Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει το «καλάθι του νοικοκυριού»| Ποια προϊόντα μπαίνουν, ποια βγαίνουν -Πρεμιέρα στις 2 Νοεμβρίου

Το «καλάθι του νοικοκυριού» θα είναι ουσιαστικά μια λίστα με 50 βασικά προϊόντα τα οποία θα διατηρούνται σε προσιτές τιμές, χαμηλότερες του πληθωρισμού.

Η τιμή αναφοράς γι’ αυτά τα προϊόντα θα είναι αυτή που είχαν στις 5 Οκτωβρίου, δηλαδή πριν από την ανακοίνωση του μέτρου από το υπουργείο Ανάπτυξης, επομένως δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα να «φουσκώσει» κάποια αλυσίδα την τιμή.

Ταυτόχρονα, οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα που θα βάζει στο «καλάθι» κάθε αλυσίδα μέσα από την πλατφόρμα e-katanalotis.

Το «καλάθι» θα ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα και, σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, το πιθανότερο σενάριο είναι να κάνει «πρεμιέρα» στα σούπερ μάρκετ την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου.

Ο σχεδιασμός, μέχρι στιγμής, είναι το μέτρο να παραμείνει σε ισχύ για τουλάχιστον πέντε μήνες, δηλαδή από τον Νοέμβριο του 2022 μέχρι και τον Μάρτιο του 2023, προκειμένου να περάσει ο δύσκολος -λόγω τιμών στην ενέργεια και στα καύσιμα, και όχι μόνο- χειμώνας για τα νοικοκυριά.

Αλλάζει το «καλάθι του νοικοκυριού» | Ποια προϊόντα μπαίνουν στη λίστα

Τις τελευταίες ημέρες υπήρχε μια έντονη φημολογία για αλλαγές στη σύσταση του «καλαθιού», με αφαίρεση προϊόντων και προσθήκη άλλων.

«Υπάρχει μια συζήτηση για δύο αγαθά τα οποία είναι αρκετά σημαντικό να προστεθούν στο “καλάθι του νοικοκυριού”. Το ένα είναι το αλεύρι. Μιλάμε για το αλεύρι για όλες τις χρήσεις, που είναι και η βασική κατηγορία που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές. Το δεύτερο είναι τα όσπρια. Τα σούπερ μάρκετ μπορούν να επιλέξουν μια κατηγορία οσπρίων ή και περισσότερες προκειμένου να τις προσθέσουν στο καλάθι. Πρόκειται για βασικά αγαθά που είναι αναγκαία για κάθε νοικοκυριό ανεξάρτητα από το εισόδημά του», λέει στο iefimerida.gr, επιβεβαιώνοντας την πληροφορία, ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ο αριθμός, ωστόσο, των προϊόντων που θα είναι στο «καλάθι του νοικοκυριού» δεν θα αλλάξει, θα παραμείνει στο 50. «Έχουμε εξαρχής πει ότι αν το “καλάθι” ανοίξει σε πάρα πολλές κατηγορίες προϊόντων, τότε θα χάσει την αξία του, την αποτελεσματικότητά του. Εμείς θα παρακολουθούμε την πορεία και ανάλογα με τον βαθμό αποτελεσματικότητάς του θα μπορούμε, αν χρειαστεί, να προβαίνουμε σε αλλαγές, σε επίπεδο αγαθών», προσθέτει ο κ. Αναγνωστόπουλος

Τα δύο προϊόντα που βγαίνουν από το «καλάθι»

Ωστόσο, για να μείνει ο αριθμός σταθερός, «θα προβούμε σε αφαίρεση κάποιων αγαθών από τη λίστα, προκειμένου να παραμείνει το “καλάθι του νοικοκυριού”, ώστε να είναι αποτελεσματικό στην πράξη» σημειώνει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και συνεχίζει:

«Το ένα είναι το νερό. Το νερό είναι βασικό αγαθό μεν αλλά στη συγκεκριμένη κατηγορία, δηλαδή στα εμφιαλωμένα, υπάρχει πολύ υψηλός ανταγωνισμός και η τιμή του δεν έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση τους τελευταίους μήνες. Το δεύτερο αγαθό που αντικαθίσταται είναι τα αναψυκτικά. Θέλαμε αρχικά να εντάξουμε και τα αναψυκτικά, καθώς για πολλές οικογένειες είναι ένα αναγκαίο συνοδευτικό για το καθημερινό τραπέζι. Δεν είναι, ωστόσο, ένα απολύτως απαραίτητο αγαθό, όπως τα όσπρια ή το αλεύρι, που παίρνουν τη θέση τους στο “καλάθι του νοικοκυριού”» (*δείτε στο τέλος του κειμένου ολόκληρη τη νέα λίστα).

Και «χριστουγεννιάτικο καλάθι»

Την επόμενη εβδομάδα, που θα ψηφιστεί το μέτρο, αναμένεται να προστεθεί και μια διάταξη που θα ορίζει ότι ο καθορισμός της λίστας θα πρέπει να γίνεται και θα μπορεί να τροποποιείται με υπουργική απόφαση και όχι με νέα νομοθετική ρύθμιση.

«Έτσι, θα μπορούμε να είμαστε πιο ευέλικτοι και να τροποποιούμε τη λίστα των απαραίτητων για το νοικοκυριό αγαθών όταν, για παράδειγμα, βλέπουμε ότι υπάρχει αυξημένη ανάγκη για ένα προϊόν. Επίσης, η λίστα των κατηγοριών των αγαθών θα μπορεί να τροποποιείται λόγω εποχικότητας της ζήτησης για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Για παράδειγμα, τα Χριστούγεννα ίσως θα πρέπει να προσθέσουμε κάποια αγαθά που να αφορούν τη συγκεκριμένη περίοδο και είναι σημαντικά για το τραπέζι του καταναλωτή», επισημαίνει ο κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος

Σε πρώτη φάση, η λίστα με τα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού» θα επανεξετάζεται κάθε εβδομάδα

«Η πρώτη προσέγγιση είναι ότι θα ξεκινήσουμε με μία φορά την εβδομάδα, δηλαδή το καλάθι να αλλάζει κάθε Τετάρτη. Διότι υπάρχει φόβος για μια μικρή μερίδα καταναλωτών που κινείται ανορθολογικά και υπό το κράτος πανικού ίσως σηκώσει μεγάλες ποσότητες από τα ράφια. Το ευκταίο για εμάς θα είναι να δούμε τους καταναλωτές να είναι αλληλέγγυοι μεταξύ τους και τις επιχειρήσεις να αξιοποιούν την ευκαιρία. Γιατί, μεταξύ άλλων, είναι και μια ευκαιρία προβολής, μάρκετινγκ για τον συγκεκριμένο κλάδο» λέει, καταλήγοντας, ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

«Καλάθι του νοικοκυριού» | Αυτή είναι η νέα λίστα

Ακολουθεί η αναθεωρημένη λίστα με τις κατηγορίες προϊόντων που θα βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού»:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΠΡΟΪΟΝΤΑ

1 PYZI

Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

2 ΨΩΜΙ

Ψωμί για τοστ
Ψωμί φραντζόλα
Φρυγανιές

3 ΖΥΜΑΡΙΚΑ

Μακαρόνια Νο 6

4 XOIPINO

Συσκευασμένα

5 ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

Συσκευασμένα

6 ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

Γαλοπούλα ή/και πάριζα

7 ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Ένα τουλάχιστον προϊόν

8 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

Γάλα φρέσκο πλήρες

9 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

10 ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

Γάλα εβαπορέ

11 ΓIAOYPTΙ

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

12 TYPIA

Φέτα
Γκούντα
Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

13 ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Χυμός τομάτας διατηρημένος

14 AYΓA

Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

15 ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

Μαργαρίνες

16 ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Παρθένο ελαιόλαδο

17 ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

Ηλιέλαιο

18 ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Τουλάχιστον ένα, από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

19 ZAXAPH

Λευκή ζάχαρη

20 ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

21 ΚΑΦΕΣ

Ελληνικός καφές
Στιγμιαίος καφές
Γαλλικός καφές

22ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ

Τσάι ή Χαμομήλι

23 KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

Κακάο σε σκόνη

24 ΑΛΕΥΡΙ

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

25 ΟΣΠΡΙΑ

Τουλάχιστον ένας τύπος

26 ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

Χυμός πορτοκάλι

27 ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμό επιφανειών – χλωρίνες
Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
Χαρτί κουζίνας

28 ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

Οδοντόκρεμες
Χαρτί υγείας
Σερβιέτες
Ταμπόν
Σαμπουάν
Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
Πάνες ακράτειας

29 ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

Πάνες για μωρά
Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

30 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ

Τροφή για σκύλους
Τροφή για γάτες

iefimerida.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Οδηγός για τη Cyber Monday | Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Μετά την Black Friday, έρχεται η  Cyber Monday που αποτελεί μια πρωτοβουλία των λιανοπωλητών για να αυξήσουν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο.

H Cyber Monday είναι στην ουσία η διαδικτυακή συνέχεια της Black Friday προκειμένου η αγορά να ανταποκριθεί στη μεγάλη ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού που άλλες χρονιές πραγματοποιεί συνήθως τις αγορές του στα φυσικά καταστήματα.

Η Cyber Monday ξεκίνησε το 2005 και πέφτει τη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Η διαφορά της με την Black Friday είναι ότι οι προσφορές αφορούν σε ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα.

Συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή

Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» κάνει μια σειρά από συστάσεις στους καταναλωτές.

«Οι καταναλωτές πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι το μάρκετινγκ της Cyber Monday αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος καταναλωτικής αδημονίας και ευφορίας, που ευνοεί την κίνηση της αγοράς, ωστόσο οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης».

Ακόμα τονίζει ότι «οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων, τα οποία έχουν κατακλύσει την αγορά».

Στη συνέχεια αναφέρει: «Επίσης, οι πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, πρωτίστως κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, από επιτήδειους εμπόρους ή από πρόσωπα που ψευδώς παριστάνουν τους εμπόρους (συνήθως, μέσω καναλιών κοινωνικών δικτύων) είναι καθημερινό φαινόμενο, το οποίο, όμως, παρουσιάζει ιδιαίτερη έξαρση κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, καθώς τότε οι συναλλαγές είναι πολυπληθέστερες. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα».

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Καβάλα | “Έπεσαν” τα πρώτα χιόνια στο Παγγαίο

Έπεσαν τα πρώτα χιόνια νωρίς το πρωί της Δευτέρας 28 Νοεμβρίου 2022 στο Παγγαίο όρος, όπως φαίνεται από την φωτογραφία συμπολίτη μας από την Μουσθένη.

Μάλιστα από νωρίς χιονόνερο φαίνεται πως έριχνε ακόμα και μέσα στην Ελευθερούπολη.

Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού :

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Καιρός: Στη Μακεδονία νεφώσεις με βροχές και ασθενείς χιονοπτώσεις στα βόρεια ορεινά. Στη δυτική Μακεδονία χιόνια θα πέσουν τοπικά και σε ημιορεινές περιοχές. Βαθμιαία βελτίωση από τις απογευματινές ώρες. Στη Θράκη νεφώσεις με βροχές που θα ενταθούν από τις μεσημεριανές ώρες.

Ανεμοι: Βορειοανατολικοί 4 με 5 και στα ανατολικά 5 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 02 έως 12 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία θα είναι 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Θρήνος για 28χρονο αρχισμηνία: Σκοτώθηκε για να προλάβει το λεωφορείο

Υπαξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος υπηρετούσε στην Τανάγρα, είναι ο 28χρονος που έχασε τη ζωή του στο σοκαριστικό τροχαίο που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης (24/11) στη λεωφόρο Μεσογείων

Ένας 28χρονος αρχισμηνίας έχασε τη ζωή του χθες τα ξημερώματα στη λεωφόρο Μεσογείων σε τροχαίο δυστύχημα που έγινε κάτω από την πεζογέφυρα Καλατράβα.

Η είδηση του θανάτου του έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία τόσο στην 114 Πτέρυγα Μάχης που υπηρετούσε όσο και στη γενέτειρά του, τον Βόλο.

Οι φίλοι και οι συνάδελφοί του τον αποχαιρετούν μέσα από σπαρακτικά μηνύματα στο Facebook μην μπορώντας να πιστέψουν πόσο άδικα «έφυγε» ο νεαρός μηχανικός.

«Όχι αγόρι μου όμορφο δεν μπορεί δεν μπορεί να ήσουν εσύ αυτός που άκουσα πρωί πρωί στις ειδήσεις, αχ αγοράκι μου χρυσό πόσο λυπάμαι λυπάμαι λυπάμαι. Πόσο άδικη η ζωή μα πόσο άδικη!», γράφει στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook μια οικογενειακή φίλη ενώ ένας συνάδελφός του 28χρονου αναφέρει με πικρία «Γιατί πάντα τα καλύτερα παιδιά μας αφήνουν έτσι…».

Οδύνη και για τον αδελφό του άτυχου αρχισμηνία ο οποίος τον αποχαιρετά με μια φωτογραφία από ένα μαύρο τριαντάφυλλο και ένα λιτό «Αδελφέ μου».

Ο 28χρονος μηχανικός της Πολεμικής Αεροπορίας είχε φύγει νωρίς, χθες το πρωί από το σπίτι του στην περιοχή του Νέου Ψυχικού για να πάει στην 114 Πτέρυγα Μάχης όπου υπηρετούσε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε καθυστερήσει και έτρεχε, όπως ήταν πεζός, για να προλάβει το υπηρεσιακό λεωφορείο και να φτάσει εγκαίρως στη Μονάδα του, στην Τανάγρα.

Στην προσπάθειά του να διασχίσει κάθετα την λεωφόρο Μεσογείων, στο ύψος της γέφυρας Καλατράβα, ένα ΙΧ τον παρέσυρε με αποτέλεσμα να εκτιναχθεί στο αντίθετο ρεύμα.

Τραγική ειρωνεία είναι πως το αυτοκίνητο οδηγούσε ένας φαντάρος ο οποίος τραυματίστηκε από τη σύγκρουση και μεταφέρθηκε στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο.

Στο σημείο που εκτινάχθηκε ο αρχισμηνίας, ένα άλλο, διερχόμενο αμάξι τον παρέσυρε τραυματίζοντάς τον θανάσιμα. Ο 28χρονος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στον Ευαγγελισμό όπου λίγη ώρα μετά κατέληξε καθώς έφερε βαριά τραύματα σε όλο του το σώμα.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: