Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέσσερις αλλαγές σε εξετάσεις και βαθμολόγηση στο Λύκειο

Μειώνονται σε τέσσερα τα μαθήματα για τις απολυτηρίες εξετάσεις, εντάσσονται οι Δημιουργικές Εργασίες, περιορίζεται ο χρόνος των εξετάσεων και αυξάνεται ο χρόνος διδασκαλίας.

Αλλαγές στην αρχική διάταξη για τις εξετάσεις και βαθμολογίες των μαθητών Λυκείου που περιλαμβάνεται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου.

Στις νέες διατάξεις περιλαμβάνεται η ένταξη των Δημιουργικών Εργασιών στα μαθήματα της Α΄και Β ΄λυκείου, ο περιορισμός του χρόνου που αφιερώνεται στις εξεταστικές διαδικασίες και η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία καθώς και η μείωση σε τέσσερα των μαθήματων που συμμετέχουν στις απολυτήριες εξετάσεις του ΓΕ.Λ. (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία), ενώ για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄ τετράμηνο.

Ειδικότερα η νέα διάταξη που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει ως εξής: α] η τροποποίηση αυτής της διαδικασίας μετά την ανατροφοδότηση που έλαβε το ΙΕΠ στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς («Συνοπτική Αποτίμηση της υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο κατά το Σχολικό Έτος 2016-17 – Προτάσεις για την υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών κατά το Σχολικό Έτος 2017-18», Απόσπασμα Πρακτικού του ΔΣ του ΙΕΠ καθώς το ΙΕΠ εισηγήθηκε την ένταξη της διαδικασία υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών στα επιμέρους μαθήματα της Α΄ και Β΄ τάξης.

β) ο περιορισμός του χρόνου που αφιερώνεται στις εξεταστικές διαδικασίες και η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία, μεγάλη επιβάρυνση προκαλεί το γεγονός ότι στην τελευταία τάξη ΓΕ.Λ. οι μαθητές/τριες έχουν διπλές εξετάσεις (απολυτήριες και εισαγωγικές) και γι’ αυτόν τον λόγο μειώνονται σε τέσσερα τα μαθήματα που συμμετέχουν στις απολυτήριες εξετάσεις του ΓΕ.Λ. (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία), ενώ για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄ τετράμηνο.

γ) η προσαρμογή του περιεχομένου της προαγωγικής εξέτασης, αφενός διότι προστέθηκε στη διδακτέα ύλη της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου το κείμενο του Επιταφίου του Θουκυδίδη, αφετέρου επειδή οι φετινές οδηγίες διδασκαλίας δίνουν έμφαση στην κειμενοκεντρική προσέγγιση.

δ) ο περιορισμός του χρόνου που αφιερώνεται στις εξεταστικές διαδικασίες και η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία, μεγάλη επιβάρυνση προκαλεί το γεγονός ότι στην τελευταία τάξη του Γενικού Λυκείου οι μαθητές/τριες έχουν διπλές εξετάσεις (απολυτήριες και εισαγωγικές) και γι’ αυτόν τον λόγο μειώνονται σε τέσσερα τα μαθήματα που συμμετέχουν στις απολυτήριες εξετάσεις του ΓΕ.Λ.: Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία. Τέλος, στις απολυτήριες εξετάσεις υιοθετείται η κοινή τρίωρη εξέταση των δύο κλάδων των Νέων Ελληνικών (της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), δηλαδή η λογική του τρόπου αξιολόγησης που ακολουθείται ήδη στο Γυμνάσιο και στο ΕΠΑ.Λ.

Κατά τη δευτερολογία του στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής όπου συζητείται το σχέδιο νόμου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο κ. Γαβρόγλου, τόνισε:

«Το κλειδί είναι τα «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών». Αυτό είναι που δεν θέλουμε. Αυτό είναι στο οποίο έχουμε χαώδεις διαφορές. Στις μέρες μας λοιπόν –και θα σας παρακαλούσα αν δεν βρίσκετε τη βιβλιογραφία, να σας τη φέρω φωτοτυπημένη αν θέλετε- η διάκριση ανάμεσα στη θεωρητική έρευνα και στην εφαρμοσμένη έχει πια τελειώσει. Αυτές είναι λογικές της δεκαετίας του ’30, του ’50, του ’60, άντε και του ‘70. Έχει τελειώσει.Τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών σε όλο τον κόσμο δίνουν επαγγελματικά πτυχία. Δεν δίνουν κανονικά πτυχία και γι’ αυτό δεν δίνουν και διδακτορικά. Άρα ποιο είναι το κόλπο; Λες ότι θέλεις να κάνεις Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, δηλαδή Πανεπιστήμια για την αγορά εργασίας, για τη δευτεράτζα, για τα παιδιά που δεν πρέπει να πηγαίνουν Πανεπιστήμιο.

Στα ελληνικά ξέρετε πώς λέγεται αυτό; Ταξικό Πανεπιστήμιο, ταξική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτό είμαστε αντίθετοι και πράγματι υπάρχει μια φιλοσοφική διαφορά. Εγώ χαίρομαι που για πρώτη φορά διατυπώθηκε με τέτοια σαφήνεια. Το είπε ο κ. Μητσοτάκης ότι θέλει αυτά τα παιδιά να πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών Ένα Πανεπιστήμιο δεν το χαρακτηρίζει μόνο η Φιλοσοφική Σχολή. Το χαρακτηρίζει, παραδείγματος χάρη, και μια Σχολή Παραστατικών Τεχνών και αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής».

Για την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής τόνισε:

«Και τελειώνω με τη σπέκουλα περί τέταρτης Νομικής Σχολής. Σας παρακαλώ να διαβάσετε τι είπε ο πρωθυπουργός στην Πάτρα. Είπε «θα μελετήσουμε το θέμα αυτό». Οι Νομικές Σχολές κάθε χρόνο που ανακοινώνονται οι εισακτέοι στέλνουν καταγγελίες στο Υπουργείο γιατί είναι τόσοι πολλοί οι εισακτέοι.Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν. Να μοιραστούν οι εισακτέοι σε τέσσερις σχολές αντί σε τρεις. Να είναι λιγότεροι στην κάθε σχολή, αλλά να είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων συνολικά.

Να το μελετήσουμε, είπαμε. Και ταυτοχρόνως η Αιτωλοακαρνανία να γίνει κέντρο των Γεωπονικών σπουδών, η Ηλεία των Πολιτιστικών, κλπ.Για εμάς η αναβάθμιση είναι αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης. Και χαίρομαι που χειροκροτείτε την καθιέρωση των διετών δομών που θα δώσουν πολλαπλή διέξοδο για την εκπαίδευση των παιδιών από τα ΕΠΑΛ. Στα παιδιά των ΕΠΑΛ, εμείς είμαστε οι πρώτοι που πρακτικά μπορούμε να τους πούμε ότι δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Έχουν πολλές επιλογές και πρέπει να τις έχουν για να πειστεί η ελληνική κοινωνία να φοιτούν τα παιδιά εκεί, όχι για να γίνουν φθηνό εργατικό δυναμικό αλλά για να γίνουν πολίτες με κρίση και δεξιότητες. Αυτή είναι η δική μας αριστεία και δεν είναι να χωρίζουμε σε ομάδες την κοινωνία μας».

dramini.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν συμμετέχει στην απεργία των δικαστικών υπαλλήλων ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας

Απεργούν πανελλαδικά οι δικαστικοί υπάλληλοι, διαμαρτυρία για το νομοσχέδιο του νέου «δικαστικού χάρτη». Στην Καβάλα η απεργία έχει επιπλέον αίτημα την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για το δικαστήριο της Θάσου.

Η εβδομαδιαία αποχή των δικηγόρων που πρότεινε η Ολομέλεια των Προέδρων για το νέο «δικαστικό χάρτη», αποφασίστηκε να μην υλοποιηθεί στο Ν. Καβάλας. Την απόφαση έλαβε η διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σοβαρές ελλείψεις ιατρικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας

Μεγάλο είναι το διάστημα που οι εργαζόμενοι στο Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας έχουν ξεκινήσει διαμαρτυρίες για τα πολλά και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Ωστόσο τα προβλήματα δεν βρίσκουν μόνο το νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και τους ιατρούς του νοσοκομείου οι οποίοι εδώ και πάρα πολύ καιρό είναι σε μεγάλη έλλειψη.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με ένα ασθενοφόρο τοκαλοκαίρι το νησί της Θασού

Στο  ίδιο έργο θεατές, οι  κάτοικοι του νησιού της Θάσου, με το καλοκαίρι να είναι μόλις μια ανάσα μακριά, όμως το νησί μένει με μόλις ένα ασθενοφόρο παρόλο που που το νησί κατα την διάρκεια του καλοκαιρίου γεμίζει απο επισκέπτες. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων του Σωματείου ΕΚΑΒ Καβάλας, κ. Κώστα Τσιτσιλικάκη, το προβλήμα αυτό υπάρχει χρόνια τόσο στο νησί τηε θάσου όσο και στην χερσαία ζώνη, με τους ίδιους να ζητούν αμέση στελεχωση του ΕΚΑΒ, με νέες προσλήψεις.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en