: Πάμε για πρώιμο καλοκαίρι ενώ κάθε μήνα σπάει κι ένα νέο ρεκόρ ζέστης

Πριν από περίπου έναν μήνα, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας  έλεγε ότι «η φετινή αντιπυρική περίοδος θα είναι πολύ δύσκολη». Σχεδόν πριν… αλέκτορα φωνήσαι, η πρόβλεψη αυτή φαίνεται να επιβεβαιώνεται: οι θερμοκρασίες-ρεκόρ που καταγράφονται σε όλο το βόρειο ημισφαίριο, αλλά και στη χώρα μας, οδηγούν σε έναν πρόωρο συναγερμό, καθώς ο εφιάλτης των πυρκαγιών φέτος ξεκίνησε πολύ νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλη χρονιά.

Οι αριθμοί, επειδή έχουν το προσόν να λένε την αλήθεια, μπορούν να αποκαλύψουν το μέγεθος που έχει ήδη λάβει το πρόβλημα. Μόνο σε ένα διήμερο, συγκεκριμένα το περασμένο Σαββατοκύριακο, σε ολόκληρη τη χώρα καταγράφηκαν 88 αγροτοδασικές πυρκαγιές. Από αυτές, οι 80 κατασβέστηκαν άμεσα, ενώ για τις υπόλοιπες οι πυροσβεστικές δυνάμεις χρειάστηκε να δώσουν μάχες οι οποίες θυμίζουν τα δυστοπικά σκηνικά που ζούμε σχεδόν κατά κανόνα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αυτό δεν ήταν κάτι τυχαίο, καθώς συνεχίστηκε με μεγαλύτερη ένταση μέσα στην εβδομάδα που διανύσαμε. Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, σε ένα μόνο 24ωρο, αυτό της περασμένης Τετάρτης, εκδηλώθηκαν σε διάφορες περιοχές της χώρας συνολικά 67 αγροτοδασικές πυρκαγιές. Από αυτές, σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι 56 αντιμετωπίστηκαν στο αρχικό τους στάδιο, με τις υπόλοιπες 11 να χρειάζονται πολύωρες μάχες από τις πυροσβεστικές δυνάμεις. Σε επίπεδο τριμήνου τώρα, σύμφωνα πάντα με την Πυροσβεστική, το α’ τρίμηνο του 2024 εκδηλώθηκαν συνολικά 2.378 αγροτοδασικές πυρκαγιές, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχαν εκδηλωθεί 2.367.

Η Πυροσβεστική μπορεί να καταγράφει τις πυρκαγιές που εμφανίζονται πρόωρα και την εξέλιξή τους, όμως αυτό που δεν είναι σε θέση να πει, τουλάχιστον επισήμως, είναι τα αίτια εκδήλωσής τους. Αυτό είναι μια διαδικασία την οποία αναλαμβάνουν τα κατά τόπους ανακριτικά γραφεία, καθώς και τα κλιμάκια της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ). Ομως η πικρή αλήθεια είναι ότι ουσιαστικά πρόκειται για μια… τυπική διαδικασία, καθώς όλοι γνωρίζουμε τον βασικό συνδυασμό παραγόντων που τις ευνοεί: είναι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες για την εποχή, το παρατεταμένο διάστημα ξηρασίας, που με τη σειρά τους οφείλονται στην κλιματική κρίση και το «Ελ Νίνιο».

Το «Copernicus»
Υπό άλλες συνθήκες, όλα αυτά θα ήταν υπόθεση που αντιμετωπίζουμε συνήθως τον Αύγουστο. Η καταφανέστατα πρόωρη εμφάνιση του προβλήματος έχει οδηγήσει σε πολλές περιπτώσεις τις κατά τόπους αρχές να αιτούνται την κατά συνθήκη άμεση έναρξη της αντιπυρικής περιόδου. Ενδεικτικό του μεγέθους της ανησυχίας που επικρατεί είναι ότι οι πυροσβεστικές και άλλες αρχές διαφόρων περιοχών της χώρας στις οποίες εμφανίστηκαν οι πυρκαγιές πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο αιτήθηκαν την πρόωρη κατ’› εξαίρεση έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, παρά το γεγονός ότι ο αρμόδιος υπουργός έχει ήδη προαναγγείλει ότι αυτή ξεκινά πολύ νωρίτερα, αίτημα που έγινε δεκτό. Και παρά το γεγονός ότι οι προετοιμασίες για τη φετινή μάχη με τις πυρκαγιές είναι οργιώδεις από τον χειμώνα ήδη!

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en