Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει το «καλάθι του νοικοκυριού»| Ποια προϊόντα μπαίνουν, ποια βγαίνουν -Πρεμιέρα στις 2 Νοεμβρίου

Το «καλάθι του νοικοκυριού» θα είναι ουσιαστικά μια λίστα με 50 βασικά προϊόντα τα οποία θα διατηρούνται σε προσιτές τιμές, χαμηλότερες του πληθωρισμού.

Η τιμή αναφοράς γι’ αυτά τα προϊόντα θα είναι αυτή που είχαν στις 5 Οκτωβρίου, δηλαδή πριν από την ανακοίνωση του μέτρου από το υπουργείο Ανάπτυξης, επομένως δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα να «φουσκώσει» κάποια αλυσίδα την τιμή.

Ταυτόχρονα, οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν και να συγκρίνουν τα προϊόντα που θα βάζει στο «καλάθι» κάθε αλυσίδα μέσα από την πλατφόρμα e-katanalotis.

Το «καλάθι» θα ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα και, σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, το πιθανότερο σενάριο είναι να κάνει «πρεμιέρα» στα σούπερ μάρκετ την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου.

Ο σχεδιασμός, μέχρι στιγμής, είναι το μέτρο να παραμείνει σε ισχύ για τουλάχιστον πέντε μήνες, δηλαδή από τον Νοέμβριο του 2022 μέχρι και τον Μάρτιο του 2023, προκειμένου να περάσει ο δύσκολος -λόγω τιμών στην ενέργεια και στα καύσιμα, και όχι μόνο- χειμώνας για τα νοικοκυριά.

Αλλάζει το «καλάθι του νοικοκυριού» | Ποια προϊόντα μπαίνουν στη λίστα

Τις τελευταίες ημέρες υπήρχε μια έντονη φημολογία για αλλαγές στη σύσταση του «καλαθιού», με αφαίρεση προϊόντων και προσθήκη άλλων.

«Υπάρχει μια συζήτηση για δύο αγαθά τα οποία είναι αρκετά σημαντικό να προστεθούν στο “καλάθι του νοικοκυριού”. Το ένα είναι το αλεύρι. Μιλάμε για το αλεύρι για όλες τις χρήσεις, που είναι και η βασική κατηγορία που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές. Το δεύτερο είναι τα όσπρια. Τα σούπερ μάρκετ μπορούν να επιλέξουν μια κατηγορία οσπρίων ή και περισσότερες προκειμένου να τις προσθέσουν στο καλάθι. Πρόκειται για βασικά αγαθά που είναι αναγκαία για κάθε νοικοκυριό ανεξάρτητα από το εισόδημά του», λέει στο iefimerida.gr, επιβεβαιώνοντας την πληροφορία, ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ο αριθμός, ωστόσο, των προϊόντων που θα είναι στο «καλάθι του νοικοκυριού» δεν θα αλλάξει, θα παραμείνει στο 50. «Έχουμε εξαρχής πει ότι αν το “καλάθι” ανοίξει σε πάρα πολλές κατηγορίες προϊόντων, τότε θα χάσει την αξία του, την αποτελεσματικότητά του. Εμείς θα παρακολουθούμε την πορεία και ανάλογα με τον βαθμό αποτελεσματικότητάς του θα μπορούμε, αν χρειαστεί, να προβαίνουμε σε αλλαγές, σε επίπεδο αγαθών», προσθέτει ο κ. Αναγνωστόπουλος

Τα δύο προϊόντα που βγαίνουν από το «καλάθι»

Ωστόσο, για να μείνει ο αριθμός σταθερός, «θα προβούμε σε αφαίρεση κάποιων αγαθών από τη λίστα, προκειμένου να παραμείνει το “καλάθι του νοικοκυριού”, ώστε να είναι αποτελεσματικό στην πράξη» σημειώνει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και συνεχίζει:

«Το ένα είναι το νερό. Το νερό είναι βασικό αγαθό μεν αλλά στη συγκεκριμένη κατηγορία, δηλαδή στα εμφιαλωμένα, υπάρχει πολύ υψηλός ανταγωνισμός και η τιμή του δεν έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση τους τελευταίους μήνες. Το δεύτερο αγαθό που αντικαθίσταται είναι τα αναψυκτικά. Θέλαμε αρχικά να εντάξουμε και τα αναψυκτικά, καθώς για πολλές οικογένειες είναι ένα αναγκαίο συνοδευτικό για το καθημερινό τραπέζι. Δεν είναι, ωστόσο, ένα απολύτως απαραίτητο αγαθό, όπως τα όσπρια ή το αλεύρι, που παίρνουν τη θέση τους στο “καλάθι του νοικοκυριού”» (*δείτε στο τέλος του κειμένου ολόκληρη τη νέα λίστα).

Και «χριστουγεννιάτικο καλάθι»

Την επόμενη εβδομάδα, που θα ψηφιστεί το μέτρο, αναμένεται να προστεθεί και μια διάταξη που θα ορίζει ότι ο καθορισμός της λίστας θα πρέπει να γίνεται και θα μπορεί να τροποποιείται με υπουργική απόφαση και όχι με νέα νομοθετική ρύθμιση.

«Έτσι, θα μπορούμε να είμαστε πιο ευέλικτοι και να τροποποιούμε τη λίστα των απαραίτητων για το νοικοκυριό αγαθών όταν, για παράδειγμα, βλέπουμε ότι υπάρχει αυξημένη ανάγκη για ένα προϊόν. Επίσης, η λίστα των κατηγοριών των αγαθών θα μπορεί να τροποποιείται λόγω εποχικότητας της ζήτησης για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων. Για παράδειγμα, τα Χριστούγεννα ίσως θα πρέπει να προσθέσουμε κάποια αγαθά που να αφορούν τη συγκεκριμένη περίοδο και είναι σημαντικά για το τραπέζι του καταναλωτή», επισημαίνει ο κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος

Σε πρώτη φάση, η λίστα με τα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού» θα επανεξετάζεται κάθε εβδομάδα

«Η πρώτη προσέγγιση είναι ότι θα ξεκινήσουμε με μία φορά την εβδομάδα, δηλαδή το καλάθι να αλλάζει κάθε Τετάρτη. Διότι υπάρχει φόβος για μια μικρή μερίδα καταναλωτών που κινείται ανορθολογικά και υπό το κράτος πανικού ίσως σηκώσει μεγάλες ποσότητες από τα ράφια. Το ευκταίο για εμάς θα είναι να δούμε τους καταναλωτές να είναι αλληλέγγυοι μεταξύ τους και τις επιχειρήσεις να αξιοποιούν την ευκαιρία. Γιατί, μεταξύ άλλων, είναι και μια ευκαιρία προβολής, μάρκετινγκ για τον συγκεκριμένο κλάδο» λέει, καταλήγοντας, ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

«Καλάθι του νοικοκυριού» | Αυτή είναι η νέα λίστα

Ακολουθεί η αναθεωρημένη λίστα με τις κατηγορίες προϊόντων που θα βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού»:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΠΡΟΪΟΝΤΑ

1 PYZI

Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

2 ΨΩΜΙ

Ψωμί για τοστ
Ψωμί φραντζόλα
Φρυγανιές

3 ΖΥΜΑΡΙΚΑ

Μακαρόνια Νο 6

4 XOIPINO

Συσκευασμένα

5 ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

Συσκευασμένα

6 ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

Γαλοπούλα ή/και πάριζα

7 ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Ένα τουλάχιστον προϊόν

8 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

Γάλα φρέσκο πλήρες

9 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

10 ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

Γάλα εβαπορέ

11 ΓIAOYPTΙ

Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

12 TYPIA

Φέτα
Γκούντα
Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

13 ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Χυμός τομάτας διατηρημένος

14 AYΓA

Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

15 ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

Μαργαρίνες

16 ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Παρθένο ελαιόλαδο

17 ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

Ηλιέλαιο

18 ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

Τουλάχιστον ένα, από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

19 ZAXAPH

Λευκή ζάχαρη

20 ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

21 ΚΑΦΕΣ

Ελληνικός καφές
Στιγμιαίος καφές
Γαλλικός καφές

22ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ

Τσάι ή Χαμομήλι

23 KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

Κακάο σε σκόνη

24 ΑΛΕΥΡΙ

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

25 ΟΣΠΡΙΑ

Τουλάχιστον ένας τύπος

26 ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

Χυμός πορτοκάλι

27 ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμό επιφανειών – χλωρίνες
Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
Χαρτί κουζίνας

28 ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

Οδοντόκρεμες
Χαρτί υγείας
Σερβιέτες
Ταμπόν
Σαμπουάν
Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
Πάνες ακράτειας

29 ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

Πάνες για μωρά
Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

30 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ

Τροφή για σκύλους
Τροφή για γάτες

iefimerida.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΠΟΨΕΙΣ

Έμφυλη Βία: Ενδοοικογενειακή Βία

Η έμφυλη  βία αποτελεί στις μέρες ένα τεράστιο κοινωνικό φαινόμενο, με τεράστιες   επιπτώσεις, τόσο σε κοινωνικό, οικονομικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Το φαινόμενο  αυτό στις μέρες μας τείνει να πάρει τεράστιες διαστάσεις, ενώ οι  επιπτώσεις του φαινομένου αυτού επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα όχι μόνο το άτομο που υφίσταται οποιαδήποτε μορφής βία, αλλά και τον περίγυρο αυτού του ατόμου, όπως οικογένεια, συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι.

Μία μορφή βίας είναι και η ενδοοικογενειακή, με την πληθώρα των περιστατικών, να είναι η βία των ανδρών κατά των γυναικών, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε ή να παραλείπουμε (εσκεμμένα ή μη) την βία των γυναικών κατά των ανδρών, ή και την βία κατά των παιδιών από το στενό ή ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον.

Η άσκηση βίας μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο κατά την διάρκεια μιας σχέσης ή και μετά από αυτήν. Σεξουαλική, οικονομική, κοινωνική απομόνωση, συνιστούν ένα πλέγμα, που έχει ως υποβόσκων υπόβαθρο την ζήλια, το φθόνο, το μίσος, το θυμό, την απόρριψη και άλλα επαχθή αίτια. Κοινός παρανομαστής όμως η μείωση του ατόμου τόσο σε οικογενειακό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας 1 στις 3 γυναίκες έχει βιώσει περιστατικό ενδοοικογενειακής ή και σεξουαλικής βίας, ως απόρροια των άνισων σχέσεων μεταξύ των ανδρών και των γυναικών.  Σύμφωνα με μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά την διετία 2016 – 2017, εμφανίστηκαν τα εξής:

  • 2 εκατ, θύματα ετησίως
  • 82 γυναίκες και 13 άνδρες έχασαν την ζωή τους, ως αποτέλεσμα ενδοοικογενειακής βίας
  • 30 γυναίκες την εβδομάδα επιχειρούν να αυτοκτονήσουν, εκ των οποίων οι 3 αυτοκτονούν
  • 150000 παιδιά ζουν σε περιβάλλον ενδοοικογενειακής βίας

Τα ποιο απογοητευτικά στοιχεία προκύπτουν κατά την περίοδο του lockdown, για κάθε 3 μήνες, προστέθηκαν  15 εκατομμύρια περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας. Στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των γυναικοκτονιών σε ποσοστό 100%. Έτσι λοιπόν έχουμε πράξεις που προκαλούν σωματικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά προβλήματα, δημιουργώντας αισθήματα, φόβου, αγωνίας, πανικού, έντονης ντροπής και ανελευθερίας.

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την σεξουαλική παρενόχληση, που είναι οποιαδήποτε μορφή ανεπιθύμητης λεκτικής, ψυχολογικής, ή σωματικής συμπεριφοράς σεξουαλικού χαρακτήρα, με αποτέλεσμα την προσβολή της προσωπικότητας, ιδίως με τη δημιουργία εκφοβιστικού, εξευτελιστικού, εχθρικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος, με κύριο σκοπό τον εξευτελισμό, την ταπείνωση  και την διαπόμπευση του θύματος.

Αν και τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης είναι πολλά, το ανησυχητικό είναι ότι ένας μικρός αριθμός δηλώνεται και ακόμα ένας μικρότερος αριθμός αναζητά λύση και αντιμετώπιση στο πρόβλημα.

Όλα αυτά όμως πηγάζουν από τις κοινωνικές τάξεις και τις κοινωνικές σχέσεις, που σαν βασικό στοιχείο είναι η ανισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών και η υπεροχή του άνδρα έναντι της γυναίκας. Έτσι λόγω της κυριαρχίας του άνδρα στα καπιταλιστικά κυρίως συστήματα, ο ρόλος της γυναίκας παρέμεινε αρνητικός ως προς τα δικαιώματα της γυναίκας. Με την εμφάνιση της βιομηχανικής επανάστασης και εφόσον  ζητήθηκαν φτηνά εργατικά χέρια, η  γυναίκα ξέφυγε από τον στενό κύκλο της οικογενείας  με αποτέλεσμα να αρχίζει να αποκτά δικαιώματα και ελευθερίες ύστερα όμως από μακροχρόνιους αγώνες για ισότητα και ισονομία.

Βλέποντας όμως αυτή την στροφή της γυναίκας προς την απελευθέρωση, και νιώθοντας ότι η γυναίκα κερδίζει έδαφος ως προς τα κατεκτημένα δικαιώματα έναντι των ανδρών, αρχίζουν και τα φαινόμενα της βίας.

Ένα επίσης σημαντικό κομμάτι βίας αποτελούν  και οι εξής μορφές:

  • Σωματεμπορία
  • Ακρωτηριασμός γυναικείων γεννητικών οργάνων
  • Παιδική γάμοι
  • Διαδικτυακοί έμφυλη βία

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ γύρω στα 800 εκατ. γυναίκες έχουν υποστεί  σεξουαλική βία, τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους, στοιχεία προ πανδημίας, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η εκτόξευση της βίας και της ενδοοικογενειακής βίας κατά των γυναικών. Το ανησυχητικό όμως είναι ότι μόνο το 40 % των γυναικών που υφίσταται βία  ζητά βοήθεια λόγω του φόβου που προκαλεί ο κοινωνικός κυρίως περίγυρος. Επίσης σύμφωνα με άλλα στοιχεία του ΟΗΕ το 40% γυναικών παγκοσμίως έχουν γίνει θύματα ενδοοικογενειακής βίας, ‘όπως επίσης και με τα επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, περίπου 3000 γυναίκες χάνουν τη ζωή τους από φαινόμενα ενδοοικογενειακής βίας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Σοκ με νεκρό άνδρα ο οποίος σκοτώθηκε από φωτοβολίδα την Καθαρά Δευτέρα

Στο πένθος έχει βυθιστεί η πόλη του Αγίου Νικολάου Κρήτης ανήμερα της Καθαράς Δευτέρας από τον θάνατο του 33χρονου Μανώλη ο οποίος έχασε τη ζωή του μετά από ρίψη ναυτικής φωτοβολίδας .

Σύμφωνα με πληροφορίες ο αδικοχαμένος νεαρός μαζί με φίλους του παρακολουθούσαν τις καρναβαλικές εκδηλώσεις στο κέντρο της πόλης.

Μόλις ολοκληρώθηκε η γιορτή ,οι φίλοι πήγαν για διασκέδαση στον κεντρικό πεζόδρομο του Αγίου Νικολάου όταν μια ναυτική φωτοβολίδα που έφερε κάποιος από την ευρύτερη παρέα εξερράγη και καρφώθηκε στο σώμα του Μανώλη με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά.

Το θύμα μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο του Αγίου Νικολάου όπου λίγη ώρα υπέκυψε στα σοβαρά τραύματα που έφερε στην κοιλιακή χώρα . Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για κακή χρήση μιας φωτοβολίδας – λάμψης η οποία εξερράγη με αποτέλεσμα να προκαλέσει ακατάσχετη αιμορραγία στον 33χρονο.

Η μητέρα του 33χρονου έσπευσε στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου όπου οι γιατροί την ενημέρωσαν πως δεν τα κατάφεραν να κρατήσουν τον γιο της στη ζωή.

Γιάννης Γ.

Continue Reading

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 25-03-2024

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en