Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακρίβεια | Δύο στους τρεις μείωσαν ήδη κατανάλωση ρεύματος και αγορές τροφίμων

Προσφορές και εκπτώσεις κυνηγούν οκτώ στους δέκα καταναλωτές ενώ δύο στους τρεις έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων.


Δύοστους τρεις μείωσαν ήδη κατανάλωση ρεύματος και αγορές τροφίμων

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από έρευνα που πραγματοποίησε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές.

Η έρευνα καταδεικνύει σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις συνέπειες του πολέμου (π.χ. ανατιμήσεις προϊόντων).

Συγκεκριμένα, ξεκάθαρη είναι μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών. Το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022). Σημειώνεται ότι η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ ξεπερνά το 13%. Επίσης, ποσοστό 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%. Ποσοστό 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου (έναντι 61% στη μέτρηση του Απριλίου).

Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος.

Συγκεκριμένα το 63% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος.

Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίων.

Συγκεκριμένα, το 83% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού (έναντι 75% στη μέτρηση του Απριλίου). Πρόκειται για μία τάση που συμπίπτει, σύμφωνα με την έρευνα, σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η αγορά ανέμενε μεγαλύτερη κίνηση λόγω και της εκπτωτικής περιόδου. Το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η τάση αυτή η οποία καταγράφηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, καταγράφεται και σήμερα, αρκετά εντονότερα.

Η έντονη στροφή του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων αποτυπώνεται στην ίδια έρευνα. Συγκεκριμένα, τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%.

Με δεδομένο ότι η διαφαινόμενη οικονομική κρίση και η αναστάτωση στις διεθνείς τιμές και στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων δεν φαίνεται να αποκλιμακώνεται στο άμεσο μέλλον, οι καταγραφές τις συγκεκριμένης έρευνας δείχνουν ότι το ελληνικό καταναλωτικό κοινό είναι ανήσυχο τόσο για το παρόν, αλλά και για το μέλλον, κάτι που επηρεάζει πλέον τις καταναλωτικές του συνήθειες. Παρόλα αυτά καταγράφεται μείωση στην ανησυχία του κοινού για ελλείψεις στα ευρέως καταναλωτικά προϊόντα τροφίμων, από 72% σε 53%. Ενώ παράλληλα ένα πολύ μικρό ποσοστό, μόλις 14% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται τα σούπερ μάρκετ ότι φροντίζουν να μην υπάρξουν ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων, με τη συντριπτική πλειοψηφία (86%) να μη εκφράζει τέτοια ανησυχία.

Τέλος, οι ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζουν μία μικρή κάμψη το τελευταίο διάστημα, η οποία αποδίδεται εν μέρει σε διόρθωση ύστερα από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις του 2020 και εν μέρει στην τάση αναβολής αγορών και στην εν γένει μείωση του όγκου αγορών το τελευταίο εξάμηνο, Πρακτικά μετά την ιδιαίτερα απότομη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων λόγω της πανδημίας και ειδικά των απαγορευτικών, η οποία ανέβασε τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών (δηλαδή τις τελευταίες 10 ημέρες) στο 50% γενικά και στο 12% για τα είδη παντοπωλείου, η περίοδος 2021-2022 έφερε μία σταδιακή διόρθωση σε ποσοστά 36% και 9% αντίστοιχα. Παρά τη διόρθωση αυτή οι ηλεκτρονικές πωλήσεις παραμένουν πολλαπλάσιες αυτών της περιόδου πριν το 2020, ενώ το τελευταίο εξάμηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.

 

Πηγή: ethnos.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου ομιλητής σε εκδήλωση στο θωρηκτό Αβέρωφ

Στην εκδήλωση με τίτλο «ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥ», που οργάνωσε ο σύλλογος Περγαμηνών «ο Άτταλος» στο κατάστρωμα του Θωρηκτού Αβέρωφ, παρευρέθη και μίλησε ο Πρόεδρος της Πατριωτικής Ενώσεως.

Ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, Καππαδόκης στην καταγωγή και έχοντας μελετήσει βαθιά την ιστορία του μικρασιατικού ελληνισμού, αλλά και το δράμα της Μικρασιατικής Καταστροφής, έκανε μία ενδιαφέρουσα αναδρομή στα γεγονότα που σημάδεψαν το ελληνικό έθνος έναν αιώνα πριν.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Fuel Pass 2 | Γιατί δεν «πάνε ταμείο» χιλιάδες δικαιούχοι

Πώς «λύνεται» το πρόβλημα με τις ψηφιακές κάρτες και τα κινητά χωρίς NFC


Στην παγίδα της τεχνολογίας έπεσαν όπως φαίνεται και πάλι, χιλιάδες δικαιούχοι του Fuel Pass 2, επειδή επέλεξαν να εισπράξουν μέσω άυλης ψηφιακής κάρτας στο κινητό τους τα αυξημένα ποσά επιδότησης που ανακοίνωσε το Κράτος, παρότι δε γνώριζαν καν όμως ούτε ότι χρειάζονται την υπηρεσία ανέπαφων πληρωμών NFC, ούτε αν την υποστηρίζει το κινητό τους τηλέφωνο και πώς να την ενεργοποιήσουν!
Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr πολλοί αυτοκινητιστές πηγαίνουν ακόμα στα πρατήρια βενζίνης, αλλά δεν γίνεται δεκτή για πληρωμή η άυλη ψηφιακή κάρτα τους. Επιπλέον το newmoney.gr έχει γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών αναγνωστών του αφού -σχεδόν ένα και πλέον μήνα αφότου εγκρίθηκε η αίτησή τους στο vouchers.gov.gr – οι δικαιούχοι διαπιστώνουν πως «δεν έχουν πιστωθεί τα χρήματα από την τράπεζα». Άλλοι αναμένουν τα λεφτά στην τράπεζα, ενώ άλλοι προσπαθούν να κάνουν χρήση της άυλης χρεωστικής κάρτας μέσω κινητού για το Fuel Pass 2, αλλά πληρωμή δεν γίνεται ως τώρα!
Το πρόβλημα είχε υπάρξει και στο Fuel Pass 1 τον Μάιο, όταν τότε το newmoney.gr είχε παρέμβει δημοσιογραφικά και ανέδειξε το πρόβλημα για δικαιούχους που τα κινητά τους δεν έχουν τη λειτουργία NFC. Με τη δημοσιότητα που έλαβε τότε το θέμα, πολλοί πρόλαβαν και απέφυγαν τα λάθη. Όσοι έπεσαν όμως τότε στην παγίδα και χάσανε την επιδότηση, μπόρεσαν να αποφύγουν το «δις εξ αμαρτείν» τον Αύγουστο.

 

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ιατρική Εταιρεία Καβάλας | 100 χρόνια από την ίδρυση της

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας διοργανώνει το Επετειακό Συνέδριο από την ίδρυση της Εταιρείας που θα διεξαχθεί στη Καβάλα από 30 Σεπτεμβρίου 2022 έως τη Κυριακή 2 Οκτωβρίου2022 στο Ξενοδοχείο Lucy.

Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 8.00 μ. μ., με κεντρικό ομιλητή τον Ερευνητή Τοπικής Ιστορίας Κώστα Παπακοσμά.
Επίσης, την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 10.30 θα πραγματοποιηθεί Ενημερωτική Εκδήλωση για το κοινό, όπου με εκλαϊκευμένο τρόπο θα αναλυθούν και θα συζητηθούν με τους παρευρισκόμενους επίκαιρα και διαχρονικά ιατρικά θέματα:

– Σωστή μέτρηση αρτηριακής πίεσης εκτός ιατρείου.
Ομιλητής : Ν. Βάτκαλης, Καρδιολόγος

– Μαστογραφία : Η παρεξηγημένη βασίλισσα της πρόληψης.
Ομιλήτρια : Ε. Ιωσηφίδου, Ακτινοδιαγνώστρια

– Ειδικό Προστατικό Αντιγόνο (PSA) : Τι μπορεί να σημαίνει η αύξηση του;
Ομιλητής : Δ. Κυριακούδης, Χειρουργός Ουρολόγος

– Αλήθειες και Μύθοι για την κολονοσκόπηση.
Ομιλητής : Γ. Τσαρούχας, Γαστρενερολόγος

«Ευελπιστούμε ότι το Επετειακό Συνέδριο 100 ετών από την ίδρυση της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας θα στεφθεί με την ίδια επιτυχία όπως και όλα τα προηγούμενα» αναφέρει η ανακοίνωση της διοίκησης της.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: