Connect with us

AUTOMOTO

Έρχονται πρόστιμα για ντίζελ αυτοκίνητα

Δημοσιεύτηκε

στις

«Stop» στην κυκλοφορία των παλιών ντίζελ που ταξινομήθηκαν και κυκλοφορούν παράνομα θα επιχειρήσουν να βάλουν τα συναρμόδια υπουργεία.

Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται πως έχει πάρει το φαινόμενο «νομιμοποίησης» των παλιών ντίζελ στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, επιτρέπεται η ταξινόμηση και κυκλοφορία ντίζελ Ι.Χ. επιβατικών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αν είναι τεχνολογίας Euro5 ή μεταγενέστερης αντιρρυπαντικής οδηγίας.

Ωστόσο, η μεγάλη ζήτηση για φθηνό και οικονομικό ντίζελ οδήγησε σε αθρόες εισαγωγές παλιών πετρελαιοκίνητων τα οποία πουλήθηκαν και κυκλοφορούν με ψευδείς βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας (ο υποψήφιος αγοραστής κάνει μια δήλωση πως διαμένει προσωρινά και χρησιμοποιεί το παλιό ντίζελ σε κάποια πόλη της περιφέρειας, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα).

Έτσι, σε συνδυασμό με τους ανύπαρκτους ελέγχους της Αστυνομίας, αυτή τη στιγμή στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας κυκλοφορεί ένας μεγάλος αριθμός ντίζελ αυτοκινήτων που πρακτικά απαγορεύεται από το νόμο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, με αφορμή το πρόσφατο σκάνδαλο σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί ΦΠΑ & Τέλη Ταξινόμησης, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ελέγξουν-διασταυρώσουν όλα τα στοιχεία αυτοκινήτων diesel Euro4 & παλαιότερων που αποκτήθηκαν με ξεχωριστές δηλώσεις μονίμου κατοικίας.

Έτσι, για μεταχειρισμένα ντίζελ που εισήχθησαν από το 2011 και μετά, το λογισμικό θα ελέγχει τα παρακάτω στοιχεία: τα τελευταία εκκαθαριστικά σημειώματα του ιδιοκτήτη, τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί για να βγει η άδεια κυκλοφορίας και τα στοιχεία του εμπόρου.

Αν εντοπίζεται αναντιστοιχία και αποδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τότε θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο ή ακόμη και ακινητοποίηση σύμφωνα με τις ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.

Επίσης, εξετάζονται και έξτρα ποινές για εμπόρους που ασχολούνται «συχνά» με βεβαιώσεις μονίμου κατοικίας. Εξελίξεις το συγκεκριμένο ζήτημα αναμένουμε τις επόμενες μέρες, καθώς φαίνεται πως οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν αποφασίσει να δράσουν άμεσα και να καταπολεμήσουν το πρόβλημα.

aftodioikisi.gr

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα | Η κίνηση που θα βοηθά τους υποψήφιους αγοραστές

Δημοσιεύτηκε

στις

Από την 27η Σεπτεμβρίου 2019, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα ξεκινήσει η παροχή πληροφοριών από το υπουργείο Μεταφορών για το ιστορικό των εισαγομένων αυτοκινήτων. Σε αυτήν θα αναγράφονται κρίσιμες πληροφορίες για τους υποψήφιους αγοραστές εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Τα «χιλιόμετρα» του αυτοκινήτου, κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, οι ανακλήσεις που οφείλεται να γίνουν, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης (άρα και τα «χιλιόμετρα» που είχε το αυτοκίνητο, όταν ελέγχθηκε και τυχόν βλάβες) και πολλά άλλα, θα πρέπει να τίθενται υπόψη των αγοραστών.

Με τον τρόπον αυτόν θα τεθεί έλεγχος στην εισαγωγή αυτοκινήτων με παραποιημένα «χιλιόμετρα», άγνωστο ιστορικό κλπ.

Για τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων από το εξωτερικό, είναι σκόπιμο να σημειωθούν τα εξής:

  • Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα «χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα.
  • Στις ίδιες χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.
  • Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγομένων μεταχειρισμένων «ακολουθούν» το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.
  • Όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον.
  • Συνέπεια είναι, οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να «συνταξιοδοτεί» τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.
  • Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του.
  • Είναι απόλυτα θεμιτό να λειτουργεί η αγορά εισαγομένων μεταχειρισμένων, σε κάλυψη αναγκών των καταναλωτών. Όμως, πρέπει η πολιτεία να μεριμνά οι καλόπιστοι αγοραστές να μην γίνονται θύματα τυχόν επιτηδείων.

Τέλος, η πλατφόρμα του υπουργείου Μεταφορών, εκτός της ως άνω πληροφόρησης των καταναλωτών, θα λειτουργήσει επαληθευτικά και για τα στοιχεία που δηλώθηκαν κατά τη εισαγωγή των μεταχειρισμένων ως σήμερα, καθώς πολλοί καταναλωτές μπορεί να έχουν ήδη γίνει θύματα εξαπάτησης.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Συνεχίζει την ανοδική πορεία η αγορά αυτοκινήτου

Δημοσιεύτηκε

στις

Η αγορά των αυτοκινήτων συνεχίζει την ανοδική της πορεία, παρά το ότι η χώρα βρίσκεται στην φάση διαδοχικών εκλογών, γεγονός που ανέκαθεν λειτουργεί ανασταλτικά στην αγορά.

Έτσι, με βάση  τα  πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Ιούνιο 2019 υπήρξαν αυξημένες κατά +4,5% ως προς το μήνα Ιούνιο 2018.

Συνολικά, στο εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2019 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +5,2% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Όμως και παρά την εδώ και 5 χρόνια συνεχόμενη άνοδο,  η  αγορά  αυτοκινήτου  κατά  το  πρώτο  εξάμηνο  του  2019 κινήθηκε σε ρυθμό -56,9% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).

Τέλος, στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+13,1%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ και στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις υπήρξαν αυξημένες κατά +9,6% ως προς το 2018.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Έρχονται τα πάνω κάτω στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), με Δελτίο Τύπου που κυκλοφόρησε σήμερα, διαμαρτύρεται έντονα για το νέο καθεστώς στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που θα ισχύσει από τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Συγκεκριμένα, το ΔΤ του ΣΕΕΑΕ, αναφέρει τα εξής:

«Το “πραξικόπημα” Σπίρτζη ολοκληρώνεται. Το προαναγγελθέν και οριστικό τέλος της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες της ΕΕ, όπως αυτό προκύπτει από το άρθρο 46 του Νόμου Ν.4530/2018 τίθεται και επισήμως σε εφαρμογή από τις 27 Σεπτεμβρίου 2019 σύμφωνα με τα νεότερα ΦΕΚ που δημοσιεύτηκαν στις 24 και 27 Ιουνίου αντιστοίχως. (ΦΕΚ Β’ 2469/24-6-2019 και ΦΕΚ Β’ 2550/27-06-2019). Με αυτό το άρθρο-έκτρωμα ο απερχόμενος Υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης λίγες μέρες πρίν την διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών φρόντισε να «παγώσει» κυριολεκτικά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς η όλη διαδικασία όπως πλέον διαμορφώνεται δεν υπάρχει περίπτωση να μπορεί να ολοκληρωθεί από κανέναν έμπορο αυτοκινήτων ή ιδιώτη, από κανένα τελωνείο ή Υπουργείο Μεταφορών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο νόμο για να εισάγει κάποιος μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στην Ελλάδα από άλλη χώρα της ΕΕ θα πρέπει πέραν των νομίμων εγγράφων του αυτοκινήτου που προέρχονται από το εργοστάσιο Κατασκευής, να συλλέξει και πλήθος άλλων επιπλέον εγγράφων από την χώρα εισαγωγής αλλά και από την χώρα μας μετά την εισαγωγή του, αρκετά εκ των οποίων είναι αδύνατον να αποκτηθούν λόγω του Νόμου της ΕΕ περί προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων και όχι μόνο!

Στην ουσία καθίσταται παντελώς απαγορευτική η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτωναπό χώρες της ΕΕ. Εκτός όμως των απαιτούμενων εγγράφων από τη χώρα προέλευσης του οχήματος, τα οποία πρέπει να είναι και μεταφρασμένα στα Ελληνικά(!!), θα πρέπει στη συνέχεια τα έγγραφα να πιστοποιούνται από τους Εγχώριους Εθνικούς Διανομείς, με άλλα λόγια τους Εισαγωγείς Καινούριων Αυτοκινήτων, και μάλιστα καταβάλλοντας και παράβολο αξίας 20 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Εν ολίγοις, οι Εγχώριοι Εισαγωγείς κατά τα προβλεπόμενα στις αποφάσεις Σπίρτζη, υποκαθιστούν το κράτος, ελέγχοντας τα οχήματα που εισάγονται και βέβαια ελέγχουν και τα Εργοστάσια Παραγωγής που οι ίδιοι εκπροσωπούν στην Ελλάδα! Δηλαδή, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης που εκδίδεται από το εργοστάσιο που κατασκευάζει το αυτοκίνητο και η άδεια του οχήματος που εκδίδεται από το αρμόδιο Υπουργείο της χώρας προέλευσης του οχήματος δεν θεωρούνται επίσημα έγγραφα για τον κ. Σπίρτζη και θεωρούνται, κατά τον ίδιο, επίσημα έγγραφα μόνο οι βεβαιώσεις που θα εκδίδονται από τους Έλληνες εισαγωγείς καινούριων αυτοκινήτων, οι οποίοι (εδώ είναι το άκρον άωτον της προκλητικότητας) είναι «δεδηλωμένοι» εχθροί της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθόσον έχουν αντίθετα, δηλαδή άκρως ανταγωνιστικά συμφέροντα με τους εμπόρους – εισαγωγείς μεταχειρισμένων, αφού οι τελευταίοι τους αφαιρούν μερίδιο αγοράς και τους χαλούν τα σχέδια για πλήρη έλεγχο της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.

Δηλαδή με τις αποφάσεις της αυτές η Πολιτεία δια του απερχομένου υπουργού της κ. Σπίρτζη, σπρώχνει χιλιάδες εμπόρους απευθείας στο στόμα του «λύκου»… Από τα «νύχια» του εν λόγω νόμου όμως δε ξεφεύγουν ούτε τα αυτοκίνητα που έχουν εκδόσει πινακίδες και έχουν ταξινομηθεί ήδη στη χώρα μας! Δηλαδή πέραν των νεοεισερχόμενων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όσοι «τολμήσουν» να μεταβιβάσουν σε άλλον ενδιαφερόμενο το αυτοκίνητο τους που έχει ταξινομηθεί πρώτη φορά εκτός Ελλάδας ακόμα και δεκαετίες πριν, θα πρέπει και εκείνοι να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία και να αιτηθούν της ειδικής Βεβαίωσης από τους Εγχώριους Εισαγωγείς Αντιπροσώπους, πληρώνοντας βέβαια το παράβολο των 20 ευρώ. Σε διαφορετική περίπτωση η μεταβίβαση δε θα μπορεί να πραγματοποιηθεί!!

Επειδή λοιπόν όλα τα παραπάνω διαδραματίστηκαν εν αγνοία (παρά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις μας ο κ. Σπίρτζης ποτέ δεν καταδέχτηκε να μιλήσει μαζί μας) των χιλιάδων εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εκτελωνιστών και τελωνειακών, καλό θα ήταν η επόμενη Κυβέρνηση να αναλάβει αμέσως δράση και να αποσύρει αμέσως αυτές τις «πραξικοπηματικές» αποφάσεις του κ. Σπίρτζη που όχι μόνο υποκαθιστούν το ρόλο του Κράτους, αλλά οδηγούν ολοταχώς τους εμπόρους αυτοκινήτων σε χιλιάδες λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίες και σε μια άκρως μονοπωλιακή αγορά που στόχο έχει να απαγορευθούν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και η πώληση όσων ήδη κυκλοφορούν στη χώρα μας.

Και τέλος για να μην ξεχνιόμαστε. Ο κ. Πρωθυπουργός έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι ενδιαφέρεται για τους πολλούς! Στην προκειμένη περίπτωση ένας Υπουργός της Κυβέρνησης του εξυπηρετεί με αυτή την απόφαση-έκτρωμα τα συμφέροντα των πολύ λίγων!!!».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Πινακίδες Βουλγαρίας στα Ι.Χ. | Η διαδικασία, τα πρόστιμα και το κόστος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σφίγγει ο κλοιός για τους κατόχους πολυτελών και όχι μόνο αυτοκινήτων με πινακίδες Βουλγαρίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Οι φορολογικές αρχές σε συνεργασία με τις αντίστοιχες της γειτονικής χώρας έχουν καταγράψει σε πρώτο επίπεδο 9.500 οχήματα, τα οποία είχαν αρχικά ελληνικές πινακίδες, αλλά οι ιδιοκτήτες τους τα αποταξινόμησαν.

Με τα στοιχεία που λαμβάνουν από την Βουλγαρία βλέπουν αν αυτά τα 9.500 οχήματα που έφυγαν από το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας απέκτησαν πινακίδες της γειτονικής χώρας.

Στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε ελέγχους για να διαπιστώσουν αν οι κάτοχοί τους είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας. Στην περίπτωση αυτή η μεταφορά της ταξινόμησης του οχήματος στη Βουλγαρία δεν σημαίνει τίποτα, καθώς η φορολογική διοίκηση θα χρεώσει στους κατόχους τους το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης και τυχόν φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πολλοί κάτοικοι της Ελλάδας καταφεύγουν στην πρακτική των βουλγαρικών πινακίδων για να γλιτώσουν από τα τεκμήρια, τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας, τα ακριβά ασφάλιστρα και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Για να δέσουν μάλιστα ακόμη καλύτερα το σενάριο της φοροαποφυγής προχωρούν στην ίδρυση εικονικής εταιρείας στη Βουλγαρία και ακολούθως αποκτούν το πολυτελές όχημα το οποίο δηλώνουν ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το πρώτο εξάμηνο το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει από τη βουλγάρικη επικράτεια. Ωστόσο, η γειτονική χώρα ανήκει στην ΕΕ και στα σύνορα δεν γίνεται σχεδόν ποτέ ούτε ο τυπικός έλεγχος.

Κάποιοι κάνουν και το επόμενο βήμα. Προχωρούν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας στη Βουλγαρία. Σε αυτή  την περίπτωση βέβαια ο ιδιοκτήτης του πολυτελούς αυτοκινήτου πρέπει να αποδείξει στις ελληνικές αρχές πως διαβιεί στην Βουλγαρία τουλάχιστον 185 μέρες τον χρόνο και καταβάλει φόρους στο βουλγάρικο Δημόσιο. Επιπρόσθετα πρέπει να εμφανίσει πληρωμές δημοτικών τελών, καθώς και λογαριασμούς θέρμανσης, νερού κ.α. Αυτά δεν πτοούν κάποιους συμπολίτες μας οι οποίοι παρότι  δεν διαθέτουν τα σχετικά έγγραφά που προαναφέραμε προβαίνουν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας.

Βαριά πρόστιμα

Σύμφωνα με  το υπουργείο Οικονομικών το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας αυτοκινήτων με πινακίδες από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  ορίζεται κατ’ ανώτατον σε έξι μήνες και μόνο εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι (συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κλπ).

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ.

Ποια είναι η νόμιμη διαδικασία

Πρόσωπα (αλλοδαποί ή Έλληνες) που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, δηλαδή έχουν εδώ τη συνήθη κατοικία τους και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων.

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορίαοχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινούργια

1. Τέλος Ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας ( επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης από 20.000 ευρώ και άνω)

3. Φ.Π.Α.

Μεταχειρισμένα

1. Τέλος ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας (επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων από 20.000 ευρώ και άνω)

Οχήματα προερχόμενα από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες

1. Εισαγωγικός δασμός

2. Φ.Π.Α.

3. Τέλος ταξινόμηση

4. Φόρος πολυτελείας (επιβατικά αυτοκίνητα καινούργια & μεταχειρισμένα ως άνω)

Συντελεστές τέλους Ταξινόμησης

Το ύψος των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης, προσδιορίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα των αυτοκινήτων και την αντιρρυπαντική τους τεχνολογία.

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα ανά κοινοτική Οδηγία ή Κανονισμό που ισχύουν από 01/01/2011:

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα

 

Κυλινδρισμός Κινητήρα EURO 6
Προδιαγραφές των
Κανονισμών715/2007
& 692/2008
EURO 5
Προδιαγραφές της
Οδηγίας:
98/69/ΕΚ φάσηΒ
EURO 1,2,3,4
Προδιαγραφές των Οδηγιών :
98/69/ΕΚ φάσηΑ΄,
94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ,
89/458/ΕΟΚ &88/76/ΕΟΚ
Συμβατικής
Τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24% 37%
Από 901-1400 κ.ε. 12% 27% 49% 66%
Από 1401-1600 κ.ε. 20% 45% 95% 128%
Από 1601-1800 κ.ε. 30% 56% 129% 148%
Από 1801-2000 κ.ε. 40% 83% 216% 266%
Από 2001 κ.ε.και πάνω 50% 142% 334% 346%

Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.

Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000). Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου, δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.

 

 

 

Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Παραδείγματα

1. Παραδείγματα υπολογισμού μείωσης της φορολογητέας αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων.

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο διετίας με 36.000 διανυθέντα χιλιόμετρα.

Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τη διετία: 15.000*2= 30.000. Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-30.000 = 6.000.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 6.000/500*0,30= 3,6%

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο 18 μηνών με 36.000διανυθέντα χιλιόμετρα. Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τους 18μήνες: (18*15.000)/12= 22.500.

Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-22.500 = 13.500.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 13.500/500*0,30 = 8,1%

2. Παραδείγματα υπολογισμού τέλους ταξινόμησης

A)Έστω, καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, με τιμή χονδρικής πώλησης12.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., EURO 5, προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Αξία

12.608 €

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης

510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας

13.118 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης

30%

Τέλος Ταξινόμησης

13.118* 30% = 3.935,40 €

B) Έστω, μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο σεντάν, με τιμή χονδρικής πώλησης €25.000, EURO 5 με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας23/9/2017 και θέσης σε ανάλωση 04/06/2019, διανυθέντα χιλιόμετρα27.049, κυλινδρισμό κινητήρα 1895 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Απομείωση αξίας σύμφωνα με την κατηγορία αμαξώματος και την ηλικία

Μήνες κυκλοφορίας: 21 (20 μήνες + 11ημέρες)

Συντελεστής κατηγορίας αμαξώματος σεντάν για 21 μήνες κυκλοφορίας από τους διαθέσιμους πίνακες:37%

25.000 – (25.000*37%)= 15.750

Ποσοστό απομείωσης αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πλέον του μέσου όρου

Μ.Ο. χλμ για 21 μήνες: (21*15.000)/12=26.250

Επιπλέον χλμ: 27.049-26.250 = 799

Συντελεστής μείωσης 799/500*0,30 = 0,47%

Αξία (μετά την απομείωση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα)

15.750 – (15.750*0,47%) = 15.676

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης: 510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας: 16.186 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης: 40%

Τέλος Ταξινόμησης: 16.186 * 40% = 6.474,40 €

businessnews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
aigaion
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρχονται πρόστιμα για ντίζελ αυτοκίνητα

Δημοσιεύτηκε

στις

«Stop» στην κυκλοφορία των παλιών ντίζελ που ταξινομήθηκαν και κυκλοφορούν παράνομα θα επιχειρήσουν να βάλουν τα συναρμόδια υπουργεία.

Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται πως έχει πάρει το φαινόμενο «νομιμοποίησης» των παλιών ντίζελ στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, επιτρέπεται η ταξινόμηση και κυκλοφορία ντίζελ Ι.Χ. επιβατικών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αν είναι τεχνολογίας Euro5 ή μεταγενέστερης αντιρρυπαντικής οδηγίας.

Ωστόσο, η μεγάλη ζήτηση για φθηνό και οικονομικό ντίζελ οδήγησε σε αθρόες εισαγωγές παλιών πετρελαιοκίνητων τα οποία πουλήθηκαν και κυκλοφορούν με ψευδείς βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας (ο υποψήφιος αγοραστής κάνει μια δήλωση πως διαμένει προσωρινά και χρησιμοποιεί το παλιό ντίζελ σε κάποια πόλη της περιφέρειας, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα).

Έτσι, σε συνδυασμό με τους ανύπαρκτους ελέγχους της Αστυνομίας, αυτή τη στιγμή στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας κυκλοφορεί ένας μεγάλος αριθμός ντίζελ αυτοκινήτων που πρακτικά απαγορεύεται από το νόμο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, με αφορμή το πρόσφατο σκάνδαλο σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα για τα οποία δεν είχαν καταβληθεί ΦΠΑ & Τέλη Ταξινόμησης, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ελέγξουν-διασταυρώσουν όλα τα στοιχεία αυτοκινήτων diesel Euro4 & παλαιότερων που αποκτήθηκαν με ξεχωριστές δηλώσεις μονίμου κατοικίας.

Έτσι, για μεταχειρισμένα ντίζελ που εισήχθησαν από το 2011 και μετά, το λογισμικό θα ελέγχει τα παρακάτω στοιχεία: τα τελευταία εκκαθαριστικά σημειώματα του ιδιοκτήτη, τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί για να βγει η άδεια κυκλοφορίας και τα στοιχεία του εμπόρου.

Αν εντοπίζεται αναντιστοιχία και αποδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τότε θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο ή ακόμη και ακινητοποίηση σύμφωνα με τις ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.

Επίσης, εξετάζονται και έξτρα ποινές για εμπόρους που ασχολούνται «συχνά» με βεβαιώσεις μονίμου κατοικίας. Εξελίξεις το συγκεκριμένο ζήτημα αναμένουμε τις επόμενες μέρες, καθώς φαίνεται πως οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν αποφασίσει να δράσουν άμεσα και να καταπολεμήσουν το πρόβλημα.

aftodioikisi.gr

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πνιγμός 79χρονου άντρα σε παραλία της Καβάλας

Δημοσιεύτηκε

στις

Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε,τις μεσημβρινές ώρες χτες, από τη θαλάσσια περιοχή της παραλίας ”ΠΕΡΙΓΙΑΛΙ” Καβάλας, 79χρονος.

Ο ανωτέρω διεκομίσθη με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του, ενώ παραγγέλθηκε διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Θράκης.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας.

dramini

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Κατεδάφιση στην Παναγία

Δημοσιεύτηκε

στις

Ολοκληρώνεται από το πρωί η κατεδάφιση παλαιάς και επικίνδυνης κατοικίας στην Παναγία, οδός Θ. Πουλίδου.

Πριν περίπου από ένα χρόνο είχε γκρεμιστεί το πρώτο της και πιο επικίνδυνο τμήμα.

Η κατεδάφιση γίνεται από το Δήμο Καβάλας.

proininews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σέρρες | Νεκρός σε τροχαίο 50χρονος μοτοσικλετιστής

Δημοσιεύτηκε

στις

Θανατηφόρο τροχαίο με θύμα έναν 50χρονο μοτοσικλετιστή σημειώθηκε την Κυριακή το απόγευμα στις Σέρρες.

Όλα συνέβησαν λίγο πριν τις 6 το απόγευμα στην Επαρχιακή Οδό Σερρών – Λαϊλιάς, όταν για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, η μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο 50χρονος, εξετράπη της πορείας της και ανετράπη με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του μοτοσικλετιστή.

(φωτογραφία αρχείου)

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Για 17η χρονιά η γιορτή καλαμποκιού στους Αντιφιλίππους (video)

Δημοσιεύτηκε

στις

O Πολιτιστικός και Μορφωτικός Σύλλογος Αντιφιλίππων διοργανώνουν τη Γιορτή Καλαμποκιού,πραγματοποίησε  για 17η χρονιά στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Αντιφιλίππων το Σάββατο 20 Ιουλίου 8:30 το βράδυ.
Στο χώρο της εκδήλωσης οι παρευρισκόμενοι είχαν  την ευκαιρία να δοκιμάσουν δωρεάν ψητό και βραστό καλαμπόκι, καθώς και παραδοσιακά γλυκίσματα, όπως την μπομπότα και το χαβίτσι. Επίσης, θα μπορούν να προμηθευτούν ωμά καλαμπόκια και καλαμποκίσιο αλεύρι συνοδευμένο από συνταγή μπομπότας.
https://www.youtube.com/watch?v=cUWqZ0PBWKU

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ