Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φρένο στην αναγκαστική ακινησία για ανασφάλιστα οχήματα

Οι Δ.Ο.Υ δεν θα κάνουν δεκτά αιτήματα φορολογουμένων για να τεθούν σε αναγκαστική ακινησία τα οχήματά τους, στις περιπτώσεις που η Τροχαία τα εντόπισε ως ανασφάλιστα και προχώρησε στην κατάσχεση των πινακίδων και των αδειών κυκλοφορίας τους.

Αυτό διευκρινίζεται σε εγκύκλιο του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) γεγονός που σημαίνει ότι οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών θα πληρώνουν κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας. Η υποχρέωση αυτή υφίσταται επειδή η παρακράτηση των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος από την Τροχαία δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για να τεθεί το όχημα σε αναγκαστική ακινησία και να απαλλαγεί από τα τέλη, καθώς τα στοιχεία κυκλοφορίας δύναται να επιστρέφονται στον κάτοχο ανά πάσα στιγμή, με την καταβολή του προβλεπόμενου προστίμου.

Ειδικότερα η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ αναφέρει τα ακόλουθα:

«Κατόπιν γραπτών και προφορικών ερωτημάτων προς την υπηρεσία μας αναφορικά με το εάν, οχήματα που καταλαμβάνονται ως ανασφάλιστα, δύνανται εφεξής να τίθενται σε αναγκαστική ακινησία, σας γνωρίζουμε τα εξής:

    Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 22, παρ. 6, του ν. 2367/1953, χωρεί έκπτωση των τελών κυκλοφορίας σε περίπτωση αναγκαστικής ακινησίας οχήματος λόγω είτε κλοπής είτε υπεξαίρεσης αυτού είτε ανωτέρας βίας.
    Σύμφωνα με το αρ. πρωτ. ΔΕΕΦ Β 1040412 ΕΞ 2016/10-3-16 έγγραφο της υπηρεσίας μας το οποίο κοινοποιήθηκε σε όλες τις Δ.Ο.Υ. μεταξύ των περιπτώσεων που συνιστούν λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία συμπεριελήφθη και η περίπτωση «κατάσχεσης (υποχρεωτικής παρακράτησης) των στοιχείων κυκλοφορίας από αρμόδια δημόσια αρχή και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα όπως αυτό ορίζεται από διατάξεις νόμων», με ενδεικτικό παράδειγμα τέτοιας περίπτωσης αυτό της υποχρεωτικής κατάσχεσης των στοιχείων από την Τροχαία για ορισμένο χρονικό διάστημα (2 έτη και σε υποτροπή για 3 έτη) για κυκλοφορία του οχήματος ως ανασφάλιστου (σχετικές οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 ΦΕΚ 110 Α΄, ως ίσχυαν μέχρι την αντικατάστασή του από τις διατάξεις του άρ. δέκατου τέταρτου του ν. 4289/2014). Περαιτέρω με το ίδιο έγγραφο διευκρινίστηκε ότι, δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η από δημόσια αρχή αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος, όταν αυτά μπορούν υπό προϋποθέσεις, όπως η άμεση καταβολή διοικητικού προστίμου ή η ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου του οχήματος να επιστραφούν.
    Με τις διατάξεις του άρθρου δεκάτου τετάρτου του ν. 4286/2014 αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 (110 Α΄), με τις οποίες οριζόταν ως υποχρεωτική κύρωση η παρακράτηση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για ορισμένο χρονικό διάστημα όταν αυτό εντοπίζεται ανασφάλιστο ή/και εμπλέκεται σε ατύχημα όντας ανασφάλιστο Με τις νέες διατάξεις ορίζεται πλέον ότι επιστρέφονται η αφαιρεθείσα άδεια κυκλοφορίας του οχήματος μετά των κρατικών πινακίδων στον κύριο ή κάτοχο αυτού, με την προσκόμιση απόδειξης πληρωμής του κατά περίπτωση επιβληθέντος διοικητικού προστίμου και του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.
    Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω διευκρινίζεται ότι δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η παρακράτηση των στοιχείων οχήματος από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος, διότι τα στοιχεία κυκλοφορίας δύναται να επιστρέφονται στον κάτοχο ανά πάσα στιγμή, με την καταβολή του προβλεπόμενου προστίμου.
    Η κατάσχεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος από δημόσια αρχή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να συνιστά λόγο αναγκαστικής ακινησίας μόνο σε περιπτώσεις που οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν ως υποχρεωτική την παρακράτηση των στοιχείων από την δημόσια αρχή για το διάστημα αυτό.
    Κατά συνέπεια, από την κοινοποίηση της παρούσας οι Δ.Ο.Υ. δεν θα κάνουν πλέον δεκτά, αιτήματα φορολογουμένων περί θέσης του οχήματός τους σε αναγκαστική ακινησία, τα οποία υποβάλλονται με το δικαιολογητικό της παρακράτησης των στοιχείων κυκλοφορίας από την Τροχαία, λόγω κυκλοφορίας του οχήματος ως ανασφάλιστου, ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν – καταρχήν – παρακρατηθεί τα στοιχεία αυτά, καθώς η παρακράτηση αυτή δεν είναι πλέον δεσμευτική και αίρεται άμεσα με την καταβολή του σχετικού προστίμου.
    Τέλος, επειδή έχει παρατηρηθεί κατάχρηση της δυνατότητας θέσης οχημάτων σε αναγκαστική ακινησία στις Δ.Ο.Υ. για λόγους που ανάγονται σε κατάσχεση/παρακράτηση των στοιχείων κυκλοφορίας από δημόσια αρχή, υπενθυμίζεται ότι, όταν η κατάσχεση/παρακράτηση αφορά σε χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους (π.χ. 3, 6 ή 9 μηνών) τα σχετικά αιτήματα δεν γίνονται δεκτά, και αυτό ανεξαρτήτως του εάν αφορούν υποχρεωτική παρακράτηση για το χρονικό αυτό διάστημα ή αφορούν παρακράτηση που αίρεται με την καταβολή τυχόν προβλεπόμενου προστίμου ή προσκόμισης δελτίου τεχνικού ελέγχου κλπ.».

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ | Σε ψηφιακή παρακολούθηση η διακίνηση αγαθών για την αποτροπή της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου

Σε δημόσια διαβούλευση θέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων το προσχέδιο της απόφασης, για την εκκίνηση και λειτουργία της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών και τον ορισμό του μορφοτύπου του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής.

Μέσω της διαβούλευσης, η ΑΑΔΕ προσβλέπει στην άμεση συνεργασία με τους φορείς και τις επιχειρήσεις, ώστε από κοινού να διαμορφώσουν το νέο πλαίσιο στη διακίνηση αγαθών, που εμβαθύνει στη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων για την αποτροπή της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου.

Στο προσχέδιο της απόφασης καθορίζεται το περιεχόμενο των παραστατικών διακίνησης, η διαδικασία για την ψηφιακή έκδοση και διαβίβασή τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, καθώς και η διαδικασία ψηφιακής παρακολούθησης της διακίνησης αγαθών.

Ειδικότερα:

Εισάγεται διάκριση μεταξύ απλής και σύνθετης διακίνησης αγαθών και περιγράφεται η σειρά των ενεργειών από την έναρξη έως και την ολοκλήρωση της διακίνησης σε δύο φάσεις:
Α’ Φάση:

  • έκδοση παραστατικών,
  • διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και ενημέρωση του Λήπτη
  • δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης

Β’ Φάση:

  • ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων/ μεταφορτώσεων,
  • παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης,
  • ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον Λήπτη

• ορίζονται οι υπόχρεοι έκδοσης παραστατικών διακίνησης, ο χρόνος έκδοσης και ο χρόνος διαβίβασης των δεδομένων στο myDATA
• αποδίδονται οι ρόλοι που μπορεί να αναλάβουν οι επιχειρήσεις κατά τη συμμετοχή τους στη διακίνηση αγαθών
• καθορίζεται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, οι τύποι παραστατικών που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο της διακίνησης αγαθών και τα κανάλια διαβίβασης
• καθιερώνεται η χρήση της Συνδυασμένης Ονοματολογίας «Taric» για την ενιαία κωδικοποίηση των διακινούμενων ειδών.

Η διαβούλευση είναι διαθέσιμη στο site της ΑΑΔΕ, στη διαδρομή Ανακοινώσεις > Διαβούλευση > Ηλεκτρονικό Δελτίο Αποστολής & ψηφιακή παρακολούθηση Διακίνησης Αγαθών και θα διαρκέσει από τις 23/4 μέχρι τις 10/5, ενώ τα σχόλια αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: deltioapostolis@aade.gr.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΣΠΑ | Μετά το Πάσχα η αξιολόγηση για τις δύο δράσεις μικρομεσαίων

Αμέσως μετά το Πάσχα αναμένεται να ξεκινήσει η αξιολόγηση για τις δράσεις «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων» και «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Οι αιτήσεις έφτασαν τις 9.823 και το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι να γίνει γρήγορα η αξιολόγηση των προτάσεων. Η ανταπόκριση των επιχειρήσεων είναι ενθαρρυντική, όμως το πλήθος των αιτήσεων δεν αποκλείεται να φέρει καθυστερήσεις.

Νέες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Η δράση για «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων επιχειρήσεων» έχει συνολικό προϋπολογισμό 190 εκατ. ευρώ και στόχο την ενίσχυση υπό ίδρυση και νεοσύστατων μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ δραστηριότητας όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην των ΚΑΔ του λιανικού εμπορίου, της εστίασης και του τουρισμού. Στη δράση υποβλήθηκαν 3.154 με δημόσια δαπάνη 292.138.568 ευρώ.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 30 χιλ. ευρώ έως 400 χιλ. ευρώ.

Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού.

Αύξηση ποσοστού επιχορήγησης

  • 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και
  • επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ποιες δαπάνες επιδοτούνται

  • Κτίρια, λοιπές εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος
  • Μηχανήματα, εγκαταστάσεις και εξοπλισμός προστασίας περιβάλλοντος και εξοικονόμησης ενέργειας και ύδατος
  • Πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, περιβαλλοντικής διαχείρισης
  • Προβολή/Προώθηση
  • Συμμετοχή σε Εκθέσεις
  • Λογισμικά και υπηρεσίες λογισμικού
  • Σύνταξη και παρακολούθηση υλοποίησης Επενδυτικού Σχεδίου
  • Μισθολογικό Κόστος
  • Έμμεσες Δαπάνες

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά, χωρίς την προσκόμιση φυσικού φάκελου δικαιολογητικών, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ, app.opske.gr).

Τουριστικές επιχειρήσεις

Η δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» αφορά την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τομέα του Τουρισμού, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ δραστηριότητας. Στη δράση υποβλήθηκαν 6.669 αιτήσεις με δημόσια δαπάνη 1.235.886.207 ευρώ.

Επιδοτούμενες δραστηριότητες

  • Ξενοδοχεία
  • Ενοικιαζόμενα δωμάτια & διαμερίσματα
  • Τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες
  • Κάμπινγκ
  • Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και μοτοσικλετών

Budget

Το ύψος της επιδότησης ανέρχεται από 80 χιλ. ευρώ έως 400 χιλ. ευρώ Χρηματοδοτείται το 45% των επιλέξιμων δαπανών.

Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά:

  • 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή σεισμόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά ή / και
  • επιπλέον 5% με τη δήλωση κατά την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης

Όσον αφορά στα δωμάτια – διαμερίσματα, το ερχόμενο πρόγραμμα ΕΣΠΑ επιτάσσει να κατατάσσονται στα τέσσερα «κλειδιά» και να διαθέτουν τουλάχιστον 12 κλίνες.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κακοκαιρία Daniel | Σήμερα η πληρωμή αποζημιώσεων 38,5 εκατ. ευρώ στην Πελοπόννησο

Αποζημιώσεις ύψους 38,5 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν σήμερα σε 6.412 δικαιούχους στις Περιφερειακής Ενότητας Πελοποννήσου και ορισμένων άλλων περιοχών τις χώρας από τον ΕΛΓΑ.

«Η κυβέρνηση με απόλυτη συνέπεια υλοποιεί τις δεσμεύσεις της προς τους πληγέντες. Η εξόφληση των πορισμάτων, χάρη στις εντατικές προσπάθειες της διοίκησης και των υπαλλήλων του ΕΛΓΑ, πραγματοποιείται εγκαίρως και πάντως νωρίτερα από την δέσμευση της Κυβέρνησης να έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις στο σύνολό τους, για κάθε πληγείσα περιοχή, μέχρι την 30 η Ιουνίου 2024» ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης και πρόσθεσε «συνεχίζουμε να είμαστε στο πλευρό των αγροτών μας και εντατικοποιούμε την προσπάθεια για ανασυγκρότηση των περιοχών που επλήγησαν από θεομηνίες».

Οι αποζημιώσεις αφορούν τις ζημιές που προκάλεσε το ακραίο καιρικό φαινόμενο «Daniel» στην Πελοπόννησο τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το υψηλότερο ποσό αποζημιώσεων καταβάλλεται στην Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας, και ανέρχεται σε 33,7 εκατ. ευρώ λόγω του βαρύτατου πλήγματος, το οποίο υπέστησαν οι αμπελοκαλλιέργειες της περιοχής.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en