Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αμυράς | Εξετάζουμε να μπούν στο καθεστώς «Απάτητα Βουνά» όπου απαγορεύονται οι ΑΠΕ

Στη διαδικασία συλλογής στοιχείων σχετικά με τις υφιστάμενες άδειες ΑΠΕ σε μια ομάδα βουνών της χώρας, προκειμένου να εξεταστεί η ένταξή τους στο θεσμικό πλαίσιο των “Απάτητων Βουνών” βρίσκεται το ΥΠΕΝ, σύμφωνα με αρμόδιους κύκλους του υπουργείου. Η ύπαρξη, στις περιοχές αυτές, αδειοδοτημένων έργων, θα αποτελέσει παράγοντα για να μην ενταχθούν, δηλώνουν στο energypress οι ίδιοι κύκλοι και φέρνουν το παράδειγμα του Κόχυλα στη Σκύρο, όπου υπάρχει αδειοδοτημένη επένδυση αιολικών. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να μπεί στα “Απάτητα Βουνά” ένα μέρος κάποιου βουνού που μελετάται, εκεί όπου χρήζει ιδιαίτερης προστασίας η βιοποικιλότητα, και το υπόλοιπο βουνό να μην μπεί.

Την πρόθεση του ΥΠΕΝ να εμπλουτίσει, με 6 ακόμα περιοχές, τον κατάλογο των «Απάτητων Βουνών» στα οποία, μεταξύ άλλων, δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Αμυράς, μιλώντας σε ημερίδα για τις ΑΠΕ που γίνεται στη Λάρισα.

Συγκεκριμένα ο κ. Αμυράς είπε:

«Για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση πρέπει να προστατεύσουμε τη βιοποικιλότητα. Η Ελλάδα πρώτη στην Ευρώπη, θεσμοθέτησε τα «Απάτητα Βουνά», μεταρρύθμιση που βρίσκεται σε εξέλιξη, όπου κάποια βουνά έχουν ενταχθεί σε καθεστώς υψηλότερης προστασίας, όπως η απαγόρευση διάνοιξης δρόμου ή τεχνητής επιφάνειας. Τέτοια είναι ο Σμόλικας, η Τίμφη, ο Ταΰγετος, τα Λευκά Όρη, το όρος Χατζή στη Θεσσαλία, μία μεγάλη περιοχή στα Άγραφα και το Σάος στη Σαμοθρακη.

Σας ενημερώνω σήμερα ότι, επιπλέον θα μπουν και το Φαλακρό Όρος στη Δράμα, το όρος Κόχυλας στη Σκύρο, ο  Ερύμανθος στην Αχαΐα, το Μαίναλο στην Αρκαδία, ο Πάρνωνας σε Αρκαδία και Λακωνία και το όρος Δίκτη στο Λασίθι».

Υπενθυμίζεται ότι στη δημιουργία κατηγορίας “απάτητα βουνά” προχώρησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τον Ιανουάριο, προσδιορίζοντας τις περιοχές εκείνες όπου απαγορεύεται η διάνοιξη νέων δρόμων και η δημιουργία τεχνητών επεμβάσεων, που μεταβάλλουν ή αλλοιώνουν το φυσικό περιβάλλον. Οι εν λόγω περιοχές υπάγονται σε καθεστώς υψηλής προστασίας.

Σε ότι αφορά την εγκατάσταση ΑΠΕ στις εν λόγω περιοχές, αφενός μεν απαγορεύεται στο εξής να εκδοθούν άδειες, αφετέρου το ΥΠΕΝ υποδεικνύει ότι όσες άδειες έχουν εκδοθεί στις συγκεκριμένες περιοχές θα ανακληθούν.

Κατά τα λοιπά, όπως ανέφερε στην ημερίδα ο κ. Αμυράς «Η Ελλάδα έχει από τα πιο αυστηρά πλαίσια στην ανάπτυξη ΑΠΕ, ενδεικτικά από τις 100 αιτήσεις επιλέγονται οι 6. Έχουμε κάνει βήματα για την απλοποίηση της αδειοδότησης και όσον αφορά το πλαίσιο για τα  υπεράκτια αιολικά, με διαυγή τρόπο ώστε να γνωρίζουν ακριβώς και οι τοπικές κοινωνίες.

Σχετικά με τις περιοχές natura, αυτές έχουν ζώνες και ανάλογα με τον διαχωρισμό γίνονται παρεμβάσεις.

Η Ελλάδα έχει καλή βαθμολόγηση στη διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων, όμως χρειάζονται να γίνουν περισσότερα βήματα. Τις επόμενες μέρες θα βγουν σε διαβούλευση ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες για περιοχές, ώστε να προστεθούν πλήρως στο καθεστώς natura, για κάθε ζώνη χωριστά».

 

Πηγή: energypress.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Χαλκιδική | Ζευγάρι κατήγγειλε ξενοδόχο ότι έβαλε κρυφή κάμερα σε δωμάτιο!

Νεαρό ζευγάρι κατήγγειλε ότι εντόπισε κρυφή κάμερα σε τουριστικό κατάλυμα της Χαλκιδικής, όπου διανυκτέρευσε στα τέλη του περασμένου μήνα.

Σύμφωνα με την καταγγελία, επρόκειτο για συσκευή καταγραφής και αποθήκευσης εικόνα και ήχου, η οποία ήταν τοποθετημένη σε πρίζα του δωματίου.

Επιστρέφοντας στη Θεσσαλονίκη όπου ζουν, οι καταγγέλλοντες (ένας 26χρονος και μία 25χρονη) απευθύνθηκαν στην αστυνομία, υποβάλλοντας μήνυση σε βάρος του ιδιοκτήτη του καταλύματος (ενοικιαζόμενα δωμάτια), ενώ προσκόμισαν και την συγκεκριμένη συσκευή.

Η μήνυση διαβιβάστηκε στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα της Χαλκιδικής για τη διενέργεια έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό θα αποσταλεί η επίμαχη συσκευή στα αρμόδια εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. για να διαπιστωθεί εάν τελέστηκε το αδίκημα της παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

«Τους κατέγραφα για προσωπική χρήση» απαντά ο ιδιοκτήτης ξενοδοχείου για τις κάμερες στα δωμάτια

Σύμφωνα με το GRTimes.gr ο ιδιοκτήτης του καταλύματος βρέθηκε σε περιοχή της Χαλκιδικής και στη συνέχεια έδωσε κατάθεση στο Αστυνομικό Τμήμα Κασσάνδρας ενώ έπειτα αφέθηκε ελεύθερος.

Επίσης, σύμφωνα με το GRTimes.gr, ο άντρας σημείωσε στην κατάθεσή του πως κατέγραφε τις προσωπικές στιγμές των ενοικιαστών για προσωπική του χρήση.

Η έρευνα θα συνεχιστεί από το ΑΤ Κασσάνδρας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Κ. Καραμανλής | Η επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων θα αναδείξει το ρόλο των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας

Τη συμβολή του συζητούμενου νομοσχεδίου στην επιτάχυνση των σιδηροδρομικών έργων και στην ανάδειξη των λιμένων της βόρειας Ελλάδας σε κόμβους μεταφορών και υποδομών στη βαλκανική χερσόνησο, ανέδειξε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, και ειδικότερα για τις διατάξεις που αφορούν στον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ.

«Με την παρούσα κατάσταση, χρειαζόμασταν σχεδόν 16 χρόνια για ένα σιδηροδρομικό έργο, και μετά λέγαμε, γιατί η χώρα δεν έπαιξε το ρόλο της στη βιομηχανία των συνδυασμένων μεταφορών…» είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι «αναγνωρίσαμε εξ αρχής ότι η κατάσταση δεν προχωρά άλλο: εάν θέλουμε να δούμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συνδέεται σιδηροδρομικά, ώστε να γίνει λιμάνι εξόδου όλων των προϊόντων από την βαλκανική, δηλαδή να γίνει ένα getaway port, πρέπει να κάνουμε το αυτονόητο. Τη σιδηροδρομική σύνδεση του. Αλλά όχι σε 15 χρόνια» τόνισε.

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει δημοπρατήσει το έργο, και έως το τέλος του 2028 θα είναι έτοιμο, επειδή ερχόμαστε με τη διαδικασία τη μελετοκατασκευής. «Με το κλειδί στο χέρι» δηλαδή, ώστε το έργο να τελειώσει με ένα κοινοπρακτικό σχήμα, και όχι με κατακερματισμό των εργολαβιών, για να γίνονται τα έργα στην ώρα τους, με βάση τους προϋπολογισμούς και με βάση τους διαγωνισμούς, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Επισήμανε μάλιστα ότι η χώρα μας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, έχει «ένα μικρό παράθυρο ευκαιρίας». Εάν αυτά τα έργα δεν γίνουν στα επόμενα 6 χρόνια, η χώρα θα χάσει το πολύ σημαντικό «τρένο», να παίξει ρόλο σοβαρού κέντρου υποδομών και μεταφορών της περιοχής, είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: Πώς θα συνδέσουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, έργα που έχουν δημοπρατηθεί -την πεδινή σιδηροδρομική Εγνατία- και μετά με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας; Πώς θα γίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ένα λιμάνι κόμβος μεταφορών και υποδομών, και άρα κόμβος ενεργειακός για τη ευρύτερη περιοχή; Με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καταφέρνουμε να «μπαϊπασάρουμε» (παρακάμψουμε) τα στενά. Επομένως δίνουμε εναλλακτική δίοδο για πολλά προϊόντα, να βρουν είσοδο και έξοδο από το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, είπε ο κ. Καραμανλής.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Προειδοποίηση Εριφυλλίδη για αντιπυρική προστασία στο Δημαρχείο Καβάλας

Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε ο επικεφαλής του ομίλου “Η Καβάλα Μπροστά” Γιάννης Εριφυλλίδης σχετικά με την αντιπυρική προστασία σε περίπτωση πυρκαγιάς του Δημαρχείου Καβάλας.

Με αφορμή πρόσφατη μεγάλη φωτιά στο παλιό Δημαρχείο Σερβίων Κοζάνης ο κ. Εριφυλλίδης ανέφερε τα παρακάτω :

“Ξυπνήστε στον Δήμο Καβάλας προτού να είναι πολύ αργά! Το κτίριο του Δημαρχείου μας είναι πολύ πιο επικίνδυνο για εκδήλωση πυρκαγιάς από το Δημαρχείο των Σερβίων. Ήδη πριν από λίγο καιρό είχαμε μικρής έκτασης φωτιά στο Δημαρχείο Καβάλας και τα χειρότερα αποφεύχθηκαν χάρη στην ψύχραιμη επέμβαση του φωτογράφου Tsoutsas Laskaris. Τι έκανε από το τότε ο Δήμαρχος Καβάλας; Την φαντάζεστε την απάντηση, αλλά ας τη δείτε και γραπτώς: ΤΙΠΟΤΕ.
Καλό θα ήταν να αναλάβουμε από κοινού πρωτοβουλία όλοι οι υποψήφιοι Δήμαρχοι, γιατί δυστυχώς από τον νυν Δήμαρχο δεν μπορούμε να περιμένουμε και πολλά.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: