Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Αγορά εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα | Κλάδοι βιομηχανίας, υπηρεσιών τεχνολογίας και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κυρίαρχοι στη ζήτηση

Η αγορά εργασίας στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα, παρουσιάζει μια σημαντική δυναμική ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, με ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις να επιλέγουν την εγκατάσταση και λειτουργία τους στην περιοχή, αξιοποιώντας το υψηλού επίπεδου ανθρώπινο δυναμικό της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγε η Randstad, ο παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού, σε επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας, για να καταγράψει τα στοιχεία της ζήτησης στην αγορά εργασίας της περιοχής, τέσσερις είναι οι βασικοί κλάδοι που καταγράφουν σήμερα τον μεγαλύτερο αριθμό διαθέσιμων θέσεων εργασίας: της βιομηχανίας, των υπηρεσιών τεχνολογίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και των τηλεφωνικών κέντρων.

Οι κλάδοι της τεχνολογίας και των μηχανικών, μάλιστα, εμφανίζονται στις δύο πρώτες θέσεις και στη δυσκολία εύρεσης ταλέντων, όπως φαίνεται στην πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα της Randstad, HR Trends, η οποία διεξήχθη από τον Νοέμβριο 2021 έως τον Μάρτιο 2022 με τη συμμετοχή 545 στελεχών από διάφορους κλάδους της ελληνικής αγοράς και σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων για το ανθρώπινο δυναμικό.

Αναφορικά με τις ειδικότητες που καταγράφουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στη Βόρεια Ελλάδα, τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν οι μηχανικοί και ειδικότερα ηλεκτρολόγοι και μηχανολόγοι μηχανικοί, ειδικότητες στο χώρο της τεχνολογίας/IΤ, και ιδιαίτερα developers (.net, php, angular μεταξύ άλλων), ενώ σημαντική ζήτηση παρουσιάζουν οι εκπρόσωποι πωλήσεων, καθώς και θέσεις εξυπηρέτησης πελατών σε τηλεφωνικά κέντρα.

Η προσφορά εργασίας των επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας, περιλαμβάνει τόσο υβριδικά και απομακρυσμένα μοντέλα εργασίας, όσο και θέσεις με φυσική παρουσία στις εγκαταστάσεις τους, με τους υποψήφιους εργαζόμενους να προτιμούν, σχεδόν καθολικά, είτε υβριδικό μοντέλο είτε απομακρυσμένη εργασία.

Να σημειωθεί ότι στην πρόσφατη μελέτη HR Trends της Randstad, οι εταιρείες, πανελλαδικά, φαίνεται ότι έχουν υιοθετήσει σε ποσοστό 66% το υβριδικό μοντέλο εργασίας το 2021 και το 28% των εταιρειών παρείχαν τη δυνατότητα στους εργαζόμενους για πλήρως απομακρυσμένη εργασία, ενώ το 80% των εταιρειών αυτών προτίθεται να διατηρήσει τις αλλαγές αυτές στο μέλλον.

Σχετικά με τη Randstad

Η Randstad είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των υπηρεσιών HR. Αποστολή μας είναι να αποτελέσουμε τον πιο πολύτιμο συνεργάτη στην επαγγελματική ζωή, υποστηρίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να αξιοποιήσουν τις πραγματικές δυνατότητές τους καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασιακής τους πορείας. Παρέχουμε στις επιχειρήσεις υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό και υποστηρίζουμε τους ανθρώπους να βρουν θέσεις εργασίας που τους ταιριάζουν και να παραμείνουν ‘επίκαιροι’ στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον της εργασίας. Το 2021 υποστηρίξαμε περισσότερους από δύο εκατομμύρια υποψήφιους να βρουν τη θέση εργασίας που επιθυμούσαν, συμβουλεύσαμε 235.000 πελάτες σχετικά με τις ανάγκες τους σε ανθρώπινο δυναμικό, από την απόκτηση ταλέντων έως τη συνολική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, και εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 450.000 ανθρώπους. Αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας, παρέχουμε τις σωστές συμβουλές τη σωστή χρονική στιγμή, ενώ οι σύμβουλοί μας έχουν προσωπική σχέση με τους υποψήφιους και τους πελάτες σε σχεδόν 5.000 τοποθεσίες στις 38 χώρες όπου και δραστηριοποιούμαστε. Αυτός ο συνδυασμός τεχνολογίας και ανθρώπινης επαφής είναι που κάνει την προσφορά μας μοναδική.

Η Randstad ιδρύθηκε το 1960 και τα κεντρικά γραφεία της βρίσκονται στο Diemen της Ολλανδίας. Το 2021, η Randstad απασχολούσε περίπου 39.530 υπαλλήλους με τα συνολικά της έσοδα να ανέρχονται τα 24,6 δισ. Ευρώ. Η μετοχή της Randstad Holding N.V είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο NYSE Euronext Amsterdam, όπου οι μετοχές του ομίλου είναι εμπορεύσιμες. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το site μας, www.randstad.gr.

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Ελεύθεροι επαγγελματίες | «Διορθώσεις» στον τρόπο φορολόγησης φέρνουν οι κάλπες

«Παράθυρο» επιμέρους διορθώσεων στον τρόπο φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών άφησε χθες ο πρωθυπουργός. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha ο Κυριάκος Μητσοτάκης διευκρίνισε ότι ο πυρήνας του νέου συστήματος φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών δεν θα αλλάξει. «Θα έχουμε μόνο επιμέρους διορθώσεις, αν υπάρχουν κάποιες κατάφορες αδικίες, τις οποίες θα δούμε τώρα στην πορεία. Αλλαγή στον κεντρικό πυρήνα της πολιτικής μας δεν θα υπάρξει» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Με τη διαδικασία υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων να βρίσκεται στα μέσα της διαδικασίας, με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, περισσότεροι από 75.000 ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν λάβει τα πρώτα εκκαθαριστικά με τον φόρο.

Ωστόσο ελάχιστοι από αυτούς έχουν αποφασίσει να υποστούν τον φορολογικό έλεγχο, που μπορεί να φτάσει σε βάθος 5ετίας, προκειμένου να αποδείξουν ότι το πραγματικό τους εισόδημα είναι μικρότερο από το τεκμαρτό.

Εισοδήματα πάνω από το τεκμήριο

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, 75.166  ελεύθεροι επαγγελματίες (σε σύνολο περίπου 730.000) έχουν υποβάλλει τις φορολογικές τους δηλώσεις. Από αυτούς οι 37.943 εμπίπτουν στο τεκμήριο ενώ οι υπόλοιποι, σχεδόν οι μισοί, έχουν δηλώσει μόνοι τους εισοδήματα πάνω από το τεκμήριο. Από τις 75.166 ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν υποβάλλει δήλωση, οι 255 έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αμφισβητήσουν το φόρο που τους έχει βεβαιωθεί. Από αυτούς οι 24 έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία για την διεξαγωγή του ελέγχου που φτάνει σε βάθος 5ετίας, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 0,3 τοις χιλίοις στο σύνολο των επαγγελματιών.

Σημειώνεται ότι το αίτημα ελέγχου δεν ακυρώνει απευθείας το εκκαθαριστικό με τον τεκμαρτό προσδιορισμό του εισοδήματος και του φόρου. Η βεβαίωση του φόρου γεννά υποχρέωση εξόφλησής του, με ότι συνεπάγεται η εκπρόθεσμη πληρωμή του. Ο έλεγχος θα «τρέξει» εντός του χρονικού διαστήματος που θα καθοριστεί και εφόσον αποδειχθεί ότι το πραγματικό εισόδημα είναι μικρότερο, θα γίνει νέα εκκαθάριση.

Σε περίπτωση που από τον έλεγχο των στοιχείων που έχει προσκομίσει ο φορολογούμενος αποδειχθεί ότι το πραγματικό του εισόδημα είναι μικρότερο από το τεκμαρτό θα ακυρωθεί ο αρχικός λογαριασμός και θα γίνει νέα εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης για τον υπολογισμό του φόρου που πρέπει να καταβληθεί. Μέχρι την ετυμηγορία της φορολογικής διοίκησης, οι μηνιαίες δόσεις εξόφλησης του φόρου εισοδήματος είναι απαιτητές και εάν προκύψει τελικά δικαίωση του φορολογουμένου θα γίνεται συμψηφισμός με τα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί.

Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 17 του μηνός ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι, επιστήμονες και επαγγελματοβιοτέχνες προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του φορολογικού νόμου και ειδικά κατά του τεκμαρτού φορολογητέου εισοδήματος.

Αλλά και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, λίγες ώρες νωρίτερα είχε δηλώσει ότι «η φορολογία δεν είναι κάτι στατικό, δεν υπάρχει σύστημα που θα ισχύει για δεκαετίες. Τα πράγματα εξελίσσονται, οι πρωτοβουλίες για ψηφιακές συναλλαγές προχωρούν και το σύστημα αυτό όπως είχαμε πει δεν θα μείνει για πάντα. Αλλά θα πρέπει να σκεφτεί κανείς, όταν προχωρήσουν οι νέες τεχνολογίες και έχουμε πλήρη αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, οπότε θα γίνεται μια πιο κοντινή στην πραγματικότητα αποτίμηση των εσόδων, ποιο θα είναι το αποτέλεσμα για τους ελεύθερους επαγγελματίες ή για κάποιους από αυτούς».

Η διαδικασία

Στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport» οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν τη δυνατότητα να αμφισβητήσουν τον φόρο και το τεκμαρτό εισόδημα είτε δηλώνοντας ότι το ύψος του τεκμαρτού εισοδήματος ήταν χαμηλότερο λόγω νοσηλείας, στρατιωτικής θητείας ή άλλων αντικειμενικών λόγων είτε υποστηρίζοντας ότι τα πραγματικά τους εισοδήματα είναι μικρότερα από τα τεκμαρτά. Στην δεύτερη περίπτωση όμως θα πρέπει να περάσουν από εξονυχιστικό φορολογικό έλεγχο.

Ανάλογα λοιπόν με το λόγο αμφισβήτησης, προβλέπονται ότι:

  • Ο φορολογούμενος πρέπει να δηλώσει στην εμπρόθεσμη φορολογική του δήλωσή ότι επιθυμεί να αμφισβητήσει το ελάχιστο εισόδημα, ζητώντας τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου (κωδικοί 443-444 του Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος)
  • Εφόσον έχει ήδη συμπληρώσει τον σχετικό κωδικό στο Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, πρέπει, το αργότερο εντός προθεσμίας 60 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της δήλωσης, να συμπληρώσει ερωτηματολόγιο με την περιουσιακή του κατάσταση και τις συνθήκες διαβίωσης του ιδίου, της/του συζύγου/ΜΣΣ και των προστατευόμενων μελών, τα οποία θα αξιολογηθούν κατά τον φορολογικό έλεγχο.

Τα  στοιχεία που πρέπει να δηλωθούν

Στο ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώνεται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ο φορολογούμενος θα πρέπει να αποκαλύψει στην εφορία στοιχεία για:

  • Τραπεζικούς λογαριασμούς (προσωπικούς ή επαγγελματικούς)
  • Επενδύσεις/συμμετοχές σε Ελλάδα και εξωτερικό
  • Αν μισθώνει τραπεζική θυρίδα
  • Επενδύσεις σε έργα τέχνης, τιμαλφή, συλλογές
  • Αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη
  • Διαθέσιμα μετρητά
  • Διαθέσιμα κρυπτονομίσματα
  • Αριθμό παροχής ηλεκτροδότησης και υδροδότησης για κύρια, εξοχική και δευτερεύουσα κατοικία καθώς και δαπάνες και ρεύμα και νερό
  • Λογαριασμούς σταθερής και κινητής τηλεφωνίας
  • Χρεωστικές, πιστωτικές ή προπληρωμένες κάρτες
  • Ασφάλιση αυτοκινήτων και δίτροχων
  • Ασφαλιστικό πρόγραμμα ζωής, υγείας, συνταξιοδότησης, θανάτου κλπ
  • Ασφαλιστικά συμβόλαια κατοικιών
  • Δαπάνες σε σχολεία, φροντιστήρια, αθλοπαιδιές, διατροφή
  • Ταξίδια στο εσωτερικό και εξωτερικό.
    Κατά τη διενέργεια του φορολογικού ελέγχου ο φορολογούμενος υποχρεούται να προσκομίσει οποιοδήποτε διαθέσιμο αποδεικτικό στοιχείο για τη διακρίβωση της ορθότητας και της ακρίβειας των αναφερόμενων στο ερωτηματολόγιο.

Μάλιστα ο φορολογούμενος ενημερώνεται με σχετικό μήνυμα για το δικαίωμα της Φορολογικής Διοίκησης να προσδιορίσει το εισόδημά του με βάση κάθε διαθέσιμο στοιχείο ή με έμμεσες μεθόδους ελέγχου και να επεκτείνει τον έλεγχο σε προγενέστερα φορολογικά έτη ή/και λοιπές φορολογίες ή άλλα φορολογικά αντικείμενα ιδίως σε περίπτωση που οι παρεχόμενες πληροφορίες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική οικονομική του κατάσταση.

Για να προχωρήσει η παραπάνω διαδικασία θα πρέπει να έχει υποβληθεί η φορολογική δήλωση εμπρόθεσμα. Ο έλεγχος διενεργείται εντός 12 μηνών από την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Επαγγελματίες | Ερχονται «καμπάνες» 1.500 ευρώ για όσους δεν συνδεθούν με το IRIS

Αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα θα είναι από 1η Ιουλίου όσοι επαγγελματίες δεν συνδεθούν με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS. Το πρόστιμο για τους ελεύθερους επαγγελματίες ανέρχεται σε 1.500 ευρώ αλλά όσοι πληρώσουν το πρόστιμο εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση του θα καταβάλλουν μειωμένο πρόστιμο κατά 50%. Επιπλέον όσοι επαγγελματίες δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό θα πληρώσουν πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Ο νόμος υποχρεώνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με σύστημα άμεσων πληρωμών προκειμένου να δέχονται άμεση πληρωμή από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο τους το ζητήσει.

Επίσης, τα φυσικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με άλλο φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες (ελεύθερο επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενο) δικαιούνται να ζητήσουν να γίνει η πληρωμή μέσω συστήματος άμεσων πληρωμών.

Για τους καταναλωτές η υπηρεσία IRIS είναι δωρεάν και είναι διαθέσιμη είτε στο Internet είτε στο mobile banking και ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια.

Μόνο το 41% έχει συνδεθεί

Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία υπολείπεται σημαντικά των 680.000 που ανέρχονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι,  ο αριθμός όσων έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής στο σύστημα αποδοχής πληρωμών μέσω του λογαριασμού τους, υπηρεσία που υποστηρίζεται από το ΙRIS της ΔΙΑΣ καθώς δεν ξεπερνούν τις 280.000.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΑΑΔΕ θα λάβουν από τις τράπεζες μέχρι τέλος Ιουνίου τα ακριβή στοιχεία  για τον αριθμό όσων έχουν συνδεθεί και στη συνέχεια θα ενεργοποιήσουν τις εντολές προστίμων για όσους δεν συμμορφώθηκαν. Πάντως οι τράπεζες έχουν μειώσει τις προμήθειες κοντά στο 0,5% επί της συναλλαγής προκειμένου η υπηρεσία να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τις κάρτες.

Η απόφαση

Σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσαν τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΕΘΟ και Ανάπτυξης :

  1. Οι δικαιούχοι πληρωμής αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών και μέσα πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως την υπηρεσία I.R.I.S. online payments, εφόσον:

α) Παρέχουν υπηρεσίες σε καταναλωτές ή

β) λειτουργούν με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας

  1. Από τους δικαιούχους πληρωμής εξαιρούνται:

α) Τα άτομα με αναπηρία όρασης με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω

β) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων (αυτόματοι πωλητές) μέχρι και την 31.12.2024.

  1. Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, ορίζονται:

α) Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του Υπουργείου Ανάπτυξης και

β) οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας.

  1. Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση συμπληρώνουν και διαβιβάζουν σχετική έκθεση ελέγχου προς τις αρμόδιες αρχές για τη βεβαίωση παραβάσεων και επιβολής προστίμων.
  2. Οι αρμόδιες αρχές συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.

  3. Οι δικαιούχοι πληρωμής  δηλώνουν ηλεκτρονικά έναν ή περισσότερους επαγγελματικούς λογαριασμούς στο διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. με τη χρήση των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν οι χρήστες για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., εντός προθεσμίας ενός μήνα από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας

  4. Στον επαγγελματικό λογαριασμό αποδέχονται συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής όπως, ενδεικτικά, μέσα πληρωμής με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

  5. Δήλωση ίδιου επαγγελματικού λογαριασμού από διαφορετικούς δικαιούχους πληρωμής δεν επιτρέπεται και η Α.Α.Δ.Ε. προβαίνει σε απενεργοποίηση των λογαριασμών.

  6. Σε όποιον δεν προχωρήσει στη σύνδεση με το IRIS επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου της παρούσης υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός 30 ημερών από την κοινοποίησή της. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.

  7. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ αν:

α) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.

β) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό.

  1. Για μη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού, επιβάλλεται στους υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για όσους αναζητούν δουλειά σε τουρισμό και εστίαση

Σήμερα ενεργοποιήθηκε η νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους ψάχνουν για δουλειά σε αντίστοιχες ειδικότητες. Η πλατφόρμα jobmatch.dypa.gov.gr απευθύνεται στις επιχειρήσεις και η εφαρμογή JOBmatch σε όσους αναζητούν εργασία. 

Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA είναι πολύ απλή:

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δωρεάν στην πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr το προφίλ τους και «αναζητούν υπάλληλο» άμεσα, από τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν, επιλέγοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ενδεικτικά:

  • Ειδικότητα
  • Επιλογή τύπου εργασίας (μόνιμη, εποχική, άλλη)
  • Ημερομηνία έναρξης εργασίας
  • Εύρος μισθού

Αντίστοιχα, όσοι αναζητούν εργασία σε επιχειρήσεις τουρισμού-εστίασης μπορούν να «κατεβάσουν» την εφαρμογή JOBmatch, που είναι διαθέσιμη σε Android (Google Play Store) και IOS (Apple App Store), να δημιουργήσουν προφίλ και να διαμορφώσουν τις επιλογές τους με τη χρήση φίλτρων, όπως ενδεικτικά: 

  • Επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν 
  • Ωράριο 
  • Περιοχή
  • Εύρος μισθού 
  • Ημερομηνία διαθεσιμότητας

Η πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δουν άμεσα ποιοι υποψήφιοι εργαζόμενοι ταιριάζουν στην αναζήτησή τους, ώστε να τους επιλέξουν και στη συνέχεια να προτείνουν ημέρα και ώρα συνέντευξης. Έτσι, η διαδικασία εύρεσης υπάλληλου, μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 5 λεπτά!

Παράλληλα, κάθε υποψήφιος ενημερώνεται άμεσα από την εφαρμογή JOBmatch μόλις μία επιχείρηση τον επιλέξει για συνέντευξη και έχει την επιλογή αποδοχής ή απόρριψης της πρόσκλησης. Σε περίπτωση αποδοχής, η επιχείρηση βλέπει τα στοιχεία του και επικοινωνεί μαζί του για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Επίσης, οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τα φίλτρα αναζήτησης όσο συχνά επιθυμούν, διαμορφώνοντας το προφίλ τους ανάλογα με τη διαθεσιμότητά τους και τις επιλογές τους.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δήλωσε ότι: «Με τη νέα εφαρμογή JOBmatch κάνουμε ακόμα ένα βήμα για τη διασύνδεση των εργαζομένων με τους εργοδότες. Η νέα αυτή καινοτόμος υπηρεσία ξεκινά από τον τουρισμό και την εστίαση, δύο σημαντικούς κλάδους για τη χώρα, στους οποίους καταγράφεται αυξημένη ανάγκη για προσωπικό. Επιβεβαιώνουμε έμπρακτα πως η ΔΥΠΑ πλέον δεν δίνει μόνο επιδόματα αλλά δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης στους συμπολίτες μας. Αναβαθμίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες της. Με ενεργές δράσεις απασχόλησης, μέσα σε τέσσερα χρόνια έχουμε καταφέρει να μειώσουμε σημαντικά το ποσοστό ανεργίας και να στηρίζουμε την αγορά εργασίας. Συνεχίζουμε».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Η ΔΥΠΑ «ρίχνει στη μάχη» ένα ακόμα καινοτόμο εργαλείο για την αποτελεσματικότερη και άμεση διασύνδεση επιχειρήσεων που ψάχνουν για εργαζόμενους με όσους ψάχνουν για δουλειά. Ξεκινάμε την πιλοτική εφαρμογή στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην εύρεση προσωπικού και θα αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα. Το JOBmatch φέρνει, κυριολεκτικά, στα χέρια των ανέργων, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων τη δυνατότητα να συνδέονται σε πραγματικό χρόνο και να αποφασίζουν χωρίς καμία διαμεσολάβηση, σε λίγα μόνο λεπτά, αν θα προχωρήσουν σε συνέντευξη εργασίας. Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό της ΔΥΠΑ, την αναβάθμιση της εργαλειοθήκης μας και τον σχεδιασμό νέων υπηρεσιών ώστε να ενισχύσουμε τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας». 

Σημειώνεται ότι η χρήση της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις λειτουργεί αποκλειστικά μέσω browser. Μπορούν να κάνουν είσοδο και εγγραφή μέσω browser από σταθερό υπολογιστή, tablet ή smartphone και η πλατφόρμα λειτουργεί από όλους τους browser  (Chrome, Firefox, Safari, Edge, κ.λπ.).

Για οδηγίες χρήσης και περισσότερες πληροφορίες: 

https://JOBmatch.dypa.gov.gr/ 

www.dypa.gov.gr/JOBmatch 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en