Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μεγάλη Παρασκευή | “Αδώνια” στο κατώφλι του σπιτιού την ώρα της περιφοράς του Επιταφίου

Τη Μεγάλη Παρασκευή, στις Σέρρες, κατά τη διάρκεια της περιφοράς του Επιταφίου, αναβιώνει το έθιμο «Αδώνια».

Σύμφωνα με το τελετουργικό τού εθίμου, κάθε νοικοκυρά βάζει στο κατώφλι του σπιτιού της ένα τραπεζάκι πάνω στο οποίο έχει τοποθετήσει θυμίαμα την εικόνα του Εσταυρωμένου και λουλούδια στο βάζο, τα οποία είναι πασχαλιές.

Δίπλα τοποθετεί ένα πιάτο με κριθάρι ή φακή, έθιμο που παραπέμπει στους «Αδώνιδος Κήπους, ένα έθιμο, το οποίο σύμφωνα με τη λαογραφική μας παράδοση και τη λαογράφο Αλεξάνδρα Παραφεντίδουσυμβολίζει τη νιότη που χάνεται γρήγορα και άδικα, όπως και ο Άδωνις που πέθανε από δάγκωμα κάπρου. Στην αρχαιότητα, την πρώτη ημέρα του εθίμου γινόταν η αναπαράσταση της κηδείας του και τη δεύτερη ημέρα η γιορτή για την ανάστασή του.Σήμερα, οι νοικοκυρές τοποθετούν τα όσπρια και το κριθάρι για να έχουν ευημερία, πλούσιες σοδειές και γεμάτο οικογενειακό τραπέζι.

Γράφει ο Γιώργος Αικατερινίδης-Λαογράφος

Το 1974, στο Α΄ συμπόσιο Λαογραφίας του Βορειοελλαδίτικου χώρου , το οποίο οργάνωσε το ΙΜΧΑ στη Θεσσαλονίκη, ο αοϊδιμος καθηγητής και ακαδημαϊκός Γ.Α. Μέγας, είχε ως θέμα της εισήγησης του ένα λατρευτικό έθιμο της Μεγάλης Παρασκευής στα Σέρρας, που αποτελεί εμφανώς επιβίωμα των «Κήπων του Αδώνιδος», αρχαίου λατρευτικού νομίμου, γνωστού από αγγειογραφίες και γραπτές αναφορές (Θεόκριτος, Πλάτων, Αριστοφάνης κ.α.).

Περιγραφή του εθίμου δίδει ο Μέγας από αναπαράσταση του στην Αθήνα, την οποία έκαμε φιλική του σερραϊκή οικογένεια: « Εκλησίαζε το Πάσχα του 1954, και η κυρία της φιλικής μου οικογενείας επροθυμοποιήθη να παρασκευάση προς χάριν μου το λεγόμενο εις το Σερραϊκόν ιδίωμα «χασίλι» (=πρασινάδα) δεκα πέντε ημέρας προς της Μ. Παρασκευής έσπειρεν εις ένα πιάτο με νερό σπόρους φακής.

Οι σπόροι γρήγορα ανεβλάστησαν και το βράδυ της Μεγ. Παρασκευής, την ώρα που περνούσε ο Επιτάφιος της Αγίας Βαρβάρας των Πατησίων, ετοποθέτησεν εις τον εξώστην του σπιτιού της ένα τραπεζάκι και έβαλε επάνω εις αυτό το πιάτο με την καταπράσινην χλόην της φακής. Κοντά εις αυτό ετοποθέτησε την εικόνα του Εσταυρωμένου, μία λαμπάδα αναμμένηνκαι ένα θυμιατήριον. Εφωτογράφισα το πιάτο με το «χασίλι» και εδημοσίευσα την εικόνα εις το βιβλίον μου «Ελληνικαί εορταί και έθιμα της λαϊκής λατρείας» (Αθήναι, α΄εκδ. 1955 σελ 161, πιν Θ 2). Εξ αυτού παρέλαβε την εικόνα και την περιγραφήν ο Eugen Fehrle εις το του: Feste und Volkbranche im Jahreslauf Europaischer Volker”, (Kassel 1955) σ. 123,125»

Ο Μέγας (του οποίου, ειρήσθη εν παρόδω, διετέλεσα ως φοιτητής βοηθός) αναφέρθηκε και σε δική μου καταγραφή του εθίμου με φωτογράφηση του «χασιλιού», που είχα πραγματοποιήσει , ύστερα από επίμονες αναζητήσεις, το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής του 1965 στη συνοικία του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στη πόλη των Σερρών.

Ας αναφερθεί εν προκειμένω , ότι για το έθιμο αυτό υπάρχει ένα θαυμάσιο « λαογραφικό διήγημα» από την ευπατρίδα Σερραία Άννα Τριαναταφυλλίδού (Το χασήλι του Επιταφίου») στο περιοδικό «Παιδική Ζωή» το 1929, το οποίο αναδημοσιέυθηκε στα «Σερραικά χρονικά», τομ 2 (1957), σελ 158-159:

Μεγάλη Παρασκευή

«…Μεγάλη Παρασκευή. Ω, τι ετοιμασία εις κάθε χριστιανικό σπήτι δια το βράδυ που θα περάση ο Επιτάφιος της ενορίας από την πόρτα του καθενός ή και ολίγον μακρύτερα! Τι ετοιμασία! Αι δροσάτες και φουντωμένες πασχαλιές εις τα σπίτια, που υπάρχουν περιβόλια, περιμένουν τα χέρια που θα τας κόψουν, δια να στολίσουν με αυτάς το τραπέζι της εξωθύρας. Η πυξαριά θα πάη και αυτή να στολίσει εις τα πλουσιόσπιτα την κορνίζα της θύρας, μέσα από την οποίαν θα φαντάζη το ωραίο τραπέζι, και τα φτωχικά σπιτάκια θα βγάλουν αυτά, για να προσκυνήσουν τον Επιτάφιον το μικρό τους τραπεζάκι με το κάτασπρο του όμως τραπεζομάντηλο και την λαμπάδα και το θυμιατό με το μοσχολίβανο και με το απαραίτητον δι όλα τα σπίτια, πλούσια και πτωχά, «χασήλι», απαραίτητον όσον και αι λαμπάδες και το θυμιατό , αφού συμβολίζει την εις τον τάφον προσωρινήν διαμονήν και την εκ νεκρών Ανάστασιν του Κυρίου…»

Παρόμοια με τα εθιζόμενα στας Σέρρας ήταν και τα τελούμενα στην αρχαιότητα σε πολλές πόλεις , ιδιαίτερα στην Αθήνα προς τιμήν του Αδώνιδος, ο οποίος συνδεόταν ερωτικά με την Αφροδίτη , γι’ αυτό όταν θανατώθηκε σε κάποιο κυνήγι αντηζήτησε από την Περσεφόνη να επανέρχεται στη ζωή κάθε χρόνο και να παραμένει έξι μήνες πάνω στη γη. Έντονος βέβαια ο συμβολισμός με τον κατ’ ετός μαρασμό της φύσης και της εν συνεχεία εξανάστασης της.

Οι εορτές , τα Αδώνια, ήταν διήμερες, με την πρώτη ημέρα αφιερωμένη στην κήδευση των ειδωλίων του θεού και τη δεύτερη στην επαναφορά του στη ζωή, η οποία όπως γράφει ο μέγας επανηγυρίζετο μετ’ ενθουσιασμού, ως ακριβώς και σήμερα μετά το πένθος της Μεγάλης Εβδομάδας η Ανάσταση του Κυρίου, φέρει την χαράν και ανακούφισην εις την ψυχήν των ανθρώπων».

Κύρια στοιχεία της πρώτης ημέρας ήταν οι θρήνοι και οι κοπετοί των γυναικών και ακόμα η τοποθέτηση στις αυλές των σπιτιών των λεγόμενων «κήπων», χλόης -όπως το χασίλι- σε κεραμικά και άλλα αγγεία από σπόρους φύλων, τα οποία ταχέως βλαστάνουν αλλά και ταχέως μαραίνονται, που μετά την εκφορά του θεού πετούσαν σε πηγές και ποταμούς, επιζητώντας με τρόπο μαγικό την επαναφορά της βλάστησης.

Το έθιμο ήταν παλαιότερα γνωστό σε αρκετά μέρη του ελλαδικού και γενικότερα του ελληνικού ιστορικού χώρου, φαίνεται όμως ότι τα Σέρρας ήταν η μόνη περιοχή που επιβίωσε μέχρι τους νεώτερους χρόνους, δημιουργώντας την ευθύνη συντήρησης του, όπως επιλογικά στην ανακοίνωση του τονίζει ο Μέγας:

« Η αρχαιότης και ελληνικότης του εθίμου των Σερρών είναι αδιαμφισβήτητος, και αποτελεί τρανήν απόδειξην ότι αρχαιότατον θρησκευτικόν νόμιμον, προσαρμοσθέν προς τελετήν του επιταφίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, διετηρήθη αμιγές επί τόσους αιώνας επιδρομών και αναστατώσεων εις την περιοχήν της περιμαχήτου Μακεδονίας και της Θράκης. Και έχουν καθήκον όσοι εκ των κατοίκων των Σερρών κατανοούν την σημασίαν, την οποία και από εθνικής απόψεως έχει η Λαογραφία, να φροντίσουν με όλους τους τρόπους δια την διατήρησιν εθίμου ελληνικωτάτου».

Πηγή: serresparatiritis.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Επιμελητηρίο Καβάλας | Ολοκληρώθηκε το πρώτο Βαρόμετρο Οικονομικής Συγκυρίας

Ολοκληρώθηκε το πρώτο Βαρόμετρο Οικονομικής Συγκυρίας του Επιμελητηρίου Καβάλας, που αφορά τις επιχειρήσεις – μέλη του και αποτελεί δίμηνη έρευνα, με ερωτήσεις επικαιρότητας και ερωτήσεις αναφορικά με την πορεία των επιχειρήσεων.

Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 315 επιχειρήσεων το διάστημα Μαΐου- Ιουνίου από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Καβάλας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ικανοποιητική κρίνουν 5 στους 10 καβαλιώτες επιχειρηματίες, που συμμετείχαν στην έρευνα, την κατάσταση της επιχείρησης τους για το διάστημα Μαΐου-Ιουνίου 2022, ενώ για το επόμενο εξάμηνο 4 στους 10 εκτιμούν πως η επιχείρηση τους θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα, την ώρα που, σχεδόν, αντίστοιχο ποσοστό διαβλέπει χειροτέρευση της πορείας της.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣτΕ | Συνταγματικός ο υποχρεωτικός εμβολιασμός για τους άνω των 60

Στην απόρριψη των αιτήσεων κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού των πολιτών ενώ των 60 ετών και της επιβολής προστίμου 100 μηνιαίως προχώρησε το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του προέδρου του ΣτΕ, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας “απέρριψε και τις τέσσερις αιτήσεις με μειοψηφία ενός μέλους με αποφασιστική και ενός με συμβουλευτική ψήφο.

Το Δικαστήριο απέρριψε και τις τέσσερις αιτήσεις με μειοψηφία ενός μέλους με αποφασιστική και ενός με συμβουλευτική ψήφο. Οι Σύμβουλοι μεταξύ άλλων έκριναν ότι το μέτρο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των φυσικών προσώπων άνω των 60 ετών, «αποτελεί συνταγματικά ανεκτό περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων των διαδίκων, επειδή βασίζεται σε επίκαιρα και τεκμηριωμένα επιστημονικά και επιδημιολογικά δεδομένα και αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση σκοπών μείζονος δημόσιου συμφέροντος, δηλαδή στην προστασία των ατόμων της ηλικιακής αυτής ομάδας έναντι της βαριάς νόσησης και του θανάτου, στην αποσυμφόρηση του συστήματος υγείας και στην αποσόβηση του κινδύνου κατάληψης όλων των ΜΕΘ.»

Εύλογο κίνητρο το πρόστιμο των 100 ευρώ

Το Δικαστήριο έκρινε ακόμη ότι το πρόστιμο των 100 ευρώ μηνιαίως που προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου συνιστά κατ’ αρχήν εύλογο κίνητρο για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των άνω των 60 ετών προσώπων, «ενόψει των προαναφερόμενων σκοπών δημόσιου συμφέροντος, πολύ περισσότερο δε που, μετά την αναστολή του άρθρου 24 για το χρονικό διάστημα από 15.4.2022 μέχρι 30.9.2022 δυνάμει του άρθρου εικοστού ενάτου του ν. 4917/2022 και της Γ.Π. οικ. 20906/11.4.2022 απόφασης του Υπουργού Υγείας, η οποία εχώρησε πριν από τη συζήτηση των αιτήσεων την 6η.5.2022, το συνολικό ποσό του προστίμου, περιοριζόμενο για το ήμισυ των μηνών Ιανουαρίου και Απριλίου και για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο 2022, δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ.»
Σε δηλώσεις στο enanews.gr προχώρησε ο καθηγητής Νομικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης Κωνσταντίνος Ρέμελης. Ο κ. Ρέμελης επισήμανε μεταξύ άλλων πως «Για το συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχουν οριστικές αποφάσεις από την Δικαιοσύνη σε γενικό πλαίσιο. Υπάρχουν όμως αποφάσεις του Δικαστηρίου του Στρασβούργου οι οποίες κάνουν λόγο ότι η υποχρεωτικότητα σε εμβολιασμούς σε παιδιά είναι καθόλα συνταγματική και ειδικότερα έχει αναφέρθεί έχει και το θέμα ενός προστίμου που μπορεί να συνοδεύει ως κύρωση στον γονέα που αρνείται να εμβολιάσει το παιδί του».

Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχει πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου του Στρασβούργου που θέτει τα κριτήρια ως προς την υποχρεωτικότητα. Αποκλείει τον εξαναγκαστικό εμβολιασμό, δηλαδή την χρήση βίας και τον εμβολιασμό που γίνεται χωρίς την θέληση κάποιου. Ο εμβολιασμός ο οποίος απλώς προβλέπει την απαγόρευση σε κάποιον χώρο ή η χρήση ενός διοικητικού προστίμου δεν μπορεί να θεωρηθεί εξαναγκαστικός εμβολιασμός.

Αν δει κανείς την στάση στα δικαστήρια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του Στρασβούργου κυμαίνεται σε αυτό το πλαίσιο. Εκεί που έχω και εγώ προσωπική διαφωνία είναι στο θέμα των προστίμων δηλαδή οτι εξέδωσε μία πολύ περιληπτική απόφαση το δικαστήριο που έχει την αρμοδιότητα σύμφωνα με τροποποίηση του νόμου για το συμβούλιο επικρατείας. Δεν έχουμε το πλήρες σκεπτικό της απόφασης για να μπορέσουμε να τη δούμε συνολικά, απλώς θεωρεί ότι τρεις είναι οι λόγοι μείζονος δημοσίου συμφέροντος. Η αποφυγή της βαριάς νόσησης και θανάτου αυτής της ηλικίας πάνω από 60, η απόφαση για την αποσυμφόρηση του συστήματος υγείας και η πρόληψη του κινδύνου της κατάστασης όλων των ΜΕΘ.

Εκεί που έχω έντονη διαφωνία και θεωρώ ότι είναι ατυχής ο όρος που χρησιμοποιείται το δικαστήριο σε ότι αφορά το πρόστιμο των 100 ευρώ είναι ότι το θεωρεί «εύλογο» κίνητρο για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των άνω των 60 ετών. Μάλιστα πως είναι δυνατόν μία απόφαση η οποία έχει ιδιωτικό χαρακτήρα δηλαδή τη μορφή οικονομικής κύρωσης προστίμου να θεωρείται κίνητρο;;;
Το κίνητρο συνδέεται με κάποια οφέλη συνεπώς δεν μπορούμε να ονομάζουμε το πρόστιμο αυτό κίνητρο για λόγους ευθυμίας. Οι περιορισμοί για να διακρίνονται από αναλογικότητα πρέπει να έχουν σχέση άμεση με το πρόστιμο. Δεν μπορεί να υποχρεώσει κάποιον που έχει πολύ χαμηλά εισοδήματα να πληρώσει ένα τόσο μεγάλο ποσό. Δεν θεωρώ ότι διακρίνεται από αναλογικότητα αυτό και κυρίως δεν είναι κίνητρο είναι νομίζω ατυχής ο όρος που χρησιμοποίησε το δικαστήριο.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σαρηγιάννης | 25.000 κρούσματα την ημέρα έως τα μέσα Ιουλίου

Για χρήση των εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας και όχι για λήψη νέων μέτρων, για την ανάσχεση της διασποράς του κορωνοϊού, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει πάρει την ανιούσα, κάνει λόγο σε συνέντευξή του στο enanews.gr, ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Ο ίδιος προβλέπει ότι μέχρι τις 16-17 Ιουλίου, θα έχουμε φτάσει κοντά στα 25.000 κρούσματα ημερησίως, κάτι το οποίο, όπως λέει, αρχίζει να «κλειδώνει» «όσο δεν κάνουμε τίποτα». Μάλιστα, λέει χαρακτηριστικά πως το πόσο γρήγορα θα μειωθεί και σε ποια επίπεδα, θα εξαρτηθεί και από τις τουριστικές ροές που θα έχουμε τότε.

Σχετικά με τα εργαλεία που διαθέτουμε, ο κ. Σαρηγιάννης τονίζει αρχικά πως πρέπει να αυξήσουμε τον αριθμό των τεστ και να επανέλθει η υποχρεωτικότητά τους στους χώρους εργασίας, αλλά και τις κατασκηνώσεις, ενώ είναι επίσης πολύ σημαντικό να υπάρχει δυνατότητα τέστινγκ στις περιοχές στις οποίες υπάρχει έντονη αυξητική δυναμική της πανδημίας, όπως είναι τα νησιά και οι μεγάλες πόλεις.

«Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, που σημαίνει να αυξήσουμε τον αριθμό των τεστ σημαντικά. Το γεγονός ότι οι άλλες χώρες έχουν μειώσει τα τεστ και ότι εμείς κάνουμε αρκετά, δεν είναι δικαιολογία. Έχουμε μειώσει τα τεστ και αυτό μας κάνει να μην διαβάζουμε καλά την κατάσταση, να μην ξέρουμε τι συμβαίνει ακριβώς, να μην έχουμε καλή επιτήρηση δηλαδή, και ταυτόχρονα δεν μπορούμε να σταματήσουμε τους ανθρώπους που είναι θετικοί, από το να μολύνουν τους άλλους», σημειώνει ο κ. Σαρηγιάννης και προσθέτει:

«Πρέπει να επανέλθει η υποχρεωτικότητα των τεστ και στους χώρους εργασίας, να υπάρχει υποχρεωτικότητα των τεστ, ενός ή 2-3 την εβδομάδα σε παιδικές κατασκηνώσεις και να υπάρχουν αυξημένα τεστ και δυνατότητα για τέστινγκ από τον ΕΟΔΥ, ειδικά μάλιστα στις περιοχές στις οποίες υπάρχει έντονη αυξητική δυναμική της πανδημίας, είτε είναι νησιά, είτε είναι η Χαλκιδική που συμβαίνει, είτε είναι μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και τώρα δυστυχώς και η Θεσσαλονίκη. Να το κάνουμε στοχευμένα αυτό, να προλαμβάνουμε αυτή την ανάπτυξη».

Το δεύτερο εργαλείο στο οποίο αναφέρεται, είναι η χρήση της μάσκας σε κλειστούς χώρους, ακόμα και όταν δεν υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς όπως λέει, το καλοκαίρι, και σε συνθήκες καύσωνα και υψηλών θερμοκρασιών, οι άνθρωποι κλείνουν τα παράθυρα και ανοίγουν τον κλιματισμό, που είναι «ό,τι χειρότερο μπορούμε να κάνουμε για να εξαερίσουμε τον χώρο.

«Να φοράμε τη μάσκα σε κλειστούς χώρους, και σε περιπτώσεις συγχρωτισμού. Το θέμα της μάσκας στους κλειστούς χώρους έχει τη σημασία του ακόμα και ανεξάρτητα από τις περιπτώσεις συγχρωτισμού, δηλαδή αν δεν είμαστε 10 σε ένα δωμάτιο αλλά δύο, τότε να φορέσουμε τη μάσκα, γιατί πέρα από την απευθείας μετάδοση, υπάρχει η αερογενής μετάδοση», αναφέρει χαρακτηριστικά και εξηγεί:

«Θεωρητικά όταν ανοίξουμε το παράθυρο και δημιουργήσουμε ρεύμα αέρα, εξαερίσουμε καλά τον χώρο, προφανέστατα μειώνεται πολύ σημαντικά η πιθανότητα μετάδοσης μέσω του αέρα. Αλλά σε συνθήκες καύσωνα και υψηλών θερμοκρασιών, αυτό που κάνουμε σαν πολίτες είναι κυρίως να κλείνουμε τα παράθυρα και να βάζουμε ερκοντίσιον, μάλιστα σε mode ανακύκλωση, για να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας δεδομένου του κόστους».

Παράλληλα, προσθέτει ότι το ίδιο ισχύει και για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, καθώς όπως λέει «Στο εσωτερικό των καραβιών πάλι οι συνθήκες εξαερισμού είναι πολύ κακές για τον ιό». «Δεν είναι μέτρα, χρησιμοποιώ αυτά που ξέρω και έχω», επισημαίνει.

Στα μέσα Ιουλίου η κορύφωση – Κοντά στις 25.000 τα κρούσματα

Ερωτηθείς για το αν θα δούμε περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων, απαντά κατηγορηματικά ναι:

«Αυτή τη στιγμή ο εβδομαδιαίος μέσος όρος των κρουσμάτων ειναι 13.246. Μέχρι τις 16-17 Ιουλίου, θα έχουμε φτάσει κοντά στις 25.000. Δυστυχώς όσο δεν κάνουμε τίποτα, αυτό αρχίζει να κλειδώνει, να μην μπορείς να το αποφύγεις. Θεωρώ ότι αυτή θα είναι η κορύφωση και μετά θα μειωθεί. Αλλά υπάρχει μια αβεβαιότητα για το πόσο θα μειωθεί ακριβώς. Τα μοντέλα δείχνουν ότι μπορεί να μειωθεί στη διάρκεια του Αυγούστου».

«Το θέμα είναι ότι το πόσο γρήγορα θα μειωθεί και σε ποια επίπεδα θα εξαρτηθεί και από τις τουριστικές ροές τότε από τέλος Ιουλίου και έπειτα, γιατί η αλήθεια είναι ότι οι τουρίστες που έρχονται, έρχονται σε μεγάλο ποσοστό από ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες αυτή τη στιγμή έχουν αύξηση», τονίζει ο καθηγητής και συμπληρώνει:

«Το πώς θα εξελιχθεί ο Αύγουστος, εξαρτάται όχι μόνο από το τι συμβαίνει στην Ελλάδα, όπου δεν πάμε καλά, αλλά και από το τι συμβαίνει στους ξένους που θα έρθουν».

«Οι δικοί μου υπολογισμοί δείχνουν ότι τον Σεπτέμβρη τα πράγματα θα πάνε καλύτερα στην πραγματικότητα. Τον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη θα είναι αρκετά καλά, για να αρχίσουμε να έχουμε αυξητική τροχιά πάλι, σε ένα κύμα πάλι χειμερινού τύπου, ισχυρό, μέσα στο Νοέμβρη, για να κορυφωθεί σε πραγματικά υψηλά επίπεδα τον Δεκέμβριο», καταλήγει.

«Είμαστε όλοι διαθέσιμοι να κολλήσουμε»

Αναφορικά με τις υποπαραλλαγές της μετάλλαξης Όμικρον, (Ο4 και Ο5), ο καθηγητής τονίζει πως «Η Όμικρον 4 και 5 είναι πιο μεταδοτική, αλλά δεν είναι πολύ πιο μεταδοτική. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ότι ξεφεύγει πάρα πολύ της ανοσίας. Γι’αυτό λέω ότι χωρίς τη χρήση των εργαλείων, των όπλων που έχουμε, είμαστε όλοι διαθέσιμοι να κολλήσουμε. Έχουμε φαρμακευτικά όπλα, όπως το εμβόλιο και μη φαρμακευτικά όπλα. Τα φαρμακευτικά αυτή τη στιγμή λειτουργούν σε πολύ μικρό ποσοστό, οπότε μας μένουν τα μη φαρμακευτικά όπλα, τα οποία αυτή τη στιγμή εμείς επιλέγουμε να μην τα χρησιμοποιήσουμε, λανθασμένα».

Τέλος, σχετικά με την τέταρτη δόση του εμβολίου, ο ίδιος τη συνιστά σε ανθρώπους που θα αποφασίσουν κατόπιν συμβουλής του γιατρού τους. «Η τέταρτη δόση θα βοηθήσει στο να μην νοσήσουμε βαριά. Εγώ τη συνιστώ σε ανθρώπους που θα αποφασίσουν μετά τη συμβουλή του γιατρού τους, ο οποίος ξέρει το ιστορικό τους και σε τι κατάσταση βρίσκονται. Αυτό είναι το πιο σώφρον πράγμα που μπορείς να κάνεις. Στους πιο ηλικιωμένους και ευπαθείς που εκεί υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για υποκείμενα νοσήματα, νομίζω ότι είναι χρήσιμο να υπάρχει η ανοσιακή κάλυψη, τουλάχιστον για τη σοβαρότητα της νόσησης. Αυτό είναι το βασικό».

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: