Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Αλεξανδρούπολη | Το Νοέμβριο έρχεται η πρώτη πλωτή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου

Στα ναυπηγεία Keppel στη Σιγκαπούρη βρίσκεται πλέον, για τη μετατροπή του, το πρώτο FSRU της Αλεξανδρούπολης (Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου), το οποίο αναμένεται να αφιχθεί στο Θρακικό Πέλαγος στις 25 Νοεμβρίου.

Αυτό γνωστοποίησε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade AE του Ομίλου Κοπελούζου, Κωστής Σιφναίος, μιλώντας στο 1st East Macedonia & Thrace Forum, το οποίο διοργανώνεται από το Ολυμπία Φόρουμ, σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, το Energizing Greece και την Hellas Journal. Πρόσθεσε, επίσης, ότι ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες για τον αγωγό στα ανατολικά της πόλης.Παράλληλα, το δεύτερο FSRU βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη, αφού έχει λάβει τη σχετική αδειοδότηση (από τη ΡΑΕ) και οι περιβαλλοντικοί όροι υποβλήθηκαν.

«Τα terminals της Αλεξανδρούπολης έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν. Θα δείξουν πώς η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο αλληλεγγύης και συνεργασίας» τόνισε, υπενθυμίζοντας ότι με το πρώτο FSRU -και με συνδετικό κρίκο τη Βουλγαρία- θα μπορούν να τροφοδοτηθούν, μεταξύ άλλων, η Σερβία και η Ρουμανία, ενώ με το δεύτερο FSRU ανοίγει και ο δρόμος προς τη Μολδαβία και την Ουκρανία.

«Για την ευρύτερη περιοχή, η Αλεξανδρούπολη δεν είναι πλέον απλά ένα ενεργειακό hub αλλά και κέντρο ασφάλειας και σταθερότητας», είπε.

Προειδοποίησε, ωστόσο, ότι όλα χρειάζεται να κινηθούν γρήγορα, επισημαίνοντας ότι το τρίτο τουρκικό FSRU έχει ήδη αφιχθεί στη γειτονική χώρα και θα ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στους επόμενους λίγους μήνες.

Η αυξανόμενη ανάγκη για LNG και η εξέλιξη το 2024-2025

«Στα επόμενα λίγα χρόνια η ευρωπαϊκή αγορά αερίου θα διαμορφωθεί από την αυξανόμενη ανάγκη για Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG)» είπε ο εκτελεστικός διευθυντής Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ Εμπορίας ΑΕ, Γεώργιος Πολυχρονίου, και πρόσθεσε ότι η ενισχυμένη ζήτηση και από την Κίνα αναμένεται να οδηγήσει σε πιο έντονο ανταγωνισμό.

Ωστόσο, περισσότερο LNG εκτιμάται ότι θα «μπει» στην παγκόσμια αγορά το 2024-2025, ομαλοποιώντας τη ζήτηση και περιορίζοντας την πιθανότητα για πολύ υψηλές τιμές.

Τόνισε ότι παρά τις εντονότατες ανησυχίες που είχαν εκφραστεί για το πώς θα διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης σε όρους τόσο προμηθειών όσο και τιμών, μετά την απόφαση της Ρωσίας να χρησιμοποιήσει την ενέργεια σαν όπλο, «δώδεκα μήνες μετά μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι οι χειρότεροι φόβοι δεν επαληθεύθηκαν και ότι η κατάσταση ελέγχθηκε με μέτρα στρατηγικής».

Ο κ. Πολυχρονίου επισήμανε ακόμα ότι σήμερα υπάρχουν στην Ελλάδα τρία εμβληματικά ενεργειακά πρότζεκτ και η ΔΕΠΑ συμμετέχει στις εταιρείες και των τριών: στην ICBG, στο FSRU και στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη. Πρόσθεσε δε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ρόλο της εταιρείας ως υποστηρίκτριας της ελληνικής κοινωνίας κατά το διάστημα της ενεργειακής κρίσης.

Μανιάτης: Να σχεδιαστούν τα ενεργειακά έργα της επόμενης δεκαετίας
Την εκτίμηση ότι οι συνθήκες είναι ώριμες, ώστε να σχεδιαστούν τα ενεργειακά πρότζεκτ της επόμενης δεκαετίας, διατύπωσε σήμερα ο καθηγητής Γιάννης Μανιάτης, πρώην υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (2013-2015).

Στο ερώτημα ποια λάθη έκανε, κατά τη γνώμη του, η ΕΕ στη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης, την οποία επέτεινε ο πόλεμος στην Ουκρανία, ο κ. Μανιάτης τόνισε:

«Η πράσινη μετάβαση είναι απαραίτητη, προκειμένου να προλάβουμε την κλιματική καταστροφή. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να είναι από μόνη της στρατηγική, αλλά μόνον ένας από τρεις αναγκαίους πυλώνες: οι άλλοι δύο είναι η ενεργειακή φτώχεια (γιατί αν δεν μπορεί να αγοράσει κάποιος την ενέργεια, όλη αυτή η διαδικασία δεν έχει νόημα) και η επάρκεια. Τα δύο τελευταία τα ξέχασε η ΕΕ».

Πρόσθεσε ότι το δίλημμα που τίθεται, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ή αέριο, συνιστά λανθασμένη στρατηγική. «Είναι και ΑΠΕ και αέριο, γιατί τα επόμενα 30 χρόνια θα χρειαστούμε το αέριο ως μεταβατικό καύσιμο», είπε.

Αναφέρθηκε, τέλος, στις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για την πράσινη μετάβαση, όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο και οι σπάνιες γαίες, υπενθυμίζοντας ότι η Κίνα ελέγχει το 45% της παγκόσμιας αγοράς, οι ΗΠΑ ακολουθούν στη δεύτερη θέση με χαμηλό μερίδιο και η Ευρώπη είναι ουσιαστικά απούσα. «Χρειάζεται να μάθουμε από τα λάθη μας», τόνισε.

Στα δύο μνημόνια αλληλοκατανόησης (MοU), που υπεγράφησαν μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, σε μια περίοδο που η γειτονική χώρα επιζητεί εναγωνίως την απεξάρτησή της από το ρωσικό αέριο, αναφέρθηκε ο πρέσβης της Βουλγαρίας στην Ελλάδα, Βαλεντίν Ποριάζοφ.

Στο πλαίσιο αυτό, χαρακτήρισε πολύ σημαντικό πρότζεκτ τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, αντικείμενο του πρώτου μνημονίου, εκφράζοντας την ευχή να συσταθεί γρήγορα μια κοινή εταιρεία και να αρχίσει η υλοποίηση του έργου.

O κ. Ποριάζοφ τόνισε ακόμα ότι όταν την περασμένη άνοιξη η Gazprom έκλεισε τις στρόφιγγες του αερίου στη Βουλγαρία, η οποία ήταν εξαρτημένη από αυτό σε ποσοστό άνω του 90%, ήταν η Ελλάδα που προσέτρεξε και την τροφοδότησε με ενέργεια. «Σήμερα η Ελλάδα και η Βουλγαρία έχουν τις καλύτερες σχέσεις στην ιστορία τους κι αυτό συμβαίνει εν μέρει και λόγω των όσων έχουν συμβεί στην Ουκρανία», σημείωσε.

Τα τελευταία οκτώ χρόνια η Ρωσία έκανε την ενέργεια το βασικό της όπλο και παρότι επί σειρά ετών η Ουκρανία προειδοποιούσε τους εταίρους της ότι χρειάζεται να υπάρξει απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο, δεν εισακούστηκε και δεν ελήφθησαν εγκαίρως μέτρα, όπως επισήμανε ο πρέσβης της χώρας στην Ελλάδα, Σεργκέι Σουτένκο. Πρόσθεσε ότι στην επόμενη μέρα μετά τον πόλεμο, στη φάση του μεγάλου πρότζεκτ της αποκατάστασης και ανοικοδόμησης της χώρας, η Αλεξανδρούπολη μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο (και ως λιμάνι-διαμετακομιστικό κέντρο), καθώς «θα χρειαστούν καθαρά και αποτελεσματικά logistics» (για τη μεταφορά δομικών υλικών).

Χωρίς ρωσικό αέριο κατόρθωσε να περάσει τον χειμώνα η Μολδαβία, καθώς, όταν η Gazprom προσπάθησε να ασκήσει πιέσεις, βρήκε τον τρόπο να εισαγάγει ενέργεια από αλλού, περιορίζοντας ταυτόχρονα κατά 30% την κατανάλωση αερίου σε μόλις έναν χρόνο, σημείωσε ο πρέσβης της χώρας στην Ελλάδα, Αντρέι Ποπόφ, ο οποίος ευχαρίστησε την Ελλάδα για τον τρόπο με τον οποίο συνεισφέρει στην ενεργειακή ανθεκτικότητα της ευρύτερης περιοχής.

Το συνέδριο διεξάγεται υπό την αιγίδα του Olympia Forum, του μεγαλύτερου συνεδρίου περιφερειακής ανάπτυξης στην Ελλάδα, και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια εξαγωγής των αρχών και της φιλοσοφίας του Olympia Forum σε μια συγκεκριμένη ελληνική Περιφέρεια.

iefimerida.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης | Επίσκεψη Διευθύνοντος Συμβούλου και Εκτελεστικού Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη εργασίας του Διευθύνοντος Συμβούλου, Δημήτρη Πολίτη, του Εκτελεστικού Συμβούλου, Παναγιώτη Σταμπουλίδη και στελεχών του Ταμείου στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. (ΟΛΑ Α.Ε.).

Τα δύο εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ συναντήθηκαν με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Κωνσταντίνο Χατζηκωνσταντίνου και τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΑ Α.Ε., Κωνσταντίνο Χατζημιχαήλ. Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης, μετά τη ματαίωση του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού
κεφαλαίου του Οργανισμού.

Ειδικότερα, συζητήθηκαν τα εξής:

  •  Η υλοποίηση των έργων για την αποκατάσταση των βαθών της λιμενολεκάνης και του διαύλου εισόδου – εξόδου, την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα και τη σύνδεσή του με τη νέα Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης που ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή.
  • Πρόκειται για έργα που θα αναβαθμίσουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες του λιμένα και θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφορίας, δεδομένου ότι η κίνηση των οχημάτων με προορισμό το λιμάνι δεν θα διεξάγεται μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης. Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα αναλάβουν την ωρίμανση, δημοπράτηση και χρηματοδότηση των έργων συνολικού προϋπολογισμού 23 εκατ.
    ευρώ (18,5 εκατ. ευρώ για τα έργα εκβάθυνσης και 4,5 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου). Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα λειτουργήσει ως φορέας χρηματοδότησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως Αναθέτουσα Αρχή και το ΤΑΙΠΕΔ ως φορέας ωρίμανσης των έργων.
  • Τα συγκεκριμένα έργα υποδομής έχουν ήδη χαρακτηριστεί έργα στρατηγικής σημασίας από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας και επίκειται η ολοκλήρωση της διαδικασίας ένταξής τους στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
  •  Η ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσληψη συμβούλου Στρατηγικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, ο οποίος θα αναλάβει την εκπόνηση Business Plan και θα μελετήσει τις δυνατότητες ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος. Με βάση το Business Plan θα ληφθούν αποφάσεις για την υλοποίηση επενδύσεων, όπως την προμήθεια εξοπλισμού φορτοεκφόρτωσης και την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Οι σύμβουλοι θα εξετάσουν, επίσης, το ενδεχόμενο συνεργασίας της ΟΛΑ Α.Ε. με νέους χρήστες, ενώ αναμένεται να συνδράμουν στην εφαρμογή του νέου επιχειρηματικού σχεδίου εφόσον κριθεί απαραίτητο. Ως
    καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών στον διαγωνισμό με προϋπολογισμό 550.000 ευρώ έχει οριστεί η 20 η Μαρτίου 2023.
  •  Τα αιτήματα υφιστάμενων και δυνητικών χρηστών του λιμένα για τη μίσθωση χώρων εντός των εγκαταστάσεων του Οργανισμού.

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Αλεξανδρούπολη | Το τελευταίο «αντίο» για το Δημήτρη

Το τελευταίο τους «αντίο» είπαν φίλοι και συγγενείς του Δημήτρη Ο. που πέθανε στη πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη πριν από κάποιες ημέρες, με τη λειτουργία για την κηδεία του 28χρονου να πραγματοποιείται στον Ι.Ν. Αγίας Κυριακής της Αλεξανδρούπολης.

Στο φακό του “e24” έκανε δηλώσεις ο θείος του 28χρονου που έχασε τη ζωή του:

«Δεν υπάρχουν λόγια, δεν ξέρω πώς μπορεί να αποτυπωθεί το συναίσθημα της λύπης. Ως χθες ήμουν πολύ οργισμένος για την απραξία του ανύπαρκτου όπως φαίνεται κράτους, αυτή τη στιγμή είμαι πολύ τρομαγμένος και φοβισμένος, ο τόπος μου όπου μεγάλωσα, δούλεψα, ερωτεύτηκα, μεγάλωσα, με φοβίζει, με τρομάζει. Νομίζω αυτό ίσως είναι και το χειρότερο συναίσθημα που μπορεί να δοκιμάσει ένας πολίτης που είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του, με ένα κράτος που δε μεριμνά για το αυτονόητο, την ασφάλειά του» επεσήμανε.

«Δεν πολεμάς έναν αόρατο εχθρό αλλά νοοτροπίες – και αυτές δεν πολεμιούνται εύκολα»

«Έχω κουραστεί να ακούω για ατομική ευθύνη και ανθρώπινο λάθος – όχι, δεν είναι ατομικό λάθος, είναι εθνικό λάθος. Και η ζωή δε θα συνεχίζει – δεν αξίζει να συνεχίσει, για ποιο λόγο να συνεχίσει έτσι; Δε βρίσκω λόγο να έχουμε μια ζωή στην αμφιβολία. Ήταν εγκληματικό αυτό που έγινε, μια βαριά εγκληματική αμέλεια. Κι εγώ που κάθομαι στον καναπέ μου και δεν αντιδρώ έχω μερίδιο ευθύνης, ήξερα ότι κάτι δεν πάει καλά, όλοι οι συνδικαλιστές ήξεραν ότι κάτι δεν πάει καλά. Όμως τι να το κάνεις αυτό τώρα; Δεν πολεμάς έναν ανθρώπινο εχθρό, πολεμάς νοοτροπίες – και η νοοτροπία δεν πολεμιέται εύκολα» κατέληξε.

evros24.gr

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Θρήνος στον ‘Εβρο | Νεκρός ο 29χρονος Δημήτρης από τη φονική σύγκρουση των τρένων

Τραγικές στιγμές βιώνουν οι οικογένειες και οι φίλοι των δεκάδων ανθρώπων που το βράδυ της περασμένης Τρίτης έχασαν τη ζωή τους μετά την σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.

Ανάμεσα στα θύματα και ο 29χρονος Δημήτρης από την Αλεξανδρούπολη, μηχανοδηγός του ΟΣΕ αν και εκτός υπηρεσίας, επέβαινε στο μοιραίο τρένο.

Μάλιστα ο θείος του αδικοχαμένου παλικαριού και ηθοποιός και σεναριογράφος Νίκος Σταυρακούδης συγκλονίζει με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

gnomionline.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: