Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αντιδράσεις προκαλεί ΚΥΑ για τα τουριστικά επαγγελματικά σκάφη

Δημοσιεύτηκε

στις

Την έντονη αντίδραση των φορέων του θαλάσσιου τουρισμού προκάλεσε η Κοινή Υπουργική Απόφαση «Όροι και προϋποθέσεις για τη διενέργεια δραστηριότητας των πλοίων κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα για σκοπούς χορήγησης απαλλαγών από το φόρο προστιθέμενης αξίας» ζητώντας την μη εφαρμογή της ειδάλλως, όπως προειδοποίησαν, θα υποστείλουν την ελληνική σημαία από τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη με αποτέλεσμα χιλιάδες έλληνες – μέλη των πληρωμάτων να μείνουν χωρίς δουλειά με άμεσο αντίκτυπο και στα ασφαλιστικά ταμεία καθώς θα χαθούν οι εισφορές.

Το θέμα των επιπτώσεων στις δραστηριότητες του θαλάσσιου τουρισμού από την εφαρμογή της ΚΥΑ συζητήθηκε το πρωί της Πέμπτης σε κοινή συνεδρίαση όλων των επαγγελματικών φορέων που εμπλέκονται με τον θαλάσσιο τουρισμό. Όπως επισημάνθηκε ουσιαστικά η κυβέρνηση τους αιφνιδίασε ενώ άγνοια δήλωσαν πως είχαν για το συγκεκριμένο θέμα και οι τομεάρχες Ναυτιλίας των πολιτικών κομμάτων.

Επιπλέον τονίστηκε πως στόχος της κυβέρνησης είναι καθαρά εισπρακτικός και όχι να συνδράμει στην ανάπτυξη του κλάδου.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν μετά τη συνεδρίαση η πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος κυρία Ελένη Βρυώνη και ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ. Αντώνης Στελλιάτος επισημάνθηκε πως με την συγκεκριμένη ΚΥΑ μπαίνει «ταφόπλακα» στον κλάδο.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν χαρακτηρίζουν την απόφαση ως «καταστροφική» και προσθέτουν ότι: «Ο κύριος προβληματισμός των επαγγελματιών είναι ότι η αναφερόμενη ΚΥΑ, με το πρόσχημα της εφαρμογής μίας Κοινοτικής Οδηγίας, χωρίς να λάβει υπόψη της την πολυνησιακή γεωμορφολογική ιδιαιτερότητα που μοναδικά έχει η Ελλάδα ξαφνικά ουσιαστικά επιβάλει ΦΠΑ 24% στις αγορές σκαφών που μέχρι σήμερα απαλλασσόταν, και επιβαρύνει υπέρμετρα τον ΦΠΑ επί όλων των υπηρεσιών που παρέχονται στα σκάφη, που είχαν απαλλαγές, ενώ δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους φορείς.»

Επιπλέον οι φορείς του θαλάσσιου τουρισμού αναφερόμενοι στις επιπτώσεις από την εφαρμογή της ΚΥΑ είπαν ότι θα φύγουν τα σκάφη σε άλλες σημαίες και σε άλλες όμορες και γειτονικές χώρες (Τουρκία, Αλβανία, Κροατία, Ιταλία και Μαυροβούνιο), και εξ΄ αυτού του αποτελέσματος:

1) θα μειωθεί δραματικά η δραστηριότητα ναυπηγήσεων, αγορών και αντικαταστάσεων σκαφών, με αποτέλεσμα ο υπό Ελληνική σημαία στόλος να καταστεί υπέργηρος και μη ανταγωνιστικός

2) θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος της χρεούμενης ναύλωσης, με αποτέλεσμα να καταστούμε μη ανταγωνιστικοί

3) θα επιβαρυνθεί το κόστος της ολοκλήρωσης των ήδη προγραμματισμένων αγορών σκαφών (πρόσθεση κόστους ΦΠΑ)

4) θα χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας πληρωμάτων, λόγω φυγής των σκαφών ή αλλαγής σημαίας

5) θα μειωθούν δραματικά οι ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και άλλα ταμεία

6) θα απωλεσθούν οι δραστηριότητες των ναυπηγο επισκευασκευαστικών βάσεων – ιδίως του Περάματος – που καλύπτουν τις κατασκευές, επισκευές και συντηρήσεις σκαφών

7) θα επηρεαστούν αρνητικά περίπου 120 παραπλήσια και υποστηρικτικά επαγγέλματα που απασχολούν επιπροσθέτως πολλές χιλιάδες εργαζομένους

8) θα υπάρξει μεγάλη μείωση στο ΦΠΑ των ναύλων που σήμερα εισπράττεται, διότι τα σκάφη θα είναι μόνο διερχόμενα, αφού θα ελλιμενίζονται εκτός Ελλάδος

9) θα απωλεσθεί η εισαγωγή «συναλλάγματος» που εισπράττεται από τις ναυλώσεις και συνεισφέρει στο ισοζύγιο πληρωμών

10) θα μειωθούν δραματικά τα έσοδα από τις δαπάνες που κάνουν οι ναυλωτές των σκαφών και τα χρήματα που ξοδεύουν στην χώρα

11) θα χαθεί η «πρεσβευτική παρουσία» της Ελληνικής σημαίας στα ακριτικά μας νησιά (Αγαθονήσι, Καστελλόριζο, Γαύδος , και άλλα)

12) θα μειωθεί δραματικά η οικονομική συνεισφορά των σκαφών σε συγκεκριμένες Περιφέρειες, όπου ήδη ελλιμενίζονται σε τουριστικούς λιμένες και μαρίνες.

Κατά την εκτίμηση των επαγγελματιών και των φορέων τους, και σύμφωνα και με διάφορες μελέτες, ο κλάδος περιλαμβάνει 5280 σκάφη με Ελληνική επαγγελματική άδεια, απασχολεί περισσότερους από 4500 Έλληνες ναυτικούς (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και πληρώματα), επηρεάζει περισσότερα από 120 επαγγέλματα, και υπολογίζεται ότι συνεισφέρει σημαντικά στο ΑΕΠ της ελληνικής Οικονομίας.

Οι φορείς που συμμετείχαν στην συνεδρίαση καλούν τον Πρωθυπουργό και τα μέλη της κυβέρνησης «να αντιληφθούν τις αναμενόμενες δραματικές εξελίξεις στις δραστηριότητες του κλάδου, και ζητούν να ανακληθεί η ΚΥΑ άμεσα και να κληθούν για σχετικές διαβουλεύσεις.»

Να αποσυρθεί η ΚΥΑ είχε ζητήσει πρόσφατα και ο τομεάρχης Ναυτιλίας, βουλευτής και έως πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης ο οποίος είχε πει η «η υιοθέτηση μιας τέτοιας Υπουργικής Απόφασης, θα οδηγήσει σε ποσοστό 95% τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής να εξαιρούνται πλέον των σχετικών απαλλαγών (απαλλαγή ΦΠΑ στην αγορά/ναυπήγηση/επισκευή του πλοίου, απαλλαγή ΦΠΑ στην προμήθεια υλικών και αντικειμένων), με αποτέλεσμα να υποχρεωθούν να καταβάλλουν τόσο τον ΦΠΑ επί της αξίας του σκάφους, για τον οποίο τυχόν έχουν ήδη απαλλαγεί, όσο και να καταβάλλουν επιπλέον ΦΠΑ και φόρους στην προμήθεια των καυσίμων, υλικών και ανταλλακτικών που αφορούν το πλοίο κτλ. Κατά συνέπεια, όλες οι σχετικές υπηρεσίες (προμήθεια υλικών, ανταλλακτικών, αναλώσιμων, προμηθειών, καυσίμων, ναυπήγηση, επισκευές κλπ.), θα πάψουν να προέρχονται από τις αντίστοιχες Ελληνικές επιχειρήσεις. Άρα, το πλήγμα δεν είναι μόνο προς την ίδια την επαγγελματική δραστηριότητα της ναύλωσης επαγγελματικών πλοίων (με ότι αυτή συνεπάγεται π.χ. απολύσεις πληρωμάτων, απώλεια εσόδων μαρινών, έσοδα ΝΑΤ, ΝΕΕ, ΦΠΑ, φόρων κλπ.), αλλά τόσο προς τον Τουρισμό όσο και προς το τοπικό Εμπόριο και την Οικονομία».

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σαν σήμερα

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα σημαντικότερα γεγονότα της 24ης Φεβρουαρίου…

391: Ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου, Θεοδόσιος Α’, απαγορεύει την ειδωλολατρία. Στο πλαίσιο αυτό παύει και η τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων που είχαν ξεκινήσει το 776 π.Χ.

1821: Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης κηρύσσει στο Ιάσιο την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα.

1863: Κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους σε αποκριάτικη παρέλαση στη Νέα Ορλεάνη της Λουϊζιάνας, τα αποκριάτικα άρματα.

1943: Γενική απεργία πραγματοποιείται στην Αθήνα και τον Πειραιά, λόγω της εξαγγελίας εφαρμογής του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης από τους γερμανούς κατακτητές.

1946: Ο Χουάν Περόν εκλέγεται πρόεδρος της Αργεντινής.

1964: Δημοσιεύματα του ελληνοκυπριακού Τύπου αποκαλύπτουν μυστικό σχέδιο των Τούρκων, σύμφωνα με το οποίο στον μελλοντικό τουρκοκυπριακό τομέα θα περιληφθούν η Αμμόχωστος, η Κυρήνεια και η μισή Λευκωσία.

1968: Ρεκόρ προσέλευσης σε αγώνα ποδοσφαίρου σημειώνεται στο Χάμπντεν Παρκ της Γλασκόβης. 134.461 θεατές παρακολουθούν την αναμέτρηση Σκοτίας – Αγγλίας για το Ευρωπαϊκό Κύπελλο.

1975: Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Αβέρωφ, ανακοινώνει την καταστολή συνωμοτικής κίνησης στο στράτευμα.

1981: Ο εγκέλαδος χτυπά τις Αλκυονίδες με 6,6 Ρίχτερ, αφήνοντας πίσω του μεγάλες καταστροφές και τους Αθηναίους να περνούν αρκετά βράδια στα πάρκα και τους δρόμους της πόλης. Ο επίσημος απολογισμός των θυμάτων είναι 20 νεκροί, εκ των οποίων οι περισσότεροι από καρδιακή προσβολή.

-Την ίδια μέρα, στη Μεγάλη Βρετανία, τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ αναγγέλλουν τους αρραβώνες του πρίγκιπα Κάρολου με τη Λαίδη Νταϊάνα Σπένσερ.

1983: To E/Γ Ο/Γ Χρυσή Αυγή βυθίζεται στον Κάβο ντ’ Όρο, παρασύροντας στο θάνατο 28 επιβαίνοντες.

1989: Σε πτήση Μπόινγκ 747 της εταιρίας United Airlines, με προορισμό τη Νέα Ζηλανδία από τη Χαβάη, ανοίγει τρύπα στην άτρακτο με αποτέλεσμα να εκσφενδονιστούν στον αέρα 9 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα.

2012: Ο Πάνος Καμμένος, μετά την αποχώρησή του από τη Νέα Δημοκρατία λόγω «μνημονίων», ιδρύει νέο πολιτικό σχηματικό, με την ονομασία «Ανεξάρτητοι Έλληνες».

Γεννήσεις

1304 – Ιμπν Μπατούτα, Μαροκινός εξερευνητής

1500 – Κάρολος Ε’, αυτοκράτορας της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας

1557 – Ματθίας, αυτοκράτορας της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας

1831 – Λέο φον Καπρίβι, καγκελάριος της Γερμανίας

1842 – Αρρίγκο Μπόιτο, Ιταλός ποιητής και συνθέτης

1885 – Στανισλάβ Ιγκνάσυ Βίτκιεβιτς, Πολωνός συγγραφέας και ζωγράφος

1898 – Κουρτ Τανκ, Γερμανός μηχανικός αεροναυπηγικής

1914 – Ραλφ Έρσκαϊν, Άγγλος αρχιτέκτονας

1919 – Νέλι Κόναλι, πρώτη κυρία του Τέξας

1927 – Εμανουέλ Ριβά, Γαλλίδα ηθοποιός

1934 – Χρήστος Λαμπράκης, έλληνας εκδότης

1943 – Πάμπλο Μιλανές, Κουβανός τραγουδοποιός

1949 – Πασχάλης Τερζής, Έλληνας τραγουδιστής

1954 – Σιντ Μάιερ, Καναδός προγραμματιστής και σχεδιαστής παιχνιδιών

1955 – Στηβ Τζομπς, Αμερικανός επιχειρηματίας

1955 – Αλέν Προστ, Γάλλος οδηγός της Φόρμουλα 1

1956 – Τζούντιθ Μπάτλερ, Αμερικανίδα φιλόσοφος

1989 – Κώστας Κουφός, Αμερικανός καλαθοσφαιριστής

Θάνατοι

1386 – Κάρολος Γ’, βασιλιάς της Νάπολης

1704 – Μαρκ-Αντουάν Σαρπαντιέ, Γάλλος συνθέτης

1777 – Ιωσήφ Α’, βασιλιάς της Πορτογαλίας

1810 – Χένρι Κάβεντις, Άγγλος επιστήμονας

1815 – Ρόμπερτ Φούλτον, Αμερικανός εφευρέτης

1942 – Άντον Ντρέξλερ, Γερμανός πολιτικός

1953 – Γκερτ φον Ρούντστετ, Γερμανός στρατάρχης

1980 – Γεώργιος Ανδριανόπουλος, Έλληνας ποδοσφαιριστής

1984 – Κούλης Στολίγκας, Έλληνας ηθοποιός

1985 – Γιώργος Γιάμαλης, Έλληνας ποδοσφαιριστής

1986 – Απόστολος Τσιτσάρας, Έλληνας πολιτικός

1993 – Μπόμπι Μουρ, Άγγλος ποδοσφαιριστής

2001 – Κλοντ Σάνον, Αμερικανός μαθηματικός

2002 – Μάρτιν Έσλιν, Άγγλος θεατρικός συγγραφέας

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΙΡΟΣ

ΕΚΤΑΚΤΟ | Διακοπές κυκλοφορίας και χρήση αλυσίδων σε ολόκληρη την χώρα

Δημοσιεύτηκε

στις

Σχεδόν σε όλη την χώρα έχουμε αυτή την στιγμή διακοπές κυκλοφορίας λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που προκάλεσε η κακοκαιρία “Ωκεανίς” που πλήτει από σήμερα Σάββατο τα ξημερώματα την χώρα μας.

ΑΤΤΙΚΗ

  • Επί της Λεωφόρου Πάρνηθος από το ύψος του τελεφερίκ ρεύμα προς “REGENCY CAZINO MONT PARNES”.
  • Περ. Οδός Πεντέλης – Ν. Μάκρης, από το ύψος του Αγ. Πέτρου έως το ύψος του Σ.Ν. Πεντέλης ‘’414΄΄ και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (από 14:30 ώρα).

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 Επ.Ο. Αγ. Βασιλείου- Χορτιάτη.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ & ΘΡΑΚΗ

Δ.Α. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

  • Επ. Ο. δίκτυο (ορεινού όγκου) από Λεπτοκαρύα μέχρι Μέγα Δέρειο είναι κλειστό λόγω ισχυρών ανέμων, χιονόπτωσης και ολισθηρότητας οδοστρώματος.

Επαρχιακό Δίκτυο της Νήσου Σαμοθράκης και συγκεκριμένα: 

  • Επ.Ο. Καμαριώτισσας – Χώρας,  Επ.Ο. Καμαριώτισσας – Αλωνιών,   Επ.Ο. Καμαριώτισσας – Παλαιάπολης.

Δ.Α. ΡΟΔΟΠΗΣ

  • Απαγόρευση κυκλοφορία όλων των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στο τμήμα της Εγνατίας οδού, από τον δυτικό Α/Κ Κομοτηνής μέχρι και τον Α/Κ Ιάσμου – Ροδόπης και αντιστρόφως, από 2302-2019 και ώρα 12:00.Η κυκλοφορία των οχημάτων από και προς Ξάνθη θα διεξάγεται μόνο μέσω της Ε.Ο. Κομοτηνής – Ιάσμου – Ξάνθης, και μέσω Π.Ε.Ο. Κομοτηνής – Πόρτο Λαγός – Ξανθής.
  • Στις ισόπεδες Ιρλανδικού τύπου διαβάσεις, Μεσοχωρίου, Αγ. Μαρίνας Ιμέρου, Μωσαϊκού.

Δ.Α. ΞΑΝΘΗΣ

  • Από 23-02-2019 και ώρα 13:24 απαγόρευση κυκλοφορίας στην Εγνατία οδό από 524,7ο Βαφεϊκων έως 545,6ο χλμ Ιάσμου σε οχήματα άνω των 3,5 τόνων.

Δ.Α. ΔΡΑΜΑΣ

  • Επ. Ο. Βώλακα – Χ/Κ Φαλακρού, διακοπή κυκλοφορίας για όλα τα οχήματα λόγω χιονόπτωσης και ισχυρών ανέμων.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Δ.Α. ΠΕΛΛΑΣ 

Διακοπή κυκλοφορίας λόγω πυκνής χιονόπτωσης στα κάτωθι σημεία :

  • Επ. Ο. Άρνισσας έως το Χ/Κ Βόρας-Καϊμακτσαλάν, από το 17ο χλμ.
  • Τ.Κ. Κερασιάς έως το Χ/Κ Βόρας-Καϊμακτσαλάν, από το 7ο χλμ. 

Δ.Α. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 

  • Απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών και λεωφορείων αυτοκινήτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων από ώρα 12:30 της 23-02-2019 για τα κάτωθι σημεία:
  • Ε.Ο. Θεσ/νίκης-Ιερισσού από 65ο χλμ. έως 98ο χλμ.(Παλαιοχώρι-Στρατώνι).
  • Π.Ε.Ο. Θεσ/νίκης-Ιερισσού (μέσω Ταξιάρχη) από 60ο χλμ. έως 94ο  χλμ.(ΠαλαιόκαστροΤαξιάρχη-Αρναία). 
  • Επ. Ο. Αγ. Προδρόμου-Σανών.
  • Επ. Ο. από διασταύρωση Βάβδου έως Βάβδο.
  • Επ. Ο. Νεοχωρίου –Βαρβάρας-Ολυμπιάδας.
  • Επ. Ο. Αρναίας-Στανού.
  • Επ. Ο. Παλαιοχωρίου-Αγ.Νικολάου από 1ο χλμ. έως 15ο χλμ.  

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Δ.Α. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

  • Επ. Ο. Καστοριάς – Φλώρινας (μέσω Βιτσίου), από 24ο έως 28ο χλμ. για όλα τα οχήματα, λόγω συσσώρευσης μεγάλων όγκων χιονιού σε τμήματα του οδοστρώματος.

Δ.Α. ΦΛΩΡΙΝΑΣ

  • Επ.Ο. Φλώρινας – Καστοριάς (μέσω Βιτσίου), από 20ο έως 30ο χλμ για όλα τα οχήματα, λόγω συσσώρευσης μεγάλων όγκων χιονιού σε τμήματα του οδοστρώματος, εξυπηρετούνται μόνο οχήματα της 3ης Μ.Σ.Ε.Π.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Δ.Α. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 

 Επ. Ο. Χανίων – Κισσού Μαγνησίας, από διασταύρωση Χ/Κ «Αγριόλευκες Πηλίου», μέχρι τη διασταύρωση με την Επ.Ο. Βόλου – Ζαγοράς (Κάτω Κλάδος) – Κισσό Μαγνησίας.

ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ

Δ.Α.ΕΥΒΟΙΑΣ

Προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας για φορτηγά & λοιπά οχήματα > 3,5 τόνων. 

  • Ε.Ο. Χαλκίδας – Αιδηψού από την 16η έως 47η Χ/Θ (Διασταύρωση Καστέλλας – Παγώντα) και από την 70η έως 87η Χ/Θ (Αγ. Άννα – Παπάδες).

Προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας για φορτηγά & λοιπά οχήματα > 3,5 τόνων

  • Επ.Ο. Αγίας Άννας – Κερασιάς, Ροβιών – Δρυμώνα, Βουτά – Κοκκινομηλιάς – Κερασιάς, Βουτά – Μηλιών & Βουτά – Λίμνης.

Δ.Α.ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

  • Επ. Ο. Καρπενησίου – Χ/Κ από 3Ο έως 15Ο χλμ
  • Επ.Ο. Καρπενησίου – Φουρνά από 12Ο έως 22Ο χλμ (Βράχος).

Δ.Α.ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 

  • Επ. Ο. Σπερχειάδας-Δ.Δ. Περιβολίου, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος και κατολίσθησης (από ώρα 14:30 της 18-02-2019), η κυκλοφορία των οχημάτων έχει διακοπεί.
  • Π.Ε.Ο. Λαμίας – Λάρισας από 31χ/θ έως και 41 χ/θ απαγόρευση κυκλοφορίας στα φορτηγά οχήματα άνω των 3,5 t.
  • -Άμφισσας στο 50,5ο χλμ, λόγω καθίζησης οδοστρώματος, διακοπή κυκλοφορίας στο ρεύμα πορείας προς Άμφισσα και εκ περιτροπής διεξαγωγή της από το ρεύμα προς Θερμοπύλες.

ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Δ.Α. ΑΧΑΪΑΣ 

  • Τ.Κ. Περιστέρας – Χ.Κ.

Δ.Α. ΗΛΕΙΑΣ

  • Οικισμός Μύλοι Δήμου Ανδρίτσαινας – Κρεσταίνων.
  • Επ.Ο. Κρεσταίνων-Ανδρίτσαινας, στο 40ο χλμ (οικισμός μύλοι Ανδριτσαίνας) λόγω κατολισθήσεων.
  • Επ.Ο. Λατζοϊου – Νεράιδας, λόγω έντονων βροχοπτώσεων, από την γέφυρα του οικισμού Γραμματικού Δ.Δ. Λαντζοϊου.
  • Επ.Ο. Χελιδονίου – Κρυονερίου Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας.
  • Παραποτάμια Οδός από το ύψος της Παπαδούς έως την γέφυρα στα Άσπρα Σπίτια.
  • Επ. Ο. Αλφειούσας προς Μακρίσσια, θέση «Λίμνες», λόγω πτώσης βράχων & χωμάτινων όγκων.

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

Δ.Α. ΑΡΚΑΔΙΑΣ

  • Ε.Ο. Τρίπολης – Πύργου, από την Τ.Κ. Λαγκαδίων έως την Τ.Κ. Λευκοχωρίου , λόγω κατολισθήσεων και καθίζησης,
  • Ε.Ο. Ανώνυμη δημοτική οδός στη θέση «Σπάρτα» ή «Κάναλος» της Τ.Κ. Πετρίνας του Δήμου

Μεγαλόπολης Αρκαδίας , λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,

  • Επ. Ο. Λεωνίδιου – Κοσμά από την 29ο έως 31ο χλμ, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
  • Τ.Κ. Μακρυσίου του Δήμου Μεγαλόπολης και επί της κεντρικής οδού λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
  • Επ. Ο. Μεγαλόπολης – Φαλαισίας, στο 17ο χλμ, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
  • Επ. Ο. Μεγαλόπολης – Ίσαρη, στο 21ο χλμ, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
  • Ανώνυμες Δημοτικές οδούς στην Τ.Κ. Ραψομματίου του Δήμου Μεγαλόπολης Αρκαδίας, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος και ρηγμάτων τοίχων,
  • Επ. Ο. Τρίπολης – Καστρίου – Αγίου Πέτρου- Άστρους, από την 28ο έως την 37ο χλμ,  λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
  • Επ. Ο. Βούρβουρων – Αγ. Πέτρου από την Τ.Κ. Βούρβουρων Αρκαδίας έως την Τ.Κ. Αγ. Πέτρου, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
  • Επ.Ο. Χαράδρου-Πλατάνου, στο 3ο χλμ,  λόγω κατολίσθησης μεγάλου όγκου φερτών υλικών και η κυκλοφορία διεξάγεται μέσω της Ε.Ο. Καστάνιτσας – Πλατάνου,
  • Επ.Ο. Ελάτης – Χρυσοβιτσίου – Στεμνίτσας – Βυτίνας (Επαρχιακό –Δασικό δίκτυο του ορεινού όγκου Μαινάλου),
  • Π.Ε.Ο. Τρίπολης – Καλαμάτας , από 50ο χλμ ,  η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται με δυσχέρεια και επισφαλώς και μόνο από το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Τρίπολη, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος.

Δ.Α. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

  • Ε.Ο. Καλαμάτας – Σπάρτης, από το 24ο – 24,1ο χλμ, λόγω καθίζησης οδοστρώματος.

Δ.Α. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 

  • Ε.Ο. Μεσινού – Αρχ. Φενεού, από το  1ο χλμ, λόγω καθίζησης γέφυρας.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΡΗΤΗΣ

  • Επ. Ο. Χανίων – Καράνου.
  • Επ. Ο. Φουρνέ-Μεσκλών, Γέφυρα Αλικιανού.

————————————————————————————————–

Επίσης σε πολλές περιοχές είναι απαραίτητη η χρήση αντιολησθητικών αλυσίδων λόγω χιονοπτόσεων και παγετού.

 ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ & ΘΡΑΚΗ

Δ.Α. ΡΟΔΟΠΗΣ

  • Από οικισμό Δρανιάς προς Οργάνη – Σμιγάδα – Μυρτίσκη – Άνω Βυρσίνη  Επ.Ο. Νέας Σάντας προς Κέχρο από 15ο  χλμ και υπόλοιπο ορεινό όγκο.
  • Επ. Ο. Ραγάδα – Εσοχής.

Δ.Α. ΞΑΝΘΗΣ

  • Ε. Ο. Ξάνθης έως τα Ε/Β σύνορα (Μ.Σ. Αγίου Κων/νου ) από το 35 ο χλμ έως Μ.Σ Αγ. Κων/νου).
  • Δημοτική οδό Άνω Καρυοφύτου – Λειβαδίτη – Δασικού Χωριού.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Δ.Α. ΗΜΑΘΙΑΣ

  • Επ. Ο. Βέροιας – Σελίου, από 14Ο έως 26Ο χλμ (Χ/Κ Σελίου).
  • Π.Ε.Ο. Θεσ/νίκης – Κοζάνης (μέσω Καστανιάς), από 81Ο έως 97Ο χλμ (όρια Δ.Α. Ημαθίας).
  • Επ. Ο. Βέροιας – Δάσκιου, από 21Ο μέχρι 39Ο (Δάσκιο).
  • Δημοτική Ο. Νάουσας – 3-5 Πηγαδιών από 8Ο έως 17ο (Χ/Κ).
  • Δημοτική Ο. Νάουσας – Σελίου από 8Ο έως 17Ο ((Χ/Κ).

Δ.Α. ΚΙΛΚΙΣ 

  • Ε. Ο. Γουμένισσας-Μ. Λιβαδίων, από το 18ο χλμ.

Δ.Α. ΠΙΕΡΙΑΣ 

  • Ε.Ο. Κατερίνης-Ελασσόνας, από 24ο έως 44ο χλμ.
  • Επ.Ο. Κατερίνης –Ελατοχωρίου, από 26ο έως 37ο  χλμ.

Δ.Α. ΣΕΡΡΩΝ 

  • Επ. Ο. Σερρών-Χ/Κ Λαιλιά, από το 20ο έως το 26,8ο χλμ.

Δ.Α. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 

  • Ε.Ο. Θεσ/νίκης-Ιερισσού από 65ο χλμ. έως 98ο χλμ.(Παλαιοχώρι-Στρατώνι).
  • Π.Ε.Ο. Θεσ/νίκης-Ιερισσού (μέσω Ταξιάρχη) από 60ο χλμ. έως 94ο  χλμ.(ΠαλαιόκαστροΤαξιάρχη-Αρναία). 
  • Επ. Ο. Αγ. Προδρόμου-Σανών.
  • Επ. Ο. από διασταύρωση Βάβδου έως Βάβδο.
  • Επ. Ο. Νεοχωρίου –Βαρβάρας-Ολυμπιάδας.
  • Επ. Ο. Αρναίας-Στανού.
  • Επ. Ο. Παλαιοχωρίου-Αγ.Νικολάου από 1ο χλμ. έως 15ο χλμ.  
  • Δασική Οδ. Ταξιάρχη-Παλαιόχωρας.
  • Επ. Οδ. Ρεντίνας-Ουρανούπολης από 25ο χλμ. έως 37ο  χλμ. 
  • Οδικό δίκτυο Αγίου Όρους.

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Δ.Α. ΦΛΩΡΙΝΑΣ

  • Ε.Ο. Φλώρινας – Καστοριάς (μέσω Βίγλας) από το 12ο χλμ έως το 25ο  χλμ. 
  • Επ. Ο. Αετού – Νυμφαίου από το 1ο χλμ έως το 9ο χλμ.

Δ.Α. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 

  • Επ. Ο. Καστοριάς-Φλώρινας (μέσω Βιτσίου), από το 18ο έως το 24,5ο  χλμ. (ύψος Χ/Κ Βιτσίου). 
  • Επ. Ο. Καστοριάς-Ιωαννίνων (μέσω Κοτύλης), από το 32ο έως το 46ο  χλμ.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Δ.Α. ΛΑΡΙΣΑΣ

  • Επ. Ο. Γόννων – Καλλιπεύκης από 4ο έως 22ο  χλμ. 
  • Επ. Ο. Συκουρίου – Σπηλιάς από 5ο χλμ. 
  • Επ. Ο. Σ.Σ. Ραψάνης – Ραψάνη από 6ο χλμ.
  • Επ. Ο. Πυργετού – Κρανιάς από 1ο χλμ.
  • Επ. Ο. Κόκκνου Νερού – Καρύτσας.
  • Επ. Ο. Ομολίου – Κόκκινου Νερού.
  • Επ. Ο. Μεγαλόβρυσου – Ανατολής.
  • Επ. Ο. Δήμητρας – Ανατολής από 10ο έως 18ο χλμ.
  • Επ. Ο. Καλαμακίου – Ελάφου από 3ο έως 7ο χλμ.
  • Επ. Ο. Αγιάς – Μελιβοίας από 3ο έως 10ο χλμ.
  • Επ. Ο. Ελάφου – Σκλήθρου
  • Επ. Ο. Αγιοκάμπου – Σκλήθρου  Επ. Ο. Βελίκας – Μελιβοίας

Δ.Α. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 

  • Eπ. O. Βόλου – Ζαγοράς (άνω κλάδος) από χ/θ 15ο έως 30ο 
  • Επ.Ο. Χανίων – Δράκειας
  • Επ.Ο Βόλου-Ζαγοράς (κάτω κλάδος) από διασταύρωση ΛΑΜΠΙΝΟΥ.
  • Επ.Ο Δέλτα Μηλέων – Χορευτρα
  • Επ.Ο. Άνω Γατζεας-Αγίου Γεωργίου
  • Επ.Ο Μηλέων-Αγίου Βλασίου
  • Επ.Ο Βρόχια-Αγίου Λαυρεντίου
  • Επ.Ο Αργαλαστής-Προμυρίου
  • Νεοχώρι
  • Λαύκο
  • Ε.Ο. Καναλίων – Κεραμιδίου – Βενετού

Δ.Α. ΤΡΙΚΑΛΩΝ

  • Ε.Ο. Πύλης – Τρικάλων, από 4ο χλμ έως 75ο χλμ, Ε.Ο. Τρικάλων- Άρτης (Γέφυρα Αλεξίου).
  • Ε.Ο. Τρικάλων- Άρτης, από 22ο χλμ με τη διασταύρωση της με Επ. Ο. Πύλης- Μεσοχώρας έως 55ο  χλμ (Μεσοχώρα).
  • Ε.Ο. Τρικάλων- Ιωαννίνων, από το 31ο χλμ (θέση Μουργκάνι) έως όρια Π.Ε. Τρικάλων με Π.Ε. Ιωαννίνων (Α/Κ Μαλακασίου) 
  • Ε.Ο. Μουργκανίου – Γρεβενών από το 1ο χλμ (Κόμβος Μουργκανίου) έως 30Ο χλμ.
  • Επ. Ο. Καλαμπάκας- Ασπροποτάμου, από 35ο έως 68ο χλμ.

Δ.Α. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 

  • Επ. Ο. Καρδίτσας – Άρτας, από 44ο έως 52ο χλμ (Δ/ση Οξυάς έως Τ.Κ. Αργιθέας- θέση«ΤΥΜΠΑΝΟΣ»).
  • Επ.Ο. Μουζακίου – Στεφανιάδας, από 11ο έως 29ο  χλμ (Στροφές Πευκόφυτου έως

Τ.Κ.Βλασίου).

  • Επ. Ο. Μουζακίου-Λίμνης Πλαστήρα από 8ο  έως 13ο  χλμ.(Τ.Κ. Κρυοπηγής έως Τ.Κ. Κερασιάς).
  • Επ.Ο. Καρδίτσας-Λ.Πλαστήρα (μέσω Μοσχάτου) από 14ο  χλμ.
  • Επ.Ο. Καρδίτσας – Λ. Πλαστήρα (μέσω Καστανιάς), από 16ο χλμ.
  • Επ.Ο. Κέδρου-Ρεντίνας-Καρπενησίου, από 46ο έως 62ο  χλμ. (θέση «ΖΑΧΑΡΑΚΗ»).

ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Δ.Α. ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

  • Επ.Ο. Καλλιθέας –Προυσού, από 12ο (Λαμπίρι) έως το 18ο χλμ (Θέση Αραποκέφαλα).

Δ.Α. ΑΙΤΩΛΙΑΣ

  • Τ.Κ. Παλαιοπύργου και Τ.Κ. Λιμνίτσας.

ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ

  • – Επταλόφου Φωκίδος, από 9η χ/θ προς Χ/Κ Παρνασσού και προς

Επτάλοφο.

Δ.Α.ΕΥΒΟΙΑΣ

  • Ε.Ο. Χαλκίδας – Αιδηψού από την 16η έως 47η Χ/Θ (Διασταύρωση Καστέλλας – Παγώντα).
  • Ε.Ο. Χαλκίδας – Ιστιαίας από την 70η έως 88η Χ/Θ (Αγ. Άννα – Παπάδες).
  • Επ.Ο. Αγίας Άννας – Κερασιάς,
  • Επ.Ο. Ροβιών – Δρυμώνα,
  • Επ.Ο. Βουτά – Κοκκινομηλιάς – Κερασιάς,  Επ.Ο. Βουτά – Μηλιών.
  • Επ.Ο. Βουτά – Λίμνης.
  • Επ. Ο. Στενής – Στροπόνων
  • Επ. Ο. Αγίου Αθανασίου – Γλυφάδας και
  • Επ. Ο. Αγίας Σοφίας – Λιμνιώνα του Νομού Ευβοίας.
  • ίας, από 5Ο έως 8Ο  χλμ (Σήραγγα Τυμφρηστού) 
  • Ε.Ο. Καρπενησίου-Αγρινίου από 8Ο έως 12Ο χλμ (Μπαγασάκι)  Π.Ε.Ο. Καρπενησίου-Λαμίας από 8Ο  έως 12Ο χλμ (Ράχη Τυμφρηστού)   Επ.Ο. Καρπενησίου – Κρικέλλου – Δομνίστας από 12Ο  έως 40Ο χλμ.  
  • Επ.Ο. Καρπενησίου –Προυσού – Αγρινίου από 35Ο έως 45Ο χλμ (Αραποκέφαλα)  Επ.Ο. Φουρνά – Καρδίτσας από 35ο χλμ έως 40ο χλμ θέση “Ζαχαράκη”. 
  • Επ.Ο. Καρπενησίου –Στενώματος από 3Ο έως 19Ο χλμ. 
  • 40ο έως 64,7ο χλμ.
  • Π.Ε.Ο. Λαμίας – Λάρισας από 31χ/θ έως και 41 χ/θ χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

Δ.Α. ΑΡΚΑΔΙΑΣ

  • Επ.Ο. Ελάτης – Χρυσοβιτσίου – Στεμνίτσας – Βυτίνας (Επαρχιακό – Δασικό δίκτυο του ορεινού όγκου Μαινάλου).
  • Επ.Ο. Βυτίνας – Αλωνίσταινας.

Δ.Α. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

  • Ε.Ο. Ξυλόκαστρου – Ευρωστίνης, από το 20ο χλμ και άνω.

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δ.Α. ΛΕΣΒΟΥ

  • Σε όλο το οδικό δίκτυο της νήσου Λήμνου, απαιτείται η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.
  • Επ.Ο. Μύρινας – Μούδρου (περιοχή Θέρμα) από το 4ο χλμ έως το 15ο  χλμ. 
  • Επ.Ο. Μύρινας – Μούδρου (διασταύρωση Λιβαδοχωρίου)
  • Επ.Ο. Μύρινας – Θάνους (σημείο Σταυρί) έως τον οικισμό Θάνους.
  • Επ.Ο Μεγάλης Λίμνης- Αμπελικού.
  • Επ.Ο Αγιάσου Πλωμαρίου από το ύψος που βρίσκεται το ίδρυμα Κοινωνικής Πρόνοιας της Περ. Βορ. Αιγαίου «Θεομήτωρ».
  • Ε.Ο Καλλονής – Άντισσας η κυκλοφορία γίνεται μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες.  Εντός οικισμού Αγιάσου, η κυκλοφορία γίνεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων  Επ.Ο. από Βασιλικά έως Αγιάσο.
  • Επ.Ο Βατούσα έως Σίγρι.
  • Επ.Ο Βαφείο έως Λεπέτυμνο. –
  • Στο οδικό δίκτυο των περιοχών Κλειού, Πελόπη, Κάπη και Συκαμιάς η κίνηση των οχημάτων πραγματοποιείται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τρεις μέρες διορία για το μέλλον ενός μωρού μόλις 10 μηνών!

Δημοσιεύτηκε

στις

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» σε μια γιγαντιαία επιχείρηση ένωσε τις δυνάμεις του για να μη χαθεί καμία ευκαιρία και το ανέφικτο να γίνει εφικτό!

«Έχετε μόνο τρεις μέρες διορία για το μέλλον του παιδιού» ήταν το μήνυμα και το χρονικό περιθώριο που έλαβε «Το Χαμόγελο του Παιδιού» την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου από το νομικό γραφείο οργανισμού για τους πρόσφυγες, προκειμένου να μεσολαβήσει σε επιχείρηση αεροδιακομιδής 10μηνου βρέφους με σοβαρό  ιατρικό ιστορικό και της μητέρας του. Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος καθώς την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου ήταν  η καταληκτική ημερομηνία της απόφασης οικογενειακής επανένωσης, κινητοποιήθηκε άμεσα και αποτελεσματικά το σύνολο του μηχανισμού και των υποδομών του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σε έναν ταυτόχρονο μαραθώνιο αγώνα επικοινωνιών με το αρμόδιο Τμήμα των Υπηρεσιών Ασύλου,  την Πρεσβεία της Γερμανίας,  με κρατικές υπηρεσίες και ιδιωτικούς φορείς, ώστε η μικρή Khawadi από το Αφγανιστάν και η μητέρα της να μεταφερθούν με ασφάλεια στη Γερμανία όπου ζουν τα άλλα μέλη της οικογένειας. Και αυτό που φάνταζε ανέφικτο κατέστη εφικτό!

Η επιχείρηση μεταφοράς της μικρής πραγματοποιήθηκε με επιτυχία σήμερα, Σάββατο 23 Φεβρουαρίου, με αφετηρία το Σπίτι του Οργανισμού στον  Καρέα,  από όπου ξεκίνησε η Κινητή Ιατρική Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Νεογνών και Παιδιών του Οργανισμού (Ασθενοφόρο), με τη συνοδεία παιδοαναισθησιολόγου κου Γκλιάτη Εμμανουήλ και παιδίατρου του Οργανισμού για να παραλάβουν το βρέφος από το σπίτι που φιλοξενούταν και να συνεχίσουν στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Εκεί περίμενε ιδιωτικό air ambulance (αεροασθενοφόρο) με τελικό προορισμό τη Γερμανία, όπου βρισκόταν παιδίατρος του Οργανισμού με την ευθύνη να ενημερώσει για την κατάσταση και την πορεία της υγείας του παιδιού.

Άλλη μια επιχείρηση αεροδιακομιδής με «επικίνδυνη» αρχή είχε αίσια έκβαση. Μια ιστορία όμως, που ξεκίνησε αρκετούς μήνες πριν, όταν «Το Χαμόγελο του Παιδιού» έλαβε αίτημα από δομή φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών για την παροχή παιδιατρικής κατ΄οίκον νοσηλείας. Από την πρώτη κιόλας στιγμή δίπλα στο παιδί βρέθηκε η εξειδικευμένη πολυεπιστημονική ομάδα του Οργανισμού αποτελούμενη από ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, παιδίατρους, νοσηλευτές, φυσικοθεραπευτές και διερμηνείς παρέχοντας συστηματικά και πάντα σε συνεργασία με τους θεράποντες γιατρούς, την απαραίτητη ολιστική ιατρική υποστήριξη.

Αξίζει επίσης, να σημειωθεί ότι το παιδί λόγω πολλαπλών λοιμώξεων χρειάστηκε να νοσηλευτεί για παρατεταμένο διάστημα στο νοσοκομείο Παίδων.  Καθόλη τη διάρκεια της νοσηλείας «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ήταν στο πλευρό του πραγματοποιώντας τις απαραίτητες διακομιδές με εξειδικευμένες Κινητές Ιατρικές Μονάδες Εντατικής Θεραπείας Νεογνών και Παιδιών (Ασθενοφόρα), ενώ παράλληλα κοινωνικοί λειτουργοί  παρείχαν ψυχο – κοινωνική υποστήριξη και συμβουλευτική στη μητέρα.  Επιτακτική δε, ήταν η ανάγκη συνεργασίας με το ιατρο-νοσηλευτικό προσωπικό, την κοινωνική υπηρεσία του νοσοκομείου και άλλους οργανισμούς και υπηρεσίες για την ολιστική και πολύπλευρη αντιμετώπιση των αναγκών του παιδιού και της μητέρας.

Μια γέφυρα αγάπης και ανθρωπιάς στήθηκε με επιτυχία χάρη στις γιγάντιες προσπάθειες όλων των εμπλεκομένων αλλά κυρίως χάρη στην πολύτιμη συμβολή και την άμεση ανταπόκριση της κας Κλέλιας Χατζηιωάννου, να αναλάβει τα έξοδα μεταφοράς, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά, την ευαισθησία και την έμπρακτη συνεισφορά της στο έργο του Οργανισμού. Την ευχαριστούμε θερμά!

«Το Χαμόγελο του Παιδιού», έχει υποστηρίξει δεκάδες παιδιά και βρέφη με αυξημένες ιατρικές ανάγκες, παρέχοντας ιατρικές και ψυχοκοινωνικές ενέργειες στο πλαίσιο του προγράμματος «Άμεση και Ολιστική Ψυχοκοινωνική και Ιατρική Παρέμβαση για Παιδιά Πρόσφυγες και Μετανάστες σε Κίνδυνο στην Ελλάδα».

Το πρόγραμμα υλοποιείται με την υποστήριξη της Πολιτικής Προστασίας και Ανθρωπιστικής Βοήθειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συνεργασία με τις κρατικές αρχές, τους φορείς που υποστηρίζουν τις οικογένειες αυτές καθώς και με τα παιδιατρικά νοσοκομεία, που έχουν υπό την ευθύνη τους την ιατρική περίθαλψη των παιδιών αυτών.

Με την υπόσχεση να είμαστε δίπλα τους, να ευχηθούμε στη μικρή μας ασθενή να ξεπεράσει σύντομα τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει και στην οικογένειά της καλή προσαρμογή στη νέα χώρα υποδοχής.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ | Ζητάνε επιστροφή αποζημιώσεων 30 χρόνια μετά

Δημοσιεύτηκε

στις

Την παγωνιά, αλλά και τη μεγάλη καταστροφή των ελαιώνων της Λέσβου στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ήρθε να θυμίσει σε κατοίκους της υπαίθρου του νησιού –και σε κάποιες περιπτώσεις… στους απογόνους τους– μια ειδοποίηση της ΔΟΥ Μυτιλήνης που ζητάει αποζημιώσεις 30 χρόνων με προσαυξήσεις! Παθών και ο Δημήτρης Μάντζαρης, ο οποίος δεν ήξερε περί τίνος πρόκειται και ανακάλυψε ότι το χρέος ήταν θανόντος συγγενούς του, του… παππού του, όπως λέει στην «Κ». Eτσι, ο κ. Μάντζαρης, σύμφωνα με το σημείωμα της εφορίας, πρέπει να καταβάλει το «ποσοστό της κληρονομικής μερίδας» που του αναλογεί.

Το περιστατικό, που εξελίσσεται σχεδόν τραγελαφικά, έχει τις ρίζες του πολλά χρόνια πίσω. Συγκεκριμένα, τον Μάρτιο του 1987, όταν στη Λέσβο, και στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας, όπως εξηγεί ο ίδιος, «μια πρωτόγνωρη κακοκαιρία με χιονοπτώσεις και ισχυρούς ανέμους προκάλεσε μεγάλες καταστροφές στους ελαιώνες, με αποτέλεσμα να μηδενιστεί η παραγωγή λαδιού για τα επόμενα χρόνια». Αναφέρει λοιπόν ότι η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ λίγο πριν από τις εκλογές του 1989, «με εθνικούς πόρους –κατά παράβαση της κοινοτικής νομοθεσίας– μοίρασε αποζημιώσεις στους αγρότες, τα λεγόμενα “παγόπληκτα”». Οι παλιότεροι θα θυμούνται μάλιστα, επισημαίνει, πως «οι επιταγές μοιράζονταν από τον νομάρχη και τον διοικητή της Αγροτικής Τράπεζας στα καφενεία των χωριών επιδεικτικά, ως ύψιστο δείγμα της φιλολαϊκής πολιτικής της τότε κυβέρνησης». Λίγα χρόνια μετά τις εκλογές, η τότε ΕΟΚ (σ.σ. πριν ονομαστεί Ε.Ε.) «αποκάλυψε την παρανομία και απαίτησε την επιστροφή των αποζημιώσεων με την απειλή μεγάλου προστίμου για την Ελλάδα. Ετσι, οι επόμενες κυβερνήσεις της δεκαετίας του ’90, άρχισαν να στέλνουν σωρηδόν ειδοποιητήρια επιστροφής των “παράτυπων” αυτών αποζημιώσεων. Πολύ λίγοι όμως ήταν εκείνοι που επέστρεψαν τα χρήματα. Οι περισσότεροι είχαν ήδη πεθάνει».

Για την απίστευτη αυτή ιστορία απευθυνθήκαμε στον προϊστάμενο της ΔΟΥ Μυτιλήνης, Παναγιώτη Μπαρούτη, ο οποίος δήλωσε: «Εμείς εκτελούμε τις εντολές του υπουργείου. Δυστυχώς παίζουμε τον ρόλο του κακού, αλλά αφού πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα, εμείς τα ζητάμε».

Ετσι, σήμερα 32 χρόνια μετά την καταστροφή, τα ειδοποιητήρια καταφτάνουν στους κληρονόμους ζητώντας τους πίσω πολλαπλάσια ποσά (με τις προσαυξήσεις), υπό την απειλή μάλιστα πως… αν σε 30 μέρες δεν εξοφλήσουν το χρέος, θα γίνει αναγκαστική κατάσχεση στους λογαριασμούς τους…

www.kathimerini.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
youtube
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: