Connect with us

ΠΑΙΔΕΙΑ

Άποψη | Υπάρχουν μόνο ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι εντελώς ιδιωτικά. Παρά τις ανυπόστατες φήμες που κυκλοφορούν, δεν υφίσταται δημόσιο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Ο σχετικός θρύλος είναι κάτι σαν το τέρας του Λοχ Νες. Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι πριβέ. Αποτελούν μάλιστα πρότυπο παγκόσμιας αίγλης για αυτόν τον τύπο ιδρύματος. Xοντρό πρότυπο. Για να καταλαβαινόμαστε, θα το ονομάσω πρότυπο πανεπιστημίου Χοντροπριβέ.

Εχουν προταθεί ποικίλοι τρόποι στη βιβλιογραφία για να ξεχωρίσεις ιδιωτικά ή δημόσια πανεπιστήμια. Ολοι ουσιαστικά συγκλίνουν σε ένα ερώτημα: Προηγούνται τα συμφέροντα ιδιωτών ή τα συμφέροντα της ευρύτερης κοινωνίας, του δήμου;

Τα συμφέροντα του δήμου είναι σαφή: παραγωγή γνώσης και ανεμπόδιστη διάχυσή της σε όσους περισσότερους, διάπυρη ανεξαρτησία σκέψης και λόγου, ανιδιοτελής υπεράσπιση του δικαίου και των αδύναμων, εξασφάλιση δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους απόφοιτους να βρούνε δουλειές όπου εμπνέουν και εμπνέονται να δημιουργήσουν. Ο δήμος μαραγκιάζει όταν η γνώση στερεύει, όταν οι πολίτες είναι αδαείς και παραπληροφορημένοι, όταν κανένας δεν σκέφθεται και δεν μιλάει ελεύθερα, όταν όλοι κουρνιάζουν στη σκιά της ψυχολογικής λογοκρισίας ή στην ακόμα βαρύτερη σκιά του άμυαλου θυμού. Ο δήμος καταστρέφεται και αναιρείται, όταν κανένας δεν υπερασπίζεται το δίκαιο και τους αδύναμους, όταν οι πολίτες είναι άνεργοι ή υποδουλωμένοι σε δουλειές όπου κλέβει ο ένας τον άλλον.

Αντιθέτως, τα συμφέροντα ιδιωτών δεν μπαίνουν σε καλούπι. Είναι τόσο ποικιλότροπα όσο και οι ατομικές διαστροφές. Συχνά μπορούν να μεταφραστούν σε χρηματικό ισοδύναμο, αλλά η μετατροπή δεν είναι πάντοτε εμφανής. Για παράδειγμα, πόσα εκατομμύρια αντιστοιχούν στη δύναμη κατοχής διεστραμμένης εξουσίας;

Πανεπιστήμια τόσο διαφορετικά όσο το Stanford και το Berkeley δεν είναι ιδιωτικά στο μέτρο που εξακολουθούν να ενδιαφέρονται κυρίως για δημιουργία, όχι για ιδιοτέλεια. Τίποτε όμως δεν εξασφαλίζει ότι δεν θα γίνουν ιδιωτικά στο μέλλον. Η δημιουργία απαιτεί συνεχή υπεράσπιση, πρέπει να κατακτηθεί ξανά κάθε μέρα. Και οι εχθροί της σε παγκόσμιο επίπεδο δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητοι.

Το εκλεκτό και καθόλου εκλεπτυσμένο μοντέλο Χοντροπριβέ εξυπηρετεί με φανατική αφοσίωση συμφέροντα ποικίλων ιδιωτών. Οι συγκεκριμένοι idiots είναι μάλιστα πανέξυπνοι, τετραπέρατοι, αν η εξυπνάδα μετριέται με την ικανότητα επίτευξης στόχων.

Ο ισχυρότερος όμιλος ιδιωτικών συμφερόντων στο Χοντροπριβέ είναι πολιτικοί όλων των κομμάτων. Τα πανεπιστήμια αποτελούν φυτώρια κομματαρχών, χώρο δράσης ταγμάτων εφόδου (κομματικών νεολαιών), και χώρο άγαρμπης επίδειξης της διακομματικής ισχύος. Κάθε φορά που πολιτικοί διαξιφίζονται για πανεπιστημιακά θέματα όπως το άρθρο 38493116 του Συντάγματος (υπολογίζω κάπου τόσες φορές έχει άπραγα συζητηθεί), το άσυλο ανιάτων, το πανελλήνιο σύστημα εισαγωγής λαμπρών υποσχόμενων νέων-νεανίδων και εξαγωγής συμβιβασμένων στόκων, τους βιασμούς και τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή τις προσλήψεις κομματοπαγούς προσωπικού, αμέσως γίνεται κατανοητό ότι τα πανεπιστήμια δεν έχουν καμία αυτονομία.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια αποτελούν απλώς παιχνιδάκι όποιου Κινγκ Κονγκ πολιτικού καταπιάνεται με την Παιδεία για λόγους ψηφοθηρίας ή ιδεοληψίας. Προκύπτουν αγωνιώδη ερωτήματα, αναλόγως με την κομματική ένταξη του πανίσχυρου κουφιοκεφαλάκη που σφίγγει στη χούφτα του τον άτυχο θεσμό που σπαρταρά. Αραγε ο κεντρώος ή δεξιός Κινγκ Κονγκ που κραυγάζει «Και Α και Ου» ενδιαφέρεται πραγματικά να χαϊδέψει το ημιλυπόθυμο πανεπιστημιάκι; Οντως θέλει ο αριστερός γορίλας να το φιλήσει με τα σαρκώδη χείλη του; Ή μήπως θέλει να το φάει; Ησυχάστε, τελικά τίποτε δεν συμβαίνει. Αφού γλείψει με τα κομματικά του σάλια το ακαδημαϊκό παίγνιο, ο κάθε Κινγκ Κονγκ τελικά το βαριέται και το παραπετάει. Μέχρι να ρευτεί, να κοιμηθεί, και να το ξαναπιάσει. Σε δουλειά να βρισκόμαστε για το άρθρο 38493117.

Αν το πανεπιστήμιο ήταν δημόσιο, κανένας πολιτικός δεν θα τολμούσε να ψελλίσει ούτε λέξη για όλα αυτά τα θέματα, γιατί τα πανεπιστήμια από μόνα τους θα ρυθμίζανε τα του οίκου τους. Σκέφθομαι πόσο γρήγορα θα κατεβαίνανε τις παγκόσμιες κατατάξεις, πεντακόσια πεντακόσια τα σκαλιά, το Stanford ή το Berkeley, αν παρεμβαίνανε πολιτικοί στη λειτουργία τους.

Οι όμιλοι ιδιωτικών συμφερόντων που εξυπηρετούνται, όμως, είναι πολλοί περισσότεροι. Οταν ένα ίδρυμα απαξιώνεται τόσο, ποιος θα το σεβαστεί; Ιδιωτεύοντες καθηγητές θεωρούν ότι το ίδρυμα τους ανήκει. Καταστροφείς που τα κάνουν όλα λαμπόγυαλο θεωρούν ότι το ίδρυμα τους ανήκει. Εμποροι ναρκωτικών θεωρούν ότι το ίδρυμα τους ανήκει. Περιφερειάρχες, ιεράρχες, τελετάρχες, νομάρχες, πατριάρχες, τμηματάρχες, ομαδάρχες, θιασάρχες, στο μέλλον ίσως ξανά συνταγματάρχες, θεωρούν ότι το ίδρυμα τους ανήκει. Αφού δικό τους είναι, γιατί όχι; Λογαριασμό θα δώσουν πώς θα χειριστούν την προσωπική τους περιουσία;

Ακριβώς επειδή το πρότυπο Χοντροπριβέ είναι αφάνταστα επιτυχημένο, υπάρχει όρεξη να ιδρυθεί και νέα γενιά ιδιωτικών πανεπιστημίων. Πρόκειται για το μοντέλο Πριβέ-λάιτ 2.0. Ομως στην ευγενική προσπάθεια αντιδρούν αρκετοί που επωφελούνται από το ισχύον καταξιωμένο μοντέλο. Είναι απολύτως κατανοητό. Δεν θέλουν συναγωνισμό στο πλιάτσικο.

Ποιο είναι το μέλλον λοιπόν; Μετά τη μεγάλη προσφορά του Χοντροπριβέ στην Παγκόσμια Εγκυκλοπαίδεια Διαφθοράς, θα μπορέσουμε σαν αποσαθρωμένη χώρα να προσφέρουμε στην ανθρωπότητα άλλο ένα αποτυχημένο μοντέλο; Το Πριβέ-Λάιτ 2.0 θα φθάσει άραγε σε μεγαλύτερα βάραθρα, π.χ. να συναγωνιστεί τα 16 ιδιωτικά πανεπιστήμια του ψευδοκράτους της Βόρειας Κύπρου;

Το σίκουελ ετοιμάζεται στα στούντιο University. Προειδοποιώ: περιέχονται σκληρές σκηνές με γυμνά πανεπιστήμια στα χέρια ορεξάτου, αναβαθμισμένου, μεταρρυθμισμένου γορίλα. Στην ταινία εμφανίζονται και εξωγήινοι.

* Ο κ. Ιωάννης Π.Α. Ιωαννίδης είναι καθηγητής παθολογίας, έρευνας και πολιτικής υγείας, επιστημών δεδομένων, και στατιστικής στο Πανεπιστήμιο Stanford των ΗΠΑ. Το τελευταίο του βιβλίο «Μετά τα αφύσικα» δημοσιεύθηκε πρόσφατα από τις εκδόσεις Κέδρος.

Έντυπη

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΠΑΙΔΕΙΑ

Τι πρέπει να προσέξετε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις ξεκινούν σε λίγες μέρες. Οι τελευταίες μέρες κυλούν συνήθως δύσκολα, καθώς το άγχος και η αγωνία για την έκβαση των εξετάσεων μεγαλώνει, όσο ο χρόνος για τις εξετάσεις λιγοστεύει. Το άγχος δεν είναι εύκολο να εξαφανιστεί, αλλά μπορεί να γίνει διαχειρίσιμο. Ας δούμε μερικές απλές οδηγίες.

Σκοπός σας είναι κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή 8 με 11.30 το πρωί να έχετε τη μέγιστη δυνατή πνευματική διαύγεια, ώστε να πετύχετε τη μέγιστη απόδοση σε κάθε τρίωρο διαγώνισμα, που θα κρίνει το σύνολο των μορίων που θα συγκεντρώσετε και αυτό με τη σειρά του την επιτυχία σας στη σχολή της προτίμησής σας.

 

Για να βρεθείτε σε άριστη κατάσταση πρέπει να προσέξετε τα εξής:

 

Ύπνος

Δεν βοηθάει να ξενυχτάτε στο διάβασμα το προηγούμενο βράδυ, προσπαθώντας να συγκεντρώσετε το σύνολο της ύλης στο μυαλό σας. Το πιεσμένο και εξαντλημένο μυαλό σας την άλλη μέρα δε θα μπορέσει ν’ ανταποκριθεί με επιτυχία στο διαγώνισμα. Είναι σα να πάρετε ένα δρομέα 100 μέτρων και, αφού τον βάλετε να τρέξει 2 «κατοστάρια», να του πείτε μόλις τα τελειώσει: «τρέξε τώρα ακόμη ένα «κατοστάρι» για να σε χρονομετρήσω». Πιστεύετε ότι ο δρομέας μας θα κάνει καλό χρόνο στο τρίτο στη σειρά «κατοστάρι»; Εσείς λοιπόν πως πιστεύετε ότι μετά από ξενύχτι θα έχετε καλή απόδοση; Δε θα έχετε. Θα κάνετε κάποιο από τα κλασικά χαζολαθάκια, αριθμητικών πράξεων για παράδειγμα, και θα χάσετε πολύ περισσότερα απ’ όσα πιστεύετε ότι θα κερδίσετε ξενυχτώντας στο διάβασμα. Αρκετός ύπνος λοιπόν, τουλάχιστον 7-8 ώρες, για να είσαστε ξεκούραστοι. Ξέρω, θα μου πείτε ότι δεν σας κολλάει ύπνος, γιατί νιώθετε περίπου ως … μελλοθάνατοι. Δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Κι αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, ξαπλώστε στο κρεβάτι σας και ξεκουραστείτε. Διαβάστε ένα άσχετο με τις εξετάσεις βιβλίο ή περιοδικό για να… αλλάξετε θέμα. Προς Θεού όχι τηλεόραση ή internet. Μπορεί να πιστεύετε ότι ξεχνιέστε, αλλά σας κάνει το μυαλό κουρκούτι (και όχι μόνο στην περίοδο των εξετάσεων).

 

Διατροφή

Δεν είναι καιρός για πειράματα. Φάτε αυτά που συνήθως τρώτε τον υπόλοιπο καιρό, προσέχοντας το βραδινό φαγητό να είναι ελαφρύ για να μπορέσετε να κοιμηθείτε ευχάριστα. Μην πίνετε πολλούς καφέδες, προσπαθώντας να «πουσάρετε» τον εαυτό σας για ν’ αντέξει πιο πολύ. Όταν πιέζετε τον εαυτό σας να ξεπεράσει τα φυσικά του όρια, κάποια στιγμή θα καταρρεύσει και δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι αυτή η στιγμή. Μπορεί να είναι στο μέσο των εξετάσεων. Δε χρειάζεται να τονίσω ότι δεν παίρνετε κανενός είδους χάπι που υπόσχεται πνευματική διαύγεια, εξαιρετική αντοχή στην κούραση και άλλα τέτοια πράγματα. Δεν είναι απαραίτητο να «ντοπαριστείτε» για να περάσετε στο Πανεπιστήμιο. Αφήστε που είναι επικίνδυνο για την υγεία σας.

 

Διάβασμα

Το διάβασμα τις μέρες των εξετάσεων πρέπει να είναι προγραμματισμένη επανάληψη κι όχι προσπάθεια να μάθετε καινούρια πράγματα, τώρα την τελευταία στιγμή. Το αγχωτικό διάβασμα των τελευταίων ημερών, προσπαθώντας να «βουλώσεις τρύπες», φέρνει πανικό και απογοήτευση. Πολύ συχνά οι αγχωμένοι υποψήφιοι πανικοβάλλονται γιατί, όπως λένε, κλείνουν το βιβλίο και νομίζουν πως δεν ξέρουν τίποτα. Φυσικά και δεν συμβαίνει αυτό. Απλά το άγχος τους έχει κυριεύσει και μπλοκάρει το μυαλό τους, δεν έχουν υπομονή να σκεφτούν απαιτώντας από τον εαυτό τους να ανακαλεί τις γνώσεις ακαριαία. Μία κλασική δήλωση υποψηφίων αυτές τις μέρες είναι: «Αν είχα 3 μέρες ακόμη θα προλάβαινα.» Δυστυχώς δεν τις έχεις και δεν μπορείς να διαβάζεις σαν τρελός για να τις αναπληρώσεις.

 

Η υγεία σας

Προσέξτε την υγεία σας στη διάρκεια των εξετάσεων περισσότερο απ’ ότι τον υπόλοιπο καιρό. Ένας μαθητής μου κάποια χρονιά, για να ξεσκάσει λίγο από το διάβασμα, πήγε για ένα «μπασκετάκι». Είχε την ατυχία να γυρίσει με σπασμένο το δεξί του χέρι και να «τρέχει» για να δώσει προφορικά.

 

Η ψυχική σας υγεία

Οι προστριβές στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον είναι η πλέον ακατάλληλη στιγμή να εκδηλωθούν. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να μαλώσετε με τους γονείς σας, να χωρίσετε με το ταίρι σας, να λογομαχήσετε με τους φίλους σας. Έχετε χρόνο για όλα αυτά μετά τις εξετάσεις. Αποφύγετε τώρα τις εντάσεις. Χρειάζεστε ηρεμία, την εμπιστοσύνη και την αγάπη των δικών σας ανθρώπων.

Να σκέφτεστε ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν είναι η κρισιμότερη στιγμή της ζωής σας. Θα ακολουθήσουν άλλες στιγμές πιο καθοριστικές.

Να σκέφτεστε ότι κι αν δεν τα καταφέρετε τώρα, θα έχετε κι άλλες ευκαιρίες, είτε μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων είτε πέρα από αυτές.

Να θυμάστε ότι δεν οφείλετε ν’ αποδείξετε σε κανέναν τίποτα και δεν είναι ο σκοπός σας να ευχαριστήσετε τους άλλους. Απλά προσπαθείτε να πετύχετε τους στόχους σας.

Η καλή ψυχολογική σας κατάστασή είναι τώρα το μεγαλύτερο όπλο σας στην προσπάθεια για την επιτυχία. Θυμηθείτε πόσες δηλώσεις ηττημένων προπονητών και αθλητών έχετε ακούσει να ρίχνουν το φταίξιμο στην «κακή ψυχολογία».

 

Το άγχος

Από μόνη της η λέξη έχει την ιδιότητα όποτε προφέρεται να … σπέρνει τον πανικό. Είναι αλήθεια ότι οι εξετάσεις είναι μια σημαντική στιγμή της ζωής σας. Είναι επίσης αλήθεια ότι όταν μας κρίνει κάποιος άλλος πάντα έχουμε αγωνία. Φυσικό είναι. Το αντίθετο είναι θέμα. Από την αγωνία και την ανησυχία όμως μέχρι το άγχος που παραλύει υπάρχει μεγάλη απόσταση. Τα περισσότερα λάθη, όμως, γίνονται μετά τις εξετάσεις στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου. Γι’ αυτό προσπαθήστε να συγκεντρώσετε τα περισσότερα δυνατά μόρια, χωρίς να ξεχνάτε ότι το πιο σημαντικό είναι η σωστή χρήση των μορίων που τελικά θα συγκεντρώσετε. Να θυμάστε ότι η επιτυχία δεν κρίνεται τόσο από τις ικανότητες, όσο από τις επιλογές.

 

Την ημέρα της εξέτασης

Πηγαίνετε εγκαίρως στο σχολείο εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα σύνεργα 2 στυλό, μολύβι, γόμα (το μπλάνκο απαγορεύεται) την ταυτότητα υποψηφίου, νερό ή χυμό. Πρέπει οπωσδήποτε να έχετε ένα ρολόι χεριού, κάτι που δεν συνηθίζετε στην καθημερινή σας ζωή, αλλά, αφού δεν επιτρέπεται το κινητό, πρέπει να έχετε κάποιο τρόπο να ελέγχετε τον χρόνο. Προσέξτε λίγο το κινητό. Δεν επιτρέπεται να το έχετε επάνω σας στη διάρκεια της εξέτασης ακόμη και κλειστό. Η ύπαρξή του πάνω σας (ακόμη και απενεργοποιημένο) αρκεί για να μηδενιστείτε.

Να έχετε πάρει ένα καλό πρωινό και μην ανοίγετε συζητήσεις με τους συμμαθητές σας για τα πιθανά θέματα. Σκεφτείτε κάτι πιο θετικό όπως για παράδειγμα το μακρύ καλοκαίρι που σας περιμένει, χωρίς καμία υποχρέωση. Το καλοκαίρι αυτό θα κρατήσει μέχρι την 1η Οκτώβρη γιατί τότε ξεκινούν τα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο. Ονειρευτείτε πως θα περάσετε καλύτερα. Δεν θα έχετε ποτέ ξανά τόσο μεγάλες διακοπές. Του χρόνου, που θα είστε φοιτητές, θα έχετε εξεταστική περίοδο τον Σεπτέμβριο.

 

Τα θέματα έφτασαν

Διαβάστε τα προσεκτικά. Ξεκινήστε απ’ αυτά που γνωρίζετε καλύτερα. Όπως γνωρίζετε έχουν διαφορετικό βαθμό δυσκολίας. Το 4ο θέμα (στα μαθήματα που έχουν 4 θέματα) λογικά θα είναι το δυσκολότερο. Μην ξεκινήσετε απ’ αυτό. Τώρα είστε κυνηγοί… μορίων. Προσπαθείτε να συγκεντρώσετε τα περισσότερα δυνατά μόρια από τα 100 που υπάρχουν στα θέματα. Δεν προσπαθείτε να φανείτε μάγκες λύνοντας το 4ο θέμα. Το 4ο θέμα σας δίνει 25 μόρια, όσα και το πρώτο, που θεωρητικά είναι το ευκολότερο. Δεν έχει νόημα να λύσετε το 4ο και να χάσετε το πρώτο.

Αν δείτε ότι δεν ξέρετε κάποιο θέμα καλά, μην απογοητεύεστε. Μπορεί να είναι όντως πολύ δύσκολο και να μη το γνωρίζουν και οι υπόλοιποι υποψήφιοι. Μπορεί ακόμη και να είναι λάθος και να ακυρωθεί. Έχει συμβεί κι αυτό. Προσπαθήστε να γράψετε όσο καλύτερα μπορείτε. Τη στιγμή που γράφετε δεν μπορείτε να γνωρίζετε αν ο βαθμός σας θα είναι αρκετός για να πετύχετε το στόχο σας. Μην απογοητεύεστε, λοιπόν, αν δείτε ότι γράφετε χειρότερα από ό,τι ελπίζατε. Πολλές φορές κάποιοι υποψήφιοι με πολύ υψηλούς στόχους όταν αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να προσεγγίσουν το άριστα καταρρέουν και γράφουν τελικά κάτω από τη βάση. Ψυχραιμία μέχρι το τέλος και μόνο όταν ανακοινωθούν οι βάσεις θα δείτε τι καταφέρατε.

Δυστυχώς, σκοπός σας είναι να γράψετε καλύτερα από τους άλλους συνυποψηφίους σας, ώστε συγκεντρώνοντας περισσότερα μόρια απ’ αυτούς, να πετύχετε στη σχολή που σας ενδιαφέρει. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός συμπλήρωσης θέσεων και, συνεπώς, μια ανταγωνιστική διαδικασία εξ ορισμού.

Μην ασχοληθείτε με τους φίλους σας, που απεγνωσμένα ζητούν «τα φώτα σας» για να γράψουν καλά. Δυστυχώς αυτές οι εξετάσεις είναι ανταγωνιστικές. Μπορεί να χάσετε τη συγκέντρωσή σας, προσπαθώντας να βοηθήσετε ή, ακόμη χειρότερα, να γράψουν αυτοί καλύτερα από εσάς.

Να θυμάστε ότι έχετε περίπου 45 λεπτά για κάθε θέμα στα μαθήματα που έχουν 4 θέματα. Αν «κολλήσετε» κάπου και ο χρόνος περνάει αφήστε το προς το παρόν. Θα επανέλθετε στο τέλος, αφού γράψετε όλα τα άλλα και θα εξαντλήσετε το χρόνο που απομένει σ’ αυτό. Πόσες φορές άκουσα υποψηφίους να λένε: «έχασα 2 ώρες στο ένα θέμα που δεν μπορούσα να λύσω και τελικά δεν πρόλαβα να γράψω κι αυτά που ήξερα». Συνήθως αυτά τα γραπτά βαθμολογούνται κάτω από τη βάση.

Να είστε αναλυτικοί και επεξηγηματικοί στον τρόπο που γράφετε. Μη δημιουργήσετε την παραμικρή αμφιβολία στον διορθωτή για τις γνώσεις σας και τον αναγκάσετε να σας κόψει μόρια.

Φτάνουμε στο τέλος. Γράψατε όσα θέματα γνωρίζατε, έχετε κουραστεί από την έντονη προσπάθεια, σκέφτεστε να δώσετε το γραπτό σας. Αν έχει μείνει λίγος χρόνος ξανακοιτάξτε το. Μπορεί με ένα δεύτερο «χτένισμα», να διορθώσετε κάποια μικρολάθη, που κοστίζουν σε μόρια. Μπορεί να βελτιώσετε κάποια διατύπωση, να συμπληρώσετε κάποια έλλειψη. Εξαντλήστε το χρόνο. Δεν είναι μαγκιά να τελειώσεις γρήγορα. Μαγκιά είναι να γράψεις όσο καλύτερα μπορείς.

 

Μετά την εξέταση

Μη δείτε τις απαντήσεις του διαγωνίσματος. Η σύγκριση ανάμεσα σ’ αυτό που βλέπετε μπροστά σας και σε αυτό που θυμάστε ότι γράψατε είναι άνιση. Μπορεί να γεμίσετε αμφιβολίες γι’ αυτά που γράψατε και να πέσει το ηθικό σας. Μας ενδιαφέρει το επόμενο μάθημα και όχι το προηγούμενο. Σκεφτείτε αυτό που μονότονα επαναλαμβάνουν όλοι οι αθλητές: «Βλέπουμε κάθε αγώνα ξεχωριστά.» Αυτή η μονότονη δήλωση δείχνει αυτό που πρέπει να κάνετε. Μην κοιτάτε πίσω, μόνο μπροστά. Σκεφτείτε το επόμενο μάθημα. Απολογισμό θα κάνετε στο τέλος των εξετάσεων.

Όλες οι προηγούμενες συμβουλές σκοπό έχουν να σας επιτρέψουν να αποδώσετε στο χαρτί τις πραγματικές σας γνώσεις. Δε γίνεται ένας μαθητής που έχει διαβάσει για 12 να γράψει 18. Γίνεται όμως να γράψει 9 ή 10 ακόμη και 12.  Αν γράψετε 12 έχοντας διαβάσει για 12 έχετε πετύχει το μέγιστο δυνατό και έχετε πάει όσο καλύτερα γίνεται. Γι’ αυτό για να καταφέρετε να δείξετε στις εξετάσεις την πραγματική σας αξία, ακολουθήστε τις προηγούμενες συμβουλές.

«Ναυτεμπορική» – Στράτος Στρατηγάκης – Μαθηματικός, Ερευνητής

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μητροπολίτες Θράκης | “Η ίδρυση νέας Νομικής Σχολής στην Πάτρα συρρικνώνει το Δ.Π.Θ”

Δημοσιεύτηκε

στις

Με κοινή γραπτή δήλωση που υπογράφουν ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, ο μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ο μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων και ο μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με το ζήτημα της ίδρυσης 4ης Νομικής.

Αναλυτικά η κοινή δήλωση των μητροπολιτών της Θράκης:

«Οι αρχιερείς της Θράκης έχοντες την ποιμαντική ευθύνη έναντι του λαού και της Εκκλησίας να φυλάσσουμε τον τόπο αυτό, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που απαιτούν αντίστοιχους χειρισμούς, αλλά και ως ενεργοί πολίτες παρακολουθούμε με ανησυχία τα τεκταινόμενα και τις αποφάσεις στο νευραλγικό χώρο της Παιδείας.

Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το κορυφαίο αυτό εκπαιδευτικό και πνευματικό ίδρυμα, ιδρύθηκε σε δύσκολους καιρούς και αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα για την πρόοδο και την ανάπτυξη του ακριτικού μας τόπου καθώς και της Πατρίδος μας. Έπειτα δε από σαράντα και πλέον έτη από την ίδρυση του, πέρα από τις επιτυχίες του στον ακαδημαϊκό και ερευνητικό τομέα, έχει αποδείξει ότι ο ρόλος του είναι πολυσχιδής, ενώ η παρουσία των δεκάδων χιλιάδων φοιτητών στις τέσσερις πόλεις όπου εδρεύουν τα τμήματά του συμβάλει αποφασιστικά στην κοινωνική συνοχή και στη δημογραφική τόνωση της ακριτικής μας περιοχής.

Συμμεριζόμενοι την αγωνία και τον προβληματισμό της ακαδημαϊκής κοινότητος του Δ.Π.Θ., των Δικηγορικών Συλλόγων, των φοιτητών και των θεσμικών φορέων της περιοχής μας, φρονούμε ότι η ίδρυση νέας Νομικής Σχολής στην Πάτρα, μόνο αρνητικές επιπτώσεις επιφέρει, αφού συρρικνώνει το Δ.Π.Θ αντί να το αναβαθμίζει, αν και κατά το πρόσφατο παρελθόν έχουμε συχνά λάβει διαβεβαιώσεις περί της αναδείξεως του Πανεπιστημίου μας ως παραγωγικού αναπτυξιακού πόλου της Θράκης και παράλληλα επιβαρύνει έτι περισσότερο τον κλάδο των δικηγόρων.

Οι μητροπολίτες της Θράκης εμφατικά δηλώνουμε ότι, συντασσόμεθα πλήρως με τις εκφρασθείσες από τον λαό και τους φορείς της Θράκης αντιρρήσεις, τις αποφάσεις και τις δράσεις των Πρυτανικών Αρχών του Δ.Π.Θ., τις υποστηρίζουμε και για μία εισέτι φορά τις προσυπογράφουμε».

e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κώστας Κατσιμίγας | Χρέος μας να στηρίξουμε τον θεσμό των ΕΠΑΛ

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση, όπου παρουσιάζονται έργα μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων της Κομοτηνής, επισκέφτηκαν το Σάββατο ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, επικεφαλής του συνδυασμού Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία, Κώστας Κατσιμίγας, και οι υποψήφιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Ροδόπης Χακάν Μουμίν, Κική Παιδαράκη, Ταχήρ Ταχήρ,  Αρζού Μπουραζάν Χαλήλ και Χρήστος Χατζηπέμου.

Η έκθεση φιλοξενείται στην Καπναποθήκη – Πολιτιστική Κυψέλη του Δήμου Κομοτηνής και θα λειτουργεί έως την Πέμπτη, 18 Απριλίου. Διοργανώνεται από το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κομοτηνής, σε συνεργασία με τα τρία ΕΠΑΛ της πόλης και με την υποστήριξη της ΔΚΕΠΠΑΚ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ». Μαθητές του 1ου, του 2ου και του Εσπερινού ΕΠΑΛ, εφαρμόζοντας στην πράξη όσα διδάχτηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, παρουσιάζουν στο κοινό εμπνευσμένες και καινοτόμες δημιουργίες, εγκεκριμένες από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας Νόησις.

Ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ, κ. Κατσιμίγας, συγχαίρει τους μαθητές των ΕΠΑΛ, τους καθηγητές τους και όσους συνέδραμαν στη διοργάνωση της έκθεσης, ενώ σε δήλωσή του τονίζει: «Στα Επαγγελματικά Λύκεια γίνεται μια αξιέπαινη δουλειά και οι απόφοιτοί τους αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες, που τους επιτρέπουν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις προκλήσεις της αγοράς. Ωστόσο, εκτός από το καλό υπάρχει και το καλύτερο, και γι’ αυτό στα σχολεία πρέπει να εξασφαλιστούν επαρκείς πόροι για την προμήθεια υλικών, μηχανημάτων και εποπτικού υλικού. Τα Επαγγελματικά Λύκεια μπορούν να εξελιχτούν σε σχολεία που θα εξασφαλίζουν στους νέους ανθρώπους του τόπου μας τις δυνατότητες για άμεση είσοδο στην αγορά εργασίας. Είναι, λοιπόν, χρέος μας να στηρίξουμε τον εκπαιδευτικό αυτό θεσμό».

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Έκθεση των Μαθητών του ΕΠΑΛ ο Κ. Κατσιμίγας

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση, όπου παρουσιάζονται έργα μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων της Κομοτηνής, επισκέφτηκαν το Σάββατο ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, επικεφαλής του συνδυασμού Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία, Κώστας Κατσιμίγας, και οι υποψήφιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Ροδόπης Χακάν Μουμίν, Κική Παιδαράκη, Ταχήρ Ταχήρ,  Αρζού Μπουραζάν Χαλήλ και Χρήστος Χατζηπέμου.

 

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
papadopoulos spot
Mouraidhs-Syxronos-Dhmos_banner
o-topos-tis-zois-mas_banner
stefanidoy-υποψήφια
AGANIKOLAS KARTA laos
ΓΚΡΙΤΖΕΛΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑ
ypop-gior
GAKHS
dimotikos-symboulos
Talidhs_Akhs_banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: