Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλη κυκλοφορίας | Μέχρι και την τελευταία ημέρα του έτους η πληρωμή

Δημοσιεύτηκε

στις

Μέχρι την τελευταία ημέρα του έτους, εάν δεν δοθεί παράταση, θα μπορούν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να πληρώσουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας για το 2019.

Τα προσδοκώμενα έσοδα για το κράτος υπολογίζονται κοντά στα 1,15 δισ. ευρώ, δηλαδή αναμένεται να κινηθούν κοντά στα περσινά δημόσια έσοδα που άγγιξαν -σχεδόν- το ίδιο ποσό.

Ωστόσο, υπάρχει η προσδοκία ότι και φέτος θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα ο αριθμός εκείνων των ιδιοκτητών που θα πληρώσουν τα τέλη με καθυστέρηση.

Σε αυτή την περίπτωση, αν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας, εκτός από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, επιβάλλεται και πρόστιμο που είναι ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο ή τρίκυκλο ΙΧ ή επιβατικό ΙΧ, το ήμισυ των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φορτηγό ή λεωφορείο και 30 ευρώ αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 5.126.024 επιβατικά αυτοκίνητα γεγονός που αντιστοιχούν 476 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους.

Αν συνυπολογίσουμε τα επαγγελματικά οχήματα (βαν, φορτηγά, λεωφορεία κ.ά.) στη χώρα μας κυκλοφορούν 6,2 εκατ.

Από το σύνολο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3,73 εκατ. (ποσοστό 72,8%) είναι ηλικίας τουλάχιστον 10 ετών, όταν ο μέσος όρος της ηλικίας του ελληνικού στόλου κυμαίνεται στα 15 έτη.

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία (σε ποσοστό 91%) τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα καταναλώνουν βενζίνη. Το 5,8% χρησιμοποιεί πετρέλαιο, ενώ μόλις 3,2% εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικά, ηλεκτρικά κ.λπ.).

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων ανάλογα με τα κυβικά και το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματός τους θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας που κυμαίνονται από 22 έως 1.230 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν έως το 2000, από 22 έως 1.260 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2001 έως 2005, από 22 έως 1.380 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2006 έως 2010 και για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων.

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και τις αρκετές χιλιάδες ιδιοκτητών που κάθε χρόνο καταθέτουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους για να απαλλαχθούν από τα τέλη κυκλοφορίας.

Ωστόσο, έχουν το δικαίωμα κατά τη διάρκεια του έτους να παραλάβουν τις πινακίδες τους για να κινήσουν το όχημά τους, πληρώνοντας για το χρονικό διάστημα που επιθυμούν να έχουν το όχημά τους συν έναν επιπλέον μήνα.

Ωστόσο και φέτος υπήρξε ράλι στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, καθώς οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πωλήσεις άνω των 100.000 μονάδων. Φυσικά η αισιοδοξία στον χώρο της αυτοκίνησης είναι διάχυτη, καθώς οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών θεωρούν ότι και το 2019 θα είναι μια καλή χρονιά με περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων.

Ο σημαντικότερος λόγος για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι η μεγάλη ηλικία του ελληνικού στόλου, γεγονός που αποτελεί βασικό κίνητρο για αλλαγή των αυτοκινήτων λόγω της φυσιολογικής φθοράς.

Σημαντική μερίδα στις επιλογές των οδηγών αποτελούν τα τελευταία χρόνια και τα υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία επιβαρύνονται με ιδιαίτερα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στο κέντρο όλων των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πέντε παρεμβάσεις στο φορολογικό νομοσχέδιο μετά τις αντιδράσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Η δημόσια διαβούλευση για το φορολογικό νομοσχέδιο τελείωσε και σειρά τώρα έχουν οι διορθώσεις στο φορολογικό νομοσχέδιο. «Μπούσουλας» για τις αλλαγές αναμένεται να αποτελέσουν τα σχόλια των φορολογούμενων που έγιναν στις διατάξεις του φορολογικού. Συνολικά το νομοσχέδιο συγκέντρωσε 831 σχόλια κα τα περισσότερα πυρά 349 δέχθηκε το άρθρο 7 που αφορά στο νέο καθεστώς των ηλεκτρονικών αποδείξεων.

Στο υπουργείο Οικονομικών άρχισαν ήδη τα «μερεμέτια» σε διατάξεις του νομοσχεδίου. Οι αλλαγές αυτές θα οριστικοποιηθούν εντός της εβδομάδας σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με το οικονομικό επιτελείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει ήδη ενημερώσει τους θεσμούς για τα πυρά που δέχθηκαν συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου, όπως το άρθρο 7 για παράδειγμα με τα νέα όρια για τις ηλεκτρονικές αποδείξεις, το οποίο έκανε «πρωταθλητισμό» στα αρνητικά σχόλια.

Το νομοσχέδιο πριν φτάσει να κατατεθεί στη βουλή θα συμπληρωθεί με δεκάδες νέα άρθρα από τα οποία ξεχωρίζει η δυνατότητα μεταφοράς λογιστικών ζημιών για τις επιχειρήσεις σε βάθος δεκαετίας από πέντε χρόνια που είναι σήμερα και η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των ειδικών αμοιβών stock options που λαμβάνουν τα μεγαλοστελέχη των εταιρειών.

Νέες νομοθετικές παρεμβάσεις έρχονται παράλληλα και για τους φορολογουμένους που νοικιάζουν ακίνητα μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες Airbnb, Booking.com κ.α. Οι νέες ρυθμίσεις θα ενεργοποιηθούν από τις αρχές του 2020 και θα προβλέπουν αυστηρούς ελέγχους για τους φορολογούμενους που εκμισθώνουν ακίνητα που βρίσκονται σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι είναι υποχρεωμένοι για πρώτη φορά να συλλέξουν ηλεκτρονικές αποδείξεις για το 30% του εισοδήματός τους.

Οι αλλαγές και οι προσθήκες που προωθεί το οικονομικό επιτελείο στο φορολογικό νομοσχέδιο, πριν αυτό κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή:

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Σύμφωνα με πληροφορίες, απορρίφθηκε η πρόταση για μείωση του ποσοστού από το 30% σε χαμηλότερα επίπεδα (25% ή 20%) και το οικονομικό επιτελείο ενημέρωσε τους θεσμούς για την απόφαση του να μη συνυπολογίζονται στο εισόδημα οι δαπάνες για την καταβολή διατροφής από διαζευγμένους.
Μεταφορά ζημιών: Οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν τη φορολογική ζημία σε διάστημα δέκα ετών από πέντε που είναι σήμερα. Το μέτρο θα έχει εφαρμογή για λογιστικές ζημίες που δημιουργήθηκαν από το 2014 και μετά, που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν με βάση τη νέα διάταξη να τις συμψηφίσουν με τη χρήση του 2024. Θεωρείται μέτρο-ανάσα για τον επιχειρηματικό κλάδο, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, από τις 92.431 που ήταν ο αριθμός των ζημιογόνων επιχειρήσεων το 2015 (ή ποσοστό 40%) αυξήθηκε στις 100.018 το 2018.
Stock options: Θα προβλέπεται αυτοτελής φορολόγηση των stock options με συντελεστή 15%. Σήμερα τα δικαιώματα προαίρεσης αγοράς μετοχών φορολογούνται με τις γενικές διατάξεις, δηλαδή με την κλίμακα φορολογίας. Τα κέρδη από τις μετοχές που διατίθενται στο πλαίσιο των stock options φορολογούνται ήδη από το 2008 ως παροχή σε είδος και ο εργαζόμενος πληρώνει τον φόρο και την εισφορά αλληλεγγύης που του αναλογεί κατά την εκκαθάριση της φορολογικής του δήλωσης.
Ανακαίνιση ακινήτων: Διορθώνεται η διάταξη με την οποία παρέχεται έκπτωση φόρου 40% για τις εργασίες επισκευής ακινήτων. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που θα κάνουν εργασίες ανακαίνισης το 2020, 2021 και 2022 θα έχουν έκπτωση φόρου τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Το 40% των δαπανών για την ανακαίνιση των ακινήτων τους θα εκπίπτει από τις οφειλές φόρου εισοδήματος της επόμενης τετραετίας υπό ορισμένους κανόνες και συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Το ανώτατο όριο έκπτωσης που θα γίνεται σε κάθε ιδιοκτήτη φτάνει τα 19.200 ευρώ. Μπορεί με τη συγκεκριμένη διάταξη η κυβέρνηση να επιδιώκει την αναθέρμανση της οικοδομικής δραστηριότητας και την πάταξη της φοροδιαφυγής, πλην όμως έτσι όπως είναι «διατυπωμένη» υπάρχει κίνδυνος να μην εξυπηρετήσει κανέναν από τους δύο αυτούς στόχους. Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 16 με την οποία καταργείται η μείωση κατά 5% του φορολογητέου εισοδήματος που προβλέπει η υφιστάμενη νομοθεσία για τους έχοντες εισόδημα από ενοίκια για όποιον επικαλεστεί την έκπτωση του 40%. Μετά την αλλαγή, οι ιδιοκτήτες ακινήτων δεν θα χάνουν την αυτόματη έκπτωση του 5% από τον φόρο εισοδήματος από ενοίκια, αν κάνουν χρήση της έκπτωσης για δαπάνες ανακαίνισης.
Περιστασιακά απασχολούμενοι: Παρεμβάσεις αναμένονται και στο άρθρο 6 του νομοσχεδίου που αφορά τους περιστασιακά εργαζόμενους. Το άρθρο τούς αντιμετωπίζει ως επιχειρηματίες και τους φορολογεί από το πρώτο ευρώ με βάση το τεκμαρτό εισόδημα. Ειδικότερα, αν διατηρηθεί η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου, οι περιστασιακά εργαζόμενοι θα χάσουν το αφορολόγητο όριο. Σήμερα με βάση την ισχύουσα διάταξη το δηλωθέν εισόδημα των φορολογουμένων, εφόσον δεν υπερβαίνει το ποσόν των 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα το ποσόν των 9.500 ευρώ, φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών στην οποία ισχύει αφορολόγητο όριο.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κτηματολόγιο και ΑΑΔΕ στέλνουν email σε 1,3 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων

Δημοσιεύτηκε

στις

Ένα e-mail θα λάβουν τις επόμενες ημέρες 1,3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων. Το ηλεκτρονική μήνυμα θα έρθει από το Κτηματολόγιο και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες για τις προθεσμίες υποβολής δηλώσεων της ιδιοκτησίας τους στο πλαίσιο της κτηματογράφησης.

Συγκεκριμένα, πάνω από 1,3 εκατομμύρια παραλήπτες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) πρόκειται να λάβουν e-mail από την ΑΑΔΕ. Πρόκειται για φυσικά και νομικά πρόσωπα που είναι κάτοχοι ιδιοκτησίας ή διαμένουν/έχουν την έδρα τους σε μια ή περισσότερες Περιφερειακές Ενότητες η προθεσμία των οποίων λήγει τέλος Νοεμβρίου (υπενθυμίζεται ωστόσο πως υποχρέωση δήλωσης ιδιοκτησίας στο Κτηματολόγιο έχουν μόνο οι κάτοχοι ιδιοκτησίας).

Οι Περιφερειακές ενότητες στις οποίες λήγει η προθεσμία είναι οι εξής:

Καστοριάς/Φλώρινας
Ευβοίας
Αχαΐας
Λακωνίας
Αργολίδας/Κορινθίας
Σάμου/Χίου/Ικαρίας
Αιγίου
Μεσσηνίας
Στο υπόλοιπο Μαγνησίας και Σποράδων
Για όλες τις παραπάνω περιοχές η προθεσμία έγκαιρης υποβολής δηλώσεων ιδιοκτησίας στο Κτηματολόγιο λήγει στις 29 Νοεμβρίου 2019. Στο ηλεκτρονικό μήνυμα θα ξεκαθαρίζεται πως δεν πρόκειται να δοθεί αμία περαιτέρω παράταση.

Σημειώνεται ότι η προηγούμενη αποστολή μαζικών μηνυμάτων μέσω της ΑΑΔΕ πραγματοποιήθηκε στα μέσα Οκτωβρίου και αφορούσε τις περιοχές που οι προθεσμίες υποβολής δηλώσεων έληξαν στις 31 Οκτωβρίου 2019.

Να σημειωθεί ότι οι πολίτες μπορούν να:

Υποβάλουν ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους μέσα από την ιστοσελίδα του Κτηματολογίου, www.ktimatologio.gr
Αποφύγουν την πολύωρη αναμονή, εφαρμόζοντας την διαδικασία διαπίστωσης «εμπρόθεσμης προσέλευσης», προκειμένου να ολοκληρώσουν την υποβολή της δήλωσής τους σε μεταγενέστερο χρόνο με ραντεβού.
Λάβουν δωρεάν υπηρεσίες στα κατά τόπους Γραφεία Κτηματογράφησης από εξειδικευμένους δικηγόρους και τοπογράφους σχετικά με την διαδικασία υποβολής δήλωσης, τα απαραίτητα έντυπα, εντοπισμό, κλπ.
Χρησιμοποιήσουν δωρεάν την υπηρεσία εντοπισμού και οριοθέτησης ακινήτου με χρήση εφαρμογής μέσω έξυπνου κινητού τηλεφώνου.
Πληρώσουν το πάγιο τέλος σε δόσεις μέσω της χρήσης πιστωτικής κάρτας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι αλλάζει στο νέο ασφαλιστικό για τις εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών

Δημοσιεύτηκε

στις

Πώς διαμορφώνονται τα ποσά έπειτα από πρόταση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων…

Σε επτά επίπεδα που ξεκινούν από τα 130 ευρώ τον μήνα για την πρώτη πενταετία των ασφαλισμένων και κλιμακώνονται ως τα 522 ευρώ τον μήνα αναμένεται να διαμορφωθούν οι εισφορές 1.440.000 ελεύθερων επαγγελματιών στο νέο ασφαλιστικό.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, έπειτα από πρόταση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα ποσά διαμορφώθηκαν ως εξής:

1. Εισφορά 130 ευρώ τον μήνα για την πρώτη 5ετία των νέων ασφαλισμένων, που επιμερίζεται σε 96 ευρώ για σύνταξη και 34 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη.

2. Εισφορά 1ου επιπέδου 220 ευρώ τον μήνα (κατώτατο ποσό μετά την 5ετία) που επιμερίζεται σε 163 ευρώ για τον κλάδο σύνταξης και 57 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη.

3. Εισφορά 2ου επιπέδου στα 252 ευρώ τον μήνα που επιμερίζεται σε 186 ευρώ για τον κλάδο σύνταξης και 66 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη.

4. Εισφορά 3ου επιπέδου στα 302 ευρώ τον μήνα,που επιμερίζεται σε 223 ευρώ για τον κλάδο σύνταξης και 79 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη.

5. Εισφορά 4ου επιπέδου στα 362 ευρώ τον μήνα, που επιμερίζεται σε 268 ευρώ για τον κλάδο σύνταξης και 94 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη.

6. Εισφορά 5ου επιπέδου στα 435 ευρώ τον μήνα που επιμερίζεται σε 321 ευρώ για τον κλάδο σύνταξης και 114 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη.

7. Εισφορά 6ου επιπέδου στα 522 ευρώ τον μήνα που επιμερίζεται σε 386 ευρώ για τον κλάδο σύνταξης και 136 ευρώ για υγειονομική περίθαλψη.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Πώς θα διαμορφωθούν τα πρόστιμα με τον νέο ΚΟΚ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ριζικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει το  υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με το «Έθνος της Κυριακής», ο νέος αναθεωρημένος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει ελαφρύτερες διοικητικές κυρώσεις αλλά και αυξομειώσεις στα προβλεπόμενα πρόστιμα, εξαιρουμένων των σοβαρών παραβάσεων για τις οποίες οι οικονομικές ποινές θα αυξηθούν.

Παράλληλα εξετάζεται η απαλοιφή εξοντωτικών κυρώσεων, όπως η διά βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε περίπτωση υποτροπής στην ίδια παράβαση, ενώ τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται για κάθε παράβαση θα είναι ενιαία και δεν θα ακολουθούν εισοδηματικά κριτήρια, όπως προβλέπει ο σημερινός ΚΟΚ, παρά το γεγονός ότι εκκρεμεί ακόμα η εφαρμογή της διάταξης.

Περισσότερες λεπτομέρειες στο Έθνος της Κυριακής που κυκλοφορεί

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

TAP

teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ