Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H παγίδα της εφορίας στα αναδρομικά των ειδικών μισθολογίων

Δημοσιεύτηκε

στις

Η εφορία περιμένει τα αναδρομικά των ειδικών μισθολογίων. Τα ποσά που υπερβαίνουν ακόμα και τις 21.000 ευρώ θα φορολογηθούν και τα ποσά που τελικά θα βάλουν στην τσέπη τους πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων θα είναι αρκετά ψαλιδισμένα.

Με έκπληξη πολλοί δικαιούχοι θα διαπιστώσουν ότι τα αναδρομικά που θα εμφανιστούν στον τραπεζικό λογαριασμό τους μετά τις κρατήσεις που θα γίνουν από τις αρμόδιες υπηρεσίες θα είναι μειωμένα ακόμα και κατά 30% σε σχέση με το αρχικό μεικτό ποσό.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

ΥπΑΑΤ προς Περιφερειάρχες | Σπεύστε για τις ενέργειες δακοκτονίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Επιστολή έστειλε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στις 21 Ιανουαρίου προς όλες τις Περιφέρειες της χώρας, με την οποία ζητά τη συμβολή τους ώστε να είναι όλα έτοιμα για το πρόγραμμα της δακοκτονίας του 2019, πριν από τις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση του Μαΐου.

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι από την πλευρά των βασικών συναρμοδίων Υπουργείων, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, και Εσωτερικών, «η διαδικασία της προετοιμασίας του προγράμματος καταπολέμησης του δάκου για το έτος 2019 βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο».

Από το ΥπΕΣ έγινε ήδη η κατανομή του απαραίτητου ποσού στις Περιφέρειες (από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έτους 2019), προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες δακοκτονίας.

Θα ακολουθήσoυν άμεσα:

α) Έως το τέλος Ιανουαρίου η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τον καθορισμό του αριθμού του εποχικού προσωπικού (αυξημένο από πέρυσι κατά 69 άτομα), με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (τομεάρχες γεωπόνοι και λοιπό βοηθητικό προσωπικό).

β) Έως το τέλος Φεβρουαρίου η τροπολογία του άρθρου 44 του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α΄ 47) προκειμένου οι περιφερειακές ενότητες για το τρέχον έτος 2019 να έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν εάν παραστεί ανάγκη, την εκτέλεση των εργασιών δακοκτονίας στους προσωρινούς μειοδότες μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, κατά παρέκκλιση του προβλεπόμενου νομικού πλαισίου, για λόγους δημοσίου συμφέροντος οι οποίοι αφορούν στην ομαλή και έγκαιρη διεξαγωγή του προγράμματος δακοκτονίας.

γ) Ο διαγωνισμός για την προμήθεια των απαραίτητων για το έργο της δακοκτονίας υλικών αναμένεται να προκηρυχτεί τέλος Ιανουαρίου έως μέσα Φεβρουαρίου, αφού έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί όλες οι προκαταρκτικές διεργασίες.

Έτσι, αναφέρει ο Υπουργός, «οι Περιφερειακές Ενότητες μπορούν και είναι απαραίτητο να ξεκινήσουν αμέσως τις διαδικασίες που απαιτούνται για το πρόγραμμα δακοκτονίας έτους 2019. Δηλαδή την έναρξη των διαδικασιών διενέργειας σχετικών διαγωνισμών για την ανάδειξη εργολάβων εφαρμογής ψεκασμών, παγιδοθεσίας, τον ορισμό προσωπικού κ.λπ., ώστε αυτά να έχουν ολοκληρωθεί εγκαίρως, και τελικά, όλα (προσλήψεις και υπογραφές συμβάσεων με τους επιλαχόντες εργολάβους), να είναι στη θέση τους το αργότερο έως τις 16/4/2019. Έτσι, το πρόγραμμα της δακοκτονίας να μπορεί να ξεκινήσει τις εφαρμογές του από τις αρχές Μαΐου, εάν και όπου υπάρξει ανάγκη».

Επομένως καλεί τις Περιφέρειες να ανταποκριθούν με τις αναγκαίες και συντονισμένες με τις υπηρεσίες του Υπουργείου ενέργειες.

Νέο νομοθετικό πλαίσιο

Έως το τέλος Μαρτίου, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προγραμματίζει, όπως ενημερώνει στην επιστολή του ο κ. Αραχωβίτης, να προχωρήσει σε «αλλαγή όλου του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για τη δακοκτονία, ο βασικός πυρήνας του οποίου σήμερα βασίζεται σε βασιλικούς νομούς και νομοθετικά διατάγματα του 1951-1953. Το ΥπΑΑΤ έχει ήδη έτοιμο προσχέδιο νόμου «Περί καταπολέμησης του δάκου της ελιάς» πάνω στο οποίο έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις με τις υπηρεσίες του υπουργείου αλλά και με φορείς.

Έχουμε προγραμματίσει οι συζητήσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 30/1/2019, οπότε εκτιμάμε ότι έως το τέλος Φεβρουαρίου θα μπορούμε να βγάλουμε το σχέδιο νόμου σε διαβούλευση. Θα υπάρξει στη συνέχεια χρόνος, ώστε να γίνει ουσιαστική και γόνιμη συζήτηση, η οποία θα βοηθήσει να καταλήξουμε σε ένα νομοθετικό πλαίσιο, που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά όλα τα προβλήματα που έχουν επισημανθεί στο πρόγραμμα της δακοκτονίας ιδιαίτερα από το 2010 και μετά.

Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιδιώκουμε το έργο της καταπολέμησης του δάκου της ελιάς να γίνεται με ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο, να παρακολουθεί τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας και της τεχνολογίας, ώστε τελικά ο Έλληνας παραγωγός, ο ελαιοκαλλιεργητής, να εμπιστευτεί ξανά το συλλογικό πρόγραμμα καταπολέμησης του δάκου, να μειώσει το κόστος της παραγωγής του και να προστατέψει την παραγωγή του από τον μεγαλύτερο εχθρό της, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των προϊόντων του αλλά και την ανταγωνιστικότητά τους.»

Η επιστολή του υπουργού αγροτικής ανάπτυξης προς τους περιφερειάρχες:

«Αγαπητέ κ. Περιφερειάρχη.

Η Ελλάδα είναι τρίτη ελαιοπαραγωγός χώρα στον κόσμο, μετά την Ισπανία και την Ιταλία με ετήσια παραγωγή η οποία κυμαίνεται από 280.000-300.000 τόνους ελαιόλαδο. Με κριτήριο την ποιότητα, όμως, η Ελλάδα κατατάσσεται πρώτη στον κόσμο καθώς πάνω από το 75% της Ελληνικής παραγωγής ελαιολάδου είναι εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο σε αντίθεση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου το ποσοστό αυτό κυμαίνεται γύρω στο 40%.

Η μέση ετήσια παραγωγή επιτραπέζιας ελιάς είναι 215.000 τόνοι. Είμαστε η δεύτερη εξαγωγική χώρα στον κόσμο στον κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς και τέταρτη σε όγκο παραγωγής.

Η ελαιοκαλλιέργεια στη χώρα μας, εκτός από την προφανή οικονομική σημασία της, έχει και μεγάλη κοινωνική σημασία, δεδομένου ότι πάνω από 500.000 οικογένειες ασχολούνται με αυτήν (κατά κύρια ή συμπληρωματική απασχόληση). Ο λαός μας ταυτίστηκε από νωρίς πολύ με την ελιά και το ελαιόλαδο. Το συνέδεσε με πολλές εκδηλώσεις της ζωής του και αποτέλεσε στενό κομμάτι της κοινωνικής, οικονομικής και καλλιτεχνικής του έκφρασης, επινοώντας όλο και περισσότερες τεχνικές χρήσης του. Σήμερα μπορούν να αξιοποιηθούν βιομηχανικά, εκτός από τον καρπό, το ξύλο και τα φύλλα του ελαιόδεντρου, ακόμα και τα απόβλητα επεξεργασίας του ελαιοκάρπου.

Επίσης, η ελαιοκαλλιέργεια έχει αναπτυχθεί σε λιγότερο ευνοημένες, ορεινές και ημιορεινές περιοχές, με το χαμηλότερο γεωργικό εισόδημα και δύσκολα σ’ αυτές τις περιοχές η ελιά μπορεί να αντικατασταθεί με άλλες καλλιέργειες, λόγω των δυσμενών εδαφοκλιματικών συνθηκών (φτωχά και ξηρά εδάφη). Η ελαιοκαλλιέργεια επομένως θεωρείται σήμερα ως η ιδανική λύση για τη διατήρηση των γεωργικών πληθυσμών στις περιοχές αυτές και προσφέρει απασχόληση σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού των ελαιοπαραγωγικών περιοχών της χώρας.

Συνεπώς ο ρόλος της ελαιοκαλλιέργειας στις τοπικές οικονομίες των ελαιοκομικών περιοχών της χώρας είναι πολύ σημαντικός. Γίνεται δε ακόμη πιο σημαντικός λόγω της αναγνωρισμένης από το ευρύ καταναλωτικό κοινό, ονομασίας πολλών ελαιολάδων και βρώσιμων ελιών της χώρας μας.

Ως εκ τούτου η διαφύλαξη των παραγόμενων προϊόντων από την ελιά τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Από όλα τα παραπάνω είναι εμφανής ο ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος που παίζει το έργο της καταπολέμησης του δάκου, της δακοκτονίας όπως την ονομάζουμε.

Το έντομο Bactrocera oleae (Rossi), κοινώς δάκος, αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της ελληνικής γεωργίας, το σοβαρότερο φυτοπαθολογικό. Προσβάλει τον καρπό μιας από τις σημαντικότερες καλλιέργειες της χώρας, της ελιάς, μειώνει ποσοτικά και υποβαθμίζει ποιοτικά το σπουδαιότερο προϊόν της, το ελαιόλαδο.

Ωστόσο, το έργο της καταπολέμησης του δάκου χρειάζεται να εξασφαλίσουμε ότι θα γίνεται σύμφωνα με τις επιταγές της γεωπονικής επιστήμης και δεν θα υπονομεύεται από τις δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες ενός ξεπερασμένου, αποστεωμένου και τελικά αναποτελεσματικού νομικού πλαισίου, το οποίο ιδιαίτερα από το 2010 με το ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α΄ 87) «Πρόγραμμα Καλλικράτης» έχουν δημιουργηθεί πολλές γκρίζες ζώνες σχετικά με το ποιος κάνει τι, με ποια σειρά και πότε. Και το αποτέλεσμα είναι οι διαδικασίες αυτές να προκαλούν σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη του προγράμματος, χωρίς να επιτρέπουν καμιά ευελιξία στην εφαρμογή της δακοκτονίας, μειώνοντας έτσι τελικά την αποτελεσματικότητά του.

Το 2018, ίσως για πρώτη φορά, έγιναν τόσο αισθητές οι επιπτώσεις του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής στην ελληνική γεωργία.

Αυτό φάνηκε ιδιαίτερα στην ελαιοκαλλιέργεια, μιας από τις βασικότερες καλλιέργειες της χώρας. Οι ελαιοπαραγωγοί μας το 2018 βίωσαν μια κακή χρονιά από την άποψη της παραγωγής. Οι ζημιές, που είχαν, ήταν μεγάλες και σε μερικές περιοχές ξεπέρασαν το 50% της παραγωγής τους. Ένας ιδιαίτερος συνδυασμός κλιματικών παραμέτρων, βιολογίας του φυτού της ελιάς και του εντόμου (δάκου) είχαν ως αποτέλεσμα την πρωίμιση της παραγωγής και την εκτίναξη των πληθυσμών του δάκου σε πολλές περιοχές και από το 1ο10ήμερο του Μαΐου. Ποτέ στην ιστορία του προγράμματος δεν υπήρξε ανάγκη καταπολέμησης του δάκου από τις αρχές Μαΐου. Είναι χαρακτηριστική η επιστολή που μας έστειλε το ΓΕΩΤΕΕ (Παράρτημα Πελοποννήσου & Δ. Ελλάδας) στο υπ. αρ. πρωτ. 13 έγγραφό του (10-1-2019) που αφορά σε προτάσεις του για τη δακοκτονία και, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν την καλλιεργητική περίοδο του 2018, χωρίς να είναι ακραίες, ήταν ασυνήθιστες και επηρέασαν την καλλιέργεια της ελιάς δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξη των εντομολογικών (κυρίως δάκος) και μυκητολογικών (κυρίως γλυοσπόριο) εχθρών της ελιάς».

Βέβαια δεν είναι μόνο η χώρα μας που είχε προβλήματα στην παραγωγή της ελαιοκαλλιέργειας το 2018. Μεγάλη μείωση της παραγωγής ελαιολάδου το 2018 υπήρξε σε όλες τις χώρες (πλην της Ισπανίας) της λεκάνης της Μεσογείου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του IΟC (Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου).

Είναι φανερό, λοιπόν, ότι οι ζημιές το 2018 κυρίως οφείλονται στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, οι επιπτώσεις του οποίου βέβαια, στη συγκεκριμένη καλλιέργεια, ανέδειξαν τις χρόνιες αδυναμίες του προγράμματος της δακοκτονίας.

Με το άρθρο 186 του ν. 3852/2010 Πρόγραμμα «Καλλικράτης», ορίζεται μεταξύ άλλων ότι η αρμοδιότητα υλοποίησης προ­γραμμάτων καταπολέμησης δάκου ανήκει στις Περιφέρειες της Χώρας. Επιπλέον οι σχετικές πιστώσεις περιλαμ­βάνονται στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, που αποδίδονται ετησίως στις Περιφέ­ρειες. Στο πλαίσιο αυτό, με κοινή από­φαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.Π.Ε.), καθορίζεται το ύψος των πιστώσεων που προορίζονται για την κάλυψη επενδυτικών και λειτουργι­κών δαπανών τους, μεταξύ των οποίων και αυτών που αφορούν στην υλοποίη­ση του προγράμματος δακοκτονίας.

Την περίοδο της μεγάλης κρίσης που πέρασε η χώρα μας και το ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων που είχαμε έως τα τέλη Αυγούστου του 2018, δεν μας επέτρεπαν να προχωρήσουμε στις ουσιαστικές μεταβολές που ήταν απαραίτητες ώστε να λυθούν τα προβλήματα του προγράμματος.

Σήμερα όμως επιβάλλεται να πάρουμε μέτρα ριζικά, ώστε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τα προβλήματα στο έργο της καταπολέμησης του δάκου. Η δακοκτονία, όσο κι αν φαίνεται ένα εξειδικευμένο θέμα, έχει πολύ σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές διαστάσεις. Από τα στοιχεία που σας παρέθεσα στην αρχή αυτής της επιστολής η ελαιοκαλλιέργεια αφορά πάνω από 500.000 οικογένειες και το οικονομικό διακύβευμα σε επίπεδο χώρας μπορεί να φτάσει και τα 500 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, τις χρονιές με μεγάλη παραγωγή, εάν η εφαρμογή του προγράμματος καταπολέμησης του δάκου δεν είναι αποτελεσματική.

Για όλους τούς παραπάνω λόγους ήδη από τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2018 αποφασίσαμε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων να κινηθούμε σε δύο επίπεδα:

  1. Άμεσα, για το 2019.

Το 2019 είναι μια ιδιαίτερη χρονιά από την άποψη ότι θα υπάρξουν Αυτοδιοικητικές εκλογές και Ευρωεκλογές τον Μάιο καθώς και βουλευτικές εκλογές προγραμματισμένες τον Οκτώβριο. Το γεγονός αυτό από μόνο του, εκτός των προαναφερθέντων λόγων, επιβάλει την επίσπευση όλων των διαδικασιών οι οποίες αφορούν το πρόγραμμα της δακοκτονίας.

Έτσι για να μπορεί να ξεκινήσει το πρόγραμμα της δακοκτονίας, ανθρώπινο δυναμικό, υλικά και μέσα θα πρέπει να είναι στη θέση τους, με ένα περιθώριο ασφάλειας, το αργότερο έως τις 15 Απριλίου 2019. Το ίδιο και οι διαγωνισμοί για τις εργολαβίες που αφορούν στο πρόγραμμα δακοκτονίας.

Από την πλευρά του ΥπΑΑΤ είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι ύστερα από συντονισμένη και επιτυχή συνεργασία των βασικών συναρμοδίων Υπουργείων, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εσωτερικών, η διαδικασία της προετοιμασίας του προγράμματος καταπολέμησης του δάκου (Δακοκτονίας) για το έτος 2019 βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο.

Συγκεκριμένα από το ΥπΕΣ έγινε ήδη η κατανομή του απαραίτητου ποσού σε Περιφέρειες της χώρας, από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έτους 2019, προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες δακοκτονίας (βλέπε σχετικό συνημμένο αρχείο).

Θα ακολουθήσoυν άμεσα:

α) η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τον καθορισμό του αριθμού του εποχικού προσωπικού (αυξημένο από πέρυσι κατά 69 άτομα), με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (τομεάρχες γεωπόνοι και λοιπό βοηθητικό προσωπικό), ήδη έχει πάρει τις τρεις από τις τέσσερις υπογραφές (ΥπΑΑΤ, ΥπΕΣ) και πιστεύω το αργότερο έως το τέλος του μήνα θα πάρει την τελευταία και πιστεύω θα έχει πάρει και ΦΕΚ.

β) η τροπολογία του άρθρου 44 του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α΄ 47) προκειμένου οι περιφερειακές ενότητες, για το τρέχον έτος 2019, να έχουν την δυνατότητα να αναθέτουν, εάν παραστεί ανάγκη, την εκτέλεση των εργασιών δακοκτονίας στους προσωρινούς μειοδότες, μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνισμών κατά παρέκκλιση του προβλεπόμενου νομικού πλαισίου, για λόγους δημοσίου συμφέροντος οι οποίοι αφορούν στην ομαλή και έγκαιρη διεξαγωγή του προγράμματος δακοκτονίας. Η τροπολογία είναι έτοιμη και βρίσκεται στην Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων για την αναγκαία γνωμοδότηση. Επομένως έως τα τέλη Φεβρουαρίου εκτιμώ ότι θα έχει περάσει από τη Βουλή και

γ) Ο διαγωνισμός για την προμήθεια των απαραίτητων για το έργο της δακοκτονίας υλικών θα έχει προκηρυχτεί έως το τέλος Ιανουαρίου, αφού έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί όλες οι προκαταρκτικές διεργασίες.

Έτσι, οι Περιφερειακές Ενότητες μπορούν και είναι απαραίτητο να ξεκινήσουν αμέσως τις διαδικασίες που απαιτούνται για το πρόγραμμα δακοκτονίας έτους 2019 (βλέπε και το από 21/11/2018, με αριθ. Πρωτ. 12067/161065, συνημμένο σχετικό αρχείο της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥπΑΑΤ). Δηλαδή την έναρξη των διαδικασιών διενέργειας σχετικών διαγωνισμών για την ανάδειξη εργολάβων εφαρμογής ψεκασμών, παγιδοθεσίας, τον ορισμό προσωπικού κ.λπ. ώστε αυτά να έχουν ολοκληρωθεί εγκαίρως και, τελικά, όλα (προσλήψεις και υπογραφές συμβάσεων με τους επιλαχόντες εργολάβους) να είναι στη θέση τους, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το αργότερο έως τις 16/4/2019. Έτσι, το πρόγραμμα της δακοκτονίας να μπορεί να ξεκινήσει τις εφαρμογές του από τις αρχές Μαΐου, εάν και όπου υπάρξει ανάγκη.

Η κρισιμότητα της πρώτης εφαρμογής καταπολέμησης του δάκου για την επιτυχία του όλου προγράμματος είναι γνωστή σε όλους μας και επομένως η έγκαιρη έναρξη και περάτωση όλων των διαδικασιών του συλλογικού προγράμματος καταπολέμησης του δάκου της ελιάς έτους 2019, θεωρώ δεδομένο ότι αποτελεί άμεσο και κοινό στόχο όλων μας, προκειμένου να προστατευτούν τα πολύ σημαντικά προϊόντα της ελαιοκαλλιέργειας.

Η εγρήγορση και η συνέπεια εκ μέρους των Υπηρεσιών σας, θα συμβάλλουν αποτελεσματικά, ώστε η επόμενη δακική περίοδος να ξεκινήσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις.

Επομένως για το 2019 αναμένουμε τις δικές σας έγκαιρες και συντονισμένες με τις υπηρεσίες μας ενέργειες και είμαστε βέβαιοι για την άμεση ανταπόκρισή σας. Το ΥπΑΑΤ και οι αρμόδιες υπηρεσίες του θα είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση είτε συνεργασία προκειμένου το συλλογικό πρόγραμμα καταπολέμησης του δάκου για το έτος 2019 να εφαρμοστεί έγκαιρα και αποτελεσματικά.

  1. Μέσο-μακροπρόθεσμα από το 2020 και μετά

Έως το τέλος Μαρτίου, προγραμματίζουμε να προχωρήσουμε σε αλλαγή όλου του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για τη δακοκτονία, ο βασικός πυρήνας του οποίου σήμερα βασίζεται σε βασιλικούς νομούς και νομοθετικά διατάγματα του 1951-1953. Το ΥπΑΑΤ έχει ήδη έτοιμο προσχέδιο νόμου «Περί καταπολέμησης του δάκου της ελιάς» πάνω στο οποίο έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις με τις υπηρεσίες του υπουργείου αλλά και με φορείς. Έχουμε προγραμματίσει οι συζητήσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥπΑΑΤ να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 30/1/2019, οπότε εκτιμάμε ότι έως το τέλος Φεβρουαρίου θα μπορούμε να βγάλουμε το σχέδιο νόμου σε διαβούλευση. Θα υπάρξει στη συνέχεια χρόνος, ώστε να γίνει ουσιαστική και γόνιμη συζήτηση, η οποία θα βοηθήσει να καταλήξουμε σε ένα νομοθετικό πλαίσιο, που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά όλα τα προβλήματα που έχουν επισημανθεί στο πρόγραμμα της δακοκτονίας ιδιαίτερα από το 2010 και μετά.

Όλα αυτά τα δουλεύουμε καιρό και πιστεύουμε ότι το 2019 μπορεί να ξεκινήσει μια νέα εποχή για τη δακοκτονία στη χώρα μας μετά πάνω από μισό αιώνα που κανείς δεν άγγιξε ουσιαστικά το θέμα.

Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιδιώκουμε το έργο της καταπολέμησης του δάκου της ελιάς (δακοκτονίας) να γίνεται με ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο, να παρακολουθεί τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας και της τεχνολογίας, ώστε τελικά ο Έλληνας παραγωγός, ο ελαιοκαλλιεργητής, να εμπιστευτεί ξανά το συλλογικό πρόγραμμα καταπολέμησης του δάκου, να μειώσει το κόστος της παραγωγής του και να προστατέψει την παραγωγή του από τον μεγαλύτερο εχθρό της, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των προϊόντων του αλλά και την ανταγωνιστικότητά τους».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πράσινο φως» για την αύξηση του κατώτατου μισθού από την Κομισιόν

Δημοσιεύτηκε

στις

Σύμφωνη με την αύξηση του κατώτατου μισθού, αρκεί να είναι προσεκτική, φέρεται να είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εργασίας, έπειτα από την ολοκλήρωση της συνάντησης της υπουργού Εργασίας, Έφης Αχτσιόγλου, με εκπροσώπους των θεσμών.

Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, «η τελική απόφαση για το ακριβές επίπεδο της αύξησης θα ληφθεί την ερχόμενη εβδομάδα, οπότε και θα υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση από την ίδια την υπουργό Εργασίας».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης η κ. Αχτσιόγλου ενημέρωσε τους εκπροσώπους των θεσμών για το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβούλευσης σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού και την κατάργηση του υποκατώτατου μισθού. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης έγινε ανταλλαγή οικονομικών και νομικών επιχειρημάτων από τις δύο πλευρές αναφορικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και την επίδραση της αύξησης του κατώτατου μισθού σε βασικά μεγέθη της οικονομίας.

Όσον αφορά το ασφαλιστικό, η ενημέρωση που έγινε αφορούσε την υλοποίηση της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης, την πρόοδο της οργανωτικής συγκρότησης του ΕΦΚΑ και το πλάνο δράσης για την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού ιστορικού των ασφαλισμένων.

Επίσης, σύμφωνα με τους κύκλους του υπουργείου, η κ. Αχτσιόγλου ενημέρωσε τους θεσμούς για τις δικαστικές διεκδικήσεις αναδρομικών από συνταξιούχους για την περίοδο πριν από την απόφαση του ΣτΕ του 2015.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Aύξηση 73,2% στά τουριστκά έσοδα το Νοέμβριο,δίνει η Τράπεζα Ελλάδος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, της Τράπεζας της Ελλάδος, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το Νοέμβριο του 2018 εμφάνισε πλεόνασμα 175 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 101 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Ειδικότερα, αύξηση κατά 42,4% κατέγραψαν το Νοέμβριο του 2018 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, φθάνοντας τα 326 εκατ. ευρώ, έναντι 229 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2017, ενώ αύξηση κατά 18,0% παρατηρήθηκε και στις ταξιδιωτικές πληρωμές (Νοέμβριος 2018: 151 εκατ. ευρώ, Νοέμβριος 2017: 128 εκατ. ευρώ).

H αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην άνοδο της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 6,2%, καθώς και στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 106 ευρώ ή 35,8%. Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών συνέβαλαν με ποσοστό 25,9% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες και αντιστάθμισαν κατά 10,3% το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών. Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 13.930 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 12.700 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 1.407 εκατ. ευρώ ή 9,7%, οι οποίες μόνο εν μέρει αντισταθμίστηκαν από την αύξηση των ταξιδιωτικών πληρωμών κατά 177 εκατ. ευρώ ή 10,2%. H αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων ήταν αποτέλεσμα της ανόδου της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 10,6%, καθώς η δαπάνη ανά ταξίδι παρουσίασε μικρή μείωση κατά 3 ευρώ ή 0,5%.

Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών συνέβαλαν με ποσοστό 73,9% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες και αντιστάθμισαν κατά 67,4% το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών. Ταξιδιωτικές εισπράξεις Το Νοέμβριο του 2018, όπως προαναφέρθηκε, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 42,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Αναλυτικότερα, αύξηση κατά 26,7% εμφάνισαν οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 175 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28 αυξήθηκαν κατά 74,0% (Νοέμβριος 2018: 141 εκατ. ευρώ, Νοέμβριος 2017: 81 εκατ. ευρώ). Η αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 ήταν αποτέλεσμα της ανόδου των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ κατά 35,9%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 117 εκατ. ευρώ, και της αύξησης των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ κατά 11,2% (Νοέμβριος 2018: 57 εκατ. ευρώ, Νοέμβριος 2017: 52 εκατ. ευρώ).

Ειδικότερα, όσον αφορά τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 2,5% και διαμορφώθηκαν στα 36 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 185,7% και διαμορφώθηκαν στα 16 εκατ. ευρώ. Αύξηση κατά 16,2% παρουσίασαν και οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 25 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, μείωση κατά 12,3% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τη Ρωσία, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 4 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 57,4% και διαμορφώθηκαν στα 34 εκατ. ευρώ. Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 9,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 και διαμορφώθηκαν στα 15.847 εκατ. ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση κατά 12,0% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 10.919 εκατ. ευρώ, και στην αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-28 κατά 5,8%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 4.513 εκατ. ευρώ. Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ αυξήθηκαν κατά 13,1% και διαμορφώθηκαν στα 7.042 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ παρουσίασαν άνοδο κατά 10,0% και διαμορφώθηκαν στα 3.878 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 16,4% και διαμορφώθηκαν στα 2.949 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία μειώθηκαν κατά 4,2% και διαμορφώθηκαν στα 948 εκατ. ευρώ. Οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης μειώθηκαν κατά 6,2% και διαμορφώθηκαν στα 1.920 εκατ. ευρώ. Από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, μείωση κατά 20,8% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τη Ρωσία, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 329 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές από τις ΗΠΑ σημείωσαν αύξηση κατά 27,2% και διαμορφώθηκαν στα 1.020 εκατ. ευρώ. Εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση (1) Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση το Νοέμβριο του 2018 διαμορφώθηκε στις 786 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 24,2%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών μειώθηκε κατά 14,8%. Η αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 κατά 19,5%, καθώς η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 μειώθηκε κατά 1,3%. Αναλυτικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκε στις 231 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,4%, ενώ μείωση κατά 10,0% εμφάνισε η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ (Νοέμβριος 2018: 236 χιλ. ταξιδιώτες, Νοέμβριος 2017: 262 χιλ. ταξιδιώτες). Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία μειώθηκε κατά 5,2% και διαμορφώθηκε στις 85 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 51,1% και διαμορφώθηκε στις 26 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 3,6% και διαμορφώθηκε στις 44 χιλ. ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, αύξηση κατά 23,1% εμφάνισε η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία, η οποία διαμορφώθηκε στις 9 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 54,1% και διαμορφώθηκε στις 49 χιλ. ταξιδιώτες. Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 10,6% και διαμορφώθηκε στις 29.466 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 26.632 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 13,6%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 5,8%. Κατά την επισκοπούμενη περίοδο η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-28 διαμορφώθηκε στις 21.078 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της ΕΕ-28 εμφάνισε μικρή αύξηση κατά 0,5% και διαμορφώθηκε στις 8.387 χιλ. ταξιδιώτες.

Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά 16,2%, ενώ αυτή από τις χώρες της ΕΕ-28 εκτός της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά 14,2%. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία αυξήθηκε κατά 18,4% και διαμορφώθηκε στις 4.343 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ και αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 7,0% και διαμορφώθηκε στις 1.511 χιλ. ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε μείωση κατά 1,7% και διαμορφώθηκε στις 2.909 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ-28, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία μειώθηκε κατά 13,2% και διαμορφώθηκε στις 503 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 26,8% και διαμορφώθηκε στις 1.064 χιλ. ταξιδιώτες. (1)Επισημαίνεται ότι η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση δεν περιλαμβάνει μεγέθη από κρουαζιέρες, πέραν των όσων καταγράφονται από την Έρευνα Συνόρων.

Follow us: @money_tourism on Twitter | xrimatourismos on Facebook – Πηγή: https://money-tourism.gr/ayxisi-73-2-sta-toyristika-esoda-to-noemvrio-dinei-trapeza-ellados/?fbclid=IwAR2s9CUcQjWqgB64tFdgp0MbkAOf8bw3suMAkAW993NOa6mcN4hwDREdILs | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι 11 φορολογικές αλλαγές στην ατζέντα της κυβέρνησης

Δημοσιεύτηκε

στις

Τις έντεκα αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία που έχει στην ατζέντα της για τη φετινή χρονιά η κυβέρνηση, σύμφωνα με τις τελευταίες εξαγγελίες, παραθέτει, με ανακοίνωσή του, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.

Σύμφωνα με το επιμελητήριο, οι πρώτες διατάξεις, που αναμένονται στη Βουλή μέσα στις επόμενες εβδομάδες, περιλαμβάνουν τις εξής 11 αλλαγές:

1. Επικαιροποίηση αντικειμενικών αξιών

Είναι βασική μεταμνημονιακή υποχρέωση της χώρας, ενώ ήδη έχει ψηφιστεί η διάταξη που επιβάλλει τον επανακαθορισμό των τιμών ζώνης, ύστερα από σχετική εισήγηση ορκωτών εκτιμητών. Μέχρι το τέλος του μήνα, ή στις αρχές Φεβρουαρίου, αναμένεται να εκδοθεί και η υπουργική απόφαση με την οποία θα ανατίθεται το έργο της επικαιροποίησης των αξιών σε συγκεκριμένους εκτιμητές ανά τη χώρα.

2. Δεύτερη μείωση συντελεστών ΕΝΦΙΑ

Η φετινή μείωση του ΕΝΦΙΑ, η οποία έχει ήδη νομοθετηθεί και θα αποτυπωθεί στα εκκαθαριστικά του 2018, έχει ημερομηνία λήξης στο τέλος του έτους. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα ψηφίσει διάταξη που θα φέρνει μεγαλύτερη έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ του 2020. Έτσι, φέτος, η μεγαλύτερη έκπτωση μπορεί να φτάσει στο 30% για τους έχοντες περιουσία έως 60.000 ευρώ, το μέγιστο ποσό έκπτωσης μπορεί να ανέλθει στα 100 ευρώ, ενώ ελάφρυνση εξασφαλίζουν οι έχοντες ατομική περιουσία έως και 200.000 ευρώ περίπου.

3. Ψήφιση των χαμηλότερων συντελεστών στα διανεμόμενα κέρδη

Η Βουλή έχει ψηφίσει τη σταδιακή μείωση συντελεστών για τα αδιανέμητα κέρδη των επιχειρήσεων και -ως γνωστόν- η πρώτη μείωση θα αποτυπωθεί στις φορολογικές δηλώσεις του 2020. Εκκρεμεί, η ψήφιση της μείωσης των συντελεστών στα διανεμόμενα κέρδη των επιχειρήσεων από το 15%, που είναι σήμερα, σταδιακά, στο 10%. Είναι πιθανό, η σχετική συζήτηση να γίνει και μέσα στην εβδομάδα με τους εκπροσώπους των θεσμών, ενώ το επιχείρημα της άμεσης νομοθέτησης – εφόσον αποφασιστεί – είναι το να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τους υποψήφιους επενδυτές, όσον αφορά στην πολιτική φορολόγησης των νομικών προσώπων μέχρι και το 2022.

4. Φόρος στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις

Μία ακόμη εκκρεμότητα που θα πρέπει να κλείσει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αφορά στη χρονική επέκταση της εθελοντικής εισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας ενδεχομένως και μέχρι το 2022, αλλά και την αντιμετώπιση του θέματος της φορολόγησης των κερδών από μερίσματα που επαναπατρίζονται (σ.σ.: εξετάζεται το ενδεχόμενο φορολόγησής τους με έναν συντελεστή της τάξεως του 10%-15%).

5. Αύξηση ελάχιστου ορίου ηλεκτρονικών πληρωμών

Οι συντελεστές που σήμερα κυμαίνονται από 10%-20%, σχεδιάζεται να αυξηθούν στο 15%-25%. Η αύξηση θα αφορά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές του 2019. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης των ηλεκτρονικών πληρωμών σχεδιάζεται και η μείωση του επιτρεπόμενου ορίου πραγματοποίησης συναλλαγών με μετρητά. Το όριο διαμορφώνεται σήμερα στα 500 ευρώ και σχεδιάζεται να μειωθεί στα 300 ευρώ.

6. Νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών

Η νέα ρύθμιση θα μπει απ’ αυτή την εβδομάδα στο τραπέζι των διαβουλεύσεων με τους θεσμούς, ενώ θα προσφέρει έως και 120 δόσεις. Το πιθανότερο είναι ότι η ρύθμιση θα αφορά τις οφειλές του 2018 και ότι θα υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις ένταξης για όσους έχουν αποκλειστικά οφειλές προς την εφορία.

7. Αλλαγές στην εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών

Μετά την εγκύκλιο που εξέδωσε το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) στην οποία επισημαίνονται συγκεκριμένες διατάξεις του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία, οι οποίες τροποποιήθηκαν με το άρθρο 45 του ν. 4587/2018 αναμένεται αντίστοιχη και από την ΑΑΔΕ που θα αφορά τη ρύθμιση οφειλών στην εφορία. Επιγραμματικά, αναμένονται οι εξής πέντε αλλαγές:

α) Η απαρτία πιστωτών β) Η συμμετοχή μικρών πιστωτών γ) Η προθεσμία υποβολής της αίτησης ρύθμισης δ) Οι Οφειλές που δεν προέρχονται από επιχειρηματική δραστηριότητα ε) Η αναστολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης

8. Θέσπιση πλαισίου για την αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών

Εδώ και αρκετούς μήνες, η ΑΑΔΕ, σε συνεργασία με τις τράπεζες, εξετάζει ένα νέο πλαίσιο σταδιακής αποδέσμευσης των τραπεζικών λογαριασμών ανάλογα με την πορεία αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Αυτό το νέο πλαίσιο αναμένεται ότι θα συνδυαστεί με τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, ώστε να δοθεί η ευκαιρία επανένταξης των οφειλετών στην αγορά.

9. Αλλαγές στην εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων

Εκτός από τη δυνατότητα υποβολής ξεχωριστών φορολογικών δηλώσεων από τους παντρεμένους, το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ εξετάζουν μια ακόμη μεγάλη αλλαγή στη φετινή διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αυτή προβλέπει ότι ατομικό εκκαθαριστικό θα λαμβάνουν όχι μόνο οι παντρεμένοι που θα δηλώσουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ότι επιθυμούν ξεχωριστή υποβολή φορολογικών δηλώσεων μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, αλλά όλοι οι παντρεμένοι ανεξαιρέτως.

10. Νέο νομοθετικό πλαίσιο για το περιουσιολόγιο

Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο εξαιρεί από το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο μια σειρά από περιουσιακά στοιχεία, μεταξύ των οποίων και τις καταθέσεις στις τράπεζες. Ναι μεν έχει αρθεί πλήρως το τραπεζικό απόρρητο, όσον αφορά στον φοροελεγκτικό μηχανισμό, αλλά απαιτείται τροποποίηση του νόμου, ώστε να επιτραπεί η δημιουργία μιας «ατομικής μερίδας» για κάθε φορολογούμενο, στην οποία θα εμφανίζονται ακίνητα, εισοδήματα, μετοχές καταθέσεις και όλα τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία.

11. Κατάργηση μείωσης αφορολογήτου

Η μείωση της έκπτωσης φόρου από την 1η/1/2020 αποτελεί δομικό στοιχείο του προϋπολογισμού του 2020, καθώς το μέτρο συνοδεύεται και από ένα πακέτο μειώσεων στους συντελεστές φορολόγησης των φυσικών προσώπων, όπως τη μείωση του βασικού συντελεστή της φορολογικής κλίμακας από το 22% που είναι σήμερα, στο 20%, αλλά και θέσπιση νέας κλίμακας υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης, που επιφέρει τον μηδενισμό της επιβάρυνσης για τους έχοντες εισοδήματα έως και 30.000 ευρώ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: